Gulløl
Medlem
|
 |
« på: August 22, 2011, 17:33:07 » |
|
Ny Stadion kamp om 4 dager allerede. Dette blir en thriller av en toppkamp mellom to medaljekandidater som ligger på 2 og 3 plass på tabellen. En av høstens store kamper på Brann Stadion som bør trekke tilskuertallet opp på 15 tusen tallet. Ferien er ferdig både for studenter og arbeidsfolk og en fredagskamp kl.19 bør være det perfekte forspill for kvelden og helgen. Lite grunn til å reise på hytten i helgen siden det meldes store nedbørsmengder både lørdag og søndag. Så å bli hjemme for å få med seg denne storkampen er en god priotering. En kamp der resultat vil bety mye i medaljekampen. Tromsø gjorde en veldig god kamp mot Fredrikstad i går, mens Brann gjorde en middels/dårlig kamp borte mot Stabæk. Brann er på 5 plass på hjemmetabellen med: 6 – 2 - 2. Tromsø på 12 plass på bortetabellen med: 1 – 3 – 4. Brann har ingen karantener på fredag. Kanskje Kalvenes er tilbake etter skade, er et noe bedre valg en Grorud. Bajter blir ute lenger. Tromsø ser ut til å ha en skadefri eller bortimot skadefri tropp. Vi såg i går at nøkkelspillerene Koppinen og Rushfeldt er tilbake for fullt. Tromsø slipper inn veldig lite baklengsmål med Koppinen bak, og Rushfeldt vet vi hva kan mot Brann. Tromsø mener de definitivt har sjanse på gull men da bør de slå Brann. http://fotball.itromso.no/eliteserien/article207883.eceBrann tapte mot Tromsø hjemme i fjor 0 – 1. Så det er tid for revansje. Det meldes regnvær på fredag. Naturgress og skikkelig våt bane er nok til fordel for Brann. TIL er vant med å spille på sitt plastdekke og dette er nok ikke forhold de takler best. http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/langtidsvarsel.htmlVelkommen til en skikkelig gyser av en kamp folkens. Og Brann er med helt der oppe i medaljekampen 
|
|
|
|
« Siste redigering: August 24, 2011, 18:40:20 av Gulløl »
|
Loggført
|
Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #1 på: August 22, 2011, 21:06:54 » |
|
Dine feberfantasier om Moldetap og Brann et skritt nærmere gullstriden var vel like greit å slette ja...
Ellers er det en helt åpen kamp. Synes Brann har vært slitne og passive de siste kampene. Og jeg vil ikke se et Brannlag som legger seg lavt og lar samene spille ball på vår egen hjemmebane. Håper på mye folk og selvsagt seier. Og da får det ikke hjelpe av vi hjelper Solskjær til seriegull...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #2 på: August 22, 2011, 21:09:05 » |
|
Like greit at LSK holdt seg 3 poeng bak oss, i mine øyne.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #3 på: August 22, 2011, 21:21:01 » |
|
Enig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hansakongen
Medlem
|
 |
« Svar #4 på: August 22, 2011, 21:36:17 » |
|
Forventer at vi vinner denne kampen og sier takk for sist etter den tragiske kampen som TIL vant der oppe i GOKK tilligere i sesongen som fort kunne endt med brann seier og. Hadde ikke vært meg foruten om det var dritt vær ikke fullt fine bane forhold hele veien og brann vinner til sist skal vi håpe på 4-0 seier på fredag hadde ikke meg foruten. TIL spiller jo bare kjedelig fotball uansett...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #5 på: August 22, 2011, 22:23:54 » |
|
Like greit at LSK holdt seg 3 poeng bak oss, i mine øyne.
Det var vel en vinn-vinn for oss på en måte.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #6 på: August 23, 2011, 01:45:33 » |
|
Flere Brannspillere virker slitne, og håper Mjelde starter på benken. Ojo også, kan satse på Labbetuss. Haugen bør komme inn for Mjelde for å få mer fart i angrepet. Jada, jeg vet at Gustavinho har godt tempo, men med han og Haugen kunne de utrettet mye bra der fremme. Med temposvake Mjelde så går alt så tregt og Tromsø får lett stabilisert seg i forsvar.
Austin virker også litt sliten, men han trenger Brann og spesielt i den kampen. Tipper han kommer opp på nivået han var på for noen kamper siden, og styrer midtbanen med Torp.
Laget: Piotr - Sæva, Zsolt, Kalvenes, Fakiri - Torp, Austin - Gustav, Haugen, Haugsdal/Larsen - Labbetuss.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #7 på: August 23, 2011, 02:40:41 » |
|
Med Haugen på banen vil vi trolig ha større ballinnhav. Ja, Guastavino gjør mye bra med ballen og er for øyeblikket mer skapende enn Haugen(på sitt beste iallefall, Guastavino har ikke vært helt tipp-topp de siste kampene han heller), men han gjør langt flere feil enn Haugen. Det samme gjør alle andre. Haugen er den mest ballsikre spilleren av de offensive alternativene og trues egentlig bare av Austin av alle spillerne. Det så vi mot Stabæk. Han rotet aldri bort ballen eller spilte på oss brudd slik Guastavino, Holmvik og ikke minst Mjelde gjorde veldig ofte. Jeg mener at det er en viktig del av grunnen til at vi ble bedre da han kom innpå, og Stabæk press avtok.
Man skal ikke undervurdere viktigheten defensivt av å faktisk ha ballen. Motstanderen kan ikke score mot oss hvis vi har ballen og får vi ned antallet feilpasninger, spesielt farlige feilpasninger som påfører oss brudd, så vil det avta presset mot oss. Offensivt er det ingen tvil om at Haugen er en forsterkning.
Har TIL ballen like mye som Stabæk hadde den kommer kanskje ikke Haugen til sin rett, selv om han har en styrke i at han kan skaffe seg selv og andre målsjanser utifra ganske vanskelige forusetninger. Men hvorfor ikke legge opp til at vi skal ha ballen mest? For en gangs skyld. Mjelde har bare spilt dårligere og dårligere enn ferien og trenger en pause(eller en spark i ræven), Bentley kan holde seg på benken. La Haugen komme inn for Mjelde og sett Guastavino ut på kanten igjen. Storspillet som OM fra i sommer har avtatt og han er ikke lenger bedre enn han alltid har vært ute på kanten. Han og Haugen kan uansett bytte posisjoner, som Mjelde og Guastavino ofte gjør. Så får Holmvik ta venstrekanten.
Også enig i at Ojo trenger en pause. Han er kanskje bedre enn Labbetuss selv når han er sliten, men for resten av sesongen kan det være positivt at Ojo får seg en god hvil. Så kan han heller komme innpå som "joker" hvis vi sliter. En fresh og utvilt Ojo mot slitne Tromsø-bein kan funke. Ojo som joker er ingen permanent løsning og jeg ser helst at han hviler hele kampen med mindre det er nødvendig å sette ham innpå, men det kan være en bra spiller å ha i bakhånd.
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #8 på: August 23, 2011, 08:06:44 » |
|
Nå er det landslagspause etter denne kampen så Ojo får seg en god hvil til helgen. Etter kampen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #9 på: August 23, 2011, 08:09:24 » |
|
Det er nok mange spillere som er slitne, virker det som. Jeg tror Skarsfjord tenker/tenkte noe sånt som dette:
"Nå har vi tre kamper på rad mot topplag: Stabæk, Tromsø og Molde. Selv om mange er slitne, må jeg toppe laget i disse kampene. Jeg vil ikke bli beskyldt for å "hvile" oss ut av gullkampen. Hadde det vært mot noen dårligere lag, da skulle jeg hvilt noen."
Jeg er redd resultatet blir at mange av spillerne aldri kommer ovenpå igjen i løpet av høsten og at det totalt sett går ut over tabellplasseringen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningSB
Medlem
|
 |
« Svar #10 på: August 23, 2011, 09:39:05 » |
|
Tar turen over fra Oslo for å se denne kampen! Håper på 3 poeng!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Danny
Medlem
|
 |
« Svar #11 på: August 23, 2011, 11:34:34 » |
|
Mjelde har bare spilt dårligere og dårligere enn ferien og trenger en pause(eller en spark i ræven) En viktig årsak til at han presterer så dårlig er at han har en kronisk kneskade, han spiller med smerter i kneet hele tiden. Det er ikke farlig, men er noe som oppstår når slitasjen blir for stor. Løsningen er å hvile noen kamper. Med den informasjonen kan en skjønne hvorfor ikke Mjelde storspilte i kvartfinalen i Stavanger. Men en sliten Mjelde blir mye dårligere på banen enn Fredrik Haugen. På fredag håper jeg Mjelde hviler, og Haugen spiller. Piotr Sæv - Korc - Kalv - Fakir Torp - Austin Haugen - Gustav - Holmvik Ojo
|
|
|
|
« Siste redigering: August 23, 2011, 11:36:29 av Danny »
|
Loggført
|
"Det blir for direkte tale!" - Tåketaler og styreleder, Lars Moldestad.
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #12 på: August 23, 2011, 11:37:24 » |
|
Helt enig med laget til Danny.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #13 på: August 23, 2011, 11:49:38 » |
|
Noen som vet om Kalvenes er i trening igjen og blir klar til fredag ? Håper det fordi at han er hakket bedre en Grorud, og han og Zsolt er mer samspilt.
Ellers bør Skarsfjord absolutt ta sjansen på å la Mjelde hvile på fredag og la Haugen slippe til fra start i en kamp. Det fortjener Haugen og det vil passe i denne kampen som Brann normalt skal føre. I tillegg vil en sliten og halvskadet Mjelde få hvile i 3 uker.
Når det gjelder Ojo tror jeg ikke han trenger hvile i denne kampen, holder med de 2 ukene han får deretter. Eventuelt kan han få avløsning av Labbetus i slutten av kampen om han går tom.
Ellers synes jeg Skarsfjord kunne tatt sjansen å gitt Kristoffer Larsen plass fra start på venstrekanten på bekostning av Holmvik. Holmvik er på utgående kontrakt og Larsen trenger en skikkelig test for å se om han kan erstatte han.
Piotr Sæv - Korc - Kalv - Fakir Torp - Austin Haugen - Gustav - Larsen Ojo
|
|
|
|
« Siste redigering: August 23, 2011, 11:56:28 av Gulløl »
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #14 på: August 23, 2011, 13:03:08 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #15 på: August 23, 2011, 13:14:31 » |
|
Hele syv av Branns spillere vil få karantene om de får gult kort i Tromsø kampen:
Står med fire gule, og må sone ved det femte: - Kim Ojo - Birkir Már Sævarsson - Bjørnar Holmvik
Står med to gule, og må sone ved det tredje: - Zsolt Korcsmár - Rodolph Austin - Carl-Erik Torp - Erik Mjelde
|
|
|
|
« Siste redigering: August 23, 2011, 13:19:10 av Gulløl »
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell249
Medlem
|
 |
« Svar #16 på: August 23, 2011, 13:19:36 » |
|
Jeg tror grunnen til at Ojo har virket sliten er at han har hatt veldig vanskelig arbeidsforhold de siste kampene. Nå er det veldig lenge siden Brann har spilt en bra fotballkamp. Entusiasmen, presset og samhandligen fra de første kampene er helt borte. I starten spilte vi på oss selvtillit gjennom høy innsats og aggresivitet. De siste kampene har vi blitt reddet av enkeltmannsprestasjoner (og flaks), både forover og bakover på banen. Vi ligger så lavt at Ojo få null støtte fra resten av laget når vi først klarer å vinne ballen.
Uavhengig av startoppstilling er vi avhengig av å finne tilbake til taktene fra starten av sesongen. Vi trenger spillere som løper ræven av seg, og samtidig må vi klare å holde på ballen når vi får tak i den. Klart vi skal spille gjennombruddshissig når vi har mulighet til det, men når vi ikke har mulighet må vi holde litt på ballen.
Med startoppstillingen på topp med
Haugen - Gustav - Larsen Ojo
tror jeg av vi blir spist levende. Fire offensive spillere uten et defensivt fiber i kroppen blir trøbbel (utenom kanskje Ojo). Jeg er enig i at Haugen bør få starte, men da trenger vi defensive fibre på motsatt side. Så enig i Danny sin startoppstilling, utenom at jeg heller vil ha Grorud med mer fart enn Kalven.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #17 på: August 23, 2011, 14:03:42 » |
|
Larsen skal selvfølgelig ikke starte, men det hadde kanskje vært greit om han fikk være med i en kamptropp igjen og kanskje stå igjen med mer enn ett innhopp denne sesongen?
Jeg tar gjerne Holmvik på venstresiden. Holmvik har også offensive egenskaper. Jeg er dog ikke enig i at Ojo ikke eier et defensivt fiber. Ojo gjør en veldig god defensiv innsats, både når spillet er i gang og på defensive dødballer. Haugen og Guastavino kan også gjøre sitt, men bør holdes unna vår egen 16-meter.
Hvis det stemmer at Mjelde er så dårlig fordi han sliter med en kneskadet som blir forverret av kampbelastningen så er det jo bare mer merkelig at han har spilt så mye. Vet Skarsfjord om denne skaden? Har de visst om den lenge?
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Danny
Medlem
|
 |
« Svar #18 på: August 23, 2011, 14:54:59 » |
|
Hvis det stemmer at Mjelde er så dårlig fordi han sliter med en kneskadet som blir forverret av kampbelastningen så er det jo bare mer merkelig at han har spilt så mye. Vet Skarsfjord om denne skaden? Har de visst om den lenge?
Vet ikke hvor lenge skaden har vært kjent, men jeg fikk første gang høre om skaden etter Vikingkampen. Den er tydeligvis ikke så alvorlig at det er farlig for han å spille fotball, den er bare smertefull om kampbelastningen er for stor. I vikingkampen var Mjelde det eneste alternativet Skarsfjord hadde på sentral midtbane, så da fikk han heller spille med smerten hele den kampen. At han blir dårligere av skaden, er bare noe jeg antar. Synes han virker veldig tung i steget i enkelte kamper, blant annet i Vikingkampen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Det blir for direkte tale!" - Tåketaler og styreleder, Lars Moldestad.
|
|
|
psv-hasund
Medlem
|
 |
« Svar #19 på: August 23, 2011, 19:09:15 » |
|
Mjelde har ikke briljert de siste kampene, men det er ikke tilfeldig at Stabæk overkjørte oss sentralt når Mjelde lå på kant i første omgang, mens de kom på kant når Mjelde gikk inn sentralt. Jeg er enig i at Haugen kan være et bedre alternativ når vi kjører kampen, men jeg er ganske sikker på at Mjelde var ett riktigere valg i forrige kamp. Hva taktikken blir mot Tromsø er jeg usikker på, men jeg håper vi skal kjøre kampen og at vi derfor kan starte med Haugen eller Bentley hvis det er Holmvik som skal ofres. Gustavinho bør spille sentralt da han er klart beste alternativet i den posisjonen, men de kan selv vandre og bytte underveis.
Mitt lag blir derfor (offensiv satsing)
-----------------Piotr----------------
-Birkir--Kalven--Zsolt---Hassan---
-----------Torp---Austin-----------
--Haugen------Diego-----Holmvik--
-----------------Ojo-----------------
Forutsetter at Kalven er frisk og at vi starter med høyt press.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #21 på: August 24, 2011, 16:58:39 » |
|
Her er noe av omtalen Tromsø sitt supporterforum Isberget har om kampen:
Også isberget.no gikk før sesongen ut med tabelltips, og i likhet med flere andre spådde vi en vanskelig sesong for laget som ynder å kalle seg Bergens stolthet. Heldigvis har Bergen by mye å være stolt av bortsett fra fotball-laget sitt, som f.eks. musikkmiljø, fin natur (om enn ikke så mye fint vær kanskje?) og selvsagt selveste Veum, Varg Veum. Nå er ikke Veum den eneste litt lurvete figuren fra denne byen (PS: skrevet av en stor V.V.-fan!), som også huser personligheter som Davy Wathne og Bruun Hanssen, to gjøker som ikke akkurat trekker opp. Men Bergen er en hyggelig by, som vi håper mange TIL-fans finner veien til fredag. Men vi skal ikke snakke oss bort. Vi bommet grovt i tipset for Brann, som vi plasserte på 15. og nedrykksplass. Brann er nemlig sesongens aller største overraskelse så langt. 3. plass i serien til nå, og semifinaleplass i cupen vitner om at Skarsfjord junior har funnet en bra resept på hvordan man får resultater - og Brann er nå en reell medaljekandidat i både serie og cup. Ikke bare er resultatene bedre enn ventet, også enkeltspillere har vist seg frem som mye bedre enn forventet. Urokråka Kim Ojo har langt fra blitt det problembarnet en del fryktet eller spådde. Istedet har han banket inn 11 seriemål så langt. Men også vi har hatt en god sesong, riktignok hjemme. Borte er det verre. Men de fleste husker nok årets hjemmekamp mot nettopp Brann. Gutan gav Bergenslaget rundjuling med hele 4-0, etter blant annet tre mål av scoringskongen Sigurd Rushfeldt, som i den kampen tok rekorden som tidenes mestscorende i norsk toppserie. Skadesituasjonen i troppen er bedre enn tidligere i sommer, men fortsatt vet vi ikke om Sahlman og Yndestad er skikkelig kampklare. GOD STATISTIKK MOT BRANN I BERGEN Gutan har trivdes i Bergen de siste årene. I fjor ble det seier 1-0 etter mål av Sigurd (se bildet), og året før banket vi Brann med 4-2 (ledet 4-0 før Brann fikk to gratis straffer av dommeren) i en kamp der vi satte inn fire mål på 14 minutter. To av Moldskred og to av Sigurd. Dette var også kampen der Rudolph Austin forsøkte å sette en slutt på Joel Lindperes karriere, med taklinga daværende Brann-trener Steinar Sviker (ihvertfall da) Nilsen anså som verdens reneste. I 2008 endte det 1-1 på Brann stadion. Vi tapte i Bergen i 2007 og 2006, men fikk ett poeng der i 2005. De 6siste oppgjørene i Bergen har altså gitt 2-2-2 i seire-u-tap. http://www.isberget.no/news/878/66/For-Brann-TIL-fredag-26-august
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #22 på: August 24, 2011, 17:15:01 » |
|
Dette var også kampen der Rudolph Austin forsøkte å sette en slutt på Joel Lindperes karriere, med taklinga daværende Brann-trener Steinar Sviker (ihvertfall da) Nilsen anså som verdens reneste. [/i]
Da er vi igang igjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"og der snubler Sæternes igjen"
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #23 på: August 24, 2011, 18:40:53 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #24 på: August 24, 2011, 18:45:29 » |
|
Dette var også kampen der Rudolph Austin forsøkte å sette en slutt på Joel Lindperes karriere, med taklinga daværende Brann-trener Steinar Sviker (ihvertfall da) Nilsen anså som verdens reneste. [/i]
Da er vi igang igjen. haha, de er så nedsnødde at de fortsatt ikke har fått med seg at det var underlaget som gjorde at Lindpere fikk smake på Austins knotter, ikke Austins takling i seg selv 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #25 på: August 24, 2011, 19:04:12 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Leffen
Medlem
|
 |
« Svar #26 på: August 24, 2011, 20:03:06 » |
|
Mjelde har ikke briljert de siste kampene, men det er ikke tilfeldig at Stabæk overkjørte oss sentralt når Mjelde lå på kant i første omgang, mens de kom på kant når Mjelde gikk inn sentralt.
Nå lå jo Mjelde strengt talt inne sentralt hele kampen, selv om han skulle være kant i første omgang. Så den forklaringen holder ikke helt mål. Sjansen for at Skarsfjord setter Mjelde ut av laget ligger vel og vipper mellom 2% og 3%. Det har vi vel alle skjønt i løpet av denne sesongen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
psv-hasund
Medlem
|
 |
« Svar #27 på: August 24, 2011, 20:13:39 » |
|
Mjelde har ikke briljert de siste kampene, men det er ikke tilfeldig at Stabæk overkjørte oss sentralt når Mjelde lå på kant i første omgang, mens de kom på kant når Mjelde gikk inn sentralt.
