vebo
Medlem
|
 |
« på: Juni 22, 2010, 21:14:06 » |
|
Skyt meg gjerne, men ville lage en egen Kalvenes-tråd etter å ha blitt glad når jeg så bildet i denne heller kjedlige saken - Christian er kommet hem. La det være sagt; jeg tror ikke Kalvenes vil være vår offensive frelser, men jeg kan ikke la være å bli litt småforbannet på deler av forumets reaksjon på vår bortkomne søns hjemkomst, særlig når så stor del var forbannet på at han ikke ble signert i januar. Men nå - nå når vi sliter på banen, da er ingen overganger gode nok? Jeg tror han kommer til å tilføre laget trygghet, rutine og lokal tilhørlighet og jeg er sikker på at han er en bedre spiller enn det Holmvik har vist seg å være for Brann. Velkommen hem Christian, håper du får en fin avslutning på karrierern din, og at ditt opphold i utlandet har hevet nivået ditt et lite hakk. Ønsker forøvrig Erlend og Helge samme vei om ikke for lenge!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #1 på: Juni 22, 2010, 21:18:10 » |
|
Skyt meg gjerne, men ville lage en egen Kalvenes-tråd etter å ha blitt glad når jeg så bildet i denne heller kjedlige saken - Christian er kommet hem. La det være sagt; jeg tror ikke Kalvenes vil være vår offensive frelser, men jeg kan ikke la være å bli litt småforbannet på deler av forumets reaksjon på vår bortkomne søns hjemkomst, særlig når så stor del var forbannet på at han ikke ble signert i januar. Men nå - nå når vi sliter på banen, da er ingen overganger gode nok? Jeg tror han kommer til å tilføre laget trygghet, rutine og lokal tilhørlighet og jeg er sikker på at han er en bedre spiller enn det Holmvik har vist seg å være for Brann. Velkommen hem Christian, håper du får en fin avslutning på karrierern din, og at ditt opphold i utlandet har hevet nivået ditt et lite hakk. Ønsker forøvrig Erlend og Helge samme vei om ikke for lenge! Hør hør. I tillegg til alt du sa, vil jeg påpeke at rutinen vi har fått her er forholdsvis billig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #2 på: Juni 22, 2010, 23:05:11 » |
|
Vi bygger ikke et nytt topplag med aldrende lokale spillere. Selv om de ikke er helt gamliser enda, vil jeg heller ha up & coming unggutter fra Bergen, enn Haugen i alle fall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #3 på: Juni 22, 2010, 23:56:48 » |
|
Haugen er 28, syv år til han er 35, Erlend 29. Så nei - gamliser er de på ingen måte. Det er heller ikke, slik jeg ser det, noen ungutter fra Bergen eller omheng som per nå kan matche de to.. De "beste" har jo Brann allerede.
Uansett var hele poenget mitt at jeg synes folk bør gi Christian en god velkomst.. Ikke om Erlend eller Helge er gamle.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juni 23, 2010, 00:10:11 av vebo »
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #4 på: Juni 23, 2010, 00:00:07 » |
|
Vi kunne jo brukt Haugen*2 på midtbanen:) Kalvenes er velkommen. Får håpe han kan bidra med rutine og løfte hele spillergruppen og ut av gjørmen. Som spiller er han neppe noen åpenbaring. Tviler på at han klarer å splitte stopperduoen, men venstrebacken kan han ta.
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Petter Puddefjord
Medlem
|
 |
« Svar #5 på: Juni 23, 2010, 12:51:23 » |
|
Christian kommer til å overraske alle tvilerne! Han er en særdeles god tilvekst til SKB. Har på følelsen at han kommer til å spille midtstopper.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #6 på: Juni 23, 2010, 12:55:07 » |
|
Har du sett ham på feltet, Petter, eller er det noe du bare tror?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #7 på: Juni 23, 2010, 13:17:17 » |
|
Når kom PP tilbake?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #8 på: Juni 23, 2010, 15:55:19 » |
|
Og hvorfor er ikke Krøvel her for å ønske han velkommen?!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Henrik8
Medlem
|
 |
« Svar #9 på: Juni 23, 2010, 20:02:55 » |
|
De kan diskutere hvor mange midtstoppere Brann trenger. Puddefjord mener åtte, Krøvel har statistikk på at tre og fem åttendedeler gir best resultater...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Kjør over pakket 09`
|
|
|
Petter Puddefjord
Medlem
|
 |
« Svar #10 på: Juni 24, 2010, 13:26:10 » |
|
Kjenner ham godt som både spiller og person. Jeg spår suksess med Christian i midtforsvaret. For øvrig så ønsket Krøvel meg velkommen i et annet innlegg for noen uker siden... Fryd og glede! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #11 på: Juni 24, 2010, 14:50:04 » |
|
Da bøyer jeg meg i støvet og beklager at jeg ikke la merke til deg da du var tilbake.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #12 på: Juni 24, 2010, 15:00:57 » |
|
Det er berre å ønskje han velkommen, ja. Han må få støtte frå oss.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brann_mann1
Medlem
|
 |
« Svar #13 på: Juni 24, 2010, 15:50:30 » |
|
ikkje for å vere for negativ, men trur vi trenger en midtstopper til. Kalvenes har vore i SKB to perioder tidligere uten å spille sei inn på laget og han har ikkje vorte yngre med årene. Håper han slår til denne gangen, men der er ei fare for at han ikkje gjer de og då trenger vi en til midtstopper. for om kalvenes ikkje slår til so er han vertfall god nok til å sitte på benken og då vere backup på midtstopperplass og venstreback  Imponerende at RBH ikkje signerte ei 3års kontrakt med denne spilleren må eg sei, då han "berre" er 33 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #14 på: Juni 24, 2010, 15:57:36 » |
|
Vel, at han ikke danket ut Hanstveit er jo ikke noe sjokk. Hanstveit var blant TLs beste venstrebacker. Nå får han "litt" mindre konkurranse i Holmvik. Når det gjelder stopperplassen er det vel nettopp som backup han er hentet? Vi har to gode midtstoppere fra før, som gjør en god nok jobb.
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
brann_mann1
Medlem
|
 |
« Svar #15 på: Juni 24, 2010, 16:03:46 » |
|
han er vel i grunnen hentet som midtstopper sånn eg har forstått de. Austin er i grunnen en midtbanespiller av klasse, så eg gleder meg sjukt til å sjå han der igjen. De vil sannsynligvis gjer slik at klubber utenfor norge får auene opp for han ogso, så vi kan tjene litt penger på han. Berre å sjå Austin i kamp kor rolig han er, knallgode sklitaklinger, pasningsfot som er god og han har ett internasjonalt rykk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #16 på: Juni 24, 2010, 17:07:01 » |
|
Kalvenes eller Puddingen??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #17 på: Juni 24, 2010, 17:10:20 » |
|
Berre å sjå Austin i kamp kor rolig han er, knallgode sklitaklinger, pasningsfot som er god og han har ett internasjonalt rykk.
Som stopper ja. Som midtbanespiller husker jeg livsfarlige og latterlige balltap og sene taklinger med påfølgende kort. Jeg skjønner ikke hvorfor folk mener Austin er så voldsomt god som midtbanespiller. Det er mulig potensialet er der, men han var da ikke mer enn middels i fjor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #18 på: Juni 24, 2010, 20:04:34 » |
|
Berre å sjå Austin i kamp kor rolig han er, knallgode sklitaklinger, pasningsfot som er god og han har ett internasjonalt rykk.
Som stopper ja. Som midtbanespiller husker jeg livsfarlige og latterlige balltap og sene taklinger med påfølgende kort. Jeg skjønner ikke hvorfor folk mener Austin er så voldsomt god som midtbanespiller. Det er mulig potensialet er der, men han var da ikke mer enn middels i fjor. Austin var nede pga av mange ting i fjor. Familietrøbbel, skade, landslagsopphold osv. Ser en en del 2008 kamper i reprise så ser en at denne fyren har det som trengs, jeg syns kanskje ikke Nilsen fikk det beste ut av han. For hans gode øyeblikk har ofte kommet når han har ført ballen selv.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #19 på: Juni 25, 2010, 01:01:02 » |
|
Hva har Petter Puddefjord vært gjennom, da, om jeg kan spørre?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #20 på: Juni 25, 2010, 09:23:00 » |
|
Hehe. Trur eg misforstod diskusjonen litt. Meinte sjølvsagt Kalven.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Chrisstah
Medlem
|
 |
« Svar #21 på: Juli 12, 2010, 20:37:24 » |
|
Hva har Petter Puddefjord vært gjennom, da, om jeg kan spørre? Petter Puddefjord er total! Da er det vel bare å dra opp utbyggingstråden igjen??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #22 på: Juli 13, 2010, 22:23:59 » |
|
Fordi 1. august er en søndag ser det ikke ut til at Kalvenes får bli med i troppen mot Molde den dagen. Det skal visstnok være umulig å få noe papirarbeid gjennom fra UEFA den dagen. Selv om nok RBH villet stå klar ved faksen. Eller i det minste få noen andre til å gjøre det!;)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #23 på: Juli 13, 2010, 22:27:41 » |
|
Jeg skjønner ikke at dette må gjøres 1. august. Kan de ikke ordne det før?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #24 på: Juli 14, 2010, 07:00:50 » |
|
FIFA er fotballens offentlige byråkrati, så litt prosedyrer må jo slå oss i fleisen frå tid til annen. Kanskje me kan synge "hater hater hater eff i fa" som respons. Amankwah er vel tilbake, men får han gult dei to neste kampene (noko eg er stygt redd for heime mot "lekne" Stabæk) så begynner det å spøke for forsvaret vårt. Austin er jo automatisk nærmere gult, mens Bakke sannsynlegvis er tiltenkt ei offensiv rolle når han er tilbake etter sin karantene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
|
|
|
Henrik8
Medlem
|
 |
« Svar #25 på: Juli 15, 2010, 11:52:42 » |
|
Samtidig melder Stavanger Aftenblad og Aftenposten at Viking jobber med å løse det samme problemet for Nevlands vedkommende. Har satt NFF på saken, og fått dem til å jobbe med FA. I følge NFF kan det gå i orden dersom FA er samarbeidsvillige.
Her må jaggu Brann være på NFF på samme måte som Viking er. "Overdragende" forbund er jo til og med det samme. Fremkommer ikke av artikkelen om NFF jobber også for å vareta Branns interesser, men det kan jo selvfølgelig være tilfelle.
Her må man i hvert fall være aktive.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Kjør over pakket 09`
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #26 på: Juli 15, 2010, 12:16:08 » |
|
RBH: Dette blir for dumt!
Vel....
De er ikke på arbeid i England 01.08 og sånn er det bare, da er det NFF som må fikse disp slik at dette kan gjennomføres dagen før. Så dette blir ikke for dumt fra FA sin side, men snarere blir det for dumt om NFF ikke skulle være behjelpelige.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #27 på: Juli 15, 2010, 18:26:49 » |
|
FA har ingenting å si i fht Kalvenes. Hans lisens gikk ut i mars eller noe.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #28 på: Juli 15, 2010, 20:32:59 » |
|
FA har ingenting å si i fht Kalvenes. Hans lisens gikk ut i mars eller noe.
Ok, jeg kjenner ikke til hvordan dette fungerer, men så vidt jeg forsto det måtte FA inn i bildet, og viss det er slik at de ikke jobber på en søndag så må NFF finne måter rundt dette. Det kan da ikke være så problematisk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #29 på: Juli 15, 2010, 22:36:54 » |
|
Fifa, ikke fa, saavidt jeg har skjont det. Uansett er det idiotisk og byraakratisk flisespikkeri i verdensklasse.
|
|
|
|
|
Loggført
|
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #30 på: Juli 16, 2010, 00:14:32 » |
|
Jo, FA (det engelske) må skrive under på noe etter det jeg forstod i en artikkel i dag (aftenposten tror jeg).
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #31 på: Juli 16, 2010, 01:30:16 » |
|
NFF må sende en forespørsel eller noe som FA må godta. Dette gjøres via FIFAs datasystem, som er nede på søndager fordi ingen er på jobb...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Yngve
Medlem
|
 |
« Svar #32 på: Juli 16, 2010, 09:10:28 » |
|
NFF må sende en forespørsel eller noe som FA må godta.
Men om nff poke fa, kanskje det går bra då..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Styret kan bli.
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #33 på: Juli 16, 2010, 09:22:09 » |
|
NFF må sende en forespørsel eller noe som FA må godta.
Men om nff poke fa, kanskje det går bra då.. Det blir uansett NFF som må gjøre noe, er ikke de på jobb i FA/FIFA så er de ikke på jobb.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #34 på: August 11, 2010, 18:14:34 » |
|
Hei! Jeg er ikke Brann-fan, men lurer fælt på hva som skjer med at ikke Kalvenes har fått sjangsen til å vise seg hos dere, primært på venstrebacken. Så en del kamper han spilte i Championship for Burnley, samt de gangene han fikk sjangsen i Premier League. Kan ikke si annet enn at han fremstår som en kvalitetsspiller når han er i kampform. Fotballklok spiller, som blør for drakta. Ashley Cole slet med å komme rundt Kalvenes da Burnley og Chelsea møttes sist sesong ( da snakker vi ikke ren løpsduell;) Gi mannen noen TL-kamper til å komme i kampform, og jeg tror dere vil se en solid forsterkning i han. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Joggi Bogga
Medlem
|
 |
« Svar #35 på: August 11, 2010, 18:21:04 » |
|
Jeg tror egentlig ikke det er noe spesielt som skjer. Klubben har ikke fungerende apparat som sørger for at de skaffer seg spillere som de trenger. Tilfeldighetene råder. Bruk og kast. Summer som ville fått selv erfarne fulle sjømenn til å gremmes.
Kalven skulle aldri ha vært hentet. Det er sikkert den konklusjonen som begynner å synke inn på stadion også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #36 på: August 11, 2010, 18:28:17 » |
|
Er det ikke litt tidlig å konkludere med det før han har vist seg i seriekamp? Var selv i Bergen da dere møtte Leeds, og synes han gjorde en meget god figur, og det med lite kamptrening i kroppen.. Hva som skjer på treningsfeltet til Brann har jeg derimot ikke kontroll på:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #37 på: August 11, 2010, 20:41:22 » |
|
Kalvenes har trent med oss en halv sesong. At han ennå ikke har gjort seg fortjent til så mye som et innhopp er et veldig dårlig tegn. At han har dårlig matchtrening unnskylder iallefall ikke den eventuelle feilhandlene. Dette burde man visst på forhånd mtp. at han hadde vært såpass lenge med oss og jeg håper virkelig ikke han er kjøpt som noe annet enn en kortsiktig løsning.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #38 på: August 11, 2010, 22:19:40 » |
|
Kanskje litt tidlig å avskrive Kalven enda. Skarsfjord slår meg ikke som den som gjør endringer, og selv om storspillet har uteblitt hadde vi jaffal ikke tapt på en stund da vi møtte Start, kanskje nordlendingen -av en eller annen obskur grunn- hadde konkludert med at backene ikke var så værst. Skarsfjord mener jo tydeligvis at David Nilsen er en ressurs, så lite overrasker meg der...
