Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Christian Kalvenes
Sider: 1 ... 5 6 [7]  Alle
Print
Skrevet av Emne: Christian Kalvenes  (Lest 19440 ganger)
football
Medlem

Vis profil
« Svar #300 på: September 28, 2011, 15:15:45 »

Kanskje Kalvenes rett og slett ikke er så god? Seriøst. Han er vel ikke engang blant de 10 beste backene i TL.

Det kan meget godt være, men det får vi altså ikke vite så lenge han ikke blir satset på som back. Enn så lenge husker jeg han som en god Burnleyback:)

Virkelig? En god Burnleyback? Leser lenger oppe at du nevner Premier League også. Sannheten er at han i transfervinduet januar 2010 ble enige med Burnley om å avslutte kontrakten pga spilletid. Han spilte vel underkant av 30 kamper for Burnley, og det på halvannet år. Jeg føler det ikke er så mye når det er over 40 kamper i Championship (Bare ordinær sesong) pluss playoff (Der han riktignok spilte hele finalen), Ligacup og FA Cup. Såvidt jeg kan forstå fikk han svært lite spilletid i PL, så jeg vil ikke kategorisere han som en god Burnleyback, heller mer gjennomsnittlig eller under der.
De henta inn en bra spiller i Danny Fox, fra Celtic. Han hadde ikke engang El Fakiri klart å holde ute Blunker

Det du skriver her underbygger egentlig det jeg antar. Du med flere her har antagelig knapt sett fyren i aksjon i Burnleydrakta. Du forholder deg til statistikken du lett finner på nett, og det er utrolig enkelt. Hadde du visst mer om forholdene bak statistikken, så hadde du antagelig ikke forsøkt å kategorisere. Han fikk ikke sjangsen før Steven Jordan (ex. City) ble skadet tidlig i Championshipsesongen, men spilte seg raskt til fast plass ut sesongen etter det inkludert playoffkampene, finalen, og semi i ligacupen.
At en bergenser fra Skansen (eller hvor han er fra) har vært en back av topp PL-klasse er det ingen som hevder.  At han har hatt et vesentlig høyere nivå inne som back enn hva folk her gir uttrykk for å vite, er ganske sikkert.

Men det er forsåvidt uvesentlig. Spillere er ikke bedre enn sin siste kamp. Og i cupkvarten mot Viking var han stor.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #301 på: Januar 29, 2012, 10:39:10 »

En klok mann uttaler seg.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5904061.ece

Ja Brann har en gylden sjanse, bare de klarer å benytte seg av den. Om bare Hardball også hadde sett det og vært med å finansiert en langtidskontrakt på Austin + finansiert et par nye klassespillere med offensive kvaliteter. Da kunne Brann vært med der oppe og kjempet med Molde om gullet allerede i år.
« Siste redigering: Januar 29, 2012, 10:41:30 av Gulløl » Loggført

Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
Sider: 1 ... 5 6 [7]  Alle
Print
Gå til: