Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Erik Mjelde
Sider: 1 2 3 ... 8 [Alle]
Print
Skrevet av Emne: Erik Mjelde  (Lest 21234 ganger)
Læreren
Medlem

Vis profil
« på: Januar 22, 2010, 18:06:01 »

Han var med å redde oss fra nedrykk i 2002, nå er han tilbake i klubben, og det han gleder seg aller mest er å spille på Stadion med publikum i ryggen!

Mjelde virker virkelig som en klubbspiller som kommer til å spille med hjertet uttpå drakten. Noe vi trenger i aller høyeste grad slik situasjonen er.

I følge Bruun Hansen kan han brukes over hele linjen på midten, og som hengende spiss.

Øyner vi en liten entusiasme-opptur nå som en lokal spiller er signert og årets første seier ble sikret i går?

Fra brann.no:

Signert for 4 år:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8702

Falt for mentaliteten:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8705

Valg av trøyenummer:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8704

Norges beste publikum:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8706

Velkommen hem! Håper du kan opprettholde 2009-nivået!
Loggført
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: Januar 22, 2010, 18:09:23 »

Viss det ikke kommer noe negativt fremover, så kommer jeg nok til å komme i god siget når vi  spiller en kamp med litt artig angrepsspill. Viss plutselig Mjelde banker inn et langskudd fra 20 meter i neste kamp, Huse og Gustav leker seg så tror jeg at de fleste blir litt ville.
Loggført

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: Januar 22, 2010, 18:10:51 »

Jeg vil ikke utrope ham som redningsmann, men det tilfører Brann nye egenskaper. En offensiv spiller som nok har kortere vei til å få spille sentralt enn Guastavino... En duellspiller og måltyv. Og ja, det blir spennende å se om han klarer 2009-nivå i 2010 også. Uansett, dette er ett fornuftig kjøp og en fornuftig risiko.

Men selvsagt, det kommer med en ulempe. Austin, Jaiteh eller PVM må på benken. Eventuelt Mjelde selv. Det kan gi grunnlag for murring i stadiongangene...
« Siste redigering: Januar 22, 2010, 18:12:44 av Xminator » Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: Januar 22, 2010, 18:14:30 »

Ellers gir vel sangen seg selv:
Mjelde kom hem! Mjelde kom heem! Mjelde kom heeeeeeeem! Mjeeeeelde, Mjelde kom hem!
Loggført
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #4 på: Januar 22, 2010, 18:14:35 »

Jeg vil ikke utrope ham som redningsmann, men det tilfører Brann nye egenskaper. En offensiv spiller som nok har kortere vei til å få spille sentralt enn Guastavino... En duellspiller og måltyv. Og ja, det blir spennende å se om han klarer 2009-nivå i 2010 også. Uansett, dette er ett fornuftig kjøp og en fornuftig risiko.

Men selvsagt, det kommer med en ulempe. Austin, Jaiteh eller PVM må på benken. Eventuelt Mjelde selv. Det kan gi grunnlag for murring i stadiongangene...

Vi skal spille mange kamper og så lenge vi slipper alle mulige nulle løsninger med Gylfi/Guntveit/Nielsen sentralt og på venstrekant så vil vi plukke flere poeng.
Loggført

skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: Januar 22, 2010, 18:16:18 »

Mjelde kom hem! Mjelde kom heem! Mjelde kom heeeeeeeem! Mjeeeeelde, Mjelde kom hem!

Melodi?
Loggført

Læreren
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: Januar 22, 2010, 18:17:22 »

For ikke å legge Solli til den samme listen. I følge Bruun Hansen er det tenkelig at Mjelde kan bekle begge kantene og sentralt på midten.

Murring eller ikke, det er på tide at de kantspillerne våre får litt konkurranse. For alt vi vet, kan det være med å heve konsentrasjonen og prestasjonene til både Vaagan Moen og Solli.

Forresten helt enig i at dette er en fornuftig risiko og fornuftig signering slik situasjonen vår er per dags dato.
Loggført
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #7 på: Januar 22, 2010, 18:27:42 »

Melodi?

Den lurer jeg også på.
Loggført

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #8 på: Januar 22, 2010, 18:34:07 »

Hvis dette er Gullet ska hem-melodien, så sier jeg nei takk. Den melodien skal bare brukes til én tekst.

Mitt forslag er sangen til Mons Ivar Mjelde da han kom tilbake fra Østerrike:

Han é komt hem
Han é komt hem
Ja, Erik Mjelde é komt hem

(Football´s coming come)
Loggført

Legg ned hele klubben!
Læreren
Medlem

Vis profil
« Svar #9 på: Januar 22, 2010, 18:47:29 »

Hvis dette er Gullet ska hem-melodien, så sier jeg nei takk. Den melodien skal bare brukes til én tekst.

Han é komt hem
Han é komt hem

(Football´s coming come)

Skal ikke skryte på meg de store melodiøse egenskapene, men dette forslaget var bra! En tekst jeg tror kan runge relativt kjapt.
Loggført
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #10 på: Januar 22, 2010, 18:49:55 »

Han é komt hem
Han é komt hem

(Football´s coming come)

Skal ikke skryte på meg de store melodiøse egenskapene, men dette forslaget var bra! En tekst jeg tror kan runge relativt kjapt.

Jeg klarte ikke helt å få det til å stemme, men det er nok meg det er noe galt med Glad
Loggført

kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #11 på: Januar 22, 2010, 18:50:41 »

Vel, utenom at man skulle tro det var en eller annen fotballgud som var kommet tilbake. Den teksten/sangen der bør spares til Helstad kommer tilbake som 42-åring og bøtter inn mål som han alltid har gjort.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #12 på: Januar 22, 2010, 19:20:09 »

Enig, jeg synes ikke at Mjelde sin tidligere Brann-karriere skulle tilsi at han fortjener den teksten.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Eivind
Medlem

Vis profil
« Svar #13 på: Januar 22, 2010, 19:36:41 »

Denne ble jo viden kjent og runget for Alan Shearer da han kom hem til Newcastle i sin tid. Hans tidligere Newcastle karriere var da keeper for guttelaget eller noe slikt Glad

Kjør på!

Han e komt hem sangen kan vel ikke passe bedre enn til en bergenser?
« Siste redigering: Januar 22, 2010, 19:38:25 av Eivind » Loggført

You tried your best and you failed miserably. The lesson is: Never try - Homer J Simpson
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #14 på: Januar 22, 2010, 19:48:19 »

Enig, jeg synes ikke at Mjelde sin tidligere Brann-karriere skulle tilsi at han fortjener den teksten.

Hva er galt? Han er jo kommet hjem. Han er bergenser og han er tidligere Brann-spiller. Ingenting i sangen som påstår at han er en frelser eller var en mirakelmann da han spilte her sist.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #15 på: Januar 22, 2010, 19:48:31 »

Den tradisjonelle smiskingen er allerede unnagjort!:)
Loggført

Rød makt på Hansa!
haak
Medlem

Vis profil
« Svar #16 på: Januar 22, 2010, 19:49:25 »

Enig, kjør på!
Skal vi vente på Helstad så må vi vente lenge.....
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #17 på: Januar 22, 2010, 19:49:34 »

Vel, utenom at man skulle tro det var en eller annen fotballgud som var kommet tilbake. Den teksten/sangen der bør spares til Helstad kommer tilbake som 42-åring og bøtter inn mål som han alltid har gjort.

Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen!
Loggført

Legg ned hele klubben!
Læreren
Medlem

Vis profil
« Svar #18 på: Januar 22, 2010, 19:53:52 »

Å plassere seg klokt og rykke i rette øyeblikket er den fremste spisskompetansen til Mjelde, skal vi klare å utnytte denne kompetansen, må frisparktakerne i klubben skjerpe seg.

På både cornere og frispark på motstanderens banehalvdel har vi mye å gå på...
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #19 på: Januar 22, 2010, 19:55:21 »

JEg antar at Mjelde BLIR frisparktakeren..?
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #20 på: Januar 22, 2010, 19:55:36 »

Den tradisjonelle smiskingen er allerede unnagjort!:)

Det er bare bra han trykker på de riktige knappene, ikke bare det han har opptredt veldig ydmykt. Det står respekt av og utsagnet hans i artikkelen er med å heve entusiasmen litt.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #21 på: Januar 22, 2010, 20:04:06 »

Hva er galt? Han er jo kommet hjem. Han er bergenser og han er tidligere Brann-spiller. Ingenting i sangen som påstår at han er en frelser eller var en mirakelmann da han spilte her sist.

Nei, ingenting i selve teksten. Men jeg synes at sangen burde forbeholdes svært få. Og der er ikke Mjelde etter min mening!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #22 på: Januar 22, 2010, 20:08:25 »

JEg antar at Mjelde BLIR frisparktakeren..?

Litt trøbbel med caps locken:)

Vil tro at han er en sterk kandidat. For ingen av de andre har imponert nevneverdig.
Loggført

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #23 på: Januar 22, 2010, 20:16:49 »

Jeg klarte ikke helt å få det til å stemme, men det er nok meg det er noe galt med Glad

It's   coooming    home
Han eeee komt   hem
It's   coooming    home
Han eeee komt   hem
It's coooming
Ja    Eeeerik
Football's coming home
Mjelde      e  komt  hem

Tok eit par forsøk før an satt, men duger godt den Glad .
Loggført

Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #24 på: Januar 22, 2010, 20:17:31 »

Nei, ingenting i selve teksten. Men jeg synes at sangen burde forbeholdes svært få. Og der er ikke Mjelde etter min mening!

Ingen andre heller, i så tilfelle. En bergenser som har gjort det knall i klubben tidligere, og som kommer tilbake og frelser oss? Hvem skulle det være? Kanskje Erik Huseklepp om 5-6 år? Men han passer ikke inn i sangen...
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #25 på: Januar 22, 2010, 20:19:51 »

Ingen andre heller, i så tilfelle.

Nei, og det hadde vært helt greit etter min mening!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #26 på: Januar 22, 2010, 20:23:35 »

Hvorfor pokker skal sangene være så selvhøytidelige og korrekte? Krøvels forslag er meget bra. At det ikke er noen frelser eller slikt har mindre å bety. Det er en enkelt tekst til en kjent melodi og passer like bra om han blir førstereserve eller fast på laget. Stemningen slike sanger bringer med seg trenger vi.

Mjelde og frispark? Ja, men cornere? Der ser jeg heller PVM og bruke Mjeldes aggresivitet i boksen.
Loggført
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #27 på: Januar 22, 2010, 21:42:21 »

Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen!

Javel? Hvorfor det? Fordi han er født og oppvokst på Hedmarken?  Han kan ikke melde overgang til Bergen han som så mange andre før han har gjort?
Loggført

kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #28 på: Januar 22, 2010, 21:46:29 »

Ingen andre heller, i så tilfelle. En bergenser som har gjort det knall i klubben tidligere, og som kommer tilbake og frelser oss? Hvem skulle det være? Kanskje Erik Huseklepp om 5-6 år? Men han passer ikke inn i sangen...

Er det sånn at det er nødt til å være en bergenser involvert? Det holder ikke med at det er en gammel Brann-spiller? Overførte betydninger og denslags? Da blir jo "Gullet skal hem" like absurd.
Loggført

kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #29 på: Januar 22, 2010, 21:47:31 »

Ingen andre heller, i så tilfelle.

Nei, og det hadde vært helt greit etter min mening!

Helt enig.
Loggført

Christian
Medlem

Vis profil
« Svar #30 på: Januar 22, 2010, 22:10:24 »

Kjekt at dette gikk i boks. Gir litt giv og entusiasme rundt klubben igjen, i tillegg til kvalitetene vi venter oss på banen.

Velkommen tilbake, Mjelde.

Så, då er det vel bare å dra en solid midtstopper opp av sekken samt en spiss noen nummer større enn Huse og Gustav og gullkjøre er på igjen...
Loggført
storB
Medlem

stolt og kry, Bergen by

Vis profil
« Svar #31 på: Januar 22, 2010, 22:18:46 »

Snadder dette her, velkommen hem Mjelde, du skal bli hyllet fra dag en.
Loggført

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #32 på: Januar 22, 2010, 22:34:52 »

Nei, det blir litt som med "gullet ska hem", de hører begge hjemme her, uten å høre hjemme her.

Edit: ser at kabelmann har forstått det.
« Siste redigering: Januar 22, 2010, 22:36:43 av Klaus_Brann » Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #33 på: Januar 22, 2010, 22:37:58 »

Snadder dette her, velkommen hem Mjelde, du skal bli hyllet fra dag en.

Nesegrus beundring uavhengig av prestasjon?
Det er jo helt hallelujastemning her inne.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #34 på: Januar 22, 2010, 22:41:48 »

Jeg er med på Krøvels forslag. Ellers så kan jeg håpe på 4-4-2 diamant som beste løsning. Så får en bare se om mjelden eller gustaven gjør seg best i offensiv sentral rolle.
Loggført

Tiocfaidh ár lá
Innlandsmax
Medlem

Vis profil
« Svar #35 på: Januar 22, 2010, 22:42:10 »

Finfin signering. Mener han har hatt en litt sakte, men dog markant fremadskridende utvikling: Brann U - LøvHam - Sandefjord. Fortsetter dette, og hvis hans kjærlighet til klubben og byen er noe mer enn talemåter, så ser jeg kandidat til både kaptein og kontinuitetsbærer a la det Roar Strand har betydd for RBK.

Kan vel vente med fest-talene til ETTER at han har prestert, men dette er en spiller jeg har forhåpninger til, både sportslig og som kulturbygger.
Loggført

Målsetting: Å doble frekvensen. Gull 2029!
dex1974
Medlem

Vis profil
« Svar #36 på: Januar 22, 2010, 22:44:54 »

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/198477

Herlig Erik!!!
Loggført

Det e en tilstand som går utover all forstand...hjertet hamrer og banker for byen og
Læreren
Medlem

Vis profil
« Svar #37 på: Januar 23, 2010, 00:58:17 »

Det lover bra! Kjente en gryende optimisme når jeg så innslaget!

Men den optimismen kan selvsagt brytes ned relativt kjapt om ikke prestasjonene på banen står i stil til uttalelsene hans om hvorfor han vil spille for klubben.

Uansett herlig å få en spiller med en slik innstilling! Tror dette er noe av det vi trenger for å få entusiasmen opp igjen. En skikkelig klubbgutt!
Loggført
revert
Medlem

Vis profil
« Svar #38 på: Januar 23, 2010, 01:28:14 »

GKH det er med Brann-spillere som skarrer på r`ene!
Loggført
Derabilo
Medlem

Vis profil
« Svar #39 på: Januar 23, 2010, 02:20:18 »

Javel? Hvorfor det? Fordi han er født og oppvokst på Hedmarken?  Han kan ikke melde overgang til Bergen han som så mange andre før han har gjort?

Helstad har vel selv uttalt (i RBK(?)) at han ønsket seg hem, og da var det til Bergen han mente.