Når det gjelder Kalven vil det ikke overraske meg det minste om vi forlenger med han etter sesongen, da med ett år (forutsatt at han får spille senere i år riktignok). Føler meg rimelig sikker på at en eller flere av pensjonistene får ny kontrakt etter sesongen - jaffal om enten Solli, PVM eller begge går. Stallen er rett og slett for svak, bosmanmarkedet (i Norge) er elendig og vi har ingen kompetanse angående spillermarkedet utenlands -eller transfermidler. Videre stikker jo den eneste brukandes av gamlingene (Bakke) og Gylf ser endelig ut til å ha mistet plassen. Tror -of frykter- spesielt Kalven, men og Guntveit og Nilsen er hete kandidater til forlengelse. Skal Gylf, Guntveit, Bakke, Nielsen, PVM og Solli, bort tror jeg verken vi våger, eller evner å erstatte disse med talenter fra egen stall og løvene, det er rett og slett umulig uten jubel fra de mer naivistiske delene av lokalpatriotene -og nedrykk. Så var det bosmanmarkedet, RBH og vårt fantastiske speiderapparat (robert Hauge og en DVD-spiller...).
Og der ble Klepp litt dyrere gitt...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #39 på: August 11, 2010, 22:22:10 » |
|
Han satte da innpå Zsolt fra start. Greit nok om han ikke vil la Kalven starte, men han brukte bare to bytter mot start og at Kalven ikke får komme innpå engang tyder på at nivået ike er allverdebs
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #40 på: August 12, 2010, 00:42:42 » |
|
Du har unektelig et poeng med Zslot ja, men misforstå meg rett. Jeg tror ikke Kalven er en klassespiller, jeg mener bare det er litt for tidlig å avskrive han etter to kamper på benken. Dette betyr ikke at jeg faktisk tror han holder et høyt nivå selv om jeg tviler sterkt på om han er direkte dårligere enn de elendige alternativene (på venstreback). Eksempelvis ville jeg ikke avskrive Holmvik etter en fem-seks serierunder i fjor, selvom det meste da tydet på at han var milevis unna noe som liknet et akseptabelt nivå. Likevel er Kalven (foruten den trolig utilgjengelige Bakke) den spilleren av gamlingene jeg helst ser vi tar med videre neste år per nå. Dette ett og slett pga alternativene. Den eneste jeg er rimelig sikker på at fremdeles kan bidra neste år er egentlig Guntveit, men å forlenge med en defensiv midtbanespiller med den skadehistorikken og alderen med tanke på at vi allerede har Tijan, Mjelde, Hassan, Haugen, Nes, Zslot og Austin blir litt feil. Mister vi og Solli og PVM ser jegog for meg at vi tvinges til å forlenge med noen av gamlingene, med mindre Hardball kommer på nye tanker, og da frykter jeg virkelig ny kontrakt til både Cato og Nielsen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #41 på: August 12, 2010, 00:47:43 » |
|
Han satte da innpå Zsolt fra start. Greit nok om han ikke vil la Kalven starte, men han brukte bare to bytter mot start og at Kalven ikke får komme innpå engang tyder på at nivået ike er allverdebs
Som flere ventet, og fryktet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nummer9
Medlem
|
 |
« Svar #42 på: August 12, 2010, 09:33:23 » |
|
At han satt innpå Zsolt var greit, men at han tok ut Yaw istedenfor Mjelde (og Austin frem på midtbanen) tyder jo på at mannen ikke er helt klok.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #43 på: August 12, 2010, 10:29:31 » |
|
Har begynt å lure på det selv.. Merkelig å putte inn to offensive spillere (fra en benk med såpass tynn offensiv suppe), når dere leder 1-0 over molde og ikke styrer kampen. Enhver fornuftig og rutinert trener ville valgt å sikre defensivt med så liten tid igjen å spille. Når det gjelder Kalvenes, så spår jeg TL-redebut mot Godset.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #44 på: August 12, 2010, 15:16:59 » |
|
Om ikkje Kalvenes var vurdert som betre enn Holmvik og Fakiri på venstrebacken skjønar eg ikkje poenget med å signera han.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #45 på: August 12, 2010, 15:32:25 » |
|
Om ikkje Kalvenes var vurdert som betre enn Holmvik og Fakiri på venstrebacken skjønar eg ikkje poenget med å signera han.
Kalvenes er signert som midtstopper for Brann, det er det som ble sagt i forbindelse med overgangen. Sikkert fordi at Brann har ment at de har hatt nok dekning på venstrebacken med Fakiri og Holmvik og hadde større behov for midtstoppere på det tidspunktet de signerte han(før Zsolt signerte). Men personlig mener jeg at Brann må revurdere det. Trolig er han med litt kamptrening det beste alternativet på venstrebacken med sin gode erfaring fra Championship og Premier League for Burnley. Når han klarte å stoppe Ashley Cole skal han klare seg godt mot de fleste høgrekanter i tippeligaen også. Når han også for litt over 2 år siden klarte å komme på årets lag i Skottland, må han vel ha litt kvaliteter. Ihvertfall bedre en formsvake Fakiri og Holmvik. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article1937596.eceBlir meget overrasket om han fremdeles sliter benken for Brann i neste kamp.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 12, 2010, 15:42:26 av Gulløl »
|
Loggført
|
Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #46 på: August 12, 2010, 17:18:49 » |
|
Latterlig hvis de ikke vil bruke Kalvenes som venstreback selv om han er bedre enn Fakiri fordi han ble hentet som stopper.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #47 på: August 12, 2010, 20:36:51 » |
|
Ja, merkeleg. I forhold til Holmvik og Fakiri var det då sjølvaste gullkalven me henta.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kjegil
Medlem
|
 |
« Svar #48 på: August 14, 2010, 21:40:27 » |
|
Når han klarte å stoppe Ashley Cole skal han klare seg godt mot de fleste høgrekanter i tippeligaen også.
Kalvenes har strengt talt ikke så mye mer å skryte av i Premier Leage enn et titalls kamper på tribunen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #49 på: August 14, 2010, 21:46:36 » |
|
Men han fikk noen få kamper i PL og en av dem var vel mot Chelsea? Mener at de møtte Chelsea med Kalvenes på banen iallefall. Om det var i PL, FA-cupen eller ligacupen husker jeg ikke.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
BrannSupporter
Medlem
|
 |
« Svar #50 på: August 15, 2010, 01:33:23 » |
|
Kalvenes fikk 6 PL-kamper i fjor - 3 av dem fra start. Til sammen 276 minutter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #51 på: August 15, 2010, 21:39:21 » |
|
Det var i Premier League han spilte mot Chelsea. Burnley spilte mot de i ligacupen også, men da hadde kalven en skade. Jeg så ligakampen og han hadde faktisk bra kontroll på Cole hos Chelsea, men Kalvenes pådro seg en kraftig lårhøne etter å ha takla Cole hardt.. måtte vel ut etter 35 minutter mener jeg å huske..
Stemmer at han har 6 kamper i PL, men se heller på totalen.. Har vel 21 kamper i Championship, pluss cupkamper mot bl.a annet Spurs og Arsenal. Tilsammen blir det ganske mange kamper han har spilt mot god motstand (les, bedre enn Tippeliga). Velger å heller fokusere på det enn at han "bare har spilt 6 kamper i PL og opplevd resten fra tribunen". I tillegg kommer jo kampene i Skottland..
Men fortid er fortid, nå venter han vel bare på sjangsen til å vise seg for SK Brann:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #52 på: August 18, 2010, 11:44:12 » |
|
Hvordan funker det i Brann, egentlig? Må gutta på benken prestere for B-laget på vestlandsk 3. div-nivå før de slipper til på A-laget? I så tilfelle, så tror jeg denne spilleren ikke får A-kamp før tilfeldighetene gir han mulighet. Med det trøkket han har spilt under (både fra tribunen og på banen) de siste årene, så ser jeg for meg at det kan være vanskelig å prestere noe særlig over gjennomsnittet i norsk 3.divisjon, nesten uansett hvor fokusert man er! 3.div på vestlandet tilsvarer mye sannsynlig 4., og i verste fall 5. div på østlandet hvor lagene er mange flere og konkurransen derav blir større.. Noen som har sett kalven i B-kamp? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #53 på: August 23, 2010, 11:16:41 » |
|
Nå må denne mannen få sjansen snart. Brann sliter på backene og har en spiller som har lykkes godt i Slottland og England på benken. Blir dette hans tredje periode som benksliter i klubben så er det trist. http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article177753.ece
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #54 på: August 23, 2010, 11:19:58 » |
|
Hvordan funker det i Brann, egentlig? Må gutta på benken prestere for B-laget på vestlandsk 3. div-nivå før de slipper til på A-laget? I så tilfelle, så tror jeg denne spilleren ikke får A-kamp før tilfeldighetene gir han mulighet. Med det trøkket han har spilt under (både fra tribunen og på banen) de siste årene, så ser jeg for meg at det kan være vanskelig å prestere noe særlig over gjennomsnittet i norsk 3.divisjon, nesten uansett hvor fokusert man er! 3.div på vestlandet tilsvarer mye sannsynlig 4., og i verste fall 5. div på østlandet hvor lagene er mange flere og konkurransen derav blir større.. Noen som har sett kalven i B-kamp?  Det funker slik at en spiller i førsteelveren må bli skadet eller få karantene for at de bak skal slippe til. Er spileren som går ut en av de som ikke er nøkkelspillere, altså alle andre enn Austin, Solli, PVM og Bakke og den som kommer inn gjør en god kamp så er de etablert i førsteelveren og den som måtte ut må vente på en ny skade/karantene før han får prøve seg igjen,.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #55 på: August 23, 2010, 11:35:46 » |
|
Nå pleier jeg å være litt forsiktig med å mene altfor mye om laguttak siden hovedtreneren følger spillerne hver dag og mottar rapporter fra resten av trenerteamet og helsepersonell fortløpende. Jeg finner det dog svært merkelig at ikke Kalvenes har fått muligheten enda.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life" -Bill Shankly-
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #56 på: August 23, 2010, 17:41:12 » |
|
Skarsfjord er gjerne ikke den beste til å bytte inn folk, men synes dette er ufortjent kritikk.
Hvordan kan du synes at dette er merkelig, når du i samme innlegg selv sier at du ikke vet noe om situasjonen? Det synes jeg er merkelig.
For øvrig har han latt Zsolt få prøve seg, og han har vært dyktig, spesielt mot Godset.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #57 på: August 23, 2010, 18:48:51 » |
|
Skarsfjord er gjerne ikke den beste til å bytte inn folk, men synes dette er ufortjent kritikk.
Hvordan kan du synes at dette er merkelig, når du i samme innlegg selv sier at du ikke vet noe om situasjonen? Det synes jeg er merkelig.
For øvrig har han latt Zsolt få prøve seg, og han har vært dyktig, spesielt mot Godset.
Det merkelige her er jo du tydeligvis ikke skjønte hva jeg skrev. Jeg innrømmer at jeg som alle andre her inne ikke følger spillerne hver dag. Likevel tillater jeg meg å lure på hvorfor ikke en spiller som Kalvenes som uansett hvordan man vrir å vrenger på det spilte i Premier Leauge ifjor får muligheten. Vi har jo alle sett hvordan El Fakiris spill gradvis har sunket i kvalitet i det siste. Jeg skjønner ikke hva som skal være så rart med det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life" -Bill Shankly-
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #58 på: August 23, 2010, 19:24:15 » |
|
Det merkelige her er jo du tydeligvis ikke skjønte hva jeg skrev. Jeg innrømmer at jeg som alle andre her inne ikke følger spillerne hver dag. Likevel tillater jeg meg å lure på hvorfor ikke en spiller som Kalvenes som uansett hvordan man vrir å vrenger på det spilte i Premier Leauge ifjor får muligheten. Vi har jo alle sett hvordan El Fakiris spill gradvis har sunket i kvalitet i det siste. Jeg skjønner ikke hva som skal være så rart med det. Jeg skjønte fint hva du skrev, men jeg vet ikke om du skjønner det selv. Han spilte minimalt i PL, og han var klubbløs i et halvt år etter at han endte kontrakten med Burnley. Da sier det seg selv at han ikke har hatt en optimal periode før han kom til Brann. Dette er fakta. Det vi da ikke vet noe særlig om er hvilken form han er i, eller hvordan han gjør det på trening. Det ser jo trenerteamet hver dag, og gjør vurderinger på det. Jeg kan ikke se annet enn at han anses som for dårlig nå og at han derfor ikke får spille.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #59 på: August 23, 2010, 19:46:35 » |
|
Kalvenes har trent med Brann over lengre tid før de gikk til det skritt og signere ham. Det er fakta.
Da er det vel lov å stille et lite spørsmålstegn med hvorfor han ikke blir brukt når El Fakiri åpenbart er på nedadgående.
Nettopp på grunn av det jeg skrev om hvem som følger ham i hverdagen uttalte jeg meg så forsiktig at jeg brukte "svært merkelig".
Jeg kan virkelig ikke begripe at det skulle gi grunn til å reagere på den måten du gjorde. Men deg om det.
Det var ment som undring og ikke kritikk, nettopp på grunn av det jeg skrev. Når jeg finner grunn til kritikk pleier jeg å bruke litt andre uttrykk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #60 på: August 23, 2010, 20:33:52 » |
|
Poenget er vel at jeg ikke helt ser hvorfor du undrer, og derfor så det litt mer som forsiktig kritikk. "Svært merkelig" kan etter min mening også leses som kritikk av noe, men da har vi tydeligvis en svært forskjellig oppfatning av det. Jeg har fått med meg at du bruker sterkere virkemidler når du kritiserer, men her oppfatter jeg det som kritiserer forsiktig, men ikke mer, siden du ikke vet nok.
El Fakiri har vært ok og til tider dårlig, og det ser de fleste med normal fotballforståelse. At Skarsfjord da ikke har brukt Kalvenes i stedet, sier meg egentlig det meste om situasjonen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #61 på: August 30, 2010, 21:03:16 » |
|
Bomkjøp
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #62 på: August 30, 2010, 21:11:52 » |
|
Han var ikke så ille. Et helt ok "kjøp" i den situasjonen vi var i. Han har en god pasningsfot også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #63 på: August 30, 2010, 21:13:12 » |
|
Han var ikke så ille. Et helt ok "kjøp" i den situasjonen vi var i. Han har en god pasningsfot også.
Han var jo elendig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #64 på: August 30, 2010, 21:16:25 » |
|
Hvis ikke kalven får 1 på børsene i morgen så får ingen det. En helt grusom kamp av kalven.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
eivhelle
Medlem
|
 |
« Svar #65 på: August 30, 2010, 21:29:19 » |
|
Kalvenes startet katastrofalt, men spillte seg langsomt opp. Men da var skaden allerede skjedd.
Austin var nesten like stor katastrofe lenger fremme på banen og bør tilbake som midtstopper resten av sesongen. Vi trenger farten hans bak. Kalven og Korcsmar blir for trege sammen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tom C
Medlem
|
 |
« Svar #66 på: August 30, 2010, 21:32:51 » |
|
Han har forferdelig lite å bidra med. Ok i duellene, men overrasket over hvordan han sleit med markeringene. Når han i tillegg virket usikker med ballen og stort sett sleivet lange baller fremover, så er jeg enig i at han kun kan brukes i ytterste nødsfall. Gleder meg til Yaw er klar igjen.
Eneste grunnen jeg kan se til å ha ham utpå banen er dersom han tar over for Fakiri på backen, som faktisk er hakket verre...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til...
|
|
|
eivhelle
Medlem
|
 |
« Svar #67 på: August 30, 2010, 21:37:46 » |
|
Kalven er nok bedre enn Fakiri til å takle, men offansivt bidrar Fakiri bra.
Etter dagens forestilling vil jeg også rangere Holmvik forran Kalven på venstre back. Kalven er faktisk hakket tregere enn Holmvik også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #68 på: August 30, 2010, 21:38:43 » |
|
Kan jo ikke rangere Kalven på back når han spilte stopper. Der var han elendig, men jeg håper han er bedre som back.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #69 på: August 30, 2010, 21:43:51 » |
|
Ja, dette var som varslet ikke noe å hoppe i taket for.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Henki
Medlem
|
 |
« Svar #70 på: August 30, 2010, 22:09:04 » |
|
Kalvenes løp som en potetsekk. Var innblandet i masse rot og fjas i forsvaret og glipper på markeringen så til de grader på 2-3 målet. Veldig svakt, og et godt spark i ræven til de som har hentet ham tilbake til Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det er med Brann som med damer, et sabla rot hele veien men grådig artig og...