Nå lå jo Mjelde strengt talt inne sentralt hele kampen, selv om han skulle være kant i første omgang. Så den forklaringen holder ikke helt mål. Sjansen for at Skarsfjord setter Mjelde ut av laget ligger vel og vipper mellom 2% og 3%. Det har vi vel alle skjønt i løpet av denne sesongen. Jeg er innforstått med at det er flere ting som påvirker kampene, men Skarsfjord byttet Mjelde og Guastavinho samtidig som presset i midten avtok så å avfeie det helt som en forklaring tror jeg er like feil som prosentregningen din.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #28 på: August 25, 2011, 11:20:52 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torvanger
Medlem
|
 |
« Svar #29 på: August 25, 2011, 14:08:38 » |
|
Det nytter ikke med et ultradefensivt opplegg imorgen, Skarsfjord, det eneste som hjelper er å gå rett i strupen på TIL, plage dem for hver bidige ball og kjøre på i angrep. 3 poeng imorgen vil være av uvurderlig betydning.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torvanger
Medlem
|
 |
« Svar #30 på: August 25, 2011, 14:11:20 » |
|
Har neppe den største betydningen, i og med at han også var ute i forrige match.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #31 på: August 25, 2011, 17:18:16 » |
|
Brann-troppen ser slik ut: Målvakter 12 Håkon Opdal 24 Piotr Leciejewski Forsvar 2 Birkir Sævarsson 4 Lars Grorud 7 Hassan El Fakiri 21 Zsolt Korcsmár 25 Yaw Amankwah 26 Bjørnar Holmvik Midtbane 5 Rodolph Austin 6 Carl-Erik Torp 8 Fredrik Haugen 10 Erik Mjelde 16 Bjarte Haugsdal Angrep 9 Kim Ojo 11 Bentley 15 Diego Guastavino 19 Tadas Labukas 30 Kristoffer Larsen http://www.brann.no/nyheter/troppen-mot-tromso-er-klar/
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #32 på: August 25, 2011, 23:57:44 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #33 på: August 26, 2011, 06:23:01 » |
|
Leciejewski Sævarsson - Zsolt - Grorud - Fakiri Haugen - Austin - Torp - Bentley Guastavino - Ojo
Ja, jeg vil ruske litt opp i formasjonene etter noen kamper med heller begredelig offensivt spill. Og jeg vil ha balltapene Mjelde og Holmvik på benken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
stig
Medlem
|
 |
« Svar #34 på: August 26, 2011, 09:01:49 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Nettsideansvarlig
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #35 på: August 26, 2011, 13:06:27 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Tom C
Medlem
|
 |
« Svar #36 på: August 26, 2011, 13:14:33 » |
|
Og jeg henger som vanlig ut flagget på verandaen på Lierskogen. Alle monner drar, som de sier...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til...
|
|
|
Wingfoot
Medlem
|
 |
« Svar #37 på: August 26, 2011, 13:19:03 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Står på Frydenbø og synger av full hals!
|
|
|
TheRock
Medlem
|
 |
« Svar #38 på: August 26, 2011, 13:24:56 » |
|
Bra initiativ, den røde veggen var noe av det som virkelig kjennetegnet 07-sesongen. Håper på et herlig trøkk i kveld, skal i hvert fall bidra med mitt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #39 på: August 26, 2011, 13:35:32 » |
|
Leciejewski Sævarsson - Zsolt - Grorud - Fakiri Haugen - Austin - Torp - Bentley Guastavino - Ojo
Ja, jeg vil ruske litt opp i formasjonene etter noen kamper med heller begredelig offensivt spill. Og jeg vil ha balltapene Mjelde og Holmvik på benken.
Ikke feil med 4-4-2, men jeg er uenig i å bruke Bentley. Jeg mener forsåvidt at mange her ikke burde spille. De burde hvile i stedet. Jeg mener seriøst det ville ført til flere poeng i de 4 neste kampene, denne inkludert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Wingfoot
Medlem
|
 |
« Svar #40 på: August 26, 2011, 13:53:42 » |
|
Men du vil heller ha balltapende Bentley på banen? Eneste forskjellen er at han av og til klarer å holde på ballen noen sekunder ekstra... Nei, jeg vil heller ha Holmvik på banen enn Bentley. Ellers er jeg enig med lagoppstillingen
|
|
|
|
|
Loggført
|
Står på Frydenbø og synger av full hals!
|
|
|
redaktør
Medlem
|
 |
« Svar #41 på: August 26, 2011, 16:58:38 » |
|
For oss som er i Oslo, er det noe sted man pleier å se kamper?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #42 på: August 26, 2011, 17:39:06 » |
|
Joe's
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #43 på: August 26, 2011, 18:33:28 » |
|
Bentey tilbake i førsteelveren. Må være en av Skarsfjords dårlige vitser.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #44 på: August 26, 2011, 18:51:37 » |
|
Bentey tilbake i førsteelveren. Må være en av Skarsfjords dårlige vitser.
Trodde det var en spøk selv da jeg leste det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #45 på: August 26, 2011, 19:15:14 » |
|
Få ut Bentley, rapido!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #46 på: August 26, 2011, 19:24:55 » |
|
La Bentley bli!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #47 på: August 26, 2011, 19:31:03 » |
|
For meg virker det som Bentley hoppet, men jeg kan ta feil! Austin var iallefall iskald på straffen, sånn det skal være.
Mjelde har nok engang vært BÅS!
Jevnt så langt syntes jeg. Like mange store sjanser, men Tromsø hadde det skuddet Piotr reddet mesterlig. Vært noen halvgode sjanser til begge lag, så har ikke vært en kjedelig kamp, langt derfra.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #48 på: August 26, 2011, 19:33:05 » |
|
Åh du hellige jul så nærmere Brann var 2-0 med Korken der!
Men det er andre omgangen jeg er nervøs for. Brann har vist mange ganger at de kan spille ganske bra i første omgang for så å falle av i andre. Brann virker mer sliten i andre enn første, må ha noe med treningsgrunnlaget å gjøre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell249
Medlem
|
 |
« Svar #49 på: August 26, 2011, 19:37:50 » |
|
Bentley har vært en åpenbaring. Holder bredde, direkte i spillestil, bra innlegg, plettfri defensivt og skaffer et veldig viktig straffe!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
|
|
|
GlennK
Medlem
|
 |
« Svar #50 på: August 26, 2011, 19:38:17 » |
|
Jeg syns så absolutt ikke at Bentley har gjort seg bort så langt, han har gjort mye riktig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #51 på: August 26, 2011, 19:40:42 » |
|
Av alle de sjansene han har fått så skulle det bare mangle. Han har mye å rette opp etter denne katastrofen han har vært i vår og sommer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #52 på: August 26, 2011, 19:45:15 » |
|
Bentley har vært grei i dag. Fortsatt litt for omstendelig, men feilpasningene har han i stor grad kvittet seg med og det er en viktig del av grunnen til at vi ikke blir overkjørt. Vi klarer å holde i laget til vi avslutter og spiller ikke på oss brudd.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #53 på: August 26, 2011, 19:47:00 » |
|
FAEN! Etter at Brann har dominert i 15-20 minutter nå får Tromsø ett billig mål! Dette er ikke bra nok forsvar!
Får ikke håpe selvtilliten knakk fullstendig nå! Brann fortjener å lede.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #54 på: August 26, 2011, 19:48:13 » |
|
Genialt av trefoten der...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #55 på: August 26, 2011, 19:48:41 » |
|
Tafatt forsvar og utrolig kjipt å få den i trynet nå.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Romarius
Medlem
|
 |
« Svar #56 på: August 26, 2011, 19:51:12 » |
|
Med unntak av første kvarter var dette bedre enn på lenge. Vi er veldig gode i gjenvinningsfasen, noe av det beste vi har gjort i år. Men det går for tregt, tempoet er lavt. Dette er som i de siste kampene. Målet til Tromsø var selvsagt et drittmål og jævlig surt. Håper ikke det knekker oss. Vi har jo klart å komme tilbake tidligere i år, måtte vi klare det denne gangen også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
eivhelle
Medlem
|
 |
« Svar #57 på: August 26, 2011, 19:53:24 » |
|
God førsteomgang, men irriterende at Tromsø skal ha så mye tur med hvor ballen spretter. Får lagt ballen elegant til rette av en motspiller når passningen i utgangspunktet vil være håpløs å rekke. Og utligningen kommer selvsagt rett før det blåses av. Det har også vært irriterende å se på den ene linjemannen som dømmer offside i hytt og pine og ødelegger mange gode muligheter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #58 på: August 26, 2011, 19:54:21 » |
|
Den som får ekstra mye pes fortjener også en ekstra klapp på skulderen når han gjør det bra. Bentley viser litt av det som bor i han, litt bedre timing på offsidelinjen mangler, men ellers har han offensivt vært bra. Fine løp, sterk med ballen i beina og så langt har han ikke stanset en eneste overgang.
Synd at Gustav er i nestengir, halvt hakk over så hadde det vært 3 - 1.
Tromsø har hatt 2 sjangser og scoret på 1 av de. Vi har hatt minst 3 situasjoner som burde blitt mål.
Mjelde har rotet litt rundt, men vært bedre enn det han har vært i det siste. Ser uansett Haugen for Mjelde som et positivt bytte.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Guinness - Makes you drunk
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #59 på: August 26, 2011, 19:54:49 » |
|
Veldig bra førsteomgong - me fortente ikkje det målet imot der :s
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #60 på: August 26, 2011, 20:15:39 » |
|
Bentley ser ut som en pingvin når han løper!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem
|
 |
« Svar #61 på: August 26, 2011, 20:20:18 » |
|
Her må det da bli flere mål snart!
|
|
|
|
|
Loggført
|
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #62 på: August 26, 2011, 20:21:07 » |
|
Haugen inn for Branns beste i dag: Gustavinho. Kjipt med skade på Gustav, han har vært ganske bra i dag! Bare manglet det lille ekstra i form av avslutningene.
Får håpe Haugen viser seg frem.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem
|
 |
« Svar #63 på: August 26, 2011, 20:25:26 » |
|
Når Rush nå går ut, kan vi kanskje snart få cornerne våre forbi første stang ...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #64 på: August 26, 2011, 20:29:34 » |
|
Haha, Korcsmar er frisk offensivt. Prøvd seg på raid langs kanten, dribleraid, innlegg og langskudd
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #65 på: August 26, 2011, 20:35:46 » |
|
Ventet på denne! Kara ut og Holm inn. Kara har spilt dårlig og attpåtil pådratt seg gult kort. Må være Kara's dårligste kamp denne sesongen.
Sævarsson fikk også gult og må stå over neste.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #66 på: August 26, 2011, 20:39:05 » |
|
Fytti helvete! Der er Brann heldig som ikke ligger under!
Larsen inn for Bentley! Mjelde får vel nok en gang spille hele!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #67 på: August 26, 2011, 20:51:10 » |
|
Larsen med et herlig innhopp, og veldig bra innlegg som nesten ble matchavgjørende.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem
|
 |
« Svar #68 på: August 26, 2011, 20:51:22 » |
|
Pokker, der er det slutt, 1-1. Synd - her hadde gutta fortjent alle tre poengene. Men en underholdende kamp ble det i alle fall ...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #69 på: August 26, 2011, 20:52:19 » |
|
Kan godt starte med både Haugen og Larsen neste kamp. Iallefall hvis Guastavino er ute.
Ufortjent at vi ikke vinner her i dag. Vi er det beste laget og hadde store sjanser. Tror medalje blir vanskelig nå.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #70 på: August 26, 2011, 20:52:24 » |
|
Bra kamp av Brann! Manglar litt i siste tredjedel, i tillegg til nokre få blundere bak. Elles ein veldig bra gjennomført kamp, og me hadde fortent tre poeng.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
eivhelle
Medlem
|
 |
« Svar #71 på: August 26, 2011, 20:54:14 » |
|
Kjenner at jeg er skuffet nå. Bra gjennomført kamp av Brann, men vanskelig å score på tromsø. Irriterende at Labukas ikke timer innlegget fra Larsen bedre. Der skulle kampen blitt avgjort.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #72 på: August 26, 2011, 20:55:07 » |
|
Det begynner å bli ein del halvdårlige heimekamper no, denne var således intet unntak. Tromsø hadde nokre gode sjanser som me var heldige ikkje gjekk inn. Austin var vår suverene ener, Mjelde, Fakiri, Sævarsson og Bentley dei som var under middels og resten var meh. Friske innhopp men når trøtte bein skal fylle på i angrep blir det sjelden suksess. Dei to siste heimekampene burde ha gitt oss fire fleire poeng om håpet om europacup skal vere reellt.
Kaktus i ræven på Ciss som konstruerer det gule kortet mot Sævarsson ved å sparke foten inn mellom beina på islendingen, naturlegvis var verken dommer, linjedommer, fjerdedommer eller femtedommer Pej Matias oppegående nok til å stoppe dette.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 26, 2011, 20:56:55 av Spelaren »
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #73 på: August 26, 2011, 20:57:02 » |
|
Ciss, Spelaren.
Issah er RBK-spiller.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #74 på: August 26, 2011, 20:57:31 » |
|
Synd med poengdeling, men hederlig innsats i alle ledd.
Hadde gustav hatt inne toppgiret så hadde vi vunnet denne. Hverken innsats eller evne gjorde at vi ikke vant. Kun marginer. Greit nok at baklengsmålet var fordi birkir hadde en tå som var en centimeter for kort og grorud burde fulgt ballen fremfor løpet, men med marginene på vår side hadde det vært 3 - 1, ikke 1 - 1.
Skulle heller sett full satsing i sluttspurten med mjelde ut for labbetuss og gjerne larsen inn mye tidligere. Bentley holdt seg bra i første, men forsvant i andre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #75 på: August 26, 2011, 21:10:34 » |
|
Bare så det er sagt: Hvis konsekvensen av å få inn en hurtig makker til Zsolt er at han kommer oftere fremover og bidrar som han gjorde i dag så er det bare å bruke samtlige Husekleppenger med en eneste gang. Det var høyt nivå over flere av innvolveringene hans i dag og det vil gi oss en voldsom dimensjon hvis han begynner å bidra slik regelmessig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
eivhelle
Medlem
|
 |
« Svar #76 på: August 26, 2011, 21:20:03 » |
|
Vet ikke hvor mange av kortene Birkir har fått denne sesongen som har vært feil, men jeg har registrert minst to tilfeller av justismord. Den i dag var jo fullstendig latterlig. Det er ikke snakk om holding eller felling av motspilleren. Han løper rett og slett opp Ciss, tar ballen og blir så sparket ned av Tromsø spilleren.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #77 på: August 26, 2011, 21:47:06 » |
|
Piping på Bentley minutter før han ble byttet ut? Jaja, hvis det setter standarden så burde Mjelde blitt pepret med tomater. For en drittspiller. Provoserer meg at han står og sipper over et korrekt idømt innkast til Tromsø, minutter før slutt, istedenfor å gi TIL ballen og få spillet kjapt i gang igjen.
Mjelde er en levende bremsekloss.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #78 på: August 26, 2011, 21:55:44 » |
|
Bentley var helt grei i dag, men jeg syns Larsen fremstod som en bedre spiller da han kom innpå. Mer hurtighet og langt mer direkte i spillet. Hadde han fått like mye spilletid som Bentley hadde han nok vært en solid bidragsyter allerede, det samme gjelder Haugen. Men de er vel under aldersgrensen ennå.
Mjelde med nok en svak kamp. Han hadde en god periode hvor han scoret i tre kamper på rad. Spillet var ikke fantastisk, men mål er mål. Dog utrolig hvordan han fikk flyte på disse tre målene, mens Haugen scorer mål i tre kamper på rad og ikke får starte en eneste kamp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #79 på: August 26, 2011, 21:58:19 » |
|
Spillemessig framgang, spesielt i første. Men du verden så mange overganger vi skusler vekk fordi enten en spiller absolutt må gå noen runder (ofte Torp) eller så er det dårlig bevegelse. Husker i glansdagene da overgangene gikk på skinner, nå er det bare forvirring.
Veldig synd at Guastavino måtte gå ut. Da mistet vi mye av drivet i spillet vårt. Håper ikke det var noe alvorlig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #80 på: August 26, 2011, 22:05:40 » |
|
Bentley var bra i første, dårlig i andre, men piping. WTF...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yngve
Medlem
|
 |
« Svar #81 på: August 26, 2011, 22:12:32 » |
|
Eg må ha sett ein annan kamp enn dei fleste andre her inne.. For eg tykkjer dette var ein svak kamp av Brann.
Dagens resultat er det berre Molde som er happy med..
Me lot oss pressa tilbake på heimebane, og me skapte alt for lite.
Me var aldri i nærleiken av å setja inn noko skikkeleg avgjerande press då me ikkje har noko offensivt spel. Og når me fyrst kjem framover, så har for mange spelarar for dårleg teknisk nivå inne til at det blir farleg.
Ikkje nok med det, men når spelarar som Birkir rotar det til, så berre joggar han heimover, istadenfor å prøva å retta opp i sine eigne dustefeil.
og eg klarar ikkje med min beste vilje skjøna kvifor Mjelde får spela så mykje, når han er så svak.
Haugen har eit blikk og nokre passningar som ytterst få spelarar i Noreg kan matcha. han kan verta legendarisk god.
Larsen hadde eit bra innhopp og. Likte det eg såg av han. No gjeld det at dei får fleire sjansar til å spela og utvikla seg.
Ojo verkar sleten, og bør få kvila. I dag synst eg han var i mange rare posisjonar og, noko som var eit problem når me angreip.
Når det gjeld målet til Tromsø, meinar eg Fakiri må ofra seg og prøva å blokka ballen istadenfor det halvvegsgreiene han enda opp med i dag.
P. Leciejewski 5 B. Sævarsson 3 Z. Korcsmár 5 L. Grorud 4 H. El Fakiri 3 R. Austin 6 C. Torp 4 E. Mjelde 3 D. Guastavino 4 Bentley 4 K. Ojo 4
|
|
|
|
|
Loggført
|
Styret kan bli.
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #82 på: August 26, 2011, 22:15:19 » |
|
Mjelde er en vandrende katastrofe! Og da mener jeg vandrende, fyren kan faen ikke loepe. Skandale at han faar fullfoere! Eller var vi gode til Diego maatte ut. Nesten veldig gode.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #83 på: August 26, 2011, 22:16:09 » |
|
Piping på Bentley minutter før han ble byttet ut? Jaja, hvis det setter standarden så burde Mjelde blitt pepret med tomater. For en drittspiller. Provoserer meg at han står og sipper over et korrekt idømt innkast til Tromsø, minutter før slutt, istedenfor å gi TIL ballen og få spillet kjapt i gang igjen.
Mjelde er en levende bremsekloss.
Det har vært en naturlig ting for Mjelde hele sesongen! Riktignok ikke helt samme som dette, men han står der og sipper når han ikke får viljen sin. Det har også ført til kort.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SK
Medlem
|
 |
« Svar #84 på: August 26, 2011, 22:28:10 » |
|
Jeg kom for sent og så riktignok ikke de første 15+ minuttene, men ut fra det jeg så synes jeg i hvert fall ikke at vi fortjente å vinne denne kampen. Det var ikke fortjent når Tromsø utlignet til 1-1, men i 2.omgang hadde de to 100 %-sjanser i tillegg til et par andre store, mens den eneste vi hadde var den til Mjelde. Det var synd for oss at Guastavino skadet seg, for han var den største trusselen mot forsvaret til Tromsø.
Kan ikke se at vi svekkes noe særlig av at Birkir er ute i neste kamp. I dag var han på ordentlig gyngende grunn defensivt, og det hjelper heller ikke på at han er god til å komme seg i innleggsposisjon når innleggene aldri går noe fornuftig sted. Bentley sluknet som vanlig og skulle vært byttet ut mye tidligere. Likte det jeg så av Larsen da han kom inn.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #85 på: August 26, 2011, 22:34:53 » |
|
Jeg er så drittlei av:
1. Mjeldes klippekort. Hvorfor i faderen, sønnen og den hellige ånds hele hule helvete spiller han? Haugen er gang på gang mye bedre enn Mjelde når han kommer inn. Har han flørtet med datteren til Skarsfjord eller noe siden han ikke får spille mer?
2. Bentley. Han prøver det han kan, men han er ikke god nok. Gang på gang ødelegger han angrep ved at noen sentrer til ham. Hvorfor ikke Holmvik i stedet?
3. Skarsfjords taktikk. Eller mangel på taktikk. Den eneste taktikken jeg fortsatt kan se Skarsfjord spille med er: la det gå som det går. Vi mangler totalt en plan i angrepene våre og alt står og faller på enkeltmannsprestasjoner man håper kommer. Med Mons var det jævlig tydelig hva vi dreiv med. Det er ikke det at vi spilte så altfor dårlig i dag, men spesielt på hjemmebane skal vi være tydelige i det vi gjør og virkerlig knalle til i angrepene. Vi så noen tilfeller (flere enn vanlig) av spill ned langs kantene og 45 grader ut i feltet i dag (og dette MÅ vi ha mer av), men Brann er altfor dårlige til å plassere seg riktig inne i boksen - eller i det hele tatt å fylle på i boksen. Skarsfjord er glimrende til å mane til innsats, men han eier overhodet ikke taktiske fibre fremover. Vi har gode nok midtstoppere og greie nok sidebacker, men de opptret ikke som en enhet. Det er for mye rot i forsvaret og da blir det altfor mange baklengs (vi slipper jo inn like mye som i fjor).
4. Neste kamp SKAL vi starte med Bentley og Mjelde på benken. Noe annet er forpult uaktuelt. Holmvik skal ta Bentleys posisjon og Haugen skal ta Mjeldes. Med mindre Holmvik må spille venstreback siden Fakiri nok blir flyttet over på høyre i Sævarssons karantenefravær. For et latterlig gult kort for øvrig. Spillere som Ciss som konstruerer gule kort med viten og vilje burde straffes med karantene i ettertid.
Vi samler ikke på uavgjorter på hjemmebane!
edit: Dette er egentlig en selvsagt ting, men herregud for en spiller Austin er. Branns beste, kampens beste, årets beste.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 26, 2011, 22:36:53 av Markmus »
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #86 på: August 26, 2011, 22:40:51 » |
|
Å beskylde Ciss for å konstruere det gule kortet syns jeg blir ganske feil og om han hadde gjort det så hadde edt ikke ikke vært noe verre enn Bentleys rutinerte fall foran straffen. Ikke noe feil med det.