Krøvel sitt forslag er glimrende, og det er helt greit at Mjelde får sangen. Mjelde har preiket seg hem til Bergen over lang tid, og det er tydelig noen han ønsker. Sangen spiller jo på det også. Mjelde er komt hem, og vi har fått han hem.
Loggført

Bergen ut av Norge -
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #40 på: Januar 23, 2010, 05:31:12 »

Nei, det blir litt som med "gullet ska hem", de hører begge hjemme her, uten å høre hjemme her.

Edit: ser at kabelmann har forstått det.

De to første skikkelige seriegullene gikk til Brann og Bergen. Det er én måte å se på det som hem. Etter 44 år kom det tilbake til utgangspunktet.

En annen måte å se det på, er at det skal "hem til oss". Altså ikke gullet sitt hjem, men vårt hjem. Litt sånn "gullet skal vi ta med oss hem" eller "gullet kommer hem til oss". Den tolkningen blir litt rar på "han é komt hem". Hvis du får besøk av Jens Petrus, og du får en oppringning fra en som spør om Jens Petrus har kommet, så sier du ikke "ja, han é komt hem!". Jeg skal ikke avvise det helt, men det høres annerledes ut for meg.

Men uansett om man kan kalle det "hem" hvis Helstad skulle komme tilbake; hvorfor i helvete skal vi spare på denne sangen? Det er en enkel sang som vil funke med en gang. Det er heller ikke noen sang som er så fantastisk pompøs at den bare kan brukes på Messias og Jesus. Mjelde er mer enn god nok for denne sangen. Å spare den til en gammel helt som bare kanskje kommer en gang om noen år, er bare tull. Ender vel da opp med Mjelde (klapp klapp klapp). Kommer Helstad tilbake, så har vi jo sang til ham fra før...
Loggført

Legg ned hele klubben!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #41 på: Januar 23, 2010, 06:32:12 »

Helstad ville kommet "hem", den saken er grei.

Uten at jeg skjønner hvorfor folk skal ta seg selv så høytidelig at man ikke kan bruke en litt pompøs sang for en lokal spiller. Utgangspunktet mitt er at alle spillerene SKAL ha en sang. Helst en som er såpass enkel at ALLE kan den etter å ha hørt den ett par ganger. Den verste kritikken kan vi spare til spilleren ikke gidder mer og for forum utenfor kampdag på Stadion.
Loggført
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #42 på: Januar 23, 2010, 07:05:53 »

Hvis du husker den sangen Monsamjelden fikk etter at han kom tilbake til Brann fra Østerrike i 96 så skal du se at den vil stemme.
Loggført
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #43 på: Januar 23, 2010, 07:53:53 »

Uten at jeg skjønner hvorfor folk skal ta seg selv så høytidelig at man ikke kan bruke en litt pompøs sang for en lokal spiller.

Herlig subtil hersketeknikk.
Loggført

gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #44 på: Januar 23, 2010, 08:36:15 »

At Erik Mjelde ville bli Brannspiller igjen forsto vi vel da han plutselig begynte å snakke om Brann i pent ordelag etter å slengt drit mot klubben og spesielt Mons Ivar Mjelde nesten hver gang han har vist seg på TV og andre medier siden han ba om å forlate klubben i sommer 2003. Brobyggingen viste seg å være nyttig da folk har lett for å glemme at det var han selv som brente ned broen. For egen del sitter jeg med litt blandede følelser nå som  han er tilbake. Få ting gleder meg mer enn at en som har trådd sine barnesko på Nymarksbanen spiller på Stadion for Branns førstelag, at det er en fra det legendariske juniorlaget fra 2002 betyr også ekstra da jeg på den tiden,  i min iver etter å søke trøst over A-lagets-prestasjoner (eller mangel på sådanne), fulgte ekstra nøye med på rekruttlagene som ironisk nok gjorde det helt fantastisk (juniorlaget vant alt de stilte opp i, og tapte kun 3-4 kamper totalt i sesongen, andrelaget gjorde det veldig godt i 2.div, og slo bl.a. et hardtsatsende Løv-Ham med 5-1 på Stadion). Etter at den siste fra det laget, Johan Thorbjørnsen, forlot Brann foran årets sesong, passer det glimrende å få en av den gjengen tilbake. Av guttene derfra, er nok Erik Mjelde den av alle jeg minst av alt unner suksess. Grunnen er veldig enkel. Han har aldri lagt skjul på sin bitterhet overfor Brann og spesielt trener Mons Ivar Mjelde, og viste det ofte frem når han ble intervjuet av medier etter gode prestasjoner for sin nye klubb. Noen av beskyldningene hans er direkte gale, som når han hevdet at Monsen ikke gir unge spillere sjansen i eliteserien (dette er en påstand som i ettertid ikke akkurat er så gale, men på det tidspunktet det kom på var den helt gal da Storesund og A. Walde fikk mye tillit til tross utsatt tabellsituasjon).  Måten han feirer målene han scorer mot Brann kommer vel neppe inn på listen over "ting du bør gjøre mot din moderklubb som tross alt er hovedårsaken til at du er i stand til å livnære deg som fotballspiller". Skal bli interessant å se om han klikker i like stor grad om han skulle score mot Sandefjord for Brann.

Når dette er sagt, er jeg ikke i tvil om at han brenner for klubben og supporterne, det syntes tydelig også da han spilte i klubben sist. Han var kanskje den av rekruttspillerne som i sterkest grad ga uttrykk for sin begeistring for vi tok oss tid til å følge dem jevnlig. Man får inntrykk av at det er en fyr som ville stått med oss på Store Stå om han ikke hadde vært fotballspiller selv. At han føler seg urettferdig behandlet av Monsamjelden er også ikke helt uberettiget. Allerede på den første treningen Monsamjelden hadde for Brann 2  etter at han fikk ansvaret der synes jeg det var noe merkelig at de to store rekruttstjernene, Erik Mjelde og Daniel Moen Hansen, var de som fikk mest kjeft fra sidelinjen. Jeg tenkte at det var kanskje fordi han stilte mer krav til dem ettersom han hadde mest tro på dem. Men det skulle vise seg senere at Monsen hadde andre favoritter, Moen Hansen, min personlige favoritt, forsvant mer og mer ut, og ble dumpet på dass etter at Monsamjelden tok over A-laget. Erik Mjelde var kanskje den aller mest toneangivende spilleren både på juniorlaget og Brann 2, og fikk til alles store overraskelse tillit fra start i en av de viktigste kampene i Branns histore, kvalikkampen mot Sandefjord på Stadion. samme år av Teitur. Man regnet jo med at han skulle dominere på Branns midtbane i årene fremover. Men så forsvant Teitur, Monsamjelden tok over, og han var  tydeligvis langt mindre begeistret av Erik Mjelde.  Det var liten tvil om at førsteårsenioren Johan Thorbjørnsen skulle få A-lagstatus. Det samme skulle 85-modellene Erlend Storesund og Arve Walde. To spillere som Monsen hadde mye begeistring for. Det var imidlertid tvil lenge hva man skulle gjøre med den ett år eldre Erik Mjelde. Han kunne spilt juniorfotball ett år til, og det virket som om Monsen var litt usikker på om Erik Mjelde fortjener å ta opp en plass i A-stallen. Det hele endte med at Erik Mjelde truet med å forlate klubben dersom han ikke ble tilbudt en plass i A-stallen, og Monsen dermed noe motvillig innfridde hans ønske. Da det nærmet seg sommer i 2003, og Erik Mjelde sto med 0 minutter i eliteserien, krevde han å bli leid ut til Løv-Ham. Monsen var vel ikke så ivrig etter å beholde ham heller, og hvis jeg ikke husker helt feil, sa han også til den12mann kort tid etter at han vurderer Erik Mjelde som en spiller hvis høyest potensialet er å bli en god spiller i 1.divisjon...

Sportslig sett tror jeg Erik Mjelde vil kunne dagens A-stall noe de ikke har mye av: Teknikk, kreativitet og målteft. Da han spilte i Brann var han i stor grad hjernen bak det offensive spillet i laget. Svakheten er manglende hurtighet, relativt svak fysisk, og dårlig arbeidskapasitet - særlig i det defensive arbeidet. Bortsett fra hurtighet, som vel er lite å gjøre med, har jeg forstått det slik at han har forbedret mye av det som tidligere var hans svake sider i spillet. Jeg håper Erik Mjelde tar frisparkene fra 16-18 meter foran motstanderens mål. De andre frisparkene og cornere håper jeg andre tar seg av, da Mjelde trengs inne i feltet der han er veldig farlig.  
Loggført
kjegil
Medlem

Vis profil
« Svar #45 på: Januar 23, 2010, 09:52:32 »

Mons Ivar Mjelde mente at Erik Mjelde manglet fart - og derfor ikke hadde eliteseriepotensial... Kanskje riktig, men det viser også Mons Ivars tendens til å gjøre lette analyser...

At Erik Mjelde kritiserer Mons Ivar for å ikke bruke unge spillere synes jeg en skal ha forståelse for. Men det blir samtidig veldig subjektivt. Jeg er ikke enig med ham i det hele tatt. Men er det ikke litt sånn med at alle mennesker at er seg selv nærmest og at de ser ting med egne briller...

Loggført
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #46 på: Januar 23, 2010, 11:19:46 »

At Erik Mjelde kritiserer Mons Ivar for å ikke bruke unge spillere synes jeg en skal ha forståelse for. Men det blir samtidig veldig subjektivt. Jeg er ikke enig med ham i det hele tatt. Men er det ikke litt sånn med at alle mennesker at er seg selv nærmest og at de ser ting med egne briller...

Det er i utgangspunktet ikke noe gale å kritisere Mons Ivar Mjelde for ikke å bruke unge spillere. Men på det tidspunktet beskyldningen kom fikk jo 18-åringene Erlend Storesund og Arve Walde en del spilletid, ja til og med fra start til tross for at man kjempet mot nedrykk , samtidig fikk Helge Haugen sitt gjennobrudd i Brann det året, så det er vanskelig å si at Monsen ikke ga noen unge spillere tillit. Det er riktig at en god del av profilene fra juniorlaget, deriblant EM, aldri fikk tillit, men det er noe man må regne med uansett med i en profesjonell fotballklubb og ikke noe som Brann skiller seg ut fra de øvrige lagene i eliteserien. Erik Mjelde fikk aldri spilletid i løpet av det halvåret han var her mens Monsen var trener, men årsaken til det er nok mer det at Monsen aldri likte EM som spiller, enn at han var ung.
Loggført
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #47 på: Januar 23, 2010, 11:40:39 »

Alt i alt vil jeg si at det viser karakter og at det ikke er en pushover.
Loggført

Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #48 på: Januar 23, 2010, 12:40:50 »

Historien til Mjelde viser hvordan Brann bør aggere som klubb. Spesielt hvis vi har ambisjoner om å ligge i toppen.

Unge lokale spillerne som ikke har nivået bør leies ut. Så kan vi hente de tilbake når de har tatt nivået. 2 mill for en ferdig utviklet spiller på 25 som i tillegg er lokal, er nok betraktelig billigere enn om vi skulle utviklet han selv. Resultatet hadde blitt dårligere tabellposisjon og mindre publikumsoppslutning. Er ikke så stas å se middelmådige unge spillere spille, selv om de er aldri så lokale.
Loggført

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #49 på: Januar 23, 2010, 13:14:33 »

Historien til Mjelde viser hvordan Brann bør aggere som klubb. Spesielt hvis vi har ambisjoner om å ligge i toppen.

Unge lokale spillerne som ikke har nivået bør leies ut. Så kan vi hente de tilbake når de har tatt nivået. 2 mill for en ferdig utviklet spiller på 25 som i tillegg er lokal, er nok betraktelig billigere enn om vi skulle utviklet han selv. Resultatet hadde blitt dårligere tabellposisjon og mindre publikumsoppslutning. Er ikke så stas å se middelmådige unge spillere spille, selv om de er aldri så lokale.
Enig. Folk går ikke på Stadion for å se et lag som kanskje kan bli bra om tre år.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: Januar 23, 2010, 14:43:53 »

BINGO, poenget stråmyhr overhodet ikkje har fått med seg. "Utviklingskostnadene" til Mjelde blei altså 2 mill i overgangssum idag, mot langt meir i lønnskostnader dersom han skulle ha blitt i Brann. Men her ville det ha blitt meir benk enn ball.
Loggført

runarnormann
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: Januar 23, 2010, 16:01:34 »

Har ikke vaert saa spent siden Knut Walde returnerte!
Loggført

egenden Alf Dahl
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #52 på: Januar 23, 2010, 16:27:54 »

Enig. Folk går ikke på Stadion for å se et lag som kanskje kan bli bra om tre år.

Eh.. det var vel bra med folk på stadion i fjor og forfjor også. Gliser
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #53 på: Januar 23, 2010, 16:59:26 »

BINGO, poenget stråmyhr overhodet ikkje har fått med seg. "Utviklingskostnadene" til Mjelde blei altså 2 mill i overgangssum idag, mot langt meir i lønnskostnader dersom han skulle ha blitt i Brann. Men her ville det ha blitt meir benk enn ball.
Syns heller ikke Mjelde har nådd så langt ennå at det viser at det var helt hull i hodet å ikke satse alt på ham som 18-åring
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #54 på: Januar 23, 2010, 17:31:39 »

Nettopp. Brann er ikke en utviklingsarena for 18-åringer med mindre vi snakker om helt ekstreme talenter.

Nå får vi tilbake en spiller som er på ett godt tippeliganivå. Om han slår til for tiden vise, men det er ikke mange kjøp der forutsetningene for suksess er bedre. Men som med alle andre kjøp er det en mulighet for at han feiler. Det har vert rikelig med bankersspillere som har floppet etter overganger før. Jeg tror likevel at det skal en skade til for at det blir det helt store bomkjøpet.

Jeg vil heller ikke stemple ham som flopp selv om det blir lenger mellom scoringene enn i 2009... Så lenge han holder nivået til PVM/Solli, så er jeg fornøyd.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: Januar 24, 2010, 00:29:10 »

Se Erik Mjelde møte Nilsen
(Brann-TV): Lørdag kveld landet nykommer Erik Mjelde på Kanariøyene.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8710

Nilsen er særdeles fornøyd  Glad
« Siste redigering: Januar 24, 2010, 00:31:06 av Gulløl » Loggført

Hæ, skal Brann virkelig spille kjip fotball ?
brannl
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: Januar 24, 2010, 13:45:22 »

Mjelde burde få plassen bak Huseklepp i en 4-4-2 eller en 4-2-3-1, da vil brann få mer duellstyrke i boksen.
Guastavinho må da han den venstre kantrollen. I lyn spilte han mest kant, noe han gjorde med stor suksess. Tror denne bedriften kunne blitt gjentatt. Så mitt syn er mjelde som hengende spiss, med guastavinho på kant!
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: Januar 24, 2010, 14:17:36 »

Nå stikker PVM hjem fra Grand Canaria så da er det nok realistisk at Mjelde starter sin Brann-karriære som venstrekant iallefall..
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #58 på: Januar 24, 2010, 14:17:57 »

Mjelde burde få plassen bak Huseklepp i en 4-4-2 eller en 4-2-3-1, da vil brann få mer duellstyrke i boksen.
Guastavinho må da han den venstre kantrollen. I lyn spilte han mest kant, noe han gjorde med stor suksess. Tror denne bedriften kunne blitt gjentatt. Så mitt syn er mjelde som hengende spiss, med guastavinho på kant!