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #71 på: August 30, 2010, 22:49:47 » |
|
Så her forventer alle at en som ikke har spilt elitekamp siden mars skal gå inn å ikke vise tegn til å være smårusten? Er jo som en her skriver, at han spilte seg opp. Helt naturlig det. Er jo spesielt i duellspill, markering og timing at forsvarsspillere avslører seg om de er rustne. Synes Kalven gjorde en godkjent+ kamp, manglende matchtrening tatt i betraktning. Viser prov på rå duellstyrke og offervilje. Tok ut Nevland flere ganger, spesielt flere hodedueller vant han mot siddisen. Du som nevner "terningkast 1" bør vel kanskje se litt mer fotball for å øke forståelsen - uten at jeg utnevner meg selv som ekspert.. Dødballene kan du nok ikke laste stopperne for, sjekk tv-bildene..
Fakiri synes jeg var Ok i dag, men vil GJERNE se Kalven på venstreback fremover. Gi mannen kamper!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #72 på: August 30, 2010, 22:50:36 » |
|
Kalvenes ble hentet som en nødløsning ut sesongen, så tilgi meg for at jeg ikke er supertålmodig mens han prøver å komme i form.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #73 på: August 30, 2010, 23:02:06 » |
|
Så her forventer alle at en som ikke har spilt elitekamp siden mars skal gå inn å ikke vise tegn til å være smårusten? Er jo som en her skriver, at han spilte seg opp. Helt naturlig det. Er jo spesielt i duellspill, markering og timing at forsvarsspillere avslører seg om de er rustne. Synes Kalven gjorde en godkjent+ kamp, manglende matchtrening tatt i betraktning. Viser prov på rå duellstyrke og offervilje. Tok ut Nevland flere ganger, spesielt flere hodedueller vant han mot siddisen. Du som nevner "terningkast 1" bør vel kanskje se litt mer fotball for å øke forståelsen - uten at jeg utnevner meg selv som ekspert.. Dødballene kan du nok ikke laste stopperne for, sjekk tv-bildene..
Fakiri synes jeg var Ok i dag, men vil GJERNE se Kalven på venstreback fremover. Gi mannen kamper!
Som krakra sier så ble han hentet for og styrke laget ut sesongen. Da har man ikke tid til at han skal bruke 5-6 kamper for og komme i form. Hvis han ikke klarer og slå Nevland i noen hodedueller da hadde jeg blitt skremt!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #74 på: August 30, 2010, 23:06:46 » |
|
Har ikke sett noen fra offisielt hold sette "nødløsning"-merkelapp på han, men greit nok.. Hadde noen fått ut fingeren i forrige overgangsvindu så hadde dere sluppet å spille han i form. Hører også med at han ikke har spilt stopper på dette nivået på mange år. Selvom Brann har liten dekning på stopperplass, så er det som venstreback kalvenes har hatt sine beste år. Og de bør det være muligheter for noen flere av i Brann mener nå jeg da  Forholdene tatt i betraktning, synes jeg altså at hans opptreden i dag slett ikke var gal. Skarsfjord er tydeligvis enig leser jeg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #75 på: August 30, 2010, 23:08:34 » |
|
Har ikke sett noen fra offisielt hold sette "nødløsning"-merkelapp på han, men greit nok.. Hadde noen fått ut fingeren i forrige overgangsvindu så hadde dere sluppet å spille han i form. Hører også med at han ikke har spilt stopper på dette nivået på mange år. Selvom Brann har liten dekning på stopperplass, så er det som venstreback kalvenes har hatt sine beste år. Og de bør det være muligheter for noen flere av i Brann mener nå jeg da  Forholdene tatt i betraktning, synes jeg altså at hans opptreden i dag slett ikke var gal. Skarsfjord er tydeligvis enig leser jeg. Jeg håper da virkelig at Brann ikke ser på ham som neon langsiktig løsning. Uansett fikk han bare en halvårskontrakt. Det er neppe uten grunn.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #76 på: August 30, 2010, 23:27:15 » |
|
Blir spennende å følge fortsettelsen. Tydelig at også Austin trengte en kamp for å komme inn i rollen sin igjen:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #77 på: August 31, 2010, 09:39:47 » |
|
Jeg kan aldri tenke meg at Kalvenes hadde spilt midtstopper igår om ikke Yaw hadde vært skadet. Han er imidlertid back og jeg har ennå håp om at han kan gjøre forsvaret bedre om han får ta en plass på venstrebacken.
Her konkurrer han med Holmvik og Fakiri så har burde han hatt alle muligheter. Dersom han ikke makter det så er det skuffende.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #78 på: August 31, 2010, 11:45:34 » |
|
Jeg kan aldri tenke meg at Kalvenes hadde spilt midtstopper igår om ikke Yaw hadde vært skadet. Han er imidlertid back og jeg har ennå håp om at han kan gjøre forsvaret bedre om han får ta en plass på venstrebacken.
Her konkurrer han med Holmvik og Fakiri så har burde han hatt alle muligheter. Dersom han ikke makter det så er det skuffende.
Håper det, men det virker som han har blitt kjørt som stopper i hele år. Inkludert periden han trente med Brann før vi signerte ham. Han burde selvfølgelig være en konkurrent på venstrebacken hvor han er best og vi er dårligst.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #79 på: August 31, 2010, 22:01:36 » |
|
Det er litt rart, det der. Merkelig at de ikke prøver han mer på venstreback enn det vi får inntrykk av. Sånn jeg ser det, så er det ikke utenkelig at Holmvik og Fakiris høye lønninger legger et lite press på Skarsfjord om å rangere de foran mulige alternativer på venstreback, deriblant Kalvenes. Hva tenker dere, er det utenkelig? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #80 på: August 31, 2010, 22:10:07 » |
|
Søkt. Da hadde Holmvik hatt klippkort. Fakiri har forøvrig tatt et solid lønskutt i sin nye kontrakt, så det kan ikke være det. Det kan derimot være at Skarsfjord ser mer på Kalvenes sine store begrensninger fremover.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #81 på: August 31, 2010, 22:37:44 » |
|
Fakiri har forøvrig tatt et solid lønskutt i sin nye kontrakt.
Slik jeg forstod det har Fakiri akkurat samme sum med penger når kontrakten er omme. Eneste er at Brann har sikret seg lengre betalingstid. Fakiri får lengre kontrakt mens Brann får betale over flere år, men beløpet er det samme. Det var ihvertfall min fortståelse av dette.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #82 på: August 31, 2010, 23:00:12 » |
|
Slik jeg har forstått det gjorde forlengelsen at Brann kunne spre en bonus over flere år, i stedet for at han skulle få alt i år. Selve lønnen fikk et millionkutt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #83 på: August 31, 2010, 23:07:53 » |
|
en bonus over flere år
SOF var det ikke ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #84 på: August 31, 2010, 23:09:47 » |
|
At en 33-år gammel spiller som allerede er alt for dårlig må gis en 3-årskontrakt fordi det blir for dyrt å la kontrakten gå ut er jo et glimrende bilde på RBHs sportssjefsherjinger
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #85 på: September 01, 2010, 09:19:00 » |
|
Såg kampen på nytt i går på altibox. Kalvenes gjer fleire skjebnesvangre feil i starten av kampen, men spelar seg opp etterkvart. Me får satsa på at han er mindre nervøs og meir skjerpa til neste kamp. Forhåpentleg då som venstreback. Han har meir duellkraft og fart enn Fakiri.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #86 på: September 01, 2010, 09:42:10 » |
|
Nixon: hvilke argumenter vil du bruke for å mene at kalven har meget store begrensninger offensivt? Kamper, trening?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #87 på: September 01, 2010, 10:48:53 » |
|
Slik jeg har forstått det gjorde forlengelsen at Brann kunne spre en bonus over flere år, i stedet for at han skulle få alt i år. Selve lønnen fikk et millionkutt.
Etter å ha googlet diverse aviser så kan ting tyde på at du har det riktige bildet og jeg tar feil. Jeg synes likevel det er litt uklarhet om han virkelig taper penger på dette eller om han har tatt lønnskutt, men får betalt det samme bare over flere år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #88 på: September 01, 2010, 11:17:37 » |
|
Saken her er vel at årslønnen går drastisk ned, men at samlet utbetaling (over 3 år) er høyere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #89 på: September 01, 2010, 11:53:21 » |
|
Saken her er vel at årslønnen går drastisk ned, men at samlet utbetaling (over 3 år) er høyere.
Høyere enn det han har i dag? Hvordan går det regnestykket opp når han har gått med på millionkutt på årslønnen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #90 på: September 01, 2010, 11:57:43 » |
|
Høyere enn det han har i dag? Hvordan går det regnestykket opp når han har gått med på millionkutt på årslønnen? Den Det går vel opp med at han tjener tre årslønner istedenfor en. Tjente han f.eks. 3 millioner i året før ville totalkostaden vært 3 millioner + bonusen. Hvis den nye årslønnen er kuttet ned til 1,5 mill blir totalkostnaden 4,5 mill + bonuser.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #91 på: September 01, 2010, 12:08:55 » |
|
He he, ja selvsagt, hvis man tenker sånn. Men det blir en litt merkelig vinkel på saken etter min mening. Det skulle vel egentlig bare mangle at han tjener mer på tre år enn han ville gjort dette siste halve året!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Tom C
Medlem
|
 |
« Svar #92 på: September 01, 2010, 12:15:27 » |
|
Problemet er jo uansett at Brann betaler store beløp for en spiller som presterer på et meget dårlig nivå. Kan ikke se noen gode grunner til å gi Fakiri 1,5 mill i året i tre år fremover fremfor å f.eks kaste inn Dure og la det stå til. Særlig dårligere enn Fakiri nekter jeg å tro at han hadde klart seg, og med erfaringen han da ville opparbeidet, ville det vært 100 ganger bedre for Sk Brann på lang sikt.
Men nå er det jo bare å glemme hele drite, siden Brann ikke vill ut med 250.000 i året til Dure. Myyye bedre å kaste halvannen million etter dårlige oldboysspillere...
Uten at noe av dette hadde særlig mye med Kalven å gjøre seff...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til...
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #93 på: September 01, 2010, 12:18:33 » |
|
He he, ja selvsagt, hvis man tenker sånn. Men det blir en litt merkelig vinkel på saken etter min mening. Det skulle vel egentlig bare mangle at han tjener mer på tre år enn han ville gjort dette siste halve året!
Mulig det er greit, men poenget var vel uansett av avtalen ble inngått for å spre store utgifter(bonuser) utover en lengre tidsperiode mot at totalkostnaden blir litt større.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #94 på: September 01, 2010, 12:20:41 » |
|
Enig i at det er logisk at en tjener mer over 3 år enn 1. Og jeg skriver jo også at årslønnen går drastisk ned, men at samlet utgift på spilleren Fakiri øker. Mot at vi får "gleden" av å ha han i stallen i 3 år fremfor 1 da selvsagt. Å spre utbetalingene i tid var, som krakra skriver, for å bedre likviditeten på kort sikt. Litt som å pisse seg i buksen for å holde seg varm.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #95 på: September 01, 2010, 12:32:24 » |
|
Nå syns jeg Fakiriforlengingen var helt ok og nødvendig etter RBHs blunder ved signeringen av ham. Det er ikke først om fremst Fakiri som kommer i hodet mitt når jeg tenker på at vi ikke kunne ta oss råd til Dure, vi tapte lite penger på det. På kort sikt sparte vi faktisk endel. Nielsenforlengingen var verre i den forbindelse. Ellers var det jo en del av avtalen at Fakiri skulle gå inn i trenerteamet dersom han ikke holdt mål sportslig. Ser virkelig for meg at det blir å skje før kontrakten går ut.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #96 på: September 11, 2010, 20:09:22 » |
|
Solid kamp av Kalvenes i dag! Fortsatte der han slapp mot viking. Igjen ser man hvor viktig det er å få kamper for å komme i matchform. Agressiv og frempå i dag, kalven. Samarbeidet med ungareren så meget bra ut også! Eneste som mangler nå, er å se han på venstreback:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #97 på: September 11, 2010, 20:54:06 » |
|
Heilt klårt. Med Kalvenes på venstreback og Yaw tilbake, byrjer det å sjå lyst ut - til og med for neste sesong.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #98 på: September 11, 2010, 20:56:09 » |
|
Ja dette var oppløftende, men mer slikt spill bør Kalvenes få forlenget kontrakten sin. Jeg ser likevel først og fremst på ham som en back.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #99 på: September 11, 2010, 23:01:51 » |
|
hvor lange kontrakter har holmvik og fakiri?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #100 på: September 11, 2010, 23:40:24 » |
|
Jeg tviler på at Kalvenes får det like lett på backen som i midten. Farten - han ikke har - blir lettere avslørt på backen. Så om han skal inn i neste års stall så er det som stopper.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #101 på: September 11, 2010, 23:48:22 » |
|
Ja, enig med X. Jeg tror også at Kalvenes gjør seg best som stopper. På backen hadde han blitt kraftig avslørt på første overlapp. Nå som sist gang.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
nummer9
Medlem
|
 |
« Svar #102 på: September 11, 2010, 23:58:30 » |
|
Er han dog så mye tregere enn Fakiri montro?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #103 på: September 12, 2010, 00:01:07 » |
|
Neppe og det bør jo være et poeng. Begge hans eventuelle konkurrenter på venstrebacken er jo veldig treige de og.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #104 på: September 12, 2010, 00:04:56 » |
|
Det kan være, men ikke trekk for raske slutninger etter de to kampene etter hans noe ufrivillige "kamp-pause". Han kan se noe keitete ut, men i full spurt er ikke farten så aller værst. Da han spilte back i England (har sett mange av kampene hans), greide han seg godt selvom farten absolutt ikke er hans styrke. Det kan være at det var spillforståelsen og klokskapen som gjorde at han kom godt fra det likevel. Owen Coyle (daværende Burnley-sjef) har jo så og si kun offensive gener, og Kalvenes som back, var en aktiv del av det oppbyggende angrepsspillet i Burnley - hvilket også inkluderte mye løping opp og ned. Så; jeg er ikke sikker på om det er så lurt å skrinlegge han som back i TL pga farten, før evnt det motsatte er bevist:) Men så lenge han presterer på stopperplass også så er det mer et luksusproblem enn en begrensning..
Tregere enn Fakiri? Neppe. Bedre enn Fakiri i generelt forsvarsspill? Ja.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #105 på: September 12, 2010, 00:22:54 » |
|
Jeg mente når Brann sin back går på overlapp, ser at den kunne misforståes. Tror ikke at han er noe tregere enn Fakiri, men jeg tror at Fakiri totalt sett vil gjøre en bedre jobb på backen. Og den største forskjellen mellom de to vil være Fakiri sin ballbehandling som er et mye bedre offensivt våpen enn det jeg tror Kalvenes vil kunne bidra med.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #106 på: September 12, 2010, 00:24:16 » |
|
Jeg mente når Brann sin back går på overlapp, ser at den kunne misforståes. Tror ikke at han er noe tregere enn Fakiri, men jeg tror at Fakiri totalt sett vil gjøre en bedre jobb på backen. Og den største forskjellen mellom de to vil være Fakiri sin ballbehandling som er et mye bedre offensivt våpen enn det jeg tror Kalvenes vil kunne bidra med. Fakiri har bedre teknikk, men Kalvenes er vel ikke ubrukelig teknisk og Fakiri er jo høyrebeint, noe som helt klart svekker ham på venstrebacken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #107 på: September 12, 2010, 00:25:57 » |
|
Hanstveit var en meget god back i TL. Offensivt var han en av de absolutt beste og farten hans var ikke all verden. Her hjalp det riktignok at han var den teknisk beste backen i Norge (inkluderer da og utenlandsproffene). En back bør definitivt ideelt sett ha fart, men vi er heller ikke Barcelona. Er Kalven god på mye annet vil han klare seg fint som venstreback, men at han da andre besatt stopperplassen ikke spilte seg inn på backplassen mtp konkurransen er likevel skremmende, enten ift spillerens kvaliteter eller ift treners disponeringer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #108 på: September 12, 2010, 00:32:55 » |
|
Aaah, Hanstveit.... Kan du fatte at så mange ønsket ham vekk? Faen han skulle vært her nå!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #109 på: September 12, 2010, 02:53:01 » |
|
ikke så lett å spille seg inn som venstreback, når man ikke spiller i den posisjonen engang på trening.. ellers enig i det du skriver "huff" 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #110 på: September 12, 2010, 06:57:50 » |
|
Tror nok Fakiri er bedre enn Kalvenes der. I dag var han veldig god i å posisjonere seg ved flere tilfeller, og tvang TILs spillere utover slik at de ikke kom til avslutningsmuligheter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #111 på: September 12, 2010, 08:59:02 » |
|
Nå er rollen Fakiri har i dagens Brannlag kanskje den plassen der vi har mest å hente på spillerkjøp, så hvorfor ønske å erstatte ham med en som er like middelmådig?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #112 på: September 12, 2010, 10:33:57 » |
|
Ja med all respekt for Fakiri (som kanskje nok og er bedre i rollen der Mjelde spilte i går) så er backplassen virkelig svak. Vil gjerne se Kalvenes på backen litt før jeg dømmer han, han har tross alt spillt på et høyt nivå før han kom til oss.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nero
Medlem
|
 |
« Svar #113 på: September 12, 2010, 10:51:21 » |
|
Aaah, Hanstveit.... Kan du fatte at så mange ønsket ham vekk? Faen han skulle vært her nå!
Jeg er flau for å innrømme at jeg var en av dem som kritiserte Hanstveit titt og ofte. Jeg tilstår gjerne at jeg angrer som en hund når jeg tenker på hvor elendige backer vi har nå. Av dem er Sævarsson best uten egentlig å være i nærheten av å være god. Og det får meg også til å tenke på en av RBHs klassikere når det gjelder fotballforståelse: Da han gikk ut og proklamerte at Holmvik skulle ha backplassen, og at Hanstveit "fikk kjempe om en midtstopperplass". Takk for den, Roald!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #114 på: September 12, 2010, 10:54:57 » |
|
Og det får meg også til å tenke på en av RBHs klassikere når det gjelder fotballforståelse: Da han gikk ut og proklamerte at Holmvik skulle ha backplassen, og at Hanstveit "fikk kjempe om en midtstopperplass". Takk for den, Roald!
Ja herregud så respektløst det var. Det var faen ikke hans jobb og vurdere det! Steinar Nilsen måtte jo drive brannslukking etter det. Nå er han i Belgia og gjør det bra på et nivå som er litt høyere enn i Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #115 på: September 12, 2010, 11:18:31 » |
|
Nå er rollen Fakiri har i dagens Brannlag kanskje den plassen der vi har mest å hente på spillerkjøp, så hvorfor ønske å erstatte ham med en som er like middelmådig? Fordi vi vet hvem som skal kjøpe spillere og hvem han hentet sist han skulle "forsterke" venstrebacken?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #116 på: September 12, 2010, 12:10:48 » |
|
Veldig bra kamp av Kalven i går. Meget gledelig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
abe78
Medlem
|
 |
« Svar #117 på: September 12, 2010, 13:00:18 » |
|
Det er bare å gi kontrakt. Alt annet blir latterlig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
.og husk!
|
|
|
nero
Medlem
|
 |
« Svar #118 på: September 12, 2010, 13:09:26 » |
|
Det er bare å gi kontrakt. Alt annet blir latterlig.
En treårskontrakt? Som med Fakiri, mener jeg?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #119 på: September 12, 2010, 13:51:23 » |
|
Bør vel ikke være noe mer enn ett år nei. Men Kalvenes er jo en billig fyr og fortsetter han som i går kan han også være en sportslig ressurs
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #120 på: September 12, 2010, 14:11:07 » |
|
Det er nok med eitt år om gongen. Viss han held nivået framleis etter det, kan han få ny kontrakt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #121 på: September 12, 2010, 14:40:12 » |
|
Litt tidleg å konkludera kanskje. Går for delt stilling, 50% spelar og 50% økonomisjef/controller/dagleg leiar.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #122 på: September 12, 2010, 21:57:07 » |
|
slett
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #123 på: September 19, 2010, 22:06:45 » |
|
Elendig kamp mot Viking, god kamp mot TIL, elendig kamp mot RBK. Slikt kan man forstå og delvis godta hos en 16-åring, men ikke hos en 33 år gammel eks PL-proff. I kveld manglet Kalvenes elementær spilleforståelse. Det holder rett og slett ikke. Han skal være mannen som gir oss rutine og stabilitet, men som forrige mann som skulle stå for dette(Ollie) fremstår han som en juniorspiller og gjør juniortabber.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #124 på: September 19, 2010, 22:07:42 » |
|
Austin og Zsolt i midtforsvaret, takk. Kalvenes kan stå i kiosken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #125 på: September 19, 2010, 22:07:47 » |
|
Fakiri var verre i dag, synst eg. Få Kalvenes på backen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #126 på: September 19, 2010, 22:10:10 » |
|
FÅ Kalvenes ut av klubben sier jeg. Hvis han er hakket bedre enn Fakiri så kan han spille der ut sesongen. Så er han ferdig. Syns uansett Kalvenes var dårligere enn Fakiri i dag. Fakiri var veldig god i starten og gjorde en helt ok kamp.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #127 på: September 19, 2010, 22:12:01 » |
|
Høgresida til RBK kom til innlegg og farlege løp frå høgrekanten. Fakiri er ein DM, ikkje VB.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #128 på: September 19, 2010, 22:15:47 » |
|
Høgresida til RBK kom til innlegg og farlege løp frå høgrekanten. Fakiri er ein DM, ikkje VB.
Fakiri er i likhet med Kalvenes en middelmådighet, hvis vi er snille. Det hjelper ikke å unnskylde det med at han "ikke spiller i sin beste posisjon". Fakiri er alt for veik, treig og løpssvak til å spille DM og Kalvenes er alt for treig og posisjoneringssvak til å spille back. De har ingen fremtid i Brann. De er allerede blant våre svakeste spillere og blir bare dårligere. Fakiri er vi stuck med. Kalvenes kan vi kvitte oss med.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #129 på: September 19, 2010, 22:21:06 » |
|
Fakiri er i likhet med Kalvenes en middelmådighet, hvis vi er snille. Det hjelper ikke å unnskylde det med at han "ikke spiller i sin beste posisjon". Fakiri er alt for veik, treig og løpssvak til å spille DM og Kalvenes er alt for treig og posisjoneringssvak til å spille back. De har ingen fremtid i Brann. De er allerede blant våre svakeste spillere og blir bare dårligere. Fakiri er vi stuck med. Kalvenes kan vi kvitte oss med. Kven vil du ha der, då? Abidal?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #130 på: September 19, 2010, 22:24:58 » |
|
Fakiri er i likhet med Kalvenes en middelmådighet, hvis vi er snille. Det hjelper ikke å unnskylde det med at han "ikke spiller i sin beste posisjon". Fakiri er alt for veik, treig og løpssvak til å spille DM og Kalvenes er alt for treig og posisjoneringssvak til å spille back. De har ingen fremtid i Brann. De er allerede blant våre svakeste spillere og blir bare dårligere. Fakiri er vi stuck med. Kalvenes kan vi kvitte oss med. Kven vil du ha der, då? Abidal? Er du dum? Hvem vil jeg ha der? Vel, jeg er sikker på at Addo i Løv-Ham hadde vært langt, langt bedre enn Kalvenes. Så jeg kan si ham. Det er sikkert tusenvis av venstrebacker i diverse ligaer som er langt bedre enn Kalvenes som ikke koster mer enn tusenlappen og. Kalvenes eller Fakiri er egentlig ett fet, uansett hvem vi bruker har vi en av TLs dårligste venstrebacker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #131 på: September 19, 2010, 22:28:41 » |
|
No må du hugse at Brann utelukkande henter bosmenn, og dei siste oppsparte kronene må uansett gå til Zsolt og ikkje minst David Nielsen. Eg vil meir enn nokon andre at Brann henter Våge Nilsen, men utan pengar, sit ein der.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #132 på: September 19, 2010, 22:32:47 » |
|
Nå har vel Brann noen hundretusner til overs etter at Dure vraket oss. Burde være mulig å få Softball med på å hente Addo selv om han ikke er lokal ettersom vi allerede har hentet Haugen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
TheRock
Medlem
|
 |
« Svar #133 på: September 20, 2010, 07:46:25 » |
|
Helt latterlig dårlig markering av Prica ved to anledninger. Se spesielt på måten han beveger seg på under den første hendelsen. Han har kun Prica å tenke på, men greier likevel å havne flere meter vekke fra han når innlegget kommer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torvanger
Medlem
|
 |
« Svar #134 på: September 20, 2010, 08:55:09 » |
|
Kalvenes i midtforsvaret har vel ikke vært en ubetinget suksess. God mot TIL, men elendig igår. Psst! Skarsfjord, prøv ham på venstreback!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #135 på: September 20, 2010, 10:49:22 » |
|
Bjarnason gjekk jo alltid med armane på ryggen i slike situasjonar. Då kan det uansett ikkje bli straffe.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
Henki
Medlem
|
 |
« Svar #136 på: September 20, 2010, 11:29:38 » |
|
Kalvenes er ikke god nok. Ferdig arbeid.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det er med Brann som med damer, et sabla rot hele veien men grådig artig og...
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #137 på: September 20, 2010, 11:32:11 » |
|
Kalvenes på livstidskontrakt!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #138 på: September 20, 2010, 12:34:40 » |
|
Det er ikke så farlig. Vi har da plass til ham i administrasjonen 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #139 på: September 20, 2010, 13:50:20 » |
|
Ja. Jeg er sikker på at BruunH finner en som er mye bedre!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #140 på: September 20, 2010, 14:21:07 » |
|
Ja. Jeg er sikker på at BruunH finner en som er mye bedre! Grorud? Zsolt? Austin?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #141 på: September 20, 2010, 14:29:46 » |
|
Ja. Jeg er sikker på at BruunH finner en som er mye bedre! Grorud? Zsolt? Austin? Eventuelt Holmvik som er forrige venstreback han hentet til klubben.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #142 på: September 20, 2010, 15:42:16 » |
|
Et par synspunkter: Se på hendelsen før ballen treffer Kalvenes. Se der hvor håpløst Fakiris forsøk på å blokke innlegget er. Talentløst backspill fører altså til denne omdiskuterte straffesituasjonen. Legg også merke til at Kalvenes mest sansynlig ikke har klar sikt til ballen da den blir slått inn. Ser ut som om både Fakiri og RBKs nummer 9 hindrer sikten til Kalvenes. Først suser den altså lett forbi Fakiri, mens RBKs nummer 9 gjør en bevegelse som gjør at Kalven plutselig får ballen på seg.
Hadde Fakiri hatt mer "back-blod" i hodet, så hadde han enkelt blokkert innlegget, og situasjonen ville ikke vært et tema. Isteden hopper han feminint opp i lufta uten å gå ordentlig inn for å blokkere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #143 på: September 20, 2010, 15:46:15 » |
|
Gjør ingenting for meg om Kalvenes ikke blir erstattet. Han er en dårlig spiller som bekler to posisjoner vi har grei dekning i, den ene riktignok med andre dårlige spillere. Brann bør prøve å ha så få dårlige spillere som mulig. Hadde han vært et førstevalg(noe jeg håper han ikke blir med Yaw skadefri og en Grorud på plass) hadde vi kanskje måtte erstatte ham, men nå blir han bare en dårlig backup som forsvinner.
Hvis ikke Brann har råd til å heve toppnivået får vi heve bunnivået. Det gjøres greit med å kutte fra bunnen og kvitte oss med de dårligste spillerne. Et par av dem er vi desverre stuck med, men endel forsvinner heldigvis etter denne sesongen. Forhåpentligvis er Kalven blant dem.
Så får han heller komme tilbake som leder av noe slag etter noen års erfaring andre steder. Hvis han duger til det
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #144 på: September 20, 2010, 16:42:54 » |
|
Gjør ingenting for meg om Kalvenes ikke blir erstattet. Han er en dårlig spiller som bekler to posisjoner vi har grei dekning i, den ene riktignok med andre dårlige spillere. Brann bør prøve å ha så få dårlige spillere som mulig. Hadde han vært et førstevalg(noe jeg håper han ikke blir med Yaw skadefri og en Grorud på plass) hadde vi kanskje måtte erstatte ham, men nå blir han bare en dårlig backup som forsvinner.
Hvis ikke Brann har råd til å heve toppnivået får vi heve bunnivået. Det gjøres greit med å kutte fra bunnen og kvitte oss med de dårligste spillerne. Et par av dem er vi desverre stuck med, men endel forsvinner heldigvis etter denne sesongen. Forhåpentligvis er Kalven blant dem.
Så får han heller komme tilbake som leder av noe slag etter noen års erfaring andre steder. Hvis han duger til det
Ja, la oss heller kvitte oss med lokale, garvede, billege og gode alternativ, og la oss heller satse oss inn i Adeccoen ved å hente Marøy, Addo, Dure, Solli, [Sett inn spelar under 20 år her].
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #145 på: September 20, 2010, 16:48:09 » |
|
Ja, la oss heller kvitte oss med lokale, garvede, billege og gode alternativ, og la oss heller satse oss inn i Adeccoen ved å hente Marøy, Addo, Dure, Solli, [Sett inn spelar under 20 år her]. Ingen av disse er noe særlig dårigere enn Kalvenes. Ærlig talt tror jeg et par av dem er endel bedre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #146 på: Oktober 18, 2010, 01:53:36 » |
|
Noterer at du ikke liker Kalvenes krakra, men mot LSK var han stor! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #147 på: Oktober 18, 2010, 07:48:27 » |
|
Kalvenes var boss i første omgang, football. Tok seg opp i andre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #148 på: Oktober 18, 2010, 11:22:10 » |
|
Noterer at du ikke liker Kalvenes krakra, men mot LSK var han stor!  Noterer at du kun har innlegg om Kalvenes. Er du i slekt?
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #149 på: Oktober 18, 2010, 22:09:34 » |
|
hehe, skjønner at du spør:) Men nei, er ikke det. da hadde jeg vært innhabil, og det er dårlig stil=) Men mener han er en jævli bra spiller, og det virker som en del her inne ser seg blind på at han var reserve i hans forrige perioder i Brann og at han har vært noe rusten i noen av kampene han har fått denne sesongen.
