ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #650 på: Januar 11, 2012, 13:23:49 » |
|
Azar. Om man ser på han som lokal.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #651 på: Januar 11, 2012, 13:26:18 » |
|
glemte å definere "lokal" ja, men kom jo fra utenfor fylket, så vet ikke helt om han skal telle. 21 kamper som 18-19 åring er iallefall bra nok til å telle som etablert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"og der snubler Sæternes igjen"
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #652 på: Januar 11, 2012, 13:28:51 » |
|
Helge Haúgen kommer vel akkurat over 21-års grensen før han etablerte seg. Ellers må vi vel kanskje tilbake til Helland og Norebø?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #653 på: Januar 11, 2012, 13:30:14 » |
|
Ja, og så Guntveit selvsagt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #654 på: Januar 11, 2012, 13:34:17 » |
|
Hanstveiten må vel telle. han debuterte jo som 17-åring
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #655 på: Januar 11, 2012, 13:37:08 » |
|
Nja, det ville jo vært en liten sensasjon om Haugen etablerte seg i år. Ikke i forhold til kvalitetene hans, men Branns historie. Han vil vel være den første lokale som etablerer seg i Brann før han er 21 år på over 10 år?
noen som gidder sette sammen en liste med slike spillere? kommer på alex valencia, men om han var helt etablert og under 21 husker jeg ikke. men han spilte nå en del Det er iallefall ikke mange som er under 30 i dag vil jeg anta. Det er selvfølgelig opp til spillerne også, men dette med "skjebnesesong" har jo blitt sagt om Kristoffer Larsen i år også, og med Branns historie i bakhodet syns jeg det blir feil å snakke om skjebnesesonger for to lokale 19-åringer i sin sesong i TL.
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #656 på: Januar 11, 2012, 13:39:35 » |
|
Hanstveiten må vel telle. han debuterte jo som 17-åring
Selvsagt. Merkelig at jeg glemte han. For han er jo en av få virkelige suksesshistoriene. Mange av de andre har jo etablert seg i en eller en håndfull sesonger, før de har forsvunnet ut. Slik som f.eks. Knut Walde. Men Hanstveit spilte vel fast stort sett hele tiden og har en flott CV med serie- og cupgull, samt flere seriemedaljer. Vi kan jo bare håpe på det samme for Haugen!:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #657 på: Januar 11, 2012, 13:49:35 » |
|
Det er selvfølgelig opp til spillerne også, men dette med "skjebnesesong" har jo blitt sagt om Kristoffer Larsen i år også, og med Branns historie i bakhodet syns jeg det blir feil å snakke om skjebnesesonger for to lokale 19-åringer i sin sesong i TL. Ja, det er litt tidlig å snakke om å være eller ikke være. Selv om sjansen for suksess selvsagt synker dersom de får en dårlig sesong. Og spesielt for Larsen tror jeg at det blir viktig å vise at han kan henge med fysisk i trening og kamp uten å bli skadet igjen. Dersom han ikke tåler treningsmengden i år kan det kanskje spøke litt for en eventuell TL-karriere?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #658 på: Januar 11, 2012, 13:53:56 » |
|
hvis alle spillerne bare skal få noen innhopp i to sesonger å vise seg på før de dumpes, så er det jo like greit de ikke debuterer så tidlig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #659 på: Januar 11, 2012, 14:55:56 » |
|
Det er da ikke problemer å gjøre seg opp en mening om en spiller over 21 år etter ett par sesonger, så hvorfor ikke en av de mest opphausede spillerene i Brann?
For å si det slik, både Haugen og Larsen er i samme posisjon som Haugsdal var før denne sesongen. Førstesesongen for Haugen var IKKE lovende. Det må vises mer om dette faktisk skal være det talentet man er blitt forespeilet. Det er ingenting som er mer gledelig enn om han slår ut i full blomst, men det må være lov å være realistisk. Og ikke minst kynisk.
