§ 1 FORMÅL - Brann Bataljonen Bergen skal på alle tenkelige måter støtte Sportsklubben Brann på veien mot størst mulig sportslig suksess. Brann Bataljonen Bergen skal dessuten strebe etter å være en interesseorganisasjon og pådriver for foreningens medlemmer.
Her misforstås jo hele paragrafen, etter min mening.

BBB skal støtte SKB på veien til sportslig suksess, og også være en interesseorganisasjon for BBB sine medlemmer.
Å støtte den sittende ledelsen er ikke å støtte SKB på veien mot sportslig suksess. Det er å utsette sportslig suksess. Nå så man sist hvordan RBH forkludret en overgang for Huseklepp. Ironisk nok er det bra for vår sportslige suksess, men det illustrerer hvordan dagens ledelse vanstyrer skuten.
I tillegg virker det som et flertall av BBB sine medlemmer har mistillit til ledelsen og går hardt ut mot et navneskifte på stadion. Et styre skal representere flertallet, her mener jeg BBB kanskje har misforstått litt. Man får aldri alle 3000 medlemmer med på en og samme ting, det er umulig. Derfor teller flertallet. Det virker ganske feigt. Vi trenger et styre som har standpunkter og tar kampen opp for majoriteten i disse viktige sakene. Vi har en TIFO-gruppe som tar til orde mot RBH, en TIFO-gruppe som er en del av BBB og i hvertfall før i tiden hadde flere styremedlemmer som aktive TIFO-organisatorer. Dermed blir det feigt av BBB å ikke kunne ta et offentlig standpunkt og i stedet gjemmer seg bak TIFO-gruppens bannere. TIFO-gruppen ER BBB! Dermed har dere allerede uttrykt mistillit til ledelsen og kan like gjerne si det i BA og på bataljonssiden.
Dette er selvsagt min mening, men jeg savner sterkt at BBB tør å stå for noe når de egentlig er enig med oss andre. Politikersnakk, minner dette om.