Men husk at han ikke har spilt siden mars (chelsea), og det er lang tid for en toppfotballspiller. Det som er kult, i mine øyne hvertfall, er at jeg ser Kalven nærme seg matchformen fra englandsperioden. Nå begynner tiden å bli inne for han å stabilisere seg, noe jeg har sett tendenser til siden tromsøkampen, og spesielt mot lsk:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #150 på: Oktober 18, 2010, 22:11:13 » |
|
Han har definitivt endel gode kamper og inngripner. Problemet er at han også har endel dårlige. Han er ustabil og til tider ustabil. Jeg forventer mer av en 33-åring. Jeg forventer at han gir oss ro og trygghet i bakre ledd og det kan vi ikke si at Kalvenes gjorde i går heller, selv om han var rå i duellene. I mine øyne har han fortsatt ikke vist seg som en bedre stopper enn Yaw, så hvis han skal bli i klubben må han enten overbevise mer som stopper, eller vise at han kan brukes på backen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #151 på: Oktober 18, 2010, 22:39:32 » |
|
Han har definitivt endel gode kamper og inngripner. Problemet er at han også har endel dårlige. Han er ustabil og til tider ustabil. Jeg forventer mer av en 33-åring. Jeg forventer at han gir oss ro og trygghet i bakre ledd og det kan vi ikke si at Kalvenes gjorde i går heller, selv om han var rå i duellene. I mine øyne har han fortsatt ikke vist seg som en bedre stopper enn Yaw, så hvis han skal bli i klubben må han enten overbevise mer som stopper, eller vise at han kan brukes på backen.
Han er jo en back. Jeg forstår forsåvidt at han blir brukt på midstopperplass nå som Yaw er ute, men Kalvenes har duellstyrken og venstrefoten, jeg tror det hadde blitt gøy med han på venstrebacken i slutten av sesongen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #152 på: Oktober 19, 2010, 13:53:34 » |
|
Vi får håpe på det!  Synes han bør testes på venstreback før sesongen er slutt. Det er vel kanskje ikke utenkelig at det blir muligheter for det, hvis Yaw kan starte kamp igjen snarlig. Spørsmålet er vel heller om Fakiris fredning på venstrebacken kan oppløses  Han hører definitivt til på midtbanen, spør du meg..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Chrisstah
Medlem
|
 |
« Svar #153 på: Oktober 21, 2010, 00:48:53 » |
|
Vi får håpe på det!  Synes han bør testes på venstreback før sesongen er slutt. Det er vel kanskje ikke utenkelig at det blir muligheter for det, hvis Yaw kan starte kamp igjen snarlig. Spørsmålet er vel heller om Fakiris fredning på venstrebacken kan oppløses  Han hører definitivt til på midtbanen, spør du meg.. Hei Christian!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #154 på: November 12, 2010, 17:27:23 » |
|
Noen som kjenner til status her? Blir det forlengelse?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yngve
Medlem
|
 |
« Svar #155 på: November 12, 2010, 19:08:57 » |
|
Håpar ikkje det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Styret kan bli.
|
|
|
bernu
Medlem
|
 |
« Svar #156 på: November 12, 2010, 19:11:55 » |
|
Håpar ikkje det.
Hvorfor håper vi ikke på det ?? Fordi vi har så utolig mange spillere i troppen ? Fordi vi har haugevis med kvalitetsspillere i backfireren ? Greit nok at Kalven ikke er en fantastisk fotballspiller, men de siste kampene i høst har han vist mer enn nok til å få et år til. På en normal lønn. Han har en erfaring som trengs både i laget og i garderoben.
|
|
|
|
|
Loggført
|
HANSA - Z
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #157 på: November 12, 2010, 21:30:44 » |
|
Helt enig. Han kan fint få en normal lønn og ett års forlenging.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #158 på: November 13, 2010, 12:32:00 » |
|
Veldig spesielt om det ikke skulle bli en forlengning basert på hans prestasjoner, synes jeg også. Men hvorfor drøyer det med en avklaring?! Tviler på at hans lønnskrav går særlig ut over eventuelle andre ønsker klubben måtte ha..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #159 på: November 13, 2010, 12:55:59 » |
|
Ja slik situasjonen er nå så ser jeg ingen ting i veien for at han skal kunne gjøre nytte for oss ut 2011.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
abe78
Medlem
|
 |
« Svar #160 på: November 13, 2010, 13:32:00 » |
|
Samme her, vi trenger noen med rutine og han har klart jobben helt greit. Latterlig at dette drøyer og jeg tror årsaken er at ledelsen vet han er med uansett og at de dermed kan vente til siste mulighet med å signere. Det er faktisk ganske så kvalmt om det skulle stemme.
|
|
|
|
|
Loggført
|
.og husk!
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #161 på: November 13, 2010, 15:46:30 » |
|
Per nå har vi 17 etablerte spillere i stallen. Vi skal opp i 20, og slik jeg tolker avisartikkelen om Bangura i hønefoss blad eller hva det var i går, jakter vi fremdeles ham. Henter vi en ny midtbanespiller har vi vi plass til ytterligere to etablerte spillere i stallen, og en av disse er trolig og forhåpentligvis en ung ungarsk stopper. Den siste plassen i stallen må bli en ny spiss. Dette MÅ vi ha. Samtidig har vi rent talmessig ok dekning på backplass, El-Fakiri og Holmvik kan spille venstreback, mens EL-Fakiri, Sævarsson og Haugsdal kan bekle høyrebacken. Blir ikke noen av disse solgt ser jeg ikke at vi har plass i stallen til fem backer.
Ellers er jeg enig med forbehold om at nivået mot Odd er representativt for Kalven på det jevne. Han er da den desidert beste backen vi har rent defensivt, og billig i drift. Vi trenger og etterhvert rutinen hans, men jeg ser igjen ikke at vi har plass til enda en back. Det ideelle hadde selvsagt vært om Holmvik ble solgt og Kalven tok hans plass, men jeg ser ikke at dette skjer med mindre Homvik er meget ambisiøs og ikke finner seg i benken og kalaslønn.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #163 på: Desember 01, 2010, 17:19:05 » |
|
Siden det ikke er kommet noen avgjørelse rundt Kalvenes kan det virke som ledelsen avventer til om Zsolt Korcsmár sier ja eller nei. Altså at Kalvenes kun får kontrakt om vår unge ungarske spiller sier nei. Hadde vært morsomt om det nå plutselig kom en nyhetsmelding om at Kalvenes hadde sagt ja til Sogndal og like etterpå kom det melding om at Zsolt hadde sagt nei. Da hadde ledelsen gjort det helt store igjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #164 på: Desember 01, 2010, 17:31:24 » |
|
Skjønner godt hvis Kalvenes blir ansett som et andrevalg bak Zsolt og ikke en spiller man vil bruke penger på dersom Zsolt signerer. Spesielt hvis man er veldig optimistiske til å signere Hanstveit i sommer. Samtidig så har ledelsen ventet oss inn i trøbbel tidligere og ditt scenario ville neppe sjokkert noen Gulløl. Det ville tvert imot vært typisk Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #165 på: Desember 01, 2010, 18:20:21 » |
|
Skjønner godt hvis Kalvenes blir ansett som et andrevalg bak Zsolt og ikke en spiller man vil bruke penger på dersom Zsolt signerer. Spesielt hvis man er veldig optimistiske til å signere Hanstveit i sommer. Samtidig så har ledelsen ventet oss inn i trøbbel tidligere og ditt scenario ville neppe sjokkert noen Gulløl. Det ville tvert imot vært typisk Brann.
Er enig med deg i at scenarioet Gulløl skisserer høres realistisk ut, men ser ikke helt hva Brann skal gjøre annerledes. Dersom dialogen med Zsolt fremdeles kan føre frem skal de selvsagt prøve seg på han, ikke for evig, men i alle fall frem til transfervinduet åpner. Inntil da får vi bare håpe at Kalven ikke er interessert i å flytte enda en gang. Han er billig i drift og holder TL-nivå, og bør dermed være attraktiv for klubber av Sogndals format.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #166 på: Desember 01, 2010, 22:21:26 » |
|
Hva er det så det står på angående ungarern? Prøver man fortsatt å få tak i den summen som må til for å kjøpe han ut?
Når det gjelder kalven, er han aktuell for Sogndal, eller er det bare et tenkt scenario? Virker som han ikke vurderes som venstreback i det hele tatt i Brann, og det forstår jeg ikke. Han var solid der i Odd-kampen. Tydelig vanskelig å være helt i egen by..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #167 på: Desember 01, 2010, 23:14:15 » |
|
Hva er det så det står på angående ungarern? Prøver man fortsatt å få tak i den summen som må til for å kjøpe han ut?
Når det gjelder kalven, er han aktuell for Sogndal, eller er det bare et tenkt scenario? Virker som han ikke vurderes som venstreback i det hele tatt i Brann, og det forstår jeg ikke. Han var solid der i Odd-kampen. Tydelig vanskelig å være helt i egen by..
Angående Zsolt står det hele trolig på lønn, han krever for mye, men det er uvisst hva ''for mye'' er. Det er likevel dialog. Hva angår Kalven har Skars sagt at han vil forsterke venstrebacken, men Brann har kun plass til tre ekstra spillere i stallen, og vi prøver allerede å få tak i Juninho og Zsolt. Dermed er det en ekstra plass ledig, og Brann må ha inn enda en spiss. Venstrebackene våre er dårlige (El Fakiri) og elendige (Holmvik), men slik stallen er per nå har vi bare mulighet til å hente en forsvarsspiller. Da prioriteres selvsagt en ung ungarer med en stort potensiale. Zsolt er dessuten en bedre stopper enn Kalven, og med både talentfulle Yaw og den angivelig solide Grorud i tillegg til det unge stortalentet Grønner som fjerdevalg har vi bra dekning der. Klarer vi derimot ikke å hente Zsolt tror jeg vi går for Kalven, tross at Brann har testet Løv-Hams Alexader Solli ( stopper: var bergens kanskje største talent og fulgt tett av Newcastle, men ble veldig skadeplaget, er nå tilbake). Ut fra det han viste mot Odd holder Kalven meget høyt TL-nivå som back rent defensivt og jeg tror personlig Skarsfjord tar han imot somback med åpne armer, det er rett og slett bare ikke plass i stallen. Sogndal er vel et tenkt eksempel på en klubb som kunne være interessert. En bosmanspiller som holder TL-nivå har rutine og i tillegg er billig i drift bør være rimelig attraktiv selv i disse tider.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
Yngve
Medlem
|
 |
« Svar #168 på: Desember 07, 2010, 11:27:37 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Styret kan bli.
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #169 på: Desember 07, 2010, 11:46:28 » |
|
At han ennå ikke har fått en avklaring må da bety at Zsolts fremtid heller ikke er avklart?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #170 på: Desember 07, 2010, 12:04:37 » |
|
Om det er krise eller ikke gjenstår og se. Det må vel bety at man enda jobber med å få til en kontrakt med Zsolt, skjønt ingenting overrasker lenger.
Generelt vil jeg si at jeg vanskelig kan se for meg en bedre deal for et lag i økonomisk krise enn å signere Kalvenes. Billig og lokal Brannentusiast som vil gjøre akkurat det han får beskjed om for en relativt billig penge. Nivåmessig er han helt grei.
Så Brann får faen meg vise at de har et solid alternativ om de velger å la Kalvenes fare.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brann_ruler
Medlem
|
 |
« Svar #171 på: Desember 07, 2010, 12:29:24 » |
|
Ja, all erfaring tilsier at vår eminente daglig leder/ alt muligmann er flink til å ha to tanker i hodet samtidig. Vi har jo sett gjentatte eksempler på hvor godt forberedt de er når noen takker nei til ny kontrakt, eller en overgang faller igjennom....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #172 på: Desember 07, 2010, 13:14:55 » |
|
Denne prosessen virker meget amatørmessig, på grensen til latterlig. Tipper Kalven raskt får seg sivil jobb, for så at også ungarern ryker pga manglende penger. Gå for kalven!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #173 på: Desember 07, 2010, 13:20:47 » |
|
Jeg håper iallefall ikke Brann går for kalvenes før de har avklart rundt Zsolt. Zsolt er en langt bedre og 12 år yngre spiller som selvfølgelig skal være førstevalget.
Forsvinner Kalven mens vi venter på Zsolt så er jeg enig i at det ikke er noe stort tap. Kalven hadde vært helt grei, men han er helt middels. Ikke noe å gråte over.
Det burde dog være mulig å sikre seg Kalvenes som andrevalg dersom alternativet hans uansett bare er en sivil jobb.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #174 på: Desember 07, 2010, 14:53:16 » |
|
At han er en "helt middels spiller" får være dine ord. Men jeg lurer på hva du mener med at han kan være aktuell som andrevalg siden hans jobbalternativ til Brann er en sivil jobb?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SK
Medlem
|
 |
« Svar #175 på: Desember 07, 2010, 15:08:00 » |
|
Å si ja til Kalvenes hvis dette fører til at vi ikke har råd til Zsolt, blir helt feil. Vi må gjøre alt vi kan for å få ham til klubben. Hvis det fører til at Kalvenes ryker, får det bare skje.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #176 på: Desember 07, 2010, 15:11:53 » |
|
Men jeg lurer på hva du mener med at han kan være aktuell som andrevalg siden hans jobbalternativ til Brann er en sivil jobb?
Han er giret på å spille videre, og hvis han ikke har en annen klubb, så kan vi helt sikkert spørre han igjen i januar.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #177 på: Desember 07, 2010, 15:32:13 » |
|
Når vi kommer til januar så har han høyst sansynlig skrevet under arbeidskontrakt med enten sivil arbeidsgiver eller Brann. Må han ty til sivil jobb, så har nok toget gått for Brann. Kalven virker som en særs dedikert type og vil nok gi 100% der han befinner seg.
Enig i at det er en del fordeler med ungarern, men samtidig er dekningen på stopperplass bedre dekket mtp kvalitet og kvantitet enn venstre back pr dags dato. Kalvenes matcher alle på stopperplass (har ikke sett Grorud), og danker LETT ut Holmvik og Hassan på V.back. Viste vel det greit i siste kamp mot Odd.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #178 på: Desember 07, 2010, 15:38:59 » |
|
Ja, jeg skulle og mer enn gjerne sett han med videre. Han tilfører rutine, noe vi kan komme til å trenge.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SK
Medlem
|
 |
« Svar #179 på: Desember 07, 2010, 15:39:08 » |
|
Zsolt er en minst like god forsterkning på stopperplass, som Kalvenes vil være det på backen. Dessuten er Zsolt en investering for fremtiden som vi kan ha i flere år fremover, og muligens selge med bra gevinst. Kalvenes er helt på tampen av karrieren, og har sannsynligvis bare et år igjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #180 på: Desember 07, 2010, 15:44:00 » |
|
Jada, jeg vil strengt tatt ha begge to.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SK
Medlem
|
 |
« Svar #181 på: Desember 07, 2010, 15:45:52 » |
|
Jada, jeg vil strengt tatt ha begge to.
Enig der. Svaret mitt var i hovedsak til innlegget over ditt, jeg glemte bare å sitere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #182 på: Desember 07, 2010, 15:59:18 » |
|
At han er en "helt middels spiller" får være dine ord. Men jeg lurer på hva du mener med at han kan være aktuell som andrevalg siden hans jobbalternativ til Brann er en sivil jobb?