Gustav spilte ikke kant i Lyn. Han spilte enten i en offensiv sentral midtbanerolle der han i stor grad var fritatt for defensive oppgaver eller han spilte ren spiss i 4-4-2. Kent Bergesen mente forøvrig at han var best som offensiv midtbane. En spiller som Gustav trives best med involveringer sentralt i banen.
Loggført
Onside !!!
Medlem

Vis profil
« Svar #59 på: Januar 24, 2010, 16:21:11 »

Syns Nilsen burde prøve en midtbane/angrep i en treningskamp som ser ca ut som dette

Jaithe-Austin/Moen
Solli-Mjelde/Guastavino-Moen/Mjelde
Huseklepp
Loggført
brannl
Medlem

Vis profil
« Svar #60 på: Januar 24, 2010, 16:43:41 »

Gustav spilte ikke kant i Lyn. Han spilte enten i en offensiv sentral midtbanerolle der han i stor grad var fritatt for defensive oppgaver eller han spilte ren spiss i 4-4-2. Kent Bergesen mente forøvrig at han var best som offensiv midtbane. En spiller som Gustav trives best med involveringer sentralt i banen.

Han spilte en del kant i Lyn, det er jeg skråsikker på! Det var dog til høyre og ikke til venstre.

Gustav, som du kaller han, kom faktisk inn på venstrekant hos brann et par kamper ifor også. Det var tiden da Bakke spillte på topp.  
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #61 på: Januar 24, 2010, 16:48:28 »

Han spilte en del kant i Lyn, det er jeg skråsikker på! Det var dog til høyre og ikke til venstre.

Gustav, som du kaller han, kom faktisk inn på venstrekant hos brann et par kamper ifor også. Det var tiden da Bakke spillte på topp. 
Han kom vel inn èn gang på høyrekanten? Og var ikke spesielt overbevisende da.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
brannl
Medlem

Vis profil
« Svar #62 på: Januar 24, 2010, 17:06:43 »

Kanskje ikke, men gjorde det bra der for Lyn. Mjelde er best i rollen som hengende spiss/offansiv midtbane. Guastavinho er nokk best der han også, men mener det vil gangne brann å spille med mjelde som hengende og guastavinho på kant. Dette kan jo selvsagt ruleres på både etter motstander, og underveis i kamper.
Loggført
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #63 på: Januar 24, 2010, 17:07:17 »

Ikke det at jeg mener vi skal bruke han primært som ving, men han var da spennende på høyrekanten den kampen syns jeg.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #64 på: Januar 24, 2010, 17:47:43 »

Guastavino på venstrekant høres ut som ett dødfødt eksperiment. Hold ham sentralt. Jeg vil gjerne se ham  som en av to sentralt på midten.
Loggført
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #65 på: Januar 24, 2010, 20:04:40 »

Med tanke på så få sanger vi har kan vi ikke være særlig kresne på dette.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #66 på: Januar 24, 2010, 20:42:31 »

Guastavino på venstrekant høres ut som ett dødfødt eksperiment. Hold ham sentralt. Jeg vil gjerne se ham  som en av to sentralt på midten.

Synes Gustav var meget spennende som høyrekant i fjor jeg, selv om jeg nærmest var den eneste. For ego med ballen, men skapte panikk hos motstander når han kom inn i feltet. Da blir det fort straffespark, eller taklingsvegring som fører til store sjanser for oss. Ved ikke hvordan han vil funke på venstresiden, men jeg er likevel positiv til tanken.

Når det kommer til Mjelde synes jeg PVMs exit i dag viser hvor nødvendig det var å få inn fyren. Ikke at PVMs skade virket faretruende for seriestarten, men jeg priser meg lykkelig over at alternativet på venstrekanten dersom PVM ryker ikke lengre heter Sævarsson.

ED: Flyttet deler av innlegget.
Loggført

Skarsfjord må gå!
AlltidT.I.L.
Medlem

Vis profil
« Svar #67 på: Januar 25, 2010, 12:13:47 »

Gratulere med signeringen av E.Mjelde. Selv om jeg gjerne skulle ha sett Mjelde i T.I.L. drakt, så synes jeg at det er fint når lokale spillere, uansett lag ønsker seg tilbake til moderklubben sin. No bad feelings from north of Norway Glad
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #68 på: Januar 25, 2010, 17:26:31 »

Det var da enda godt at det var no bad feelings. Puh.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #69 på: Januar 25, 2010, 17:52:40 »

Vi får trøste oss med at det er rikelig oppspart skadefryd her i Bergen om det skulle skjære seg for Tromsø.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #70 på: Januar 25, 2010, 18:13:03 »

Skadefryd finner en rikelig av under denne linken ihvertfall  Øyerulling
http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=4607&start=720

Men det er kanskje  mer mindreverdighetskompleks en skadefryd når de skriver side opp og side ned på en
egen "Kan Brann rykke ned"  tråd Gliser
« Siste redigering: Januar 25, 2010, 18:23:05 av Gulløl » Loggført

AlltidT.I.L.
Medlem

Vis profil
« Svar #71 på: Januar 25, 2010, 18:24:49 »

Bare for å ha det nevnt...Det var signeringen av E. Mjelde til Brann som jeg omtallte i positivt ordelag, noen lykkeønskninger TIL Brann ellers nevnte jeg ikke.... Rekker tunge
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #72 på: Januar 25, 2010, 19:30:33 »

Bare for å ha det nevnt...Det var signeringen av E. Mjelde til Brann som jeg omtallte i positivt ordelag, noen lykkeønskninger TIL Brann ellers nevnte jeg ikke.... Rekker tunge

Me skal være såpass rause at denne får passere for denne gang...
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #73 på: Januar 26, 2010, 02:39:08 »

Vi får trøste oss med at det er rikelig oppspart skadefryd her i Bergen om det skulle skjære seg for Tromsø.

Skadefryd er også fryd Blunker
Loggført

Ka du ve?
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #74 på: Januar 26, 2010, 02:40:28 »

Skadefryd finner en rikelig av under denne linken ihvertfall  Øyerulling
http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=4607&start=720

Men det er kanskje  mer mindreverdighetskompleks en skadefryd når de skriver side opp og side ned på en
egen "Kan Brann rykke ned"  tråd Gliser

Det verste er ikke at de har en "Kan Brann rykke ned"-tråd, men det faktum at den er på vanvittige 37 sider!

De er jo nesten mer interessert i Brann enn det vi selv er.
Loggført

Ka du ve?
AlltidT.I.L.
Medlem

Vis profil
« Svar #75 på: Januar 26, 2010, 16:00:01 »

Hehe, no er det vel ikke bare Tromsø supporterer som har skrevet innlegg i den forum tråden... Blunker Men som sagt før, grattis med E.Mjelde.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #76 på: Januar 26, 2010, 16:18:30 »

Hehe, no er det vel ikke bare Tromsø supporterer som har skrevet innlegg i den forum tråden... Blunker Men som sagt før, grattis med E.Mjelde.
Og grattis til dere for alle de spennende spillere som er signert foran 2010 sesongen Gliser . Eller er det så dårlig stelt at det blir nedrykkskamp ? Kult
Loggført

AlltidT.I.L.
Medlem

Vis profil
« Svar #77 på: Januar 26, 2010, 23:44:58 »

Det vil vise seg i November hvordan tabell situasjonen er, inntil da så er det bare å leve i spenning.. Hemmelig
Loggført
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #78 på: Februar 23, 2010, 13:45:37 »

Herlig nivå på nettmøtet med Mjelde.

Sex
Blir det mye mus på deg da.
Fra: Gunnar Hattland

Svar: jada. damen min gir meg sex av og til;)

Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #79 på: Februar 23, 2010, 13:51:47 »

"Gir meg". Snill jente!
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #80 på: Februar 23, 2010, 13:53:45 »

Haha Glad Liker Mjelde godt jeg, men det svir i øynene å lese noe av svarene han gir. Ser det kommer en del kritiske RBH-spm og.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #81 på: Februar 23, 2010, 14:00:10 »

Denne var også fin: "hei espen. eg droppet ut av skolen litt for tidlig ja. skal du erte bare fordi du er lærer??" - på spørsmål om han har dysleksi.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #82 på: Februar 23, 2010, 14:07:09 »

Denne var også fin: "hei espen. eg droppet ut av skolen litt for tidlig ja. skal du erte bare fordi du er lærer??" - på spørsmål om han har dysleksi.

Espen Steffensen faktisk Glad hehe.
Loggført

Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #83 på: Februar 23, 2010, 14:11:37 »

Registrerer at han er en dedikert Liverpool-mann. De forteller en hel del om hvilken flott mann vi har fått til klubben.  Hadde jeg visst det før så hadde jeg nok ikke vært så kritisk til ham som jeg var da han stod og søt over hvor dårlig Brann hadde behandlet ham på skikkelig Knarvik-manèr.

Nå når han er Brann-spiller og atpåtil har bekjent seg til Liverpool, ja så er han en topp fyr i min bok.
Loggført

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-
Super Hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #84 på: Februar 23, 2010, 15:12:26 »

Registrerer at han er en dedikert Liverpool-mann. De forteller en hel del om hvilken flott mann vi har fått til klubben.  Hadde jeg visst det før så hadde jeg nok ikke vært så kritisk til ham som jeg var da han stod og søt over hvor dårlig Brann hadde behandlet ham på skikkelig Knarvik-manèr.

Nå når han er Brann-spiller og atpåtil har bekjent seg til Liverpool, ja så er han en topp fyr i min bok.

WoW!!! Stilig at han e liverpool mann.

Men eg e veldig fornøyd med å ha mjelde tilbake i brann. Syntes det var en tabbe av brann den gangen å gi han vekk. Han imponerte meg virkelig i kvaliken mot sandefjord i 2002. Eg mente den gang at mann burde satse på denne gutten for han hadde virkelig potensial til å ta steget fra junior til tippeliga nivå. Men men vi fikk no han tilbake tilslutt.

Vi har ennå isje sett det beste fra Mjelde. Innleggene hans e av ypperste klasse. Var det som imponerte meg i 2002. Det e noe internasjonalt over innleggene hans.
Han har kommet seg på det tekniske biten siden sist. Et veldig bra kjøp av brann.

Bør uten tvil satses på venstrekanten. Vaagan moen får heller spille sentralt.
Loggført

La Folket Synge

*Feltz*
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #85 på: Februar 23, 2010, 15:18:53 »

Registrerer at han er en dedikert Liverpool-mann. De forteller en hel del om hvilken flott mann vi har fått til klubben. 

Eg synes det seier mykje at han nevner Liverpool foran Brann på spørsmål om favorittlaget, men det får vel gå...
Loggført

gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #86 på: Februar 23, 2010, 15:50:42 »

[Vi har ennå isje sett det beste fra Mjelde. Innleggene hans e av ypperste klasse. Var det som imponerte meg i 2002. Det e noe internasjonalt over innleggene hans.
Han har kommet seg på det tekniske biten siden sist. Et veldig bra kjøp av brann.

Erik Mjelde har da alltid vært god teknisk. Den klareste forskjellen på dagens Mjelde i forhold til 02-versjonen synes jeg er at han virker langt bedre rustet fysisk og løper mye mer enn det han gjorde den gangen.
Loggført
Super Hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #87 på: Februar 23, 2010, 18:53:11 »

[/quote]

Erik Mjelde har da alltid vært god teknisk. Den klareste forskjellen på dagens Mjelde i forhold til 02-versjonen synes jeg er at han virker langt bedre rustet fysisk og løper mye mer enn det han gjorde den gangen.
[/quote]

Enig med deg der. Fysikken har forbedret seg kraftig. Ja mjelde har alltid hatt teknikken i orden men syntes han har forbedret seg der å.
Loggført

La Folket Synge

*Feltz*
skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #88 på: Mars 06, 2010, 18:56:48 »

Herlig intervju av Mjelde. Blir det slik at han gjør en kanonsesong i år, så er det mange rundt om i Norge som kommer til å hate han Glad
Loggført

Doffen85
Medlem

Vis profil
« Svar #89 på: Mars 06, 2010, 21:52:10 »

Ja, hva skjer med ny kontrakt?! Det lukter utsettelse til sommeren dette her, hipp hipp!
« Siste redigering: Mars 14, 2010, 12:28:52 av Doffen85 » Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #90 på: Mars 06, 2010, 23:46:44 »

Ja, synes det er på tide at han signerer for å bevise at han elsker Brann!
Altfor lenge siden han signerte.
Loggført

skuteviken
Medlem

Vis profil
« Svar #91 på: Mars 14, 2010, 08:37:03 »

http://www.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/125412/
Loggført

vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #92 på: Juli 18, 2010, 23:45:04 »

Mjelde har vært en liten skuffelse etter han kom. Dominerer på ingen måte som han gjorde i Sandefjord.
Loggført

Tiocfaidh ár lá
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #93 på: Juli 19, 2010, 01:49:27 »

Det er liten tvil om at han har vært ganske tam ja. Men det blir vel lett sånn når man kommer inn i en til tider daff og umotivert spillergruppe. I Sandefjord hadde de i alle fall mer innsats.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #94 på: Juli 19, 2010, 12:52:56 »

Jeg forventet ikke mye av Mjelde da han kom, men selv for meg har han vært en enorm skuffelse. En av lagets dårligste spillere etter ribbensbruddet.
Loggført

Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #95 på: Juli 19, 2010, 19:17:47 »

I forhold til hva han leverte for Sandefjord forrige sesong er det ingen tvil om at han har skuffet. Han ligner mer og mer på den Mjelde som ble benket av Mjelde enn den Mjelde som skulle komme tilbake og vise hvor feil Mjelde tok.

Jeg håper virkelig ikke han blir en av dem som er fantastisk gode i èn sesong for så å forsvinne inn i middelmådigheten de kom fra. Det er nok av eksempler på slike.