Slik jeg ser det så løper de bare inn i beina på hverandre, etter at Sævarsson hadde tatt ballen. Det er egentlig verken frispark eller gult kort i noen retning. Men jeg tror ikke Ciss konstruerte det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #87 på: August 26, 2011, 22:45:18 » |
|
Det provoserer meg kraftig at Haugen ikke kommer til å starte neste kamp. Det koker nesten. Han strør om seg med lekre pasninger, roter aldri bort ballen. Det er bare en kamp han har bommet litt med pasningene, men da scorte han. Neste kamp blir det Ojo på topp, og bak ham finner vi Mjelde, Guastavino og Holmvik/Bentley. Sannsynligvis Bentley, siden Holmvik kanskje må spille back. Haugen er en hel del bedre enn både Holmvik, Bentley og Mjelde. Men starte kamper får han ikke. Det er helt sprøtt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #88 på: August 26, 2011, 22:45:45 » |
|
Å beskylde Ciss for å konstruere det gule kortet syns jeg blir ganske feil og om han hadde gjort det så hadde edt ikke ikke vært noe verre enn Bentleys rutinerte fall foran straffen. Ikke noe feil med det.
Slik jeg ser det så løper de bare inn i beina på hverandre, etter at Sævarsson hadde tatt ballen. Det er egentlig verken frispark eller gult kort i noen retning. Men jeg tror ikke Ciss konstruerte det. To forskjellige situasjoner: 1. Det er keeper som feller Bentley. 2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #89 på: August 26, 2011, 22:47:41 » |
|
Eg synst at Haugen bør få sjansen frå start no, og at Larsen får ei liknande rolle som Haugen har hatt mtp å kome inn litt ut i kampen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #90 på: August 26, 2011, 22:48:05 » |
|
Forøvrig var Bentley middels i dag, men dårlig på slutten.
Larsen var positiv.
Jeg er såpass ung at jeg kun har sett noen få kamper med Ahlsen. Spørsmålet er: Er Austin bedre på crossballer enn Ahlsen var?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #91 på: August 26, 2011, 22:51:41 » |
|
Slik jeg ser det så løper de bare inn i beina på hverandre, etter at Sævarsson hadde tatt ballen. Det er egentlig verken frispark eller gult kort i noen retning. Men jeg tror ikke Ciss konstruerte det. To forskjellige situasjoner: 1. Det er keeper som feller Bentley. 2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei. Reprisen viser ikke overkroppen til Ciss. Han er i klar ubalanse. Det er derfor foten går ut.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #92 på: August 26, 2011, 22:52:29 » |
|
Larsen var positiv.
Jeg er såpass ung at jeg kun har sett noen få kamper med Ahlsen. Spørsmålet er: Er Austin bedre på crossballer enn Ahlsen var?
Det går ikke an å bli bedre på crossballer enn det Austin er - han treffer jo på hver jævla pasning  Mange fotballspillere er fornøyde bare de treffer i ca. det området de siktet på, men Austin kunne truffet en nål og punktert ballen. Det er helt vanvittig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #93 på: August 26, 2011, 22:53:57 » |
|
http://www.brann.no/nyheter/ikke-alvorlig-for-diego/Var bare en voldsom krampe for Diego. Visstnok ikke alvorlig. Håper han rekker Moldekampen, men det har da skjedd før at krampe har satt spillere ut en stund? Det var nok tungt for Diego utpå der i dag, han var i toppfart veldig ofte og matten var tung.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #94 på: August 26, 2011, 22:55:55 » |
|
Larsen var positiv.
Det går ikke an å bli bedre på crossballer enn det Austin er - han treffer jo på hver jævla pasning  Mange fotballspillere er fornøyde bare de treffer i ca. det området de siktet på, men Austin kunne truffet en nål og punktert ballen. Det er helt vanvittig. Eneste "problemet" er at han ofte treffer medspilleri brysthøyde, så de må stoppe opp og dempe ballen. Pasningene hans holder så høyt nivå at neste steg får være å time/vekte dem så de lander foran spillere på løp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #95 på: August 26, 2011, 22:58:23 » |
|
Slik jeg ser det så løper de bare inn i beina på hverandre, etter at Sævarsson hadde tatt ballen. Det er egentlig verken frispark eller gult kort i noen retning. Men jeg tror ikke Ciss konstruerte det. To forskjellige situasjoner: 1. Det er keeper som feller Bentley. 2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei. Reprisen viser ikke overkroppen til Ciss. Han er i klar ubalanse. Det er derfor foten går ut. Sitter og ser reprisen på Sumo flere ganger nå. Når Sævarsson slår vekk ballen, så stikker Ciss beinet inn mellom Sævarssons bein. Ikke bare stikker han den inn, men han sparker også. Så det kan være Ciss prøvde å sparke ballen, men det er jo litt merkelig å prøve på når han allerede har sett Sævarsson slå den vekk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #96 på: August 26, 2011, 23:00:56 » |
|
Slik jeg ser det så løper de bare inn i beina på hverandre, etter at Sævarsson hadde tatt ballen. Det er egentlig verken frispark eller gult kort i noen retning. Men jeg tror ikke Ciss konstruerte det. To forskjellige situasjoner: 1. Det er keeper som feller Bentley. 2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei. Reprisen viser ikke overkroppen til Ciss. Han er i klar ubalanse. Det er derfor foten går ut. Sitter og ser reprisen på Sumo flere ganger nå. Når Sævarsson slår vekk ballen, så stikker Ciss beinet inn mellom Sævarssons bein. Ikke bare stikker han den inn, men han sparker også. Så det kan være Ciss prøvde å sparke ballen, men det er jo litt merkelig å prøve på når han allerede har sett Sævarsson slå den vekk. Som sagt. Han havner i ubalanse. Når man er i ferd med å falle er edt ikke uvanlig å stikke ut beinet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #97 på: August 26, 2011, 23:01:49 » |
|
Han sparker faktisk Sævarsson på baksiden av leggen, krakra.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #98 på: August 26, 2011, 23:47:30 » |
|
Uansett må Sævarsson stå over neste kamp, og dermed blir det vel muligens Fakiri på høyreback og Kalvenes på venstre? Eventuelt Holmvik.
Haugen må få sjansen fra start! Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.
Haugen fra start i neste, takk!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #99 på: August 26, 2011, 23:54:15 » |
|
Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.
Ueinig der. Mjelde har ei eiga evne til å gå på lure løp og vera i dei rette posisjonane. Eg hadde vore nøgd med Mjelde - Guastavino - Haugen
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #100 på: August 26, 2011, 23:57:01 » |
|
Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.
Ueinig der. Mjelde har ei eiga evne til å gå på lure løp og vera i dei rette posisjonane. Eg hadde vore nøgd med Mjelde - Guastavino - Haugen Lure løp? Er du sinnsyk? Han er knapt noe fotballgeni, for å si det forsiktig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #101 på: August 27, 2011, 00:00:17 » |
|
Nja, jeg syns han er blant de klokeste når det gjelder bevegelsene. Det er hovedårsaken til at han er såpass målfarlig i form. Fordi han vet å være der ting skjer. Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom. Noen nevnte at han hadde en kneskade som gir ham smerter når belastningen blir for høy. Jeg tror det har en god del av skylden for så treig og løpssvak har jeg ikke sett Mjelde på lenge, selv om han aldri har hatt noen voldsom aksjonsradius.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #102 på: August 27, 2011, 00:05:04 » |
|
Kan godt starte med både Haugen og Larsen neste kamp. Iallefall hvis Guastavino er ute.
Håper du ikke er seriøs når du mener Larsen bør starte neste kamp, som da er borte mot Molde!! Forventer ballinhav 70-30 i favør Molde i den kampen, rett og slett fordi de er ett mye bedre lag. Å sette en ungutt som Larsen på vingen som skal støtte backen i en slik setting er i beste fall en veldig naiv tanke i en sådann kamp. Eller har du gitt opp medaljer og håper på mest mulig matchtrening for unguttene mtp 2012 sesongen??
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #103 på: August 27, 2011, 00:10:23 » |
|
Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom.
Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #104 på: August 27, 2011, 00:12:53 » |
|
Ueinig der. Mjelde har ei eiga evne til å gå på lure løp og vera i dei rette posisjonane. Eg hadde vore nøgd med Mjelde - Guastavino - Haugen Ikke nå lenger! Nå er han bare treg og lite til nytte! Han hadde noen av de å posjonere seg riktig tidligere i sesongen som førte til noen mål, men han er langt derfra nå. Derfor bør han benkes.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #105 på: August 27, 2011, 00:16:19 » |
|
Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom.
Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp. Tuller du? Vel gjennomført? Du drar frem to eksempler der han klarte å bidra offensivt. Det er vel stort sett hele beholdningen. Han var virkelig ikke god i dag, ikke i det hele tatt. Det satt langt bedre spillere på benken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #106 på: August 27, 2011, 00:18:12 » |
|
For å si det slik: Brann hadde ikke tapt mye på et rødt kort til Mjelde.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #107 på: August 27, 2011, 00:20:33 » |
|
Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp. Tuller du? Vel gjennomført? Du drar frem to eksempler der han klarte å bidra offensivt. Det er vel stort sett hele beholdningen. Han var virkelig ikke god i dag, ikke i det hele tatt. Det satt langt bedre spillere på benken. Eg drar frem to eksempler ja, for å motbevise din påstand om at han ikke bidro med noe offensivt. Ergo din påstand var feil. "Stort sett hele beholdningen", javel, din fotballfaglige kunnskap gir mindre og mindre troverdighet med slike uttalelser. Du driver heksejakt på kapteinen vår, samtidig som du hyller 19 åringer på benken og mener to av de bør starte borte mot serieleder Molde neste runde..jeeeez
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #108 på: August 27, 2011, 00:21:29 » |
|
Håper du ikke er seriøs når du mener Larsen bør starte neste kamp, som da er borte mot Molde!! Forventer ballinhav 70-30 i favør Molde i den kampen, rett og slett fordi de er ett mye bedre lag. Å sette en ungutt som Larsen på vingen som skal støtte backen i en slik setting er i beste fall en veldig naiv tanke i en sådann kamp. Eller har du gitt opp medaljer og håper på mest mulig matchtrening for unguttene mtp 2012 sesongen?? Jeg har ikke gitt opp medaljer, helt, men med tre poeng på de siste tre kampene har vi falt etter, helt klart. Vi ligger kunstig høyt oppe fordi vi har flere kamper enn Godset og Stabæk, men taper vi mot Molde blir det vanskelig og da er det bedre å satse alt på cupen og å bygge noe mot neste sesong. Når det gjelder Larsen så fremstår han som en bedre spiller enn Bentley. Han jobber bra defensivt og har stor fart, som gjør ham til et bra kontringsvåpen. Som sagt "iallefall hvis Guastavino er ute". Da kunne Holmvik eller Mjelde tatt den tredje plassen sammen med Haugen og Larsen. Med Guastavino inne er det kanskje bedre med Holmvik istedenfor Larsen. Jeg syns vi skal tørre å satse litt i denne kampen. Et nytt uavgjortresultat er ikke verdt noe særlig for oss. Vi må vinne denne kampen. Molde forventer at vi skal legge oss bakpå og det er det de forbereder seg på. Går vi i strupen på dem med agressiv angrepsfotball kan vi ta dem. Det ville ikke vært noen sensasjon.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #109 på: August 27, 2011, 00:24:57 » |
|
Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp. Tuller du? Vel gjennomført? Du drar frem to eksempler der han klarte å bidra offensivt. Det er vel stort sett hele beholdningen. Han var virkelig ikke god i dag, ikke i det hele tatt. Det satt langt bedre spillere på benken. Eg drar frem to eksempler ja, for å motbevise din påstand om at han ikke bidro med noe offensivt. Ergo din påstand var feil. "Stort sett hele beholdningen", javel, din fotballfaglige kunnskap gir mindre og mindre troverdighet med slike uttalelser. Du driver heksejakt på kapteinen vår, samtidig som du hyller 19 åringer på benken og mener to av de bør starte borte mot serieleder Molde neste runde..jeeeez Som vanlig forsøker du å fremstille det som om det er bare jeg som kritiserer Mjelde fordi jeg er ute etter ham, men de fleste så at Mjelde var dårlig. Han er ikke god offensivt og ikke god defensivt, men bidrar halvveis begge veier. En avslutning fra skrått hold i løpet av en kamp er ikke bra. Han gjorde heller ikke en veldig god jobb defensivt heller. Jeg hyller ikke to 19-åringer på benken, men jeg mener at de er bedre enn sine konkurrenter. Haugen hadde nok et bra innhopp i dag og var langt bedre enn Mjelde. Larsen var også frisk og gjorde en bedre jobb enn Bentley, selv om Bentley viser en stigende kurve. Det betyr ikke at de to er fantastiske, fordi konkurrentene er ganske svake, men at de hadde styrket oss. Selv om de er 19 år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #111 på: August 27, 2011, 00:35:11 » |
|
Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
Ærlig talt, jeg tror du ser deg blind på de to offensive bidragene han hadde i denne kampen. Mjelde var elendig fra A til Å og skulle vært byttet ut senest til pause. Helst skulle han ikke startet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #112 på: August 27, 2011, 00:44:34 » |
|
Ærlig talt, jeg tror du ser deg blind på de to offensive bidragene han hadde i denne kampen. Mjelde var elendig fra A til Å og skulle vært byttet ut senest til pause. Helst skulle han ikke startet.
Ikke starte? Antar at det er Haugen som skulle spillt fra start da? Hvem skulle kommet inn når Gustav ble skadet, ikke mjelde vell for han e jo elendig! Sånne scenarioer må en trener (og sportslig anvarlig) være forberedt på. Husk Skarsjord må stå til ansvar for de valgene han tar, det må ikke vi her inne på forumet. Og skal vi først stille Skarsjord til ansvar så får vi gjøre opp status. 3 plass og semi i cupen, og det i en sesong hvor alle trodde vi skulle rykke ned. Disse resultatene har han fått med Mjelde som kaptein i hver eneste kamp. Han ser spillerne på hver ENESTE trening, han prater med de, han kjenner de. Ergo, resultatene denne sesongen tatt i betrakning, vi har INGENTING å klage på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #113 på: August 27, 2011, 00:47:26 » |
|
Det er da for faen meg forbedringspotensiale selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at spillere på benken er bedre enn noen av de som spiller selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at Skarsfjord har gjort feil selv om han overall har gjort en god jobb.
Skal vi ha Haugen på benken FORDI han er bedre enn Mjelde og vi må ha et godt alternativ på benken? Mjelde kunne kommet innpå, det samme kunne Larsen, Haugsdal, Holmvik eller Tadas.
Ja, Skarsfjord ser alle treningene, men vi ser alle kampene. Vi ser at Haugen kommer innpå og er bedre enn Mjelde i kamp etter kamp og at Mjelde ikke presterer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #114 på: August 27, 2011, 00:50:53 » |
|
Som vanlig forsøker du å fremstille det som om det er bare jeg som kritiserer Mjelde fordi jeg er ute etter ham, men de fleste så at Mjelde var dårlig. Han er ikke god offensivt og ikke god defensivt, men bidrar halvveis begge veier. En avslutning fra skrått hold i løpet av en kamp er ikke bra. Han gjorde heller ikke en veldig god jobb defensivt heller. Jeg hyller ikke to 19-åringer på benken, men jeg mener at de er bedre enn sine konkurrenter. Haugen hadde nok et bra innhopp i dag og var langt bedre enn Mjelde. Larsen var også frisk og gjorde en bedre jobb enn Bentley, selv om Bentley viser en stigende kurve. Det betyr ikke at de to er fantastiske, fordi konkurrentene er ganske svake, men at de hadde styrket oss. Selv om de er 19 år. [/quote] Da tror jeg vi to skal sette en strek over vår debatt og være enig at vi er uenig. Jeg har tro på Skars vet hva han driver med, som tidligere nevnt resultatene denne sesongen i betrakting, siden han tross alt har flyttet oss fra nedrykkstrid til medalje kamp på ett år. Jeg nekter å tro at Skars bevisst holder tilbake Haugen hvis han ser at han er bedre enn Mjelde, Mjelde må ha kvaliteter som gjør at Skars bruker ham kamp etter kamp. Igjen, se på resultatene våre denne sesongen med Mjelde som kaptein.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #115 på: August 27, 2011, 00:53:39 » |
|
Det er da for faen meg forbedringspotensiale selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at spillere på benken er bedre enn noen av de som spiller selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at Skarsfjord har gjort feil selv om han overall har gjort en god jobb.
Fullt mulig at spillerne på benken er bedre enn de på banen, JA. Men det er etter din mening. Ikke etter Skars mening, han har mer tyngde enn deg og jeg har ingen grunn til å betvile hans valg så lenge han gir oss resultater. Har forøvrig ALDRI sagt at Skars er feilfri.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #116 på: August 27, 2011, 00:55:49 » |
|
Alle men øyne har da vel sett at Haugen har vært bedre enn både Mjelde og Bentley de siste fem kampene?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #117 på: August 27, 2011, 01:02:07 » |
|
Alle men øyne har da vel sett at Haugen har vært bedre enn både Mjelde og Bentley de siste fem kampene?
Send Skars en epost da vell. Gi han ett argument på hvorfor vi skulle ha stillt annerledes siste fem kampene, så kanskje du blir leid inn som ekspert hjelp. Du har jo tross alt sett kampene.. Eg er enig med at Haugen ikke har gjort seg bort, men igjen, Mjelde har egenskaper ikraft av sin person/spiller som gjør at han spiller hver kamp som kaptein. Hadde vi lagt midt på tabellen eller i nedrykksland så kunne eg hoppet på hylekoret, men slik ståa er nå, så blir det bare uberettiget.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #118 på: August 27, 2011, 01:04:47 » |
|
En grunn kan jo være at vi har falt kraftig i kvalitet de siste kampene. To relativt heldige seire mot Viking, takket være nettopp Fredrik Haugen, etterfulgt av tre poeng på tre kamper. Kanskje på tide med litt forandringer, for med denne formen blir det middelhavsplassering.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #119 på: August 27, 2011, 01:11:24 » |
|
En grunn kan jo være at vi har falt kraftig i kvalitet de siste kampene. To relativt heldige seire mot Viking, takket være nettopp Fredrik Haugen, etterfulgt av tre poeng på tre kamper. Kanskje på tide med litt forandringer, for med denne formen blir det middelhavsplassering.
Vi er jo inne i ett veldig tøft kampprogram nå da, borte mot stabæk og viking, samt hjemme mot TIL. Kvaliteten har vært dårlig, men idag er vi tilbake igjen spillemessig. Merkelig nok MED mjelde på laget. Vi ble jo forøvrig bombadert av TIL siste 20 minuttene, etter Gustav/Haugen byttet. Og igjen har Haugen en tversover som er millimeter fra å resultere i kontring imot. Er litt bobbob å bytte han inn på stillingen uavgjort, funket mot Viking, funket ikke idag kan vi konstatere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #120 på: August 27, 2011, 01:12:59 » |
|
Det er ikke mye av Mjelde sin fortjeneste at Brann ligger der de ligger. Han har ikke vært bra de siste 5 kampene i det hele tatt. Klart Brann kan ta poeng og vinne om kun 1 spiller (Selv om det er kaptein) spiller dårlig. Det gjør riktignok Bentley (Var bra i førsteomgangen i dag) også, men det er andre spillere som tar steget opp og briljerer, blant annet Gustav og Austin. Selv om Mjelde er kaptein så mener jeg at han ikke er verdig! Han syter med en gang det går mot hans vilje, det er patetisk å se på! Som en pappagutt tvers gjennom. Han skal være en leder for en så stor klubb som Brann, og det ansvaret mener jeg han ikke er verdig! Han fortjener ikke å starte selv om han er kaptein. Hvorfor skal han spille selv om han er kaptein? La nå Haugen få prøve seg og se om det blir bedre! Jeg skal vedde på at det blir flere gode pasninger, raskere angrep og gjennombruddspasninger i toppklasse. Mjelde bevarer ingenting av det den rollen han skal være i. Det han er god på bevarer han ikke for øyeblikket, som å posjonere seg til riktig sted til riktig tid. Den skaden noen sa han hadde tærer på og han bør starte på benken mot Molde, fordi han rett og slett ikke er god nok! Forstå det.
Vær så snill å ikke si at det er Mjelde som kaptein sin fortjenste at de ligger der de ligger. Brann har riktignok gjort en glimrende sesong så langt, men Mjelde er bare en pitteliten del av det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #121 på: August 27, 2011, 01:13:58 » |
|
Haha! TIL kjørte over oss i hele andreomgang, det var ikke noe som endret seg da Haugen kom innpå. Millimeter fra kontring? Kanskje, men som vanlig slo Haugen knapt en eneste feilpasning, i motsetning til Mjelde.
Dette fantastiske spillet i førsteomgang, som jeg slett ikke synes var så fantastisk. Kom hovedsaklig på grunn av Guastavino og Ojo, samt at Bentley ikke var helt elendig. Mjelde var knapt innvolvert. Og ja selvfølgelig: Austin var stor igjen.