Ja, at han er middels er mine ord. Uten at jeg kan se at de er spesielt kontroversielle. Kalven er helt grei, uten noen svakheter utover at han er veldig treig eller styrker. Han holder ikke veldig høyt nivå på noen områder, men er helt jevnt ok. Jeg mener at Kalvenes tydeligvis ønsker å fortsette med fotball og at han tydeligvis ønsker å være bosatt i Brann. Det er derfor ingen fare for at han stikker til andre klubber. Brann bør gjøre det klart for ham at dersom Zsolt glipper så får han forlenge. Han kan da kartlegge det sivile markedet, men vente med å binde seg til noen inntil BRann har avklart situasjonen med Zsolt. Det burde være mulig å ordne. Jeg tror desverre ikke det er plass til både Zsolt og KAlven i stallen og de fleste er nok enige i at dersom valget står mellom Zsolt og Kalven så er Zsolt et utrolig enkelt valg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #183 på: Desember 07, 2010, 16:25:20 » |
|
Ja, at han er middels er mine ord. Uten at jeg kan se at de er spesielt kontroversielle. Kalven er helt grei, uten noen svakheter utover at han er veldig treig eller styrker. Han holder ikke veldig høyt nivå på noen områder, men er helt jevnt ok. Jeg mener at Kalvenes tydeligvis ønsker å fortsette med fotball og at han tydeligvis ønsker å være bosatt i Brann. Det er derfor ingen fare for at han stikker til andre klubber. Brann bør gjøre det klart for ham at dersom Zsolt glipper så får han forlenge. Han kan da kartlegge det sivile markedet, men vente med å binde seg til noen inntil BRann har avklart situasjonen med Zsolt. Det burde være mulig å ordne. Jeg tror desverre ikke det er plass til både Zsolt og KAlven i stallen og de fleste er nok enige i at dersom valget står mellom Zsolt og Kalven så er Zsolt et utrolig enkelt valg. tror du han er så etterspurt i det sivile markedet at de står med åpne armer og venter velvillig på om Brann sier ja eller ikke? Får han jobbtilbud, så skjønner jeg godt hvis han tar det. Han vet jo at han kun er en reserveløsning i Brann som er mer interressert i zsolt enn ham
|
|
|
|
|
Loggført
|
"og der snubler Sæternes igjen"
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #184 på: Desember 07, 2010, 17:20:59 » |
|
Mulig. Skulle vi gå for Zsolt håper jeg uansett at han tar seg en sesong i Løv-Ham. De kan trenge rutinen hans i midtforsvaret. Kalvenes - Dure
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #185 på: Desember 07, 2010, 17:32:10 » |
|
Kalvenes har vel sagt at Løv-Ham blir uaktuelt. Slik som det var for Guntveit. Han vil ikke prioritere så mye trening sammen med full jobb og familie. Men enig at han kunne betydd mye for talentene i Dalen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #186 på: Desember 08, 2010, 00:02:33 » |
|
Først og fremst bør han bety mye for Brann  Det jeg fnner litt merkelig er at det drøyer såpass med å få en Zsolt-avklaring. Enten så har man penger elller så har man det ikke - det gjelder vel også eksterne hjelpere. Når vil ungarern få en avklaring? Regner med at også han er interessert i å hvite hvor han skal spille snart..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #187 på: Desember 08, 2010, 00:05:50 » |
|
Husk at man liker å vente på Stadion.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #188 på: Desember 08, 2010, 00:18:01 » |
|
Når vil ungarern få en avklaring? Regner med at også han er interessert i å hvite hvor han skal spille snart..
Kan vel også være Zsolt og agenten som ikke klarer å bestemme seg. Tipper at det tilbudet Zsolt har fått fra Brann er på et nivå(800-900k) som ikke begeistrer. De ønsker vel da å sjekke ut om det er andre som vil tilby mer og Brann har gitt de en litt romslig betenkningstid. Om det er mangel på finansiering for å hente Zsolt burde det vært avklart for lenge siden. Grenser for for hvor mange uker Hardball (eventuelt andre) trenger for å vurdere å være med på dette.
|
|
|
|
« Siste redigering: Desember 08, 2010, 00:24:34 av Gulløl »
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #189 på: Desember 08, 2010, 06:20:18 » |
|
Ja, enig med Gulløl her. Det kan like godt være Zsolt det står på. Han vil nok være her, og Brann vil ha han her, men ikke for enhver pris, noe som gjelder begge parter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #190 på: Desember 08, 2010, 11:29:16 » |
|
Først og fremst bør han bety mye for Brann  Det jeg fnner litt merkelig er at det drøyer såpass med å få en Zsolt-avklaring. Enten så har man penger elller så har man det ikke - det gjelder vel også eksterne hjelpere. Når vil ungarern få en avklaring? Regner med at også han er interessert i å hvite hvor han skal spille snart.. Det er den strategien Brann har lagt seg på. De skal bruke lengst mulig tid på absolutt alt. Når var sist Brann hadde en rask avklaring på noe?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #191 på: Desember 08, 2010, 11:33:03 » |
|
Ja denne evige sendrektigheten har vært regelen snarerer enn unntaket helt siden BruunH gjorde sin ulykksalige inntreden i klubben. Aldri avklaring på de viktige tingen, kun utsettelse, unnskyldinger og bortforklaringer.
Men dialogen har alltid vært god!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #192 på: Desember 08, 2010, 12:00:57 » |
|
Kontraktfornyelser har vi da alltid vært trege på. Husker jeg var frustrert på det sent 90-tall/tidlig 2000 også
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #193 på: Desember 08, 2010, 12:07:17 » |
|
Ja, POL var f.eks. ikke noe bedre. Det sitter nok i veggene der oppe.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #194 på: Desember 08, 2010, 12:15:00 » |
|
Vi er i dialog og frykter ingenting. Dette ordner seg..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
handlevogn
Medlem
|
 |
« Svar #195 på: Desember 08, 2010, 21:16:28 » |
|
De er hvertfall utrolig god til å ha en "God dialog".
Når jeg hører de ordene, så føler jeg at det alltid ender med fordervelse.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #196 på: Desember 09, 2010, 18:26:13 » |
|
Hehe! Og nå er de inne i en "positiv dialog". Er ikke så langt unna den vanlige "god dialog" det 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kjegil
Medlem
|
 |
« Svar #197 på: Desember 09, 2010, 19:14:37 » |
|
Synes fremdeles Paul Addo er et mye bedre alternativ...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #198 på: Januar 13, 2011, 13:52:23 » |
|
http://www.brann.no/nyheter/mot-kalvenes-mjelde-og-skars/Brann innkaller til nytt supportermøte kommende mandag. Der stiller Skarsfjord, Mjelde og Kalvenes. Regner med at det betyr at det er avklart at han blir Brannspiller også neste sesong. Ikke at det er spesielt overraskende eller veldig engasjerende, men han er jo en brukbar spiller som kan bekle en dårlig posisjon.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Churchill
Medlem
|
 |
« Svar #199 på: Januar 13, 2011, 14:40:21 » |
|
Burde det ikke stått Kalvenes og Korszhmar der. Nå ble jeg faktisk litt urolig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #200 på: Januar 13, 2011, 14:46:03 » |
|
Hvorfor skulle Korcsmar stille på supportermøte?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #201 på: Januar 13, 2011, 15:04:07 » |
|
Er liksom "Skars" blitt kallenavnet på Rune no? Kom igjen, det er ikkje nettby det der...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SK
Medlem
|
 |
« Svar #202 på: Januar 13, 2011, 15:39:22 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #203 på: Januar 13, 2011, 16:28:24 » |
|
Er liksom "Skars" blitt kallenavnet på Rune no? Kom igjen, det er ikkje nettby det der...
Det har det vært lenge. Ikke bli grinete fordi du føler deg utafor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jose Arrogantio
Medlem
|
 |
« Svar #204 på: Januar 13, 2011, 18:21:15 » |
|
Siden Mjelde er der, betyr det han blir ny kaptein?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #205 på: Januar 13, 2011, 21:03:20 » |
|
Håper ikke det. Ser overhodet ikke Mjelde som fast på laget, og frykter han foretrekkes foran bedre spillere dersom han blir kaptein. Branns kaptein bør være soleklar i ellveren såfremt han ikke er skadet. Kalven har bøttevis med erfaring, blir trolig fast på venstrebacken og er angivelig bunnseriøs. Ikke en ideell kandidat, men trolig det beste kapteinsemnet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #206 på: Januar 13, 2011, 21:04:41 » |
|
Jeg tror det avhenger litt av duellen mellom Grorud og Yaw. Hvis Grorud kaprer plassen ved siden av Zsolt så tror jeg han blir kaptein.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #207 på: Januar 13, 2011, 21:36:06 » |
|
Jeg tror ikke det betyr noe mer enn at det på forrige supportermøte ble spurt om noen spillere kunne være med på møtene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Petter Puddefjord
Medlem
|
 |
« Svar #208 på: Januar 14, 2011, 02:13:26 » |
|
Christian Kalvenes er helt klart det beste valget som kaptein. Fast venstreback/stopper, bunnseriøs, bergenser, masse rutine, utelukkende en positiv type.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #209 på: Januar 14, 2011, 08:18:36 » |
|
Forsåvidt enig at han er en kapteinstype. Men det gjenstår jo å se om han klarer å spille seg inn til en fast plass på laget. Jeg er ikke helt sikker på det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #210 på: Januar 14, 2011, 08:38:21 » |
|
Hvem skulle trodd for noen år siden at Kalvenes skulle bli seriøst diskutert som ny kaptein?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #211 på: Januar 14, 2011, 08:43:11 » |
|
Sett kapteinsbindet på Zsolt og gi Viking konkurranse om underskriften til Hanstveit istedenfor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #212 på: Januar 14, 2011, 09:28:59 » |
|
... gi Viking konkurranse om underskriften til Hanstveit istedenfor.
w00t? Hva er det jeg ikke har fått med meg her?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #213 på: Januar 14, 2011, 09:31:18 » |
|
Dagens BT: Viking er ute etter Hanstveit
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #214 på: Januar 14, 2011, 09:40:43 » |
|
Holde seg unna!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #215 på: Januar 14, 2011, 15:36:22 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #216 på: Januar 14, 2011, 15:47:12 » |
|
Herlig, da har vi en habil venstreback også. Istedenfor å måtte bruke talentløse Holmvik eller feilbeinte El Fakiri så har vi en venstrebent som har god erfaring på den plassen. Da syntes jeg El Fakiri bør spille midtbane eller høyreback, ikke noe backup på venstrebacken. Syntes det blir helt feil å bruke en med høyrefot på venstrebacken, det blir veldig rotete syntes jeg. Da får heller Holmvik være backup og prøve å kjempe seg til plassen med å spille godt når Kalvenes er ute med enten skade eller karantene.
Er en del som begynner å falle på plass nå, og forsvaret virker å være i orden. Midtbanen ser grei ut, men jeg skulle gjerne sett en venstrebent offensiv også, spesielt om Huseklepp forsvinner. Mjelde har ikke vist seg å være den samme som i Sandefjord, og det er mangel på offensiv venstrebent slagkraft.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #217 på: Januar 14, 2011, 16:11:08 » |
|
Holmvik var jo brukbar som v.back mot Åsane. Vi kan jo håpe at han fortsetter å prestere der mot Viking.
Edit: kanten, ikke backen.
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 14, 2011, 16:22:55 av krakra »
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
handlevogn
Medlem
|
 |
« Svar #218 på: Januar 14, 2011, 16:18:37 » |
|
At en tippeliga-spiller skal klare å prestere brukbart mot et lag som Åsane, er vel å forvente. Men det skal jo sies at det ikke var veldig mange andre som presterte over brukbart.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #219 på: Januar 14, 2011, 16:21:33 » |
|
Jeg syns ikke det bare handler om å "prestere brukbart". Holmvik var piggere, kjappere og mer på hugget enn jeg har sett ham på lenge. Han virket å være i toppform rent fysisk. Selv om det bare var mot et andredivisjonslag så syns jeg det er mulig å se at fyren virker å være i bedre fysisk form enn han noen sinne har vært i Brann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #220 på: Januar 14, 2011, 16:22:10 » |
|
Han var mer brukbar på kanten enn som back.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #221 på: Januar 14, 2011, 16:23:06 » |
|
Joda, såklart. Mente kanten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
nero
Medlem
|
 |
« Svar #222 på: Januar 14, 2011, 16:27:36 » |
|
Hvem skulle trodd for noen år siden at Kalvenes skulle bli seriøst diskutert som ny kaptein?
Og at vi skulle drømme om å få Hanstveit tilbake? Ironien er til å ta og føle på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
INVST
Medlem
|
 |
« Svar #223 på: Januar 14, 2011, 17:00:22 » |
|
Det er i alle fall betryggende å vite at vi starter så til de grader fra bunn, slik at ingen føler seg forpliktet til å gi kapteinsbindet til Håkon Opdal.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #224 på: Januar 14, 2011, 17:22:04 » |
|
Fint at Kalvenes får et år til. En avgjørelse jeg støtter 100%. Han har alle forutsetninger for å kunne kapre venstrebacken ganske greit fra Holmvik. Holmvik kan kanskje gjøre nytte for seg på venstrekanten da en av hans få store egenskaper er tidvis utsøkte pasninger.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #225 på: Januar 14, 2011, 17:23:06 » |
|
Og at vi skulle drømme om å få Hanstveit tilbake? Ironien er til å ta og føle på. Det eneste som mangler er at vi henter Hanstveit tilbake og at Kalven utkonkurrerer ham.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
javsnes
Medlem
|
 |
« Svar #226 på: Januar 14, 2011, 17:31:20 » |
|
Jeg syns ikke det bare handler om å "prestere brukbart". Holmvik var piggere, kjappere og mer på hugget enn jeg har sett ham på lenge. Han virket å være i toppform rent fysisk. Selv om det bare var mot et andredivisjonslag så syns jeg det er mulig å se at fyren virker å være i bedre fysisk form enn han noen sinne har vært i Brann.
Er det ikke siste året til Holmvik da? Han må jo spille seg opp sånn at han kan få ett habilt lønnstilbud når han forhandler med en annen klubb til sommeren.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #227 på: Januar 14, 2011, 17:31:32 » |
|
Men spørsmålet er jo om vi har forlenget med en midtstopper eller en back. Viser til følgende Skarfjordsitat på brann.no: "Jeg er veldig fornøyd med å få de guttene på plass igjen. De vil komplementere de som allerede er her. Vi hadde en ubalanse i forhold til at vi hadde få forsvarsspillere, spesielt i midtforsvaret og nå føler jeg vi har noen rammer vi kan gå inn i sesongen med."
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
Langhår
Medlem
|
 |
« Svar #228 på: Januar 14, 2011, 17:34:02 » |
|
Det hadde virkelig ikke overrasket meg i det hele tatt om Holmvik hadde fått sin livs sesong nå når han er bosmann til vinteren igjen. "God dialog" med BruunH helt til han drar til Bristol City som Bosmann til jul.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
paf
Medlem
|
 |
« Svar #229 på: Januar 14, 2011, 17:50:20 » |
|
Og at vi skulle drømme om å få Hanstveit tilbake? Ironien er til å ta og føle på. En spillers status er omvendt proporsjonal med hvor lang tid det har gått siden man har sett ham spille. Derfor nærmer Hanstveit seg nå landslagsklasse, og derfor har man så stor tro på middelmådighetene som er hentet i vinter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skånebataljonen
Medlem
|
 |
« Svar #230 på: April 04, 2011, 23:06:40 » |
|
Dagens kamp må være Kalvenes sin beste i Branntrøye noen sinne! Kan riktignok diskutere om han burde fulgt markeringen på LSK-målet, men bortsett fra den situasjonen var dette prikkfritt og meget imponerende. Godt å få motbevist min skepsis hvertfall!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem
|
 |
« Svar #231 på: April 05, 2011, 00:15:30 » |
|
Ja, i de to første kampene har Kalvenes definitivt overrasket meg positivt, i alle fall. LSK-målet var nok neppe lett å forhindre, og bortsett fra det synes jeg han ryddet unna i stor stil.
|
|
|
|
|
Loggført
|
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #232 på: April 05, 2011, 00:17:47 » |
|
Vi har et bra stopperpar på gang, helt klart. Blir vanskelig for Yaw å få spilt seg inn på dette laget, men gamlefar må vel stå over noen kamper etterhvert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #233 på: April 05, 2011, 08:46:27 » |
|
LSK-målet var nok neppe lett å forhindre, og bortsett fra det synes jeg han ryddet unna i stor stil. Kanskje det har noe å si at LSK-spilleren stod i offside i skåringsøyeblikket, og at Kalvenes trodde han hadde kontroll på situasjonen. Det fikk heldigvis ikke konsekvenser for kamputfallet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Yngve
Medlem
|
 |
« Svar #234 på: April 06, 2011, 00:49:30 » |
|
LSK-målet var nok neppe lett å forhindre, og bortsett fra det synes jeg han ryddet unna i stor stil. Kanskje det har noe å si at LSK-spilleren stod i offside i skåringsøyeblikket, og at Kalvenes trodde han hadde kontroll på situasjonen. Det fikk heldigvis ikke konsekvenser for kamputfallet. Hehe, ja du kan no tru.. Kalven var ikkje litt i nærleiken av å ha kontroll på målet til lsk. Han såg aldri at Ujah kom bak han. Så ærleg er det lov til å vera...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Styret kan bli.