Loggført

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #96 på: Juli 19, 2010, 22:41:50 »

Hvilken rolle hadde egentlig Mjelde i Sandefjord når han blomstret?
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #97 på: Juli 19, 2010, 22:48:18 »

Omtrent som den PVM har nå.
Loggført

vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #98 på: Juli 19, 2010, 23:07:50 »

Hengende spiss ja. Kom ofte til målsjanser og scoret mål.
Loggført

Tiocfaidh ár lá
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #99 på: Juli 23, 2010, 23:07:07 »

Fra Sandefjord Blad:

Tung Brann-retur for Mjelde
http://www.sb.no/sport/tung-brann-retur-for-mjelde-1.5481663
Loggført

Innlandsmax
Medlem

Vis profil
« Svar #100 på: Juli 25, 2010, 14:35:39 »

Fra Sandefjord Blad:

Tung Brann-retur for Mjelde
http://www.sb.no/sport/tung-brann-retur-for-mjelde-1.5481663

Joda, joda, joda. Mjelde har ikke slått til med en eneste gang. Jeg mener hele karrieren til fyren vitner om en "slow starter", men også om en som sakte, men sikkert utvikler et stabilt toppnivå. Derfor har jeg fortsatt troen, både på Mjelde som en sportslig tilvekst og som en kulturbygger. Det er få i dagens fotball som kan skilte med ekte klubbkjærlighet, men det kan Mjelde. Derfor håper jeg at han får tiden som trengs til å "sette seg" i laget.

Hvis man leser hele artikkelen i Sandefjord Blad kan man dessuten finne materiale til en langt muntrere overskrift:

"I Bergen står hele byen bak laget. Bergenserne venter at Brann skal vinne hver kamp, og for Mjeldes del er det perfekt."

" Jeg skjønner at supporterne sier ifra når de er skuffet. Det er akkurat slik det skal være i Bergen. At hele byen lever og ånder for Brann, det liker jeg. Og nå håper jeg at jeg omsider skal få fart på målproduksjonen også, sier Mjelde"

Loggført

Målsetting: Å doble frekvensen. Gull 2029!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #101 på: Juli 25, 2010, 17:03:08 »

Akkurat. Overskriften stemte ikke helt med innholdet, selv om han har hatt det tungt virker det som om han er veldig fornøyd med å komme hem.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #102 på: Juli 25, 2010, 17:33:46 »

Mjelde starter som en av de dype midtbanespillerne i dag. Er litt spent på om han har duellstyrken som skal til, men han kommer definitivt mer til sin rett der enn på kanten. Kunne vel egentlig sett for meg at han og PVM kunne byttet plass, men det er ikke så lett mtp suksessen PVM har hatt i den posisjonen.
Loggført

vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #103 på: Juli 25, 2010, 19:56:30 »

Mjelde gjorde seg ikke bort i dag, men det gjorde vel forsåvidt ingen andre heller...
Loggført

Tiocfaidh ár lá
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #104 på: Juli 25, 2010, 19:57:37 »

Tja, han var av våre minst gode, vil jeg hevde. Et par tåpelige pasningsvalg.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #105 på: Juli 25, 2010, 19:59:39 »

Begge ankerne var skuffene i kveld. Med tanke på hvor gode vi var ellers.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #106 på: Juli 25, 2010, 20:44:38 »

Kunne vel egentlig sett for meg at han og PVM kunne byttet plass, men det er ikke så lett mtp suksessen PVM har hatt i den posisjonen.

Ikke kødd med PVM nå, altså. Han er jo så på hugget som han aldri har vært før.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #107 på: Juli 25, 2010, 20:57:40 »

Kunne vel egentlig sett for meg at han og PVM kunne byttet plass, men det er ikke så lett mtp suksessen PVM har hatt i den posisjonen.

Ikke kødd med PVM nå, altså. Han er jo så på hugget som han aldri har vært før.

Nei, nettopp. Men jeg er fortsatt av den oppfatning at hans egenskaper kommer best frem dypere i banen. Spesielt gjennombruddspasningene fra dypt i banen er jo helt forsvunnet, og de er knallgode.

Men som sagt: If it ain't broken, don't fix it.
Loggført

vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #108 på: Juli 25, 2010, 23:13:47 »

Du har et poeng der, PVM har Branns mest solide pasningsfot.
Loggført

Tiocfaidh ár lá
Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #109 på: August 28, 2010, 13:38:14 »

http://fotball.bt.no/eliteserien/article178237.ece

Krev fast plass på laget.
Loggført

Styret kan bli.
Henrik8
Medlem

Vis profil
« Svar #110 på: August 28, 2010, 14:03:07 »

Krever er vel å ta litt hardt i. Mjelde sier i følge artikkelen "Jeg håper det kan bli en fast posisjon etterhvert."
Loggført

Kjør over pakket 09`
Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #111 på: November 26, 2010, 11:27:20 »

http://www.bygdanytt.no/sport/article1202057.ece
Loggført

Styret kan bli.
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #112 på: Mars 21, 2011, 13:49:06 »

Når jeg trakk frem Fakiri tidligere, er det også på plass å få fokus på Erik Mjelde, som har blitt en langt mer oppofrende spiller enn hva han var i sin første sesong i Brann. Husker at han i en av de første kampene, etter returen fra Sandefjord, stor med hoftefeste fremfor å jage i motstanderne. Dette ser vi ikke lenger, igår kjørte han sklitacklinger, jobbet som en tyrk opp og ned og bidro ikke minst offensivt. En av Norges beste frisparkskyttere er han også, før eller siden sitter den Örlund fikk knyttenevene på. Så trygg på labben som Mjelde er, bør han være førstevalg også til å ta straffer.

Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #113 på: Mars 21, 2011, 17:39:35 »

Syns Mjelde må heve seg flere hakk. Han hadde en bra assists og så forsvant han. I går var det Ojo, Torp og Holmvik som gikk i krigen, kjempet mest og skapte mest.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #114 på: Mars 21, 2011, 22:11:21 »

Uenig. Han gikk fint i krigen i går han og, selv om han ikke nødvendigvis leverte en storkamp, jobbet han bra.
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #115 på: Mars 22, 2011, 00:43:42 »

Syns Mjelde må heve seg flere hakk. Han hadde en bra assists og så forsvant han. I går var det Ojo, Torp og Holmvik som gikk i krigen, kjempet mest og skapte mest.

Greit å trekke frem Birkir også. Leverte bunnsolid backspill. Ellers gjorde Mjelde en helt ok innsats etter min mening. Hvis man skal se positivt på det så har han nok et og et halv gir til å gå på.
Loggført

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

http://www.supporterbloggen.no/
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #116 på: Mars 22, 2011, 00:46:02 »

Greit å trekke frem Birkir også. Leverte bunnsolid backspill. Ellers gjorde Mjelde en helt ok innsats etter min mening. Hvis man skal se positivt på det så har han nok et og et halv gir til å gå på.
Birkir var bra ja. Hans tilfeldige klarering satte jo opp 2-0 målet også:)
Mjelde var bra å ha i andreomgangen da vi falt litt nedpå og litt RBK styre mer. Da vi styrte i førsteomgangen var han veldig lite innvolvert.

Han kjemper bra og er en nyttig spiller, men jeg mener fortsatt at han mangler mye på tempo, aksjonsradius og teknikk til å ha klippekort.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #117 på: Mars 22, 2011, 01:17:42 »

Birkir var bra ja. Hans tilfeldige klarering satte jo opp 2-0 målet også:)
Mjelde var bra å ha i andreomgangen da vi falt litt nedpå og litt RBK styre mer. Da vi styrte i førsteomgangen var han veldig lite innvolvert.

Han kjemper bra og er en nyttig spiller, men jeg mener fortsatt at han mangler mye på tempo, aksjonsradius og teknikk til å ha klippekort.

Syns det var helt greit å starte med Mjelde. Han gjorde også en ok figur, men han har mer å gå på offensivt, defensivt så gjør han mye bra.

Tipper når Austin får karantene, så blir det Mjelde og Torp bak der med Haugen som offensiv.

Ingen fortjener klippekort uansett, men Mjelde gjorde seg ikke bort og jeg tror han får starte neste match også som OM.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #118 på: Mars 22, 2011, 08:41:56 »

Ja, jeg tror også det var lurt å starte med Mjelde i denne første kampen med så mange usikkerhetsmomenter. Man kunne fort risikert at Haugen sine styrker ikke kom til sin rett, mens hans svakheter ble grundig avslørt. At Brann gikk ut og styrte fra første stund var slett ingen selvfølge.

Når det gjelder Mjelde var det flott innsats, men han virket litt uvenn med ballen, så forhåpentligvis har han litt å gå på. Men hvem tar over kapteinsbindet dersom han blir vraket i noen kamper?
« Siste redigering: Mars 22, 2011, 08:55:17 av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #119 på: Mars 22, 2011, 08:44:18 »

God og solid kamp av Mjelde. Samt en fin assist. Vanskelig å be om noe mer egentlig.
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #120 på: Mars 22, 2011, 08:53:42 »

Mjelde utmerket seg overhodet ikke som noe svakt ledd mot RBK. Synes han leverte en stødig forestilling uten å brilljere.

Jeg tror også at Skarsfjord gjorde rett i å satse på erfaring og rutine foran denne vanskelige kampen. At han lot de unge slippe til mot slutten forteller i allefall meg at han ikke er redd for å gi dem sjansen. For kampen var langtfra avgjort.

Loggført

-Bill Shankly-
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #121 på: Mars 22, 2011, 10:57:23 »

...........Når det gjelder Mjelde var det flott innsats, men han virket litt uvenn med ballen, så forhåpentligvis har han litt å gå på. Men hvem tar over kapteinsbindet dersom han blir vraket i noen kamper?

Kalvenes vil eg tru.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #122 på: Mars 22, 2011, 11:00:58 »

Hvis det absolutt må være en nordmann blir det vel Kalven ja. Torp er kanskje også et alternativ.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #123 på: Mars 22, 2011, 11:08:33 »

Torp kan være en god kompromisskandidat, ja. Austin er vel egentlig det opplagte valget sportslig sett, men hvis det absolutt skal være en nordmann, er vel kanskje Torp det beste valget. Han må da være bombesikker på laget, og det bør ikke Mjelde være når man ser på hva han har prestert etter han kom tilbake til Brann. Kalven er også litt kapteinstype, en som bretter opp ermene og går i krigen. Ville forsåvidt valgt alle de tre nevnte før Mjelde i en kapteinsdiskusjon, men Skarsfjord skal ikke få et eneste kritisk ord fra meg på lang tid etter søndagens mirakelkamp. Gliser
Loggført
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #124 på: Mars 22, 2011, 11:15:47 »

Men er Austin en ledertype? Jeg synes ikke det. Hans innsats tjener selvsagt som inspirasjon, men han styrer ikke laget. Han er litt den ensomme væren, ikke bjellesauen.

Jeg ser for meg Opdal (om han spiller) eller Kalvenes. Sistnevnte imponerte meg sist med sin verbale spillestil, om man kan kalle det det.
Loggført

-Bill Shankly-
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #125 på: Mars 22, 2011, 11:23:07 »

Mjelde var kaptein i Sandefjord, og lik det eller ei, han har naturlige lederegenskaper. Jeg likte aldri Andresen heller helt, selv når han var i Brann, men han fungerte glimrende som kaptein. Mjelde er langt mindre kjeftete, men det er åpenbart at han har en posisjon i Brannlaget.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #126 på: Mai 09, 2011, 22:21:55 »

Jeg har flere ganger lagt merke til at Mjelde har valgt konstruktive løsninger i trengte situasjoner, der mange andre i panikk hadde most den av gårde. Det vil si, en gang valgte han å ta den ned på brystet der de fleste andre hadde headet den så langt de kunne.
Dette er et pluss, og litt "kapteinsk."

(Riktignok velger han ofte dårlige løsninger når han har god tid.)
Loggført
Leffen
Medlem

Vis profil
« Svar #127 på: Mai 23, 2011, 15:14:14 »

For meg har Mjelde vært en stor skuffelse i år. Eller la meg modere; jeg hadde ikke særlig med forventinger før sesongen, men hadde håpet at fast plass i drømmeposisjon + kapteinsind skulle bidra til at han ville heve seg til et høyere nivå.

At han skal være et godt kapteinsemne, gir ingen mening etter mitt skjønn. Står han frem med brystkassen i det hele tatt? Snakker han med de andre spillerne? Er han en oppisker? Nei. Når man ser hans fremtoning på banen, i sammenlikning med f. eks Rudy, vil jeg aldri kunne gjettet han har var kaptein for laget hvis jeg ikke allerede visste det.

Mjelde roter fælt med ballen når han har god tid, som tidligere nevnt. Det er vel fort en av de dårligste egenskapene å ha som angivelig playmaker. I tillegg har avslutningene hans denne sesongen virket svært ufarlige. Bare se på Godset-kampen. Den ene bommen var åpenbar. Men for meg var den situasjonen hvor Mjelde forsøker å finte seg forbi keeper enda mer fortellende. Han hadde fri ferdsel forbi keeper, men ble handlingslammet når det gjaldt som mest.

Han jober godt for laget. Tidvis. Men dette veier ikke opp for mangelen på bidrag i det offensive spillet. Når dette er sagt er jeg usikker på om Haugen er klar for å overta enda, dog håper jeg virkelig ungfolen tar sjumilssteg denne sesongen. Mjelde som playmaker de neste sesongene gir meg ingen tro på at vi skal kunne hevde oss i toppen.
« Siste redigering: Mai 23, 2011, 15:39:24 av Leffen » Loggført
SK
Medlem

Vis profil
« Svar #128 på: Mai 23, 2011, 15:26:15 »

Veldig enig.
Han er ikke alene om det, men avslutninger må han rett og slett trene på. Når man spiller på midtbanen, og i hvert fall offensivt, bør det gå opp for en at man av og til kan komme i scoringsposisjon. Virker som enkelte midtbanespillere på Brann ikke har skjønt at fotball faktisk handler om scoringer, og at det av og til kan være nødvendig at andre enn spissene må være i stand til å score.

Vi hadde med stor sannsynlighet unngått to av tapene våre hvis Mjelde hadde vært i stand til å sette 100 %-sjanser.
Loggført
abe78
Medlem

Vis profil
« Svar #129 på: Mai 23, 2011, 17:29:27 »

Mjelde gir mange meldinger under kampene. Sitter man litt nær banen så hører man det lett. Det å si at Mjelde er en stor skuffelse i år høres rart ut, men er ikke helt uenig heller.

VG børsen så langt:
Kim Ojo, Brann   6,13
Rodolph Austin, Brann   5,88
Carl-Erik Torp, Brann   5,38
Zsolt Korcsmár, Brann   5,25
Diego Guastavino, Brann   5,17
Birkir Már Sævarsson, Brann   5,00
Erik Mjelde, Brann   4,75
Hassan El Fakiri, Brann   4,75
Bjørnar Holmvik, Brann   4,71
Christian Kalvenes, Brann   4,57
Loggført

.og husk!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #130 på: Mai 23, 2011, 18:14:31 »

Det er bare tøys at Mjelde har vært bedre en Holmvik, ihvertfall. Og Kalvenes har vært bra bortsett fra den ene omgangen mot FKH.
Loggført

osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #131 på: Mai 23, 2011, 23:08:21 »

Han har same problemet som eindel andre på laget.  Klarar ikkje å levere ballen frå seg kjapt nok.  Me er vel det mest ballførande laget i TL diverre.  Både Mjelde, Bentley, Torp og Guastavino må sjå til å læra seg 1-touch og 2-touch.  Det er jo katastrofe å ha Bentley og Guastavino på banen samstundes for tida.  Det ser det heldigvis ut som Skarsfjord har oppdaga.
Loggført

EG KJEDAR MEG SKARSFJORD
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #132 på: Mai 23, 2011, 23:18:21 »

Det er bare tøys at Mjelde har vært bedre en Holmvik, ihvertfall. Og Kalvenes har vært bra bortsett fra den ene omgangen mot FKH.