Så er spørsmålet hvor han må spille i 2012. Slik stallen er nå håper jeg Bentley eller Mjelde går til venstre den offensive formasjonen. Da er spørsmålet om man skal la Nordkvelle eller Haugen starte sentralt. Om det var opp til meg skulle ihvertfall begge startet før Mjelde.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #660 på: Januar 11, 2012, 15:07:51 » |
|
Det er selvfølgelig mulig å se at selv en ung spiller ikke er verdt å satse på etter et par år, men Haugen har da allerede vist både i Brann og Løv-Ham at han har ferdigheter som gjør ham verdt å satse på. Ferdigheter som er veldig viktige for et lag som skal kjempe i toppen, hvor han ligger kanskje helt i toppen i sin aldersgruppe og også i Brann. Problemet med Haugsdal var jo at han ikke hadde noen områder hvor han var over gjennomsnittet. Han manglet ekstremferdighetene og allround-egenskapene hans var heller ikke bra nok til å forsvare en plass i førsteelverer.
Fjorårets sesong var forøvrig Haugsdals tredje, og han var året eldre enn Haugen blir i år. Det blir som Bentley vs. Tadas. Selv om prestasjonene ikke var så forskjellige i år, så "vet" vi at Bentley har et helt eget ferdighetsregister som gjør ham til en topp eliteseriespiller når han får det ut, mens Tadas etter alt å dømme ikke er god på noen verdens ting. Ikke bare historisk, selv om Bentley var ræva i år så kunne man se at han hadde flere store ferdigheter på ballkontroll og innlegg. Det er snakk om små marginer som ligger og blokkerer for ham og han trenger ikke noen voldsom forbedring for å bli en klassespiller. Det samme gjelder Haugen. For noen spillere er det små detaljer som utgjør forskjellen på middelmådig og klasse. For andre er det snakk om langt større utfordringer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #661 på: Januar 11, 2012, 16:27:29 » |
|
Det er greit at enkelte er skuffet etter et noe ensidig fokus de siste to årene, men å avskrive en spiller det året han fyller tyve når vi allerede har sett prov på veldig høyt nivå? Skjerpings, folkens. Om han så brekker foten i dag og blir ute hele sesongen så vil jeg være spent på 2013. Når det er sagt tror jeg vi får se han på et mye høyere nivå i år enn i fjor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #662 på: Januar 11, 2012, 18:11:10 » |
|
En skal selvfølgelig forvente endel steg i år. Han har blitt større og sterke, og tydeligvis forbedret løpskraften en god del også. Han får en hel sesongoppkjøring hvor han vet hva han går til, og en enklere vei til førsteelveren når middelmådige Mjelde mister klippekortet og konen dro Guastavino med til Uruguay. Får han en reell mulighet til å etablere seg sentralt, og ikke tar den er det definitivt skuffende, men ikke noen grunn til å avskrive ham.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #663 på: Januar 14, 2012, 01:26:16 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
|
|
|
esp123
Medlem
|
 |
« Svar #664 på: Januar 14, 2012, 19:21:55 » |
|
Det slo meg i går at Haugen virker å lide litt av at Ojo er såpass møtende som han er. Haugen hadde nok trivdes bedre med en spiss som i større grad truet bakrom, som f.eks Sindre Marøy gjorde i Løv-Ham.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #665 på: Januar 29, 2012, 07:19:01 » |
|
I gårsdagens BA var det en artikkel e.l. om Haugen, med overskriften "I ferd med å bli komplett". Sto det noe interessant der?
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #666 på: Januar 29, 2012, 07:35:53 » |
|
Ikke noe som ikke har vert sagt før. 100 kilo benkpress. Bedre defensivt. Jeg venter fortsatt på at han skal vise at han noensinne kommer til å bli en spiller som gjør forskjell. Vi får håpe det skjer i neste kamp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #668 på: Februar 21, 2012, 14:05:33 » |
|
 Enda ein sesong med dette temaet  . Polsk langrenn er i det minste ein underholdende diskusjon. For øvrig kan det legges til at ordet "boss" faktisk brukes på Fevik.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
|
|
|
|