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #235 på: April 06, 2011, 00:52:56 » |
|
Og det er Kalvenes svakhet. Han glipper ofte i markeringene. Jeg syns det er det samme med Kalvenes som med Opdal. Det hjelper ikke med fantastiske inngripner og generelt storspill når du gjør elementære feil som koster oss mål. Heldigvis blir det langt ifra avgjørende.
Kalvenes har tatt ansvar i år og er en bra stopper, men at han ofte glipper markeringene er en stor problem.Jeg håper det er en mental greie og at det kommer seg og ikke skyldes tempomanglene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #236 på: April 06, 2011, 02:03:32 » |
|
Og det er Kalvenes svakhet. Han glipper ofte i markeringene. Jeg syns det er det samme med Kalvenes som med Opdal. Det hjelper ikke med fantastiske inngripner og generelt storspill når du gjør elementære feil som koster oss mål. Heldigvis blir det langt ifra avgjørende.
Kalvenes har tatt ansvar i år og er en bra stopper, men at han ofte glipper markeringene er en stor problem.Jeg håper det er en mental greie og at det kommer seg og ikke skyldes tempomanglene.
I den grad han har tempoproblemer, vil jeg heller si at det er en utfordring han har på små flater mot veldig kvikke motspillere. Blir meget sjelden fraløpt over større flater - som han får ved f.eks får ved å spille back. Har sett enkelte her inne mene at hans "tempoproblemer" vil avsløres ytterligere på backplass, men det mener jeg er bare tull. Uansett: Kult at han er i støtet 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #237 på: April 06, 2011, 06:53:19 » |
|
Ujah stod vel i offside då målet kom, så han tenkte vel han hadde det der...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #238 på: April 06, 2011, 10:27:42 » |
|
Synes "glipper ofte markeringen" var vel strengt. Kalvenes har da vunnet en tonn med dueller på disse to kampene. Det gjør du ikke om du er på feil sted. Synes han er langt mer markeringssterk enn f.eks begge Ørnene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #240 på: Juni 20, 2011, 18:07:38 » |
|
Snakker vi "geddimaske"?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #241 på: Juni 22, 2011, 02:06:21 » |
|
Vi får se i morgen 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Danny
Medlem
|
 |
« Svar #242 på: August 15, 2011, 00:31:44 » |
|
Følre det er på sin plass å trekke frem denne spilleren etter i aften. Er det ingen andre som digger hvordan Kalvenes spiller? I dag var han stor, det oser vinnervilje og selvoppofrelse av han i 120 minutter! Hvorfor har han ikke kapteinsbindet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Det blir for direkte tale!" - Tåketaler og styreleder, Lars Moldestad.
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #243 på: August 15, 2011, 08:39:35 » |
|
Hyll hyll. En av sesongens store overraskelser IMO.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #244 på: August 15, 2011, 09:19:37 » |
|
Følre det er på sin plass å trekke frem denne spilleren etter i aften. Er det ingen andre som digger hvordan Kalvenes spiller? I dag var han stor, det oser vinnervilje og selvoppofrelse av han i 120 minutter! Hvorfor har han ikke kapteinsbindet?
På samme måte som Mjelde er han utrolig temposvak men for et hjerte han spiller med!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pidre
Medlem
|
 |
« Svar #245 på: August 15, 2011, 09:47:40 » |
|
Utrolig(!!) temposvak?
Hva mener du forresten med "temposvak". Slik jeg tolker dette begrep har det nødvendigvis ikke så mye med hurtighet å gjøre, mer med evne til å bidra til et høyt balltempo.
|
|
|
|
|
Loggført
|
«De skal faen ikke få ta meg, de forbanna idiotene.» - RBH BT 16.10.2010
|
|
|
abe78
Medlem
|
 |
« Svar #246 på: August 15, 2011, 09:54:22 » |
|
Han leser spillet utrolig godt, opptrer veldig rutinert og ofrer seg skikkelig. En av våre beste spillere denne sesongen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
.og husk!
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #247 på: August 15, 2011, 09:55:24 » |
|
God kamp av Kalvenes i går. Men noen ny kontrakt bør han ikke få.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #248 på: August 15, 2011, 10:23:59 » |
|
God kamp av Kalvenes i går. Men noen ny kontrakt bør han ikke få.
Enig, Kalven er bra, men treg og gammel, dessuten trenger vi ikke fire etablerte stoppere og skal vi absolutt ha fire bør minst en være rimelig hurtig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #249 på: August 15, 2011, 11:57:21 » |
|
Bra og bra. Han er en middelmådig stopper, maks. Men har en fin innstilling.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
pidre
Medlem
|
 |
« Svar #250 på: August 15, 2011, 14:28:11 » |
|
Har vi sluppet inn mål i år der Kalven har blitt fraløpt? Synes som han alltid han greier å få inn en sklitakling...
|
|
|
|
|
Loggført
|
«De skal faen ikke få ta meg, de forbanna idiotene.» - RBH BT 16.10.2010
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #251 på: August 15, 2011, 14:29:04 » |
|
Har vi sluppet inn mål i år der Kalven har blitt fraløpt? Synes som han alltid han greier å få inn en sklitakling...
Tja, den eine sklitaklingen var med på å fullbyrde Sæternes' hattrick tidligere i år  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #252 på: August 15, 2011, 14:41:07 » |
|
Han ble vel grundig distansert av Sørum på "gåmlå" i vår. Når det er sagt så er han enormt god til å lese spillet og bryte ballbanen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #253 på: August 15, 2011, 15:02:43 » |
|
Kalvenes er ikke rask, men han tar det igjen på erfaring og spilleforståelsen. Samme som Tony Adams, var ikke spesielt rask, men hadde ufattelig fotballforståelse og erfaring.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #254 på: August 15, 2011, 19:10:47 » |
|
Han er bedre nå enn han var i vår. Da var han mer eller mindre innblandet i nesten hvert baklengsmål.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #255 på: September 08, 2011, 09:06:06 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #256 på: September 08, 2011, 10:39:29 » |
|
Da er han vel ferdig. Nå får i alle fall Grorud sjansen til å vise nivået.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #257 på: September 08, 2011, 11:51:36 » |
|
Da er han vel ferdig. Nå får i alle fall Grorud sjansen til å vise nivået.
Den sjansen har han strengt tatt fått og jeg sitter igjen med en stopper som holder ok TL-nivå på det meste, men som har de dårligste klareringene jeg noensinne har sett. Annenhver klarering går jo rett i mostanders angriper. Skulle helst sett at vi hadde satset på Yaw, men per nå er nok Grorud sikkert en del bedre, rett og slett fordi Yaw ikke har spilt siden i fjor og sikkert er ekstremt rusten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #258 på: September 12, 2011, 21:35:50 » |
|
Håper å se Kalvenes på backen når han er på beina igjen.
Kan ikke annet enn å skjønne at Sæv - Zsolt - Grorud - Kalvenes må være den beste forsvarsrekka Brann kan stille med.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Markmus
Medlem
|
 |
« Svar #260 på: September 20, 2011, 12:42:32 » |
|
Da er han nok ferdig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ka du ve?
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #261 på: September 20, 2011, 13:37:09 » |
|
Tror ikke han er ferdig.
Hans gode skadestatistikk og måten han har prestert på i år, gjør det logisk å forlenge med han. I tillegg virker han å være SULTEN på mer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jose Arrogantio
Medlem
|
 |
« Svar #262 på: September 20, 2011, 13:44:30 » |
|
En spiller som mister omtrent en tredel av sesongen pga skade er ikke akkurat en spiller med god skadestatistikk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
osoerli
Medlem
|
 |
« Svar #263 på: September 20, 2011, 13:49:25 » |
|
Det kjem heilt an på om det kjem ny(e) stopper(ar) inn i januar.
|
|
|
|
|
Loggført
|
EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #264 på: September 20, 2011, 13:58:45 » |
|
Han er sikkert sulten, og det er ingenting å si på innsatsen. Men han er mye på etterskudd, og det kommer ikke til å bli noe bedre neste år. Bare husk hva som skjedde med Ørn1.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #265 på: September 20, 2011, 14:00:22 » |
|
En spiller som mister omtrent en tredel av sesongen pga skade er ikke akkurat en spiller med god skadestatistikk.
Skadehistorikk hadde vært et bedre ord. Mister resten av sesongen pga operasjon, ja. Det forandrer ikke det faktum at han statistisk sett er en fotballspiller som har vært lite plaget av skader, selv etter at han runda 30.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #266 på: September 20, 2011, 14:55:07 » |
|
Med tanke på alderen, og at han er ute resten av sesongen pga skade og operasjon så mener jeg han er ferdig i Brann som fotballspiller. Det er jo mulig han går glipp av hele sesongforberedelsene til neste sesong, og det er ikke sikkert han kommer tilbake til det han er nå. I mine øyne syntes jeg før denne skaden og operasjonen at 1 år var nok, og det styrkes ikke akkurat nå. Hvorfor betale en spiller lønn for noe som er så usikkert? Da er det bedre å la han gå (Kanskje inn i trenerteamet) og hente inn en erstatter. Brann må uansett hente nye forsvarsspillere, og jeg håper Brann allerede er i gang med å finne en erstatter for Kalvenes.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #267 på: September 20, 2011, 15:11:39 » |
|
Vi trenger nye stoppere. Kalvenes har virkelig ikke vært god i år. Alt for store tempomangler og det blir neppe bedre når han har vært ute med skadet i et halvt år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Hatleking
Medlem
|
 |
« Svar #268 på: September 20, 2011, 15:18:08 » |
|
Kalvenes er ikkje dårleg, men eg trur Brann må sjå framover no - og få inn ein skikkeleg klassestoggar.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #269 på: September 20, 2011, 15:39:44 » |
|
Kalvenes er ikkje dårleg, men eg trur Brann må sjå framover no - og få inn ein skikkeleg klassestoggar.
Han er middelmådig minus.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Kai-Olai
Medlem
|
 |
« Svar #270 på: September 20, 2011, 15:56:09 » |
|
Siden han likevel jobber i Chess + er spillesugen, så kanskje han kan være med på en form for prestasjonsbasert lønn ved en evt. ny kontrakt? Det vil jo ikke gi Brann noen andre utgifter enn hvis han evt. er bra, og da er det vel vinn-vinn? Eneste aberet er jo at han vil oppta en plass i stallen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell249
Medlem
|
 |
« Svar #271 på: September 20, 2011, 16:10:11 » |
|
Skadehistorikk hadde vært et bedre ord. Mister resten av sesongen pga operasjon, ja. Det forandrer ikke det faktum at han statistisk sett er en fotballspiller som har vært lite plaget av skader, selv etter at han runda 30. Unnskyld? Håper du tuller. For Kalvenes har jo skadehistorikken fra helvete.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #272 på: September 20, 2011, 18:53:14 » |
|
Skadehistorikk hadde vært et bedre ord. Mister resten av sesongen pga operasjon, ja. Det forandrer ikke det faktum at han statistisk sett er en fotballspiller som har vært lite plaget av skader, selv etter at han runda 30. Unnskyld? Håper du tuller. For Kalvenes har jo skadehistorikken fra helvete. Så du mener han har vært mye skadet de siste 4-5 sesongene? fail
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #273 på: September 20, 2011, 18:57:55 » |
|
Uten kalvenes har vi allerdede nok stoppere neste sesong. Fjerdestopperplassen kan godt innehaes av Grønner. Problemet er at verken Yaw (pga lite spilletid) og Grorud holder mål. Vi trenger en klassestopper av Hovlandkaliber. Får vi ikke inn dette bør Kalven likevel ikke få ny kontrakt. Det holder egentlig med tre etablerte stoppere og det har vi. Ideellt sett skulle vi hatt Zsolt en ny klassestopper og enten Yaw eller Grorud bak disse med Grønner som fjerdestopper, men henter vi inn en ny stopper kan vel Grønner ta et år i andredivisjon med Brann 2.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
nummer9
Medlem
|
 |
« Svar #274 på: September 21, 2011, 23:52:02 » |
|
Skadehistorikk hadde vært et bedre ord. Mister resten av sesongen pga operasjon, ja. Det forandrer ikke det faktum at han statistisk sett er en fotballspiller som har vært lite plaget av skader, selv etter at han runda 30. Unnskyld? Håper du tuller. For Kalvenes har jo skadehistorikken fra helvete. Så du mener han har vært mye skadet de siste 4-5 sesongene? fail Husker du ikke skadene hans sist han var i Brann?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #275 på: September 25, 2011, 23:43:59 » |
|
Skadehistorikk hadde vært et bedre ord. Mister resten av sesongen pga operasjon, ja. Det forandrer ikke det faktum at han statistisk sett er en fotballspiller som har vært lite plaget av skader, selv etter at han runda 30. Unnskyld? Håper du tuller. For Kalvenes har jo skadehistorikken fra helvete. Så du mener han har vært mye skadet de siste 4-5 sesongene? fail Husker du ikke skadene hans sist han var i Brann? Jo, men det er såpass lenge siden at jeg finner det veldig lite relevant. Det som i bunn og grunn betyr noe, er hvordan situasjonen har vært denne og forrige sesong. Ser man i tillegg helt tilbake til 06/07-sesongen, så er det svært lite som taler mot Kalvenes når det gjelder skader. Det virker svært lite sannsynlig at du, med flere her, har fulgt Kalvenes i årene mellom denne og forrige Brannperiode.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #276 på: September 25, 2011, 23:57:30 » |
|
Skadet eller ikke skadet. Har vi ambisjoner om å kjempe om gull neste sesong er ikke Kalvenes god nok. Vi tar ikke seriegull med en spiller som Kalvenes fast i midtforsvaret. Han har sikkert mye å bidra med på treningsfeltet, men han har jo selv sagt at han ikke ønsker å være med hvis han ikke kan bidra på banen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #277 på: September 27, 2011, 00:25:42 » |
|
Det er lenge siden Brann tapte med Kalvenes på banen. Jeg kan ha forståelse for at du mener at han ikke er god nok (selv om jeg er uenig i det), men jeg kan fortsatt ikke forstå hvorfor han ikke har fått flere muligheter som back. Har gjort det bra der de få gangene Skarsfjord har brukt vettet. Den eneste grunnen jeg kan se er at det virker som om Fakiri har samme type klippekort som Mjelde virker å ha, uten at det er en god grunn i seg selv. Jeg forstår det bare ikke, og skulle så gjerne likt å vite hva Skarsfjord sin begrunnelse er i forhold til dette. Hvis det er andre her som har sett Kalvenes spille back i Burnley og i denne Brannperioden, som også har noen seriøse teorier, så skyt ut! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #278 på: September 27, 2011, 00:34:23 » |
|
Sikkert fordi Kalvenes er utrolig treig. Han er ingen kvalitetsback heller. De som mener at Kalvenes er en kvalitetsspiller kan ikke ha høye forventninger til forsvaret vårt. Han er ikke god nok for en gullkandidat i noen posisjon i førsteelveren. Det er forsåvidt ikke Fakiri heller. De er gode nok for et lag som kjemper mot nedrykk opp opp til rundt midten av tabellen, men for noen bedre lag enn det så er de bare en svekkelse.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
ostraume
Medlem
|
 |
« Svar #279 på: September 27, 2011, 09:34:44 » |
|
Kalvenes er kanskje ikke god nok for en gullkandidat, men så er vi heller ikke noen gullkandidat.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jose Arrogantio
Medlem
|
 |
« Svar #280 på: September 27, 2011, 11:08:53 » |
|
Kalvenes er kanskje ikke god nok for en gullkandidat, men så er vi heller ikke noen gullkandidat.