Han har mistet mannen sin flere omganger enn bare det mener jeg å huske.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #133 på: Mai 23, 2011, 23:21:45 »

Mjelde gir mange meldinger under kampene. Sitter man litt nær banen så hører man det lett. Det å si at Mjelde er en stor skuffelse i år høres rart ut, men er ikke helt uenig heller.

VG børsen så langt:
Kim Ojo, Brann   6,13
Rodolph Austin, Brann   5,88
Carl-Erik Torp, Brann   5,38
Zsolt Korcsmár, Brann   5,25
Diego Guastavino, Brann   5,17
Birkir Már Sævarsson, Brann   5,00
Erik Mjelde, Brann   4,75
Hassan El Fakiri, Brann   4,75
Bjørnar Holmvik, Brann   4,71
Christian Kalvenes, Brann   4,57

Han kan umulig være en skuffelse. Har levert akkurat som forventet, helt middels. Hans største styrke er at han er agressiv og har bra timing. Hans store svakhet er at han mangler tempo. Både i kroppen og i ballbehandlingen. I tilllegg slår han for mange feilpasninger. En helt middels spiller. En spiller som uten kapteinsbindet hadde sittet på benken i flere kamper.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #134 på: Mai 24, 2011, 03:29:33 »

Mjelde var vel ikke helt ubrukelig med Godset om jeg husker riktig, (kan være start jeg tenker på).

Hadde noen fine innvolveringer som gjør at jeg fikk litt mer tro på han i rollen han spiller i. Får håpe det er antydning til at formen kommer. Regner med han spiller det meste av kamper nå som Austin er ute, får bare håpe Haugen også får mer spilletid, dette må jo være ett perfekt øyeblikk å gå inn og overbevise nok til å få fast plass på laget!
Loggført
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #135 på: Mai 24, 2011, 09:16:47 »

Har aldri helt skjønt det med Mjelde som kaptein. Stor i kjeften mot dommere og medspillere, javel, men jeg synes ikke han har de spillemessige kvalitetene som trengs for å få den respekten en kaptein må ha. Hans gode sider, som innsats og (litt) målfarlighet, har vel heller ikke vært så fremtredende i år. Da fremstår han jo som en ytterst ordinær spiller. Er det hans "usynlige" defensive innsats som gjør at Skars er så glad i ham?
Loggført
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #136 på: Mai 24, 2011, 10:10:54 »

Mjelde var vel ikke helt ubrukelig med Godset om jeg husker riktig, (kan være start jeg tenker på).

Helt ubrukelig er man hvis det er bedre at man spiller med ti mann, så han var ikke helt ubrukelig Blunker
Loggført

Ka du ve?
Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #137 på: Mai 24, 2011, 12:09:02 »

Tror at Skarsfjord hadde en liten utfordring i å velge kaptein før sesongen, i og med at Opdal hadde utelukket seg selv pga av elendig spill. Jeg vil anta at Grorud ble vraket pga av skadesituasjonen og Austin og Zsolt kanskje pga av språket? Kan ikke se noen andre åpenbare grunner da begge de to sistnevnte i mine øyne er mye bedre kandidater enn Mjelde.

Kanskje Skarsfjord håpet at Mjelde med kapteinsansvaret skulle heve seg et par hakk, slik som både Fakiri og Holmvik har gjort. Er vel ingen skandale å bytte kaptein halvveis i sesongen? Det beste for Brann hadde vel vært om Mjelde ble ute med skade noen kamper, slik at vi kunne bytte kaptein uten intriger og sure miner.
Loggført

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til...
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #138 på: Mai 24, 2011, 14:34:37 »

Mjelde passer bedre som defensiv midt, ved siden av Torp. Derfra kan han kanskje lade kanoen for langskudd oftere, enn det han gjør i en mer fremskutt rolle. Har vel en av de beste skuddfotene i laget, virker mer hjelpeløs når han er alene med keeper.
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #139 på: Mai 24, 2011, 15:20:24 »

Mjelde passer bedre som defensiv midt, ved siden av Torp. Derfra kan han kanskje lade kanoen for langskudd oftere, enn det han gjør i en mer fremskutt rolle. Har vel en av de beste skuddfotene i laget, virker mer hjelpeløs når han er alene med keeper.

Enig, han er verken hurtig, smart eller teknisk nok til å spille der han spiller. Defensivt synes jeg derimot han var strålende mot Strømsgodset noe som virket betryggende mtp Austins exit.
Loggført

Skarsfjord må gå!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #140 på: Mai 24, 2011, 15:21:33 »

Problemet defensivt er at han egentlig ikke er spesielt duellsterk. I tillegg er han treig med ballen og slår feilpasninger som vil straffe seg nærmere forsvaret  vårt.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #141 på: Mai 25, 2011, 11:34:14 »

Problemet defensivt er at han egentlig ikke er spesielt duellsterk. I tillegg er han treig med ballen og slår feilpasninger som vil straffe seg nærmere forsvaret  vårt.

På pasningsfronten er han vel ok, det er vel heller tempoet han sliter med. I likhet med Torp lar han ofte motstandere komme for tett i seg før han leverer, dette er noe begge bør skjerpe seg radikalt med.
Loggført

olebrann3
Medlem

Lidelse 1963-2007

Vis profil
« Svar #142 på: Mai 31, 2011, 20:27:17 »

http://www.brann.no/nyheter/ute-i-tre-til-seks-uker3/

Mjelde ute i 3-6 uker. Kjedelig menst austin er vekke at han ble så lenge skadd. Men vi får satse på at Haugen starter storspillet
Loggført

HATER NFF - Bergen UT av norge
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #143 på: Mai 31, 2011, 20:31:54 »

Det er jo kjedelig at det skjer nærmest parallelt med at Austin er borte. Han går vel glipp av stort sett de samme kampene. Mot Sogndal er også Ojo ute. Det betyr mange omrokkeringer det.

Regner med å se Zsolt opp i midtbaneleddet, Haugen opp sentralt og Gustav eller Bentley som spiss. Kanskje

En 4-4-2 kunne kanskje også vært noe?

Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
Bentley - Haugen - Torp - Holmvik
    Bentley - Gustavinho

Håper for all del ikke at Yaw skal erstatte Ojo, men jeg har en stygg følelse.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #144 på: Mai 31, 2011, 20:40:46 »

En 4-4-2 kunne kanskje også vært noe?

Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
Bentley - Haugen - Torp - Holmvik
    Bentley - Gustavinho

Håper for all del ikke at Yaw skal erstatte Ojo, men jeg har en stygg følelse.

Jeg trodde ikke du hadde SÅ stor tro på Bentley! Blunker
Loggført

ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #145 på: Mai 31, 2011, 22:29:28 »

Formasjonen blir sikkert den samme:

Piotr
Sæv - Grorud - Kalv - Fakir
Torp-Zsolt
Guastav - Haugen - Holmvik
Bentley

Tynn suppe.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #146 på: Mai 31, 2011, 23:10:34 »

Det bør holde mot Sogndal. Bør.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #147 på: Mai 31, 2011, 23:13:34 »

Syns egentlig laget ser bra ut. Langt bedre enn Sogndal iallefall. Men de har jo en viss struktur. Iallefall defensivt.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #148 på: Juni 19, 2011, 20:16:50 »

Nå man sjansene snart være brukt opp for vår kanskje dårligste spiller. Han svekker oss uansett hvor han spiller og når Austin er tilbake forventer jeg benken for Mjelde. Hvis ikke kan Skarsfjord stappe "ingen av klippekort"-påstanden sin opp i rævva.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
SK
Medlem

Vis profil
« Svar #149 på: Juni 19, 2011, 20:26:57 »

Synes det er skuffende at Mjelde ikke viser seg å være noe som helst bedre på DM, enn på OM. I dag var det f.eks. enormt tydelig hvor mye bedre Torp er enn Mjelde. Torp er involvert i mye, jobber som en helt og utretter mye bra. Mjelde er nesten usynlig, og bidragene hans kan knapt telles med en finger.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #150 på: Juni 19, 2011, 20:31:12 »

Jeg er bare jævlig irritert. Gidder ikke utdype det en gang.
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #151 på: Juni 19, 2011, 20:32:34 »

Synes det er skuffende at Mjelde ikke viser seg å være noe som helst bedre på DM, enn på OM. I dag var det f.eks. enormt tydelig hvor mye bedre Torp er enn Mjelde. Torp er involvert i mye, jobber som en helt og utretter mye bra. Mjelde er nesten usynlig, og bidragene hans kan knapt telles med en finger.

Mjelde var rævva, men Torp var heller ikke mye å skrive hjem om. Mister fortsatt ballen i farlige posisjoner. Lite fremdrift og senker spillet. For mye hype rundt Torp.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #152 på: Juni 19, 2011, 20:35:06 »

Torp er en klassespiller og fortjener ikke å nevnes i samme tråd som Mjelde. At en spiller som Mjelde har klippekort på laget er et enormt svakhetstegn. Han har enorme mangler som spiller og er overhodet ikke en spillertype som bør spille samtlige kamper. I det siste har det jo virket som han ikke er all verdens som kaptein heller. Vi faller nedpå i løpet av kampen, klarer sjeldent å snu kampbildet i positiv retning og når vi spiller på en måte som vi ikke bør(som den latterlige trange stilen vi har hatt de to siste kampene) så er ingen endring. Beste kampen uten Austin var mot Sogndal. Da Mjelde ikke spilte.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
SK
Medlem

Vis profil
« Svar #153 på: Juni 19, 2011, 20:36:37 »

Det var for all del ingen kjempekamp av Torp heller, han gjør som du sier feil her og der. Men jeg synes han jobber hardt og har mange positive bidrag også. Sammenliknet med Mjelde er han helt klart på et høyere nivå. Bare på innsats alene er han langt bedre, for å nevne én ting. Teknikk tror jeg vi utelater å nevne.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #154 på: Juni 19, 2011, 21:08:02 »

Er langt mer forundret over Mjeldes spill på OM enn DM i Austins skadefravær. Ser liksom ingen gode alternativer til Mjelde er bak,det lille jeg har sett av Szolt på DM har i alle fall vært langt fra overbevisende og han trenger vi på stopperplass. Er også meget skeptisk til Grorud eller andre og Haugen er ingen defensiv midtbnespiller -overhodet ikke.

Dermed står vi igjen med en dårlig duo i Torp og Mjelde, men den er bedre enn alternativene slik jeg ser det. At Mjelde med fulltallig tropp har hatt klippekort på OM er derimot et mysterium. Han har stort sett vært middelmådig og selv om Gustav overhodet ikke klarer or orientere seg og tar feile valg hele tiden har Haugen vært svært god i begge innhoppene sine på OM.
Loggført

Skarsfjord må gå!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #155 på: Juni 19, 2011, 21:11:26 »

og selv om Gustav overhodet ikke klarer or orientere seg og tar feile valg hele tiden har Haugen vært svært god i begge innhoppene sine på OM.

Hm?
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #156 på: Juni 20, 2011, 21:56:58 »

Under kampen i går tenkte jeg at vi har ingen andre enn Austin til å plukke opp slike som Barrantes. Men er Haugsdal et alternativ? Han er kjapp, flytter beina raskt, har litt defensive fibre, og brukbar teknikk....?
Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #157 på: Juni 24, 2011, 19:19:02 »

Erik Mjelde var god mot Sogndal.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #158 på: Juni 24, 2011, 19:37:33 »

Er du svimmel? Han var elendig. Igjen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #159 på: Juni 24, 2011, 20:30:40 »

Han scoret på straffen sin. Ellers var det ikke mye å skryte av.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #160 på: Juni 24, 2011, 20:35:35 »

Spesielt i kapteinsgjerningen var han elendig. Gikk overhodet ikke foran og tok tak. Han gikk foran og sutret.
Loggført

Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #161 på: Juni 24, 2011, 21:46:48 »

Mjelde har totalt sett vært en dårlig investering fra Brann sin side. Enkelte spillere har det med og kun fungere i en klubb og man kan lure på om det for hans vedkommende er Sandefjord.
Loggført
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #162 på: Juni 24, 2011, 22:37:36 »

En ting jeg ikke skjønner. Holmvik ble tatt av i pausen til fordel Austin. Da spilte vel Mjelde og Haugen sentralt på midtbanen i første omgang, og Mjelde ble trukket frem da Austin kom inn. Hvorfor det? Alle inkludert Skarsfjord og Mjelde vet at Haugen er bedre offensiv midtbane enn deffensiv. Er jo offensive kvaliteter Haugen besitter, så hvorfor tok ikke Mjelde plassen ved siden av Austin?
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #163 på: Juni 24, 2011, 22:44:20 »

Alle inkludert Skarsfjord og Mjelde vet at Haugen er bedre offensiv midtbane enn deffensiv.

Begynner å lure om Skarsfjord faktisk vet dette...
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #164 på: Juni 24, 2011, 23:11:19 »

Skal bli spennende å se om Mjelde får fornyet tillitt mot Sarpsborg med Austin og Torp tilbake. Av Haugen, Guastavinho, Bentley, Mjelde og Holmvik burde strengt tatt Bentley og Mjeldes plass i førsteelveren henge i den tynenste tråden. Likevel antar jeg at begge spiller fra start.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #165 på: Juni 25, 2011, 06:37:00 »

En ting jeg ikke skjønner. Holmvik ble tatt av i pausen til fordel Austin. Da spilte vel Mjelde og Haugen sentralt på midtbanen i første omgang, og Mjelde ble trukket frem da Austin kom inn. Hvorfor det? Alle inkludert Skarsfjord og Mjelde vet at Haugen er bedre offensiv midtbane enn deffensiv. Er jo offensive kvaliteter Haugen besitter, så hvorfor tok ikke Mjelde plassen ved siden av Austin?

Skarsfjord vet tydeligvis og at Haugen har den beste pasningsfoten i Brann, og vår lure treners geniale taktikk i 2.omgang mot Sogndal var å bruke Haugens eminente pasningsfot på noe som nesten [bare nesten] ville gitt Drillo tårer i øynene grunnet uforbeholden glede. Branns offensive spill i første del av 2. omgang bestod konsekvent -og helt bevisst- av; lange baller på Ojo fra Haugen. Pasningene var og rimelig presise, men stopperne visste hva som kom hver gang og fikk en enkel jobb. Derfor ble Haugen brukt der han ble -for å pumpe meningsløse langpasninger på Ojo- og derfor kom Brann seg etter Haugen ble byttet ut. Dette fordi det innebar at Skars oppga den totalt ubrukelige båstaktikken han hadde lagt opp til i pausen, som var så ræva at en blind, døv og sinnsforvirret Bengt Eriksen i tung pille, opiums, og heroinrus kombinert med et narkoleptisk anfall, og kraftige hallusinasjoner kunne sagt at dette overhodet ikke ville virke.