Dessuten var da vitterlig Mjelde på banen da vi ble "bombardert". Klart vi ble svekket når Guastavino måtte ut, han er vår beste offensive spiller og det er ingen som mener at Haugen skal spille istedenfor ham.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 27, 2011, 01:20:33 av krakra »
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #122 på: August 27, 2011, 01:16:39 » |
|
Vi er jo inne i ett veldig tøft kampprogram nå da, borte mot stabæk og viking, samt hjemme mot TIL. Kvaliteten har vært dårlig, men idag er vi tilbake igjen spillemessig. Merkelig nok MED mjelde på laget. Vi ble jo forøvrig bombadert av TIL siste 20 minuttene, etter Gustav/Haugen byttet. Og igjen har Haugen en tversover som er millimeter fra å resultere i kontring imot. Er litt bobbob å bytte han inn på stillingen uavgjort, funket mot Viking, funket ikke idag kan vi konstatere. Og hva positivt gjorde Mjelde hele kampen? Hadde vel 2 positive ting, i løpet av 90 minutter. Jøss! Og det er sant det du sier, Brann er inne i ett tøft kampprogram og da er det naturlig å bytte litt på laget, rotere litt. Det er sånn andre klubber gjør det, men ikke Brann? Mjelde virker helt ute av det og bør få seg en pause. Det var bare førsteomgangen som var bra, og Mjelde gjorde ikke så mye bra ut av seg dessverre. Vil heller trekke frem Bentley som bedre enn Mjelde i dag. Ikke at det skal så mye til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #123 på: August 27, 2011, 01:25:51 » |
|
Vær så snill å ikke si at det er Mjelde som kaptein sin fortjenste at de ligger der de ligger. Brann har riktignok gjort en glimrende sesong så langt, men Mjelde er bare en pitteliten del av det.
Får kjøre en liten MIM retorikk, Mjelde er en stein i en mur som tydeligvis fungerer, resultatene tatt i betraktning. Er i han på 09 nivå, nei. Men er han så udugelig og uviktig som alle skal ha det til, nei. Haha! TIL kjørte over oss i hele andreomgang, det var ikke noe som endret seg da Haugen kom innpå. Millimeter fra kontring? Kanskje, men som vanlig slo Haugen knapt en eneste feilpasning, i motsetning til Mjelde.
TIL hadde sine største sjanser de siste tyve, spesielt etter at rush gikk ut. Haugen var riktignok stabil med pasningene sine, men som vanlig bidrar han veldig lite i gjennvinningsfasen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
esp123
Medlem
|
 |
« Svar #124 på: August 27, 2011, 01:27:16 » |
|
Hovedproblemet til Mjelde er at han er så treig og dårlig med ball at han drar ned tempoet i spillet til Brann. Haugen derimot er ekspert på å se åpningene og løsningene, og på å spille ballen på ett touch. Haugen bør helt klart starte neste kamp. Ut med krabben Bentley, inn med Haugen og Guastavino på kant.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #125 på: August 27, 2011, 01:29:21 » |
|
Og hva positivt gjorde Mjelde hele kampen? Hadde vel 2 positive ting, i løpet av 90 minutter. Jøss! Jøss, det var en fin og objektiv vurdering
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #126 på: August 27, 2011, 01:30:06 » |
|
Men mener du Mjelde bidro med noe som helst i gjenvinningsfasen? Det er vesentlig mer sprut i returløpene til Haugen enn til Kapteinen, for å si det sånn. Han er konstant på etterskudd, og kanskje den verste luksusspilleren vi har. Og denne idiotiske løpingen hans med armene strukket ut foran seg med åpne håndflater (dere vet hva jeg mener) må han bare gi seg med. Jeg tror til og med han kunne løpt fortere om han ikke hadde vært så forbannet opptatt av å vise rommet foran seg hele tiden.
At Mjelde er nødvendig for den defensive jobben i den fremre fireren er en myte som bør avlives umiddelbart. Det er bare piss, han er kanskje bedre til å vinne ballen når han går i taklinger enn Gustav eller Haugen, men han er jo aldri i nærheten av situasjonene. Ikke dekker han defensive rom der han rusler rundt heller.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #127 på: August 27, 2011, 01:38:30 » |
|
Men mener du Mjelde bidro med noe som helst i gjenvinningsfasen? Det er vesentlig mer sprut i returløpene til Haugen enn til Kapteinen, for å si det sånn.
Det er lettere å se denne spruten i Haugens returløp i det 70 min når han har spillt 6 min og er forholdsvis utvhvilt kontra Mjelde som da har spillt hele kampen, eg ser jo den. Da får man en direkte sammenligning hvor innbytteren skal komme best ut, tatt i betrakning at han er uthvilt. Er også enig at Mjelde har forbedringspotensialet, men føler diskusjonen rundt ham som spiller blir feil når man konkluderer med at han kun kom til to skuddforsøk iløpet av 90 min, ergo han er søppel som burde avskiltes.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #128 på: August 27, 2011, 01:40:27 » |
|
Det er vel mer det at disse to skuddforsøkene overhodet ikke er noe argument for at Mjelde spilte bra. Jeg syns Haugen hadde mer sprut i beina enn Mjelde hadde fra begynnelsen. Kanskje skyldes det at Mjelde er sliten, hvorfor ikke la ham hvile da?
I 2009 hadde ikke Mjelde det samme defensive ansvaret som han har nå. Han hadde en mer rendyrket offensiv rolle. Nå som han skal løpe frem om tilbake som om han var PVM blir han verken fugl eller fisk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #129 på: August 27, 2011, 01:53:45 » |
|
Men mener du Mjelde bidro med noe som helst i gjenvinningsfasen? Det er vesentlig mer sprut i returløpene til Haugen enn til Kapteinen, for å si det sånn.
Det er lettere å se denne spruten i Haugens returløp i det 70 min når han har spillt 6 min og er forholdsvis utvhvilt kontra Mjelde som da har spillt hele kampen, eg ser jo den. Da får man en direkte sammenligning hvor innbytteren skal komme best ut, tatt i betrakning at han er uthvilt. Er også enig at Mjelde har forbedringspotensialet, men føler diskusjonen rundt ham som spiller blir feil når man konkluderer med at han kun kom til to skuddforsøk iløpet av 90 min, ergo han er søppel som burde avskiltes. Det er ikke min konklusjon. Min konklusjon er at han er for treg, stadig på etterskudd, sinker spillet noe enormt og er en belastning for laget på flere måter samtidig som han holder andre, bedre spillere ute av laget - derfor er han søppel som bør avskiltes. Jeg vil heller se Holmvik enn Mjelde på banen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #130 på: August 27, 2011, 01:54:25 » |
|
Hvot har det blitt av haugsdal? er det sånn at vi nå bruke en utkending fordi vi har kjøpt han istedet for vårt talent som har vist gode takter når han har fått sjansen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
"og der snubler Sæternes igjen"
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #131 på: August 27, 2011, 02:26:50 » |
|
Ciss, Spelaren.
Issah er RBK-spiller.
Begynte med Ciss, såg deretter på vgd at Issah blei nevnt, kom i tvil og redigerte, men redigerte tilbake til Ciss igjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kararay
Medlem
|
 |
« Svar #132 på: August 27, 2011, 02:52:24 » |
|
Mjelde, Mjelde, Mjelde. Lagets sutrekopp. Og dessverre kaptein. "En lagkaptein er frontfiguren i et idrettslag. Han må kunne stå fram som et godt eksempel for de andre spillerne." (Wikipedia)
Vel, hver gang det butter litt imot Brann på banen så er Mjelde en av de første til å henge med hodet, klage på dommeren og sutre til motspillere. Er det en slik kaptein vi vil ha? ikkje minst, er det en slik kaptein BRANN trenger? La oss se litt på tidligere Kapteiner (av den "riktige" sorten)
Svante Samuelson- hadde en egen bandasje med navnet sitt på, fordi han ofret alt for laget. Og laget lyttet på han.
Martin Andresen- Mangt kan sies om han, men at også han ga alt for laget og sto fram som en leder er det ingen tvil om.
Arne Vidar Moen- Forsvars-sjef. Need I say more?
Det er bare noen eksempler på kapteiner. Og pr. dags dato så har eg disse kandidatene til kaptein i Brann: 1. Austin 2. Zolt 3. Kalven.
Dette er i mine øyne "Hærførere" i klubben.
|
|
|
|
|
Loggført
|
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger. Ivar Hoff
|
|
|
Chrisstah
Medlem
|
 |
« Svar #133 på: August 27, 2011, 03:13:52 » |
|
Ikke starte? Antar at det er Haugen som skulle spillt fra start da? Hvem skulle kommet inn når Gustav ble skadet, ikke mjelde vell for han e jo elendig! Sånne scenarioer må en trener (og sportslig anvarlig) være forberedt på. Husk Skarsjord må stå til ansvar for de valgene han tar, det må ikke vi her inne på forumet. Og skal vi først stille Skarsjord til ansvar så får vi gjøre opp status. 3 plass og semi i cupen, og det i en sesong hvor alle trodde vi skulle rykke ned. Disse resultatene har han fått med Mjelde som kaptein i hver eneste kamp. Han ser spillerne på hver ENESTE trening, han prater med de, han kjenner de. Ergo, resultatene denne sesongen tatt i betrakning, vi har INGENTING å klage på. Når vi ser hvordan Mjelde spilte i dag (også de 2 siste kampene) så trenger du ikke være rakett forsker for å se at vi ikke hadde blitt svekket uten ham på banen. Det er flere som kunne kommet inn å gjort en bedre jobb enn det Mjelde har gjort i det siste. Haugen er en av dem og kanskje den de fleste vil ha inn som erstatter. Jeg syns kanskje Haugen blir for veik til å spille 90 minutter og liker han best i den rollen han har akkurat nå. Men i et langt perspektiv så tror jeg Haugen kommer til å dominere midtbanen i TL. Holmvik kunne også kommet inn og gjort en bedre jobb enn Mjelde. Jeg syns Mjelde har fått for mye pepper, men nå i det siste hadde det vært på sin plass for Mjelde å tre til side . Når det gjelder forventningene før året så har det i grunn ingenting å si, jeg forventer at Brann til enhver tid skal være blant de beste lagene i Norge og at en klubb av Brann størrelse alltid skal være med å kjempe om europa cup. Alt annet vil være uakseptabelt. Vi er den nest største byen , en av de desidert største klubbene i Norge. Vi skal ikke ta til takke med en 6 plass.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #134 på: August 27, 2011, 03:17:00 » |
|
Mjelde, Mjelde, Mjelde. Lagets sutrekopp. Og dessverre kaptein. "En lagkaptein er frontfiguren i et idrettslag. Han må kunne stå fram som et godt eksempel for de andre spillerne." (Wikipedia) Jeg minner for øvrig om at Andresen sang med på Nystemten da han var i klubben.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
nero
Medlem
|
 |
« Svar #136 på: August 27, 2011, 08:25:30 » |
|
Det er bare noen eksempler på kapteiner. Og pr. dags dato så har eg disse kandidatene til kaptein i Brann: 1. Austin 2. Zolt 3. Kalven.