Nei, men vi burde ha mål om å bli det og se etter spillere i den klassen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #281 på: September 27, 2011, 13:48:41 » |
|
Sikkert fordi Kalvenes er utrolig treig. Han er ingen kvalitetsback heller. De som mener at Kalvenes er en kvalitetsspiller kan ikke ha høye forventninger til forsvaret vårt. Han er ikke god nok for en gullkandidat i noen posisjon i førsteelveren. Det er forsåvidt ikke Fakiri heller. De er gode nok for et lag som kjemper mot nedrykk opp opp til rundt midten av tabellen, men for noen bedre lag enn det så er de bare en svekkelse.
Ja, han er ikke blant de raskeste, men det er ytterst sjelden at han driter seg ut pga fart. Hvordan vil du begrunne at han ikke er en kvalitetsback i norsk målestokk, og hvilke kamper sikter du til hvor han har gjort det dårlig i den posisjonen? Det finnes mye raskere backer som drar nytte av farten offensivt såklart, men jeg mener han har såpass mange andre back-kvaliteter at jeg synes det blir useriøst å dra han ned som spiller pga fart.. Fart er kun et av mange elementer man kan bruke for å rangere spillere. Han er faktisk jævli god på offensivt småspill, og ballteknisk vil jeg si han er den klart beste i Branns forsvarsrekke.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #282 på: September 27, 2011, 13:55:01 » |
|
Hvem snakker du om her? Kalvenes eller Fakiri?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Chrisstah
Medlem
|
 |
« Svar #283 på: September 27, 2011, 14:21:48 » |
|
Ja, han er ikke blant de raskeste, men det er ytterst sjelden at han driter seg ut pga fart. Hvordan vil du begrunne at han ikke er en kvalitetsback i norsk målestokk, og hvilke kamper sikter du til hvor han har gjort det dårlig i den posisjonen? Det finnes mye raskere backer som drar nytte av farten offensivt såklart, men jeg mener han har såpass mange andre back-kvaliteter at jeg synes det blir useriøst å dra han ned som spiller pga fart.. Fart er kun et av mange elementer man kan bruke for å rangere spillere. Han er faktisk jævli god på offensivt småspill, og ballteknisk vil jeg si han er den klart beste i Branns forsvarsrekke. Er du konen til kalven eller? Du har 75 innlegg her inne, og alle handler om Kalvenes. Alle her er enig i , at Kalvenes er en fin fyr å ha i stallen. De aller fleste utenom deg selvfølgelig er også enig i at Kalvenes synger på siste verset og at han mest sansynlig ikke vil være god nok for en sesong til. Til det så har han vist altfor mye svakheter. Kalven har taklingsstyrke og duellstyrke, utenom det så er han ganske blottet for ferdigheter. Face the truth..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #284 på: September 27, 2011, 15:00:40 » |
|
Men selv ikke konen til Kalvenes kan mene at han er jævli god på offensivt småspill?:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Utmedsnolken
Medlem
|
 |
« Svar #285 på: September 27, 2011, 15:03:02 » |
|
Ja, han er ikke blant de raskeste, men det er ytterst sjelden at han driter seg ut pga fart. Hvordan vil du begrunne at han ikke er en kvalitetsback i norsk målestokk, og hvilke kamper sikter du til hvor han har gjort det dårlig i den posisjonen? Det finnes mye raskere backer som drar nytte av farten offensivt såklart, men jeg mener han har såpass mange andre back-kvaliteter at jeg synes det blir useriøst å dra han ned som spiller pga fart.. Fart er kun et av mange elementer man kan bruke for å rangere spillere. Han er faktisk jævli god på offensivt småspill, og ballteknisk vil jeg si han er den klart beste i Branns forsvarsrekke. Er du konen til kalven eller? Du har 75 innlegg her inne, og alle handler om Kalvenes. Alle her er enig i , at Kalvenes er en fin fyr å ha i stallen. De aller fleste utenom deg selvfølgelig er også enig i at Kalvenes synger på siste verset og at han mest sansynlig ikke vil være god nok for en sesong til. Til det så har han vist altfor mye svakheter. Kalven har taklingsstyrke og duellstyrke, utenom det så er han ganske blottet for ferdigheter. Face the truth.. Ikke helt sant. 2 av innleggene hans er nedrakking av Kalvenes sine konkurrenter, Zsolt og Fakiri.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #286 på: September 27, 2011, 18:13:34 » |
|
Førstnevnte 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #287 på: September 27, 2011, 18:26:46 » |
|
Ja, han er ikke blant de raskeste, men det er ytterst sjelden at han driter seg ut pga fart. Hvordan vil du begrunne at han ikke er en kvalitetsback i norsk målestokk, og hvilke kamper sikter du til hvor han har gjort det dårlig i den posisjonen? Det finnes mye raskere backer som drar nytte av farten offensivt såklart, men jeg mener han har såpass mange andre back-kvaliteter at jeg synes det blir useriøst å dra han ned som spiller pga fart.. Fart er kun et av mange elementer man kan bruke for å rangere spillere. Han er faktisk jævli god på offensivt småspill, og ballteknisk vil jeg si han er den klart beste i Branns forsvarsrekke. Er du konen til kalven eller? Du har 75 innlegg her inne, og alle handler om Kalvenes. Alle her er enig i , at Kalvenes er en fin fyr å ha i stallen. De aller fleste utenom deg selvfølgelig er også enig i at Kalvenes synger på siste verset og at han mest sansynlig ikke vil være god nok for en sesong til. Til det så har han vist altfor mye svakheter. Kalven har taklingsstyrke og duellstyrke, utenom det så er han ganske blottet for ferdigheter. Face the truth.. Det er kanskje like greit for din del at jeg i stor grad unnlater å engasjere meg i andre Brannrelaterte emner, da jeg ikke er Brann-supporter. Fan av Kalvenes er jeg, som du mest sannsynlig forstår. Jeg synes hele historien om denne spilleren er fascinerende. Fra benk i Brann til suksess med topp 4-lag i Skottland, til mer suksess i Championship (hvor jeg fikk øynene opp for han) med opprykk og noen påfølgende PL-kamper. Så kommer han hjem til egen by og gjør det stort sett bra, uten å få særlig med sjangser i den posisjonen han har vist seg å bekle definitivt best, venstre back.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #288 på: September 27, 2011, 18:39:00 » |
|
Førstnevnte  Han er faktisk jævli god på offensivt småspill, og ballteknisk vil jeg si han er den klart beste i Branns forsvarsrekke.Seriøst?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Belfort
Medlem
|
 |
« Svar #289 på: September 27, 2011, 19:07:16 » |
|
Det er kanskje like greit for din del at jeg i stor grad unnlater å engasjere meg i andre Brannrelaterte emner, da jeg ikke er Brann-supporter. Fan av Kalvenes er jeg, som du mest sannsynlig forstår.
Jeg synes hele historien om denne spilleren er fascinerende. Fra benk i Brann til suksess med topp 4-lag i Skottland, til mer suksess i Championship (hvor jeg fikk øynene opp for han) med opprykk og noen påfølgende PL-kamper. Så kommer han hjem til egen by og gjør det stort sett bra, uten å få særlig med sjangser i den posisjonen han har vist seg å bekle definitivt best, venstre back.
Har også hørt at tv2 jobber med en dokumentar om kalven som kommer til og bli sendt i beste sendetid! Seriøst, kalven er en middelmådig spiller som ikke har noe og gjøre i klubben neste år. Ja, han er en fin type men det er IKKE nok.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #290 på: September 27, 2011, 19:25:50 » |
|
Førstnevnte  Han er faktisk jævli god på offensivt småspill, og ballteknisk vil jeg si han er den klart beste i Branns forsvarsrekke.Seriøst? Ja, fra backposisjon så er han det. Kanskje er medspillerne i Brann dårligere enn de han spilte med i Burnley, så jeg har selvsagt ingen garanti for at han ville gjort det like bra som back i tippeligaen over tid, men merkelig er det at det ikke har vært utprøvd i større grad.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #291 på: September 27, 2011, 19:37:27 » |
|
Kanskje Kalvenes rett og slett ikke er så god? Seriøst. Han er vel ikke engang blant de 10 beste backene i TL.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #292 på: September 27, 2011, 19:55:36 » |
|
Det er smått oppsiktsvekkende å hevde at Kalvenes har bedre teknikk enn f.eks. Fakiri. Det er nesten så at man ikke har motargumenter!:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #293 på: September 27, 2011, 20:03:42 » |
|
Kanskje Kalvenes rett og slett ikke er så god? Seriøst. Han er vel ikke engang blant de 10 beste backene i TL.
Det kan meget godt være, men det får vi altså ikke vite så lenge han ikke blir satset på som back. Enn så lenge husker jeg han som en god Burnleyback:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasaron
Medlem
|
 |
« Svar #294 på: September 27, 2011, 20:07:00 » |
|
Kanskje han var god, men er blitt en del dårligere? Mange tenderer mot å bli dårligere når de bikker 30-32 år. Kalven er 34. Kanskje han er en av de?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roaldinho
Medlem
|
 |
« Svar #295 på: September 27, 2011, 23:38:28 » |
|
Det kan meget godt være, men det får vi altså ikke vite så lenge han ikke blir satset på som back. Enn så lenge husker jeg han som en god Burnleyback:) Virkelig? En god Burnleyback? Leser lenger oppe at du nevner Premier League også. Sannheten er at han i transfervinduet januar 2010 ble enige med Burnley om å avslutte kontrakten pga spilletid. Han spilte vel underkant av 30 kamper for Burnley, og det på halvannet år. Jeg føler det ikke er så mye når det er over 40 kamper i Championship (Bare ordinær sesong) pluss playoff (Der han riktignok spilte hele finalen), Ligacup og FA Cup. Såvidt jeg kan forstå fikk han svært lite spilletid i PL, så jeg vil ikke kategorisere han som en god Burnleyback, heller mer gjennomsnittlig eller under der.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Huff
Medlem
|
 |
« Svar #296 på: September 28, 2011, 00:00:58 » |
|
Skal en forlenge med spillere godt over tretti som atpåtil sliter med skader skal de enten være ekstremt gode, eller en skal være desperat. Vi har tre stoppere under kontrakt neste år hvorav kun en er god. Kalven er dog ikke merkbart bedre enn de to andre og nå er han ute i lang tid. Spillere på kalvens alder kan gå fra klasse til totalbås på måneder vi husker alle hvordan Robbie og Olafur fremsto på slutten av sine Brannkarriærer. Enkelte kan og ha fem-seks år på toppnivå igjen, men en finner el ingen slike eksempler i Brann og det er få slike ellers og (Giggs, Zanetti og i TL Roar Strand). Kalven er dog ingen klassespiller, er langtidsskadet og er på ingen måte uunværlig i Brann. Ser overhodet ingen grunn til å forlenge med fyren, foruten at han virker som en meget trivelig type og er lokal. Det holder selvsagt ikke til fornyet kontrakt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Skarsfjord må gå!
|
|
|
Jose Arrogantio
Medlem
|
 |
« Svar #297 på: September 28, 2011, 01:08:29 » |
|
Det kan meget godt være, men det får vi altså ikke vite så lenge han ikke blir satset på som back. Enn så lenge husker jeg han som en god Burnleyback:) Og Carew var en god Valenciaspiss. Pussig hvordan alder og slitasje virker på spillere 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lister
Medlem
|
 |
« Svar #298 på: September 28, 2011, 08:39:24 » |
|
Ja, fra backposisjon så er han det. Kanskje er medspillerne i Brann dårligere enn de han spilte med i Burnley, så jeg har selvsagt ingen garanti for at han ville gjort det like bra som back i tippeligaen over tid, men merkelig er det at det ikke har vært utprøvd i større grad.
Lurer litt på hvilken kamper du egentlig ser? Leder vi serien i den? I så tilfelle tar jeg gjerne to av det du tar så feierer vi Brann-gull sammen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Guinness - Makes you drunk
|
|
|
dudo
Medlem
|
 |
« Svar #299 på: September 28, 2011, 12:42:09 » |
|
Enkelte kan og ha fem-seks år på toppnivå igjen, men en finner el ingen slike eksempler i Brann og det er få slike ellers og (Giggs, Zanetti og i TL Roar Strand).
Ikke glem Milan!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
football
Medlem
|
 |
« Svar #300 på: September 28, 2011, 15:15:45 » |
|
Det kan meget godt være, men det får vi altså ikke vite så lenge han ikke blir satset på som back. Enn så lenge husker jeg han som en god Burnleyback:) Virkelig? En god Burnleyback? Leser lenger oppe at du nevner Premier League også. Sannheten er at han i transfervinduet januar 2010 ble enige med Burnley om å avslutte kontrakten pga spilletid. Han spilte vel underkant av 30 kamper for Burnley, og det på halvannet år. Jeg føler det ikke er så mye når det er over 40 kamper i Championship (Bare ordinær sesong) pluss playoff (Der han riktignok spilte hele finalen), Ligacup og FA Cup. Såvidt jeg kan forstå fikk han svært lite spilletid i PL, så jeg vil ikke kategorisere han som en god Burnleyback, heller mer gjennomsnittlig eller under der. De henta inn en bra spiller i Danny Fox, fra Celtic. Han hadde ikke engang El Fakiri klart å holde ute  Det du skriver her underbygger egentlig det jeg antar. Du med flere her har antagelig knapt sett fyren i aksjon i Burnleydrakta. Du forholder deg til statistikken du lett finner på nett, og det er utrolig enkelt. Hadde du visst mer om forholdene bak statistikken, så hadde du antagelig ikke forsøkt å kategorisere. Han fikk ikke sjangsen før Steven Jordan (ex. City) ble skadet tidlig i Championshipsesongen, men spilte seg raskt til fast plass ut sesongen etter det inkludert playoffkampene, finalen, og semi i ligacupen. At en bergenser fra Skansen (eller hvor han er fra) har vært en back av topp PL-klasse er det ingen som hevder. At han har hatt et vesentlig høyere nivå inne som back enn hva folk her gir uttrykk for å vite, er ganske sikkert. Men det er forsåvidt uvesentlig. Spillere er ikke bedre enn sin siste kamp. Og i cupkvarten mot Viking var han stor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gulløl
Medlem
|
 |
« Svar #301 på: Januar 29, 2012, 10:39:10 » |
|
En klok mann uttaler seg. http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5904061.eceJa Brann har en gylden sjanse, bare de klarer å benytte seg av den. Om bare Hardball også hadde sett det og vært med å finansiert en langtidskontrakt på Austin + finansiert et par nye klassespillere med offensive kvaliteter. Da kunne Brann vært med der oppe og kjempet med Molde om gullet allerede i år.
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 29, 2012, 10:41:30 av Gulløl »
|
Loggført
|
|
|
|
|