Og selvsagt vil Mjelde beholde plassen på laget. Tipper entent Holmvik eller Bentley går ut, mens Gustav beholder plassen -nå på høyre.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #166 på: Juni 28, 2011, 07:45:33 »

Mjelde er en giftig avslutter og en matchvinner, det beviste han igår mot 08. Mye hets mot ham her inne, lite ros når han er med og bidrar positivt. Haugen bør selvsagt få plass i førsteelleveren, men i min bok bør Torp ryke før Mjelde. Jeg vil ha målscorere på banen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #167 på: Juni 28, 2011, 07:47:52 »

Heh. Torp ryke før Mjelde. Nå har jeg hørt det og.

Mjelde har brent sjanse på sjanse på sjanse. Hvor mange hundreprosentsjanser er det han har bommet på i år? 4-5? Han skal ha skryt for målet, men å kalle ham en giftig avslutter allerede blir litt voldsomt.

Utover scoringer var han banens dårligste og var totalt usynlig i førsteomgang.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #168 på: Juni 28, 2011, 08:04:24 »

Mjelde har ved fleire anledninger brent gedigne sjanser, å friskmelde ham etter ein scoring i ein kamp han ellers var middels i er for svakt. Han er ein ok mann å ha i stallen, men skal han vere med i førsteelleveren bør det skjerpes på kvaliteten hans, og ikkje minst veremåten som kaptein.
Loggført

Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #169 på: Juni 28, 2011, 09:46:53 »

Mjelde er en giftig avslutter og en matchvinner, det beviste han igår mot 08. Mye hets mot ham her inne, lite ros når han er med og bidrar positivt. Haugen bør selvsagt få plass i førsteelleveren, men i min bok bør Torp ryke før Mjelde. Jeg vil ha målscorere på banen.

fikk såvidt med meg at Torp var på banen.
Loggført

"og der snubler Sæternes igjen"
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #170 på: Juni 28, 2011, 09:54:53 »

Torp var ikke god i går nei, men at han er langt bedre enn Mjelde er det ingen tvil om. Hans bunnivå ligger rundt Mjeldes toppnivå.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #171 på: Juni 28, 2011, 10:08:19 »

Torp spiller med for høy risiko og lar motstander for ofte komme for tett inn på seg før han leverer, i tillegg har vi ikke sett antydning til målfarlighet. Hadde noen mål fra distanse i KIL-drakt, på tide at han fisker frem denslags i Branndrakt også. Mål i TL etterlyses også ikke minst fra Bentley.

Det er mål Brann lever av, og statistikken sier at Mjelde er på tredjeplass i Brann med 3 mål. Hvorfor skal man benksette en spiller som fort kan bidra med en total over 10 mål?
« Siste redigering: Juni 28, 2011, 10:14:23 av Torvanger » Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #172 på: Juni 28, 2011, 10:15:04 »

Han har ikke noen målscorerrolle. Det er helt naturlig at en hengende spiss scorer mer enn en defensiv midtbanespiller. Torp kunne scoret flere, men det er ikke først og fremst det som er oppgaven hans. Jeg syns ikke han spiller på så voldsom høy risiko. Du er veldig opphengt i at han holder lenge på ballen. Jeg syns det er en styrke at han har roen til å holde på ballen fremfor å slå den nærmest i panikk. Han slår færre feilpasninger enn Mjelde. Det største ankepunktet jeg har mot Torp er, i tillegg til farten, at han slår for trygge pasninger. Han slår sjeldent sjanseskapende pasninger. Han hadde en fantastisk målgivende pasning til Sævarsson og har en god pasningsfot. Han må bare bruke den oftere.

Han er også en meget god ballvinner der nede. Med det nivået Ausitn holder så hadde vi at en god defensiv midtbane nesten uansett hvem han spilte med, men den beste makkeren er nok Torp. Austin har jo selv snakket om at han trives sammen med ham. Torp er langt bedre enn både Haugen og Mjelde og å sette ham ut av laget bør være totalt uaktuelt. Mjelde har fortsatt til gode å spille en skikkelig god kamp for Brann. Det har ikke Torp.

Riktignok har Torp hatt noen mindre gode kamper etter at han var banens beste mot Songdal i serien, men om han hadde blitt vraket istedenfor Mjelde hadde det vært en skandale.

Austin bøtter ikke akkuart inn mål han heller. Gårsdagens var hans første spillemål for sesongen og hans tredje totalt i Brann. Likevel er det vel ingen som betviler at han er lagets beste og viktigste spiller. En kan ikke kritisere en spiller for å ikke gjøre en god nok jobb med noe som ikke er jobben hans. Austin og Torp skal gjenvinne ballen og sette i gang spillet. Ikke bøtte inn mål. Det er de fire foran dem sin oppgave, blant annet.
« Siste redigering: Juni 28, 2011, 10:17:53 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #173 på: Juni 28, 2011, 11:16:13 »

Mjelde har et mål mindre enn Guastavino, det bør være en mer enn god nok indikasjon på at han er en nyttig spiller. Har en følelse av at han kommer til stoppe kjeften på de fleste i kampene fremover. Husk bare på hvor mye man, deriblant jeg, kritiserte PVM, før han blomstret. Jeg er enig i at Mjelde på ingen måte har blomstret enda, men han har uansett bidratt vesentlig i målprotokollen og det er bare tidsspørsmål før han preger kamper i enda større grad.
Loggført

bernu
Medlem

Vis profil
« Svar #174 på: Juni 28, 2011, 11:46:22 »

Denne hetsen av Mjelde begynner å bli tragisk rett og slett. Opp igjen og opp igjen det samme maset.
Han er Brann-spiller. Han er kaptein. Slutt å syt!
Selv i går då flere spillere var klart dårligere enn Mjelde klarer enkelte å utrope Mjelde til banens dårligste. Helt patetisk.
Jeg er så forbanna glad det er Skars som bestemmer laget, og ikke enkelte "supportertrenere" her inne.
Da hadde vi stilt i hver kamp med rent juniorlag for å "viste at talentene våre holder mål".

Vi vinner kamper, og det skal vi være forbanna fornøyde med. Talentene får sjansen når de fortjener den. Og foreløpig denne sesongen har mange av de fått spilletid. Og slik stallen var er kommer de til å få mer også. Til og med Super-duper-ultra-fantastiske-fenomenale-Fredrik Haugen. Kjenner nesten at jeg begynner å bli lei hele fyren, og det er synd bare fordi noen til en hver tid skal hype fyren så sykt opp i skyene. Det han har vist frem til nå er helt greit. Helt ok. Og jo han har fått mulighet til å vise seg frem både på sin "favorittplass" og andre plasser. Og han er fremdeles et talent. Merk: et talent.
Hans tid kommer.
Jeg har sett rimelig mange treninger i vår/sommer så langt og han herjer ikke akkurat der heller.
Så at både Gustav og Mjelde er foran han i køen på offensiv midt er ikke rart.
Loggført

HANSA - Z
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #175 på: Juni 28, 2011, 11:58:38 »

Denne hetsen av Mjelde begynner å bli tragisk rett og slett. Opp igjen og opp igjen det samme maset.
Han er Brann-spiller. Han er kaptein. Slutt å syt!
Selv i går då flere spillere var klart dårligere enn Mjelde klarer enkelte å utrope Mjelde til banens dårligste. Helt patetisk.
Jeg er så forbanna glad det er Skars som bestemmer laget, og ikke enkelte "supportertrenere" her inne.
Da hadde vi stilt i hver kamp med rent juniorlag for å "viste at talentene våre holder mål".

Vi vinner kamper, og det skal vi være forbanna fornøyde med. Talentene får sjansen når de fortjener den. Og foreløpig denne sesongen har mange av de fått spilletid. Og slik stallen var er kommer de til å få mer også. Til og med Super-duper-ultra-fantastiske-fenomenale-Fredrik Haugen. Kjenner nesten at jeg begynner å bli lei hele fyren, og det er synd bare fordi noen til en hver tid skal hype fyren så sykt opp i skyene. Det han har vist frem til nå er helt greit. Helt ok. Og jo han har fått mulighet til å vise seg frem både på sin "favorittplass" og andre plasser. Og han er fremdeles et talent. Merk: et talent.
Hans tid kommer.
Jeg har sett rimelig mange treninger i vår/sommer så langt og han herjer ikke akkurat der heller.
Så at både Gustav og Mjelde er foran han i køen på offensiv midt er ikke rart.

Godt sagt, det er på tide at enkelte dropper hang-upen de har fått vedr. Mjelde. Jeg skjønner at man kan få kjepphester, jeg har det selv titt og ofte, men man bør ikke la seg blinde av "hvorfor sitter Haugen på benken og ikke Mjelde?".
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #176 på: Juni 28, 2011, 12:01:27 »

Jeg har sjekket litt spillerbørser etter kampen i går, og Mjelde ligger ikke lavest på noen. Så at han var Brann sin klart dårligste må være sett gjennom Haugen-briller...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #177 på: Juni 28, 2011, 12:09:23 »

Jeg har sjekket litt spillerbørser etter kampen i går, og Mjelde ligger ikke lavest på noen. Så at han var Brann sin klart dårligste må være sett gjennom Haugen-briller...

Skal dette bli ein greie og no?
Fredrik Haugen brukes stort sett feil, på DM framfor OM. Mjelde har ved fleire anledninger blitt værende på banen når laget skriker etter bytte, noko Skarsfjord er forsiktig med å bruke alle av før kampene stort sett er over. Mjelde er kaptein, og således ekstra vanskeleg å vippe ut av laget - sjølv om han tidvis er usynlig og under pari.

Apropos børs, keeperne fekk ein femmer kvar av VG i går - O.o .
Mine Haugen-briller ser gjerne at han får meir speletid på den posisjonen han skal ha.
Loggført

Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #178 på: Juni 28, 2011, 12:12:56 »

Mjelde har ikke vært i nærheten av så dårlig som enkelte vil ha det til. Ikke i nærheten. Han gjør mye bra i hver eneste kamp og selv om han ikke har nådd den klassen han hadde det ene året i Sandfjord så har han prestert ok. Han har gode og dårlige inngripener som de fleste andre spillerne.

Den medfarten han får av enkelte her inne håper jeg han bare ler av, dersom han i det hele tatt leser det.. Tankene går tilbake til det Hanstveit og andre har blitt utsatt for her inne. Enkelte blir hakkekyllinger, mens andre blir helter.

Et stangskudd av Haugen blir maradonnaklasse, mens et stangskudd av Mjelde blir et bevis på hvor elendig han er til å treffe mål. Dette satt på spissen altså.
Loggført

-Bill Shankly-
bernu
Medlem

Vis profil
« Svar #179 på: Juni 28, 2011, 12:16:05 »

Fredrik Haugen brukes stort sett feil, på DM framfor OM. Mjelde har ved fleire anledninger blitt værende på banen når laget skriker etter bytte, noko Skarsfjord er forsiktig med å bruke alle av før kampene stort sett er over. Mjelde er kaptein, og således ekstra vanskeleg å vippe ut av laget - sjølv om han tidvis er usynlig og under pari.

Apropos børs, keeperne fekk ein femmer kvar av VG i går - O.o .
Mine Haugen-briller ser gjerne at han får meir speletid på den posisjonen han skal ha.

Da får han begynne å prestere i den posisjonen nok til at han fortjener en plass.
Det gjør han ikke på trening ihvertfall.
Og den offensive rollen bør vel Gustav egentlig ha et greit grep om nå.
Loggført

HANSA - Z
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #180 på: Juni 28, 2011, 12:21:54 »

Mjelde har ikke vært i nærheten av så dårlig som enkelte vil ha det til. Ikke i nærheten. Han gjør mye bra i hver eneste kamp og selv om han ikke har nådd den klassen han hadde det ene året i Sandfjord så har han prestert ok. Han har gode og dårlige inngripener som de fleste andre spillerne.

Den medfarten han får av enkelte her inne håper jeg han bare ler av, dersom han i det hele tatt leser det.. Tankene går tilbake til det Hanstveit og andre har blitt utsatt for her inne. Enkelte blir hakkekyllinger, mens andre blir helter.

Et stangskudd av Haugen blir maradonnaklasse, mens et stangskudd av Mjelde blir et bevis på hvor elendig han er til å treffe mål. Dette satt på spissen altså.

Tror det er mye den tilsynelatende arrogansen som Erik Mjelde besitter, som provoserer enkelte. Disse bør da vite at det gjerne er denne arrogansen som gjør at spilleren presterer i pressede situasjoner. Headingen, og bevegelsene i forkant av 3-2-målet var det presisjon over. Det kan se enkelt ut, men det fins nok mer hethodede spillere som hadde headet direkte i keepers fang.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #181 på: Juni 28, 2011, 12:25:35 »

Fredrik Haugen brukes stort sett feil, på DM framfor OM. Mjelde har ved fleire anledninger blitt værende på banen når laget skriker etter bytte

Det var litt satt på spissen. Og jeg har ved flere anledninger skrevet at jeg vil se mer til Haugen. Og at Mjelde kan ha godt av litt tid på benken. Men den ensidige kritikken av Mjelde etter hver kamp blir for dumt.

Men det er, som Langhår er inne på, ofte noen spillere som blir hakkekyllinger. Fakiri var en klar kandidat ved sesongstart, men har kommet seg unna det med stort sett bra spill på backen. Hadde f.eks. Opdal spilt i går hadde kamp-tråden flommet over at kritikk for dårlig feltarbeid og liten rekkevidde. Mens hans arvtager slipper alt dette selv om han ikke akkurat oste trygghet der bak.
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #182 på: Juni 28, 2011, 12:31:08 »

Han er kaptein. Slutt å syt!

Ironisk nok er det nettopp dette mye av min kritikk mot han går på.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #183 på: Juni 28, 2011, 12:32:20 »

Dette tenderer mot stråmenn, sjølv om det er satt på spissen. Haugen kan godt byttes inn oftere når Mjelde ikkje er god nok, akkurat slik som Bentley godt kan benkes når han er drit - i likhet med alle andre på laget. Det er ingen magi tilknyttet kapteinsbindet, spesielt ikkje i kamper der bæreren er bakpå, med fleire sytebyger enn konstruktive pasninger.

Den medfarten han får av enkelte her inne håper jeg han bare ler av, dersom han i det hele tatt leser det..

Dette er totalt irrelevant. Det er uten interesse kva Mjelde leser på internett, han oppdaterer knapt bloggen sin på brann.no så han er neppe så opptatt av www. Men me er opptatt av det, hence the very existence av dette fora. Roald følger neppe debatten vår om bankgaranti heller, men me fortsetter likevel å skrive innlegg om det, fordi det opptar oss. Og Mjeldes klippekort opptar meg i hvert fall - samt det at Skarsfjord venter lenge med bytter. Om det ikkje er '07-nivå over benken så er det i det minste eit signal om visse krav til den som er på banen, samt den som kjem inn på banen det å bytte før dommeren omtrent står med fløyten i kjeften (trøblete setning I know).