Dette er i mine øyne "Hærførere" i klubben.
I virkeligheten, rent fotballmessig sett, ER Austin kaptein i kraft av sitt eksempel.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #137 på: August 27, 2011, 08:43:50 » |
|
Gullkampen har vi i praksis meldt oss ut av. Forutsatt at ikke Molde får en svak høst. Det kan skje det også.
Siden diskusjonen går på hvem som skal spille bak Ojo, mine valg er Bentley - Haugen - Guastavino . Jeg synest fortsatt Mjelde er svak. Hele tiden på etterskudd både defensivt og med ball. Haugen er moden for mer ansvar. Bentley har betydelig større potensiale enn Mjelde, jeg håper virkelig det snart viser igjen for Brann trenger det utover høsten. Alternativene Mjelde og Holmvik har sine oppsider de også, men vil alltid være helt på det jevne. Med Bentley ligger muligheten der for at det skjer noe litt ekstra. Som da han kjempet seg forbi og fikk straffespark.
Kan noen se for seg Mjelde løpe forbi en forsvarer? Eller Larsen ha fysikk nok til noe tilsvarende? Det er som med Guastavino i starten, det skal så lite til og han vil dominere. Jeg vil rangere Guastavino som vår nest viktigste spiller nå, bak Austin, og Bentley vil komme i en tilsvarende posisjon. Kanskje burde han få en video med scoringene til Kvisvik som inspirasjon ...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #138 på: August 27, 2011, 09:09:05 » |
|
Ser kampen om igjen på Sumo nå. Fantastisk trøkk på syngingen etter ca en times spill. Vekselropet er HØYT! For øvrig kan man høre noen vittige kommentarer fra tribunen når TIL haler ut tiden: En roper: "I DAG DÅÅÅÅÅ!" Og så er det en som svarer: "Rekkar ikkje flyet på den måten!"
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #139 på: August 27, 2011, 10:01:25 » |
|
Med
Mjelde - Guastavino - Haugen
hadde me fått defensiv tryggleik på venstrekanten, samt at Haugen kan slå vinkla pasningar på høgrekanten. I tillegg kan desse tre rullere. Larsen bør ikkje få starte enno, men innhopp bør han få meir av. Same med Haugsdal.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #140 på: August 27, 2011, 10:09:41 » |
|
Ser at Mohn har gitt en gave på tre mill og stilte på Stadion i Brann-drakt mot favorittlaget(?) TIL. Kanskje han har funnet ut hvor han er fra. I BA er han avbildet syngende på Nystemten med hånden på hjertet... hehe... Vittig. Trodde det bare var folk på Hansa som gjorde det...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #141 på: August 27, 2011, 10:57:45 » |
|
Finnes det folk som synger nystemten uten hånden på hjertet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #142 på: August 27, 2011, 12:22:20 » |
|
Eg er enig med at Haugen ikke har gjort seg bort, men igjen, Mjelde har egenskaper ikraft av sin person/spiller som gjør at han spiller hver kamp som kaptein. Hadde vi lagt midt på tabellen eller i nedrykksland så kunne eg hoppet på hylekoret, men slik ståa er nå, så blir det bare uberettiget.
Dette blir jo bare komisk. Du hadde kastet deg på hylekoret om resultatene hadde uteblitt, men fordi resten av laget er godt nok til å skaffe resultater så er også Mjelde god nok? I mine øyne gjør Brann det bra på tross av Mjelde, ikke på grunn av Mjelde. Kapteinen vår har kjørt gratis i en lengre periode, men nå er det på høy tid at turen tar slutt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #143 på: August 27, 2011, 13:04:00 » |
|
Mjelde har de siste kampene sett under ett vært dårlig, han var ikke så elendig mot TIL som mot Staqbæk, men totalt sett dårlig. Bentley var grei i første omgang, i andre var han tromsøs tolvte mann. Holmvik var svak mot Stabæk og har ikke prestert han heller i det siste.
Haugen har kommet inn og skoret mye mål i det siste, i går viste han og at han virkelig kan styre kamper offensivt. Kombinerer en hans ferdigheter med en Guastavinho i form ser det spennende ut. Haugen er ung, lokal og vil sikkert variere i prestasjonene. Jeg har ment at han bør spille fordi han er ung og lokal og har et voldsomt potensiale som er langt større enn gråsteinen han konkurrerer med.
Per nå er egentlig alt dette irrelevant. Haugen skal nå spille fordi han per nå er en bedre spiller enn samtlige av rivalene hans foruten Guastavinho. Enkelt og greit, Haugen skal nå spille fordi han er best, at han er ung, lokal og har et mye større potensiale enn Mjelde og co er et pluss.
Forøvrig er det grunn til å spørre seg om hvor mye svakere Haugsdal og Larsen er enn Mjelde Holmvik og Bentley.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #144 på: August 27, 2011, 13:04:05 » |
|
Ser på sammeneraget og målet til Romsa. Både Fakiri og Grorud har tid å slenga ned kroppen og blokkere. Synd at ingen ofrar seg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #145 på: August 27, 2011, 13:20:22 » |
|
Fakiri kunne definitiv slengt seg, men jeg regner med han ville dekke lengste hjørnet siden keeper måtte fokusere på det korte (ikke at det hjalp). Det som var verst er at Grorud slipper Mos altfor jævlig enkelt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #146 på: August 27, 2011, 14:27:37 » |
|
Jeg er godt fornøyd med måten Brann spilte på. Mye ballbesittelse og lite pumping på Ojo.
Jeg gjentar mantraet mitt om hvile av en del spillere. Når Mjelde i tilleg jogger rundt der skadet, må iallfall han hvile.
Forøvrig har jeg ikke tro på medalje i år, men neste år kan det bli gull. Jeg tror sjansen for gull neste år øker hvis vi tenker 2012 allerede nå.
Ser ikke hvorfor Larsen skal være noe dårligere enn Bentley defensivt.
Forslag til lagoppstilling mot Molde:
Piotr Fakiri-Zsolt-Grorud-Kalvenes Haugsdal-Haugen-Austin-Holmvik Labukas-Guastavino
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oslo øst
Medlem
|
 |
« Svar #147 på: August 27, 2011, 14:58:19 » |
|
sett nå kaampen i reprise og det gule kortet til sævarsson må jo være en vits , det er jo tromsø spilleren som feller sævarsson . til dommeren sitt forsvar så så jeg ikke det før nå , men episoden i det hele tatt er jo ikke kort !!!! hmmm hadde vi trengt mot molde og mjelde hadde en ræva kamp igjen. hva er det skarsfjord ser i denne mannen ??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #148 på: August 27, 2011, 18:02:11 » |
|
Hva skars ser i mjelde er en lokal forankring og det var han også i begynnelsen når han ble hentet.
Men Haugen er lang mer lokal enn det mjelde er, ikke at vi skal måle grad av lokalhet, men fordi Haugen er hentet av fansen selv.
Tviler på vi ser Mjelde som kaptein til neste år og med det så kommer nok antall kamper også til å synke.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #149 på: August 27, 2011, 21:04:27 » |
|
Det som var verst er at Grorud slipper Mos altfor jævlig enkelt.
Det som var verst var Sævarssons horrible sjølvmålgivende  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #150 på: August 27, 2011, 21:26:15 » |
|
Det som var verst er at Grorud slipper Mos altfor jævlig enkelt.
Det som var verst var Sævarssons horrible sjølvmålgivende  . Tja... han strakte frem en tå på ballen som ellers ville gått rett til Mos.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #151 på: August 27, 2011, 22:14:22 » |
|
Uansett ser ikke birkir løpsbanen til mos, kun løpet så det er helt rett at han prøver å stanse gjennomspillingen.
Uheldig at den går rett i beina på mos, hassan prøver, men er for langt unna til å blokkere. Eneste som kunne tatt den var hvis Grorud så touchet til birkir og fulgte ball fremfor å følge mann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Chrisstah
Medlem
|
 |
« Svar #152 på: August 27, 2011, 23:09:34 » |
|
Fakiri kunne definitiv slengt seg, men jeg regner med han ville dekke lengste hjørnet siden keeper måtte fokusere på det korte (ikke at det hjalp). Det som var verst er at Grorud slipper Mos altfor jævlig enkelt.
Går ikke an å skylde på Grorud her, dette målet må Birkir ene og alene ta på sin kappe.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kararay
Medlem
|
 |
« Svar #153 på: August 29, 2011, 04:24:38 » |
|
Går ikke an å skylde på Grorud her, dette målet må Birkir ene og alene ta på sin kappe. Skulle birkir bare latt ballen bli spilt igjennom da? og ikkje prøvd å stoppe ball?
|
|
|
|
|
Loggført
|
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger. Ivar Hoff
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #154 på: August 29, 2011, 04:25:40 » |
|
Han kunne jo f.eks. klarert den vekk fra motstanderen istedenfor rett i føttene på Mos.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #155 på: August 29, 2011, 06:50:06 » |
|
Dog synes jeg Brann generellt ofte er dårlige på å klarere ballen langt vekk fra egen 16.
Noen andre som så at Mjelde delvis sparket på en liggende TIL-spiller etter at Mjelde ble holdt da vi var i angrep?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #156 på: August 29, 2011, 09:11:03 » |
|
Med vilje?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #157 på: August 29, 2011, 09:21:38 » |
|
Det var litt knuffing etter en duell. Mjelde mente at han ble holdt og hadde litt ekstra kroppskontakt med TIL-spilleren som ble liggende foran han. Ikke spark, og ikke noe stygt, selv om TIL-spilleren selvsagt reagerte.
Hadde det vært Austin hadde han blitt hyllet!;)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #158 på: August 29, 2011, 09:58:04 » |
|
Om noe er Giske-effekten dårligere klareringer. Skulle likt å vist hvem som trumfet gjennom Giske på trening...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #159 på: August 29, 2011, 10:06:49 » |
|
Det var litt knuffing etter en duell. Mjelde mente at han ble holdt og hadde litt ekstra kroppskontakt med TIL-spilleren som ble liggende foran han. Ikke spark, og ikke noe stygt, selv om TIL-spilleren selvsagt reagerte.
Hadde det vært Austin hadde han blitt hyllet!;)
Hadde det vært Austin hadde han blitt utvist;)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #160 på: August 29, 2011, 17:24:12 » |
|
Med vilje?
Har ikke sumo for tiden, det var ikke en stor greie, men han dro foten inntil TIL-spilleren, så ut som det snappet litt for Mjelde, men han trakk seg i siste sekund fra å dra en Pepe.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|