Da får han begynne å prestere i den posisjonen nok til at han fortjener en plass.
Det gjør han ikke på trening ihvertfall.
Og den offensive rollen bør vel Gustav egentlig ha et greit grep om nå.

Du følger åpenbart treningene, det gjer ikkje eg. Dei få kampene Haugen har fått prøve seg som OM synes eg har vore ok nok til å ønske meir av det. Han er ikkje Guds gave til Brann, snarere nok eit kapittel i vår talentlause talentsatsing slik det utvikler seg. Guastavino er vår lille berg og dalbane, men om han etablerer seg på det nivået me fekk sjå i andreomgangen i går er det naturlegvis han som skal tas først ut på laget.
Loggført

Leffen
Medlem

Vis profil
« Svar #184 på: Juni 28, 2011, 12:55:31 »

Jeg har vært svært kritisk til Mjelde denne sesongen, noe jeg føler er helt rettmessig av følgende årsaker:
-Han er kaptein. Noe som gjør at det bør stilles høye krav til han, særlig i forhold til å styre sine medspillere på banen.

-Offensivt har han vært dårlig. At han har skåret tre mål er etter mitt skjønn mindre relevant med tanke på hvor fraværende han har vært i det offensive spillet.

-Han har klippekort på laget. Dette er ankepunktet. Mjelde spille hver kamp og han blir aldri byttet ut. Erik kan kanskje ikke selv noe for at han er dårlig for tiden, men Skarsfjord burde ha innsikt nok til å se det.

-Haugen har vel strengt talt ikke fått mange muligheten på OM! Man kan ikke forvente han skal prestere der umiddelbart med tanke på erfaring og alder. Jeg mener det er en risiko vi må tørre å ta.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #185 på: Juni 28, 2011, 13:09:59 »

Klart dårligst er det vel strengt tatt ingen som har kalt ham heller. Selv mener jeg at ingen utenom Austin og Guastavino har noe særlig å skryte av etter denne kampen. Mjelde var ikke merkbart dårligere enn spillere som Torp og Bentley(og resten av spillerne utenom Austin og Guastavino), men forskjellen er at han ikke har spilt en skikkelig god kamp i år. Det har spillere som Zsolt og Torp, som var ganske skuffende i år.

Jeg syns ikke Mjelde har vært noen katastrofe i år, men jeg syns han ikke har vært i nærheten av å forsvare noe klippekort i førsteelveren. Han har vært helt grei, med et par dårlige kamper. Han holder ca. samme nivået som Holmvik(Holmvik er dog en bedre venstrekant) og burde ha samme posisjon i stallen som ham: En av de 13-14 som spiller mest, men ikke den som er sikrest en plass i førsteelveren, koste hva de koste vil.

Hadde Mjelde hadde den posisjonen i stallen som kvalitetene hans forsvarer så hadde nok kritikken stilnet. Men nå er han blant de 3-4 på laget med sikrest klippekort og da dømmes han utifra det.

De som snakker om at Haugen blir hauset opp etter et godt stangskudd, mens Mjelde bare får pes: Dette handler også om hvilken tillitt de forskjellige spillerne får. Haugen har fått minimalt med spilletid i den posisjonen han er best i og mange mener han er mer enn god nok til enda mer tillitt der. Mjelde har fått veldig mye tillitt. I manges øyne mer enn han har fortjent. I mine øyne er det to jevngode spillere. Hvor Haugen har et langt større potensiale.
« Siste redigering: Juni 28, 2011, 13:12:33 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
steinbygger
Medlem

Vis profil
« Svar #186 på: Juni 28, 2011, 13:21:34 »

Dette er så j... typisk Bergen og Brann. Vi ligger på en 5 plass, 3 poeng bak 1 plass etter 13 kamper. "Alle" forventet at Brann skulle rykke ned eller kjempe i bunnen også driver man og diskuterer om hvor dårlig spillerene er og i Skarsfjord tråden hvor dårlig taktisk han er. Når vi overpresterer så til de grader må det jo ha en sammenheng med at både trenere og spillere gjør det bedre enn forventet.

I stedenfor å klage over hvor dårlige enkelte er (jeg ville også hatt Haugen fremfor Mjelde) så burde man heller trekke frem f.eks Kalven som virkelig går i krigen for Brann fremfor å bruke masse negativ energi på å trekke spillere som leverer bedre enn forventet ned i gjørmen, men det er kanskje artigere å trekke ned enn å bygge opp.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #187 på: Juni 28, 2011, 13:25:19 »

Merk: et talent.
Hans tid kommer.
Uffda. Da bør han ikke starte en eneste kamp. Talenter er farlige. Vi må vente til de er 25 år og ikke det spøtt bedre.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #188 på: Juni 28, 2011, 13:35:42 »

Når vi overpresterer så til de grader må det jo ha en sammenheng med at både trenere og spillere gjør det bedre enn forventet.

Vi gjør det over all forventning i fht til min analyse før sesongen. Det betyr ikke at jeg ikke kan analysere utifra det vi presterer nå. Nivået på spillerne er bedre enn jeg trodde - i Ojo og Torps tilfelle langt bedre, og da må man også kunne justere forventningene sine. Og mangelen på angrepsmønster kommer jeg til å hamre løs på om vi så vinner serien. Det er en soleklar mangel, og min soleklare rett - nesten plikt - å påpeke dette til det kjedsommelige.

Når det er sagt: Hyll! Kampen mot S08 var knall, ihvertfall 2. omgang. Ihvertfall deler av 2. omgang. Blunker

Samtidig må vi ikke la oss lure. Nivået i TL er ikke egnet til å skremme noen.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #189 på: Juni 28, 2011, 13:42:05 »

Hans tid kommer.
Uffda. Da bør han ikke starte en eneste kamp. Talenter er farlige. Vi må vente til de er 25 år og ikke det spøtt bedre.

??
Forklar deg, eller skjønte du ikkje det eg skreiv?
Loggført

kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #190 på: Juni 28, 2011, 13:52:07 »

Hans tid kommer.

??
Forklar deg, eller skjønte du ikkje det eg skreiv?

Slapp av. Han prøvde bare å være sarkastisk overfor alle oss som ikke dåner av beundring hver gang Haugen kaster på lokkene.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #191 på: Juni 28, 2011, 13:52:58 »

Jeg syns enkelte bruker ordet talent som et argument for at noen ikke burde spille. Ja, Haugen er et talent, men han er også god nok til å spille kamper fra start som OM og har fortjent mer spilletid enn han har fått hittil.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #192 på: Juni 28, 2011, 13:55:35 »

Jeg syns enkelte bruker ordet talent som et argument for at noen ikke burde spille. Ja, Haugen er et talent, men han er også god nok til å spille kamper fra start som OM og har fortjent mer spilletid enn han har fått hittil.

Då er det feil å bruke energi på meg. Eg ser gjerne Haugen frå start, men innbiller meg at oftere og lengre innhopp for eks Mjelde/OM er enklere å håpe på enn at klippekortet frå sistnevnte inndras.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #193 på: Juni 28, 2011, 13:58:31 »

Det var ikke meningen å sitere deg. Det var vel Bernu som skrev det.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #194 på: Juni 28, 2011, 14:05:59 »

Ok, slenger inn denne for at alle skal bli mer happy:

For øvrig; intet vondt ord om Mjelde heretter om det tolkes dit frå mi side. Kamptråder og sånt er ofte gjenstand for pisspottesure hoftespark når alt går på ræv for n'te gang. Eg savner ein kapteinstype som Andresen, og innser at det trolig er urealistisk å hente Norges nåværende landslagskaptein i den nærmeste framtida. Lista blei lagt høgt etter hans periode i Brann, og Mjelde måles litt mot dette.

Men eg trur fortsatt han ikkje bør satses på som kaptein for eit framtidig Brann som strengt tatt kun er eit par forsterkninger frå å vere med i gullkampen dette året.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #195 på: Juni 28, 2011, 14:19:36 »

Personlig skal jeg klage på klippekortene til Mjelde og Bentley helt til de gjør seg fortjent til dem eller får dem inndratt. Det betyr ikke at jeg ikke syns at de bør spille i det hele tatt, eller er superdårlige. Bare at de får mer tillitt enn de har fortjent, mens andre får mindre enn de fortjener.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #196 på: Juni 28, 2011, 14:28:05 »

Vet ikke om du har fått det med deg men vi spiller i TL, og dette må vi forholde oss til. Akkurat som Corrales måtte forholde seg til at i Brann har vi det kjekt. Det som betyr noe er at vi gjør det bra relativt til de andre lagene. Jeg tror at det er få som følger PL som bryr seg om at de beste lagene der er piss dårlige i forhold til de beste i Spania (varsel: satt litt på spissen).
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #197 på: Juni 28, 2011, 14:37:12 »

Vet ikke om du har fått det med deg men vi spiller i TL, og dette må vi forholde oss til. Akkurat som Corrales måtte forholde seg til at i Brann har vi det kjekt. Det som betyr noe er at vi gjør det bra relativt til de andre lagene. Jeg tror at det er få som følger PL som bryr seg om at de beste lagene der er piss dårlige i forhold til de beste i Spania (varsel: satt litt på spissen).

Jeg vil at Brann skal bli best mulig, og det blir man ikke ved å se til TL. For å si det sånn tror jeg RBK dret ganske så kraftig i hvor gode de andre lagene i Norge var i gulltiden sin. Akkurat som ManU gir bæng i hvor gode Blackpool er, og heller måler seg mot de gode europeiske lagene.
Loggført

Kjell249
Medlem

Vis profil
« Svar #198 på: Juni 28, 2011, 14:45:14 »

Jeg vil at Brann skal bli best mulig, og det blir man ikke ved å se til TL. For å si det sånn tror jeg RBK dret ganske så kraftig i hvor gode de andre lagene i Norge var i gulltiden sin. Akkurat som ManU gir bæng i hvor gode Blackpool er, og heller måler seg mot de gode europeiske lagene.
Ingenting tilsier dette i Norge. Det er bare å se på antall tilskuere på europacup kamper sammenlignet med tippeliga. Hvor mange brydde seg om at RBK var dårlige i 2007? En ting RBK ikke dret i så var det spillestyrke i forhold til de andre lagene. Systematisk tappet RBK de andre lagene for spillere, så de skulle fortsette å vinne serien og få være med i CL.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #199 på: Juni 28, 2011, 14:48:50 »

Poenget mitt er at det ikke er nok å være relativt sett best i Norge. Da er man ikke gode. Jeg vil at vi skal være gode - men seriemesterskapet er selvsagt det viktigste.

Man kan være best i klassen og fortsatt være en dimling, for å si det sånn. Å være best i TL er som å være best i PU-klassen - det sier ingen verdens ting.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #200 på: Juni 28, 2011, 14:53:57 »

Det er iallefall ikke nok å være ett av 10 jevngode lag bak de beste i TL.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #201 på: Juni 28, 2011, 14:56:39 »

Synes det er rett og påpeke det begredelige nivået i TL for tiden etter forrige kamp, for makan til forsvarsspill som det Sarpsborg vist har jeg aldri sett i TL. Det Sarpsborg viste var rett og slett skremmende og faller inn i en generell trend der en ser at nivået har stupt i senere år. Dette er ikke bra og fortsetter TL å være en mikkemusliga nivåmessig trorjeg vi vil tape tilskuere til TV og europeisk fotball. Bedre enn et RBKhegemoni er det dog, og heller Brann som topplag i en mikkemusliga enn bunnlag i en anstendig liga.

Ellers er det som de skriver over lite imponerende å være et nestentopplag nårnivået er så lavt som det er.
« Siste redigering: Juni 28, 2011, 14:58:27 av Huff » Loggført

Skarsfjord må gå!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #202 på: Juni 28, 2011, 14:59:50 »

Jeg er helt enig i at å være best i TL ikke sier all verden. Men jeg tror likevel vi skal konsentrere oss om å komme stabilt opp på toppen av denne dimling-ligaen før vi begynner å snakke om å bli "for god for TL".
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #203 på: Juni 28, 2011, 15:01:27 »

Jeg er helt enig i at å være best i TL ikke sier all verden. Men jeg tror likevel vi skal konsentrere oss om å komme stabilt opp på toppen av denne dimling-ligaen før vi begynner å snakke om å bli "for god for TL".

Joda. Men vi trenger ikke nødvendigvis tro vi er noe bare fordi vi slår S08 på bortebane. Det er en vanvittig lang vei å gå før vi er på det nivået jeg ønsker vi skal være, og som vi sto på terskelen til for 4 år siden.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #204 på: Juni 28, 2011, 15:08:04 »

Ja, og så får vi bare håpe at klubben da forvalter posisjonen sin bedre enn forrige gang. For selv Brann kan da ikke klare å skusle vekk et slikt utgangspunkt to ganger?

Og for å svare på mitt eget spørsmål. Klart de kan!

Og en annen ting. Spiller Mjelde på (forhåpentligvis) dette topplaget?
(Det er jo liksom hans tråd...)
Loggført

Rød makt på Hansa!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #205 på: Juni 28, 2011, 15:09:54 »

For Brann er det berre ein ting å forholde seg til, og det er Tippeligaen. Inntil me klarar å stabilisere oss på dei høgste plassane som gjev ekstra spel i utlandet, må me konsentrere oss om det.

Ang Mjelde, så er eg einig i at han har fått mykje ufortent kritikk. Det eg dog er einig med nokre her i, er at han bør stundom bli byta ut før. I går hadde han lite å koma med dei siste 20 minutta, og burde heilt klårt blitt byta ut.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #206 på: Juni 28, 2011, 15:12:55 »

Mjelde kan være i troppen til dette topplaget, ja. Men han er definitivt ikke kaptein på det.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #207 på: Juni 28, 2011, 15:15:13 »

Når man "dømmer" kritikken av Mjelde så må man jo se på utgangspunktet. Det blir feil å fremstille det som om folk mener at Mjelde er helt grusom, mens Haugen er helt fantastisk. Det helt enkle spørsmålet er følgende:

- Har Mjelde vært god nok til å forsvare å starte samtlige kamper han har vært tilgjengelig i?
- Har Haugen vært så dårlig at han ikke har fortjent mer enn én kamp fra start? Og det i en annen rolle enn der han er best.

Det er dette både Haugen og Mjeldes måles opp mot. Mjelde kritiseres fordi han er dårlig i forhold til all tillitten han får, mens mange mener at Haugen er bedre enn spilletiden så langt tilsier. I tillegg til at det er urettferdig at 2/3 av spilletiden han har fått har vært som defensiv midtbanespiller.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Leffen
Medlem

Vis profil
« Svar #208 på: Juni 28, 2011, 15:15:57 »

Mitt problem er ikke nødvendigvis at Mjelde spiller dårlig. Jeg har aldri ment at han er en spiller som vil heve laget. Problemet er klippekortet.
Guastavino viste vel i går at OM er hans posisjon. Vil da heller ha Holmvik og Bentley på hver sin kant, f.eks.

Edit: helt enig i Krakra sitt innlegg over.
Loggført
Jrgn
Medlem

Vis profil
« Svar #209 på: Juni 28, 2011, 15:16:17 »

Når Haugen kommer inn, virker det (på meg) som at Brann faller litt sammen forsvarsmessig. Mitt inntrykk, og merk - inntrykk, er at Brann slipper inn flere mål når Haugen kommer på banen. Ikke at Mjelde har vært fantastisk denne sesongen, men han har heller ikke vært elendig.

Tror Haugen kan utfordre flere i førsteellveren, men at han fremdeles trenger en del tid før han er god nok til en plass i startellveren. Husk hvor lang tid det tok for Huseklepp!

Slik det ligger an nå, synes jeg ingenting tilsier at Mjelde ikke skal ha en plass i startellveren.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #210 på: Juni 28, 2011, 15:19:40 »

Så er spørsmålet om det hadde tatt så lang tid for Huseklepp hvis han hadde blitt satset på fra starten av. Jeg tror ikke han tilfeldigvis ble en dominerende TL-spiller rett før Viking-kampen da Mjelde var tom for alternativer.

Håper iallefall at Haugen blir satset på før han er 24. Hvorfor kan han ikke få vokse og utvikle seg gjennom mye spill i TL i posisjonen han er best i?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #211 på: Juni 28, 2011, 18:06:49 »

Torp var ikke god i går nei, men at han er langt bedre enn Mjelde er det ingen tvil om. Hans bunnivå ligger rundt Mjeldes toppnivå.

Det er å ta det for langt.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #212 på: Juni 28, 2011, 18:11:44 »

Dette er så j... typisk Bergen og Brann. Vi ligger på en 5 plass, 3 poeng bak 1 plass etter 13 kamper. "Alle" forventet at Brann skulle rykke ned eller kjempe i bunnen også driver man og diskuterer om hvor dårlig spillerene er og i Skarsfjord tråden hvor dårlig taktisk han er. Når vi overpresterer så til de grader må det jo ha en sammenheng med at både trenere og spillere gjør det bedre enn forventet.

I stedenfor å klage over hvor dårlige enkelte er (jeg ville også hatt Haugen fremfor Mjelde) så burde man heller trekke frem f.eks Kalven som virkelig går i krigen for Brann fremfor å bruke masse negativ energi på å trekke spillere som leverer bedre enn forventet ned i gjørmen, men det er kanskje artigere å trekke ned enn å bygge opp.

Støttes.
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #213 på: Juni 29, 2011, 02:24:57 »

Mjelde senker tempoet i angrepet, noe som gjør at motstanderen får organisert seg. En offensiv midtbane som Mjelde bør ha fart og være smart med ballen, noe han ikke har. Han er dårlig med ballen og er kun god når han timer løpene sine i boksen. Som med målet mot Sarpsborg, men der skal også Austin ha mye skryt for ett glimrende innlegg. Mjelde scorte ett flott mål, men det er også hans eneste positive egenskap i mine øyne. Det viste han vel i Sandefjord også, at han er god til å time løpene og komme i riktig posisjon.

Haugen besitter med flere gode egenskaper enn det Mjelde gjør. Haugen har også spilt veldig lite i sin vante posisjon, og når han har spilt i sin vante posisjon så har han langt fra gjort seg bort. Haugen har god teknikk, fart, overblikk og pasningsfot. Han har også ett godt skuddbein, noe Mjelde overhodet ikke har. Derimot tar Mjelde han på erfaringen, men for å få erfaring må man kunne spille.

Jeg syntes Skars har vært urettferdig mot Haugen, og Mjelde holder ikke ut en hel sesong om han fortsettes å bruke i omtrent hele kampen fremover. Han vil bli mer og mer utsatt for slitasje og skader, spesielt når kampprogrammet har vært så  tett i det siste. Syntes Haugen bør få sjansen fra start mot Odd og la Mjelde slite benken litt. For stortalentet Haugen er ikke kommet til Brann for å sitte på benken, han har mye større utfordringer enn det, og det er kjipt å sitte på benken når den som spiller istedenfor innehar dårligere egenskaper enn en selv.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #214 på: Juni 29, 2011, 08:06:52 »

Det bør da ikke være tvil om at det finnes spillere, innenfor rekkevidden til tippeligaklubber, som kunne gjort bedre jobb enn Mjelde som høyrekant.

Når det er sagt, så har jeg ikke sett noe som tyder på at Haugen er noe bedre...
Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #215 på: Juni 29, 2011, 09:37:44 »

Synes det er rett og påpeke det begredelige nivået i TL for tiden etter forrige kamp, for makan til forsvarsspill som det Sarpsborg vist har jeg aldri sett i TL. Det Sarpsborg viste var rett og slett skremmende og faller inn i en generell trend der en ser at nivået har stupt i senere år. Dette er ikke bra og fortsetter TL å være en mikkemusliga nivåmessig trorjeg vi vil tape tilskuere til TV og europeisk fotball. Bedre enn et RBKhegemoni er det dog, og heller Brann som topplag i en mikkemusliga enn bunnlag i en anstendig liga.

Ellers er det som de skriver over lite imponerende å være et nestentopplag nårnivået er så lavt som det er.

Jeg er fan av å ha flest mulig lag i den øverste divisjonen, men jeg innser at 16 lag er for mye, man ender fort opp med rask som Sogndal og 08, i tillegg til at vi til neste år kan risikere å få publikumslaget Ranheim opp. For mange middels gode spillere får pr idag sjansen på toppnivå, vi må kanskje ned igjen til 14, muligens 12 lag, for å få en spissere toppserie. 14 i første omgang, så ser man hvordan det blir.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #216 på: Juni 29, 2011, 09:45:38 »

Jeg tror det er sunt med "rask" som Sogndal. Vi trenger klare topplag og klare bunnlag. Det gir forutsigbarhet og muligheten til å tenke langsiktig å bygge over tid og ikke alltid gjøre panikkjøp for å unngå nedrykk eller blakke seg fullstendig fordi man har muligheten til medalje.
« Siste redigering: Juni 29, 2011, 09:50:33 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #217 på: Juni 29, 2011, 23:11:23 »

Sarpsborg spiller dessuten svært attraktiv fotball relativt ofte.
Loggført
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #218 på: Juni 30, 2011, 11:53:01 »

Misliker Sogndal etter de to søppelkampene deres mot oss, men Sarpsborg er jo herlige. Virker som om de gir blanke faen og bare stormer på mål Gliser
Loggført

Ka du ve?
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #219 på: Juni 30, 2011, 20:55:54 »

God kamp av kapteinen, og nok et mål + et feilaktig annulert.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #220 på: Juni 30, 2011, 20:58:32 »

I dag var han god. Beste kampen hans i år og oppmot det nivået han bør være for å forsvare klippekortet.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #221 på: Juni 30, 2011, 22:20:47 »

Svært svak innledningsvis,men spiller seg opp å gjør det meget bra i dag. Solid kamp, og viser muligens at han helst ikke bør spille sentralt?
Loggført

Skarsfjord må gå!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #222 på: Juni 30, 2011, 22:23:03 »

Hvis jeg ikke husker feil scoret han målet mot Molde etter at Haugen hadde kommet innpå og Mjelde var flyttet ut på kanten. Så 3 av 4 scoringer har kommet som kantspiller iallefall.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Eivind
Medlem

Vis profil
« Svar #223 på: Juli 01, 2011, 00:37:04 »

Spilte vel også i en slags kantposisjon i Sandefjord, da han drev å lurte seg inn på bakre stolpe hele tiden? Eller er jeg ute å rabbler nå?
Loggført

You tried your best and you failed miserably. The lesson is: Never try - Homer J Simpson
Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #224 på: Juli 01, 2011, 01:44:03 »

Spilte vel også i en slags kantposisjon i Sandefjord, da han drev å lurte seg inn på bakre stolpe hele tiden? Eller er jeg ute å rabbler nå?

Tror ikke du er helt ute på jordet, men mener han hadde en slags fri rolle. Men at han lurte seg inn på bakre en god del har du helt rett i.
Mye av det vi har sett han gjøre de siste kampene. Den Mjelde vi har sett de 2 siste kampene er veldig lik den Mjelde vi så i Sandefjord. Mangler bare at han treffer mål på skuddene nå, så har vi en meget god hardtarbeidene og anvendelig midtbane spiller. 

Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #225 på: Juli 01, 2011, 07:15:54 »

Spillet er fortsatt mye å gå på, men han gjør jo det som gjorde at han ble hentet fra Sandefjord i første omgang - scorer mål.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #226 på: Juli 03, 2011, 18:55:22 »

Scorer mål, scorer mål, scorer mååål. Flott framgang av Mjelde i det siste, og i dag synes eg også han i spelefasen tar nye steg. Han hadde fortjent den som havnet i stolpen, men når han desker opp med ein offsidelurende lekkerbisken kort tid etter er det ok. I dag er han stor!
Loggført

Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #227 på: Juli 03, 2011, 19:07:57 »

Synes kanskje at Mjelde fortjener litt skryt nå ja. Spesielt av de som har gitt ham pepper stort sett hele sesongen. Faller vel selv delvis inn under den kategorien dessverre, men han har vel vært ganske skuffende i en god del kamper. Men i det siste har han vist mer av hva som bor i ham, og det må vi jo bare være glad for istedenfor å tviholde på kjepphester om at andre må inn osv. Fortsetter han å spille bra, og ikke minst bøtte inn mål med samme frekvens, så skal han naturligvis fortsette å ha en plass i første-elleveren.
Loggført

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til...
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #228 på: Juli 03, 2011, 19:15:50 »

Ja, de siste 2-3 kampene har han forsvart en plass i førsteelveren. Det er selvfølgelig bra at han står frem i en slik periode hvor mange er slitne og det var forventet at vi skulle falle litt nedpå.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #229 på: Juli 03, 2011, 20:40:42 »

Spillet er fortsatt mye å gå på, men han gjør jo det som gjorde at han ble hentet fra Sandefjord i første omgang - scorer mål.

Godt oppsummert. Ut fra spillerens ferdigheter er jeg dog usikker på hvor myemer det er å hente, men skorer han mål kan han selvsagt fortsette å være svært begrenset på alt det andre.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #230 på: Juli 03, 2011, 20:52:19 »

All mulig skryt til Mjelde som ser ut til å ha våknet fra den dype dvale.
Loggført

Ka du ve?
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #231 på: Juli 03, 2011, 20:53:02 »

Mjelde er giftig foran mål og jeg håper etterhvert at Skarsfjord gir Erik hovedansvaret for frispark utenfor 16. Austin har tilslag, Mjelde har nesten like godt tilslag, men med mye bedre presisjon.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #232 på: Juli 03, 2011, 21:00:28 »

I dag er det bare å hylle gutten. Jeg tar ikke tilbake noe jeg har sagt, ikke nå som det virker som han har tatt det til seg. Blunker Veldig fin formstigning i det siste!
Loggført

aleksanderhjelleseth
Medlem

Vis profil
« Svar #233 på: Juli 03, 2011, 21:13:09 »

ja skryt til mjelde, han har virkelig stått frem som en vital del av førsteelveren i det siste, bra for han, bra for brann og bra for bergen. i dag leverte laget en meget solid førsteomgang, andre omgang var mer rufsete. men eg synst laget vårt fremstår som meget solide. takk for at dere gjore søndagen min, heia brann! Kult
Loggført

Kun i verdens fineste by.
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #234 på: Juli 03, 2011, 23:52:21 »

Mjelde er giftig foran mål og jeg håper etterhvert at Skarsfjord gir Erik hovedansvaret for frispark utenfor 16. Austin har tilslag, Mjelde har nesten like godt tilslag, men med mye bedre presisjon.

Han hadde i hvertfall et kanonmål på frispark mot oss i 06 eller 07 da Brann bestemte seg for å være svært slemme mot Sandefjord ved å dominere og lede 3-0 for så å la Sandefjord skore tre på rappen før vi la på til 4-3 og 5-3 like før slutten.
Loggført

Skarsfjord må gå!
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #235 på: Juli 04, 2011, 00:27:33 »

Det var i 2006. Erik Mjelde tok nesten alltid frispark rett utenfor 16 meter for 2. laget og juniorlaget i 2002, og scoret nesten hver gang. Jeg må for øvrig si at jeg har litt vanskeligheter med å forstå all kritikken som er blitt rettet mot ham den siste tiden. Dette minner meg om kritikken mot Eirik Bakke i fjor og i forfjor. Man ser på feilene og ikke på bidragene. Mjelde har etter mitt syn hvert blant Branns beste spillere de siste tre kampene, og Branns beste mot Odd sist. Ikke bare scorer han, men han står frem som en kaptein og gjør jobben sin uten ball, både defensivt og offensivt. Jeg ser kampen fra Stadion og ser hvor mye arbeid han legger ut i hver kamp. Det er faktisk ikke tilfeldig at han kommer opp i situasjoner der han scorer mål, i dag var han på rett plass mange ganger uten å få ballen.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #236 på: Juli 04, 2011, 00:34:09 »

...Mjelde har etter mitt syn hvert blant Branns beste spillere de siste tre kampene...

Akkurat på det punktet er det nok få som er uenig med deg, men så er det ikkje disse kampene som har vore fokus heller. Mjelde no er ein heilt annen Mjelde enn tidligere i sesongen, og eg håper me får sjå masse meir av presens-Mjelde resten av sesongen. Synd stolpen ikkje stod der den skulle for øvrig.
Loggført

gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #237 på: Juli 04, 2011, 00:46:28 »

...Mjelde har etter mitt syn hvert blant Branns beste spillere de siste tre kampene...

Akkurat på det punktet er det nok få som er uenig med deg, men så er det ikkje disse kampene som har vore fokus heller.

Tja, i kamptrådene både her og på VGD er det standard med massiv syting om hvor hardt Mjelde suger, også i de siste tre kampene. Jeg vet heller ikke om jeg er helt enig i all kritikken mot ham tidligere i sesongen , men det er nok litt seint på kvelden til at jeg orker å begrunne det.
Loggført
olebrann3
Medlem

Lidelse 1963-2007

Vis profil
« Svar #238 på: Juli 04, 2011, 10:13:49 »

Eg har vært en av de som har kritisert han, men denne uken har han endelig begynt å levere!
Forøvrig er det fortsatt deler av spillet han bør bli bedre på enda. Synst han fremdeles er potte treig når han får ballen
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #239 på: August 26, 2011, 23:26:54 »

Nok et hjertesukk om kapteinen vår: Han synger ikke med på Nystemten. Møkkamann.
Loggført

tippetuppen
Medlem

Stella Artois

Vis profil
« Svar #240 på: August 27, 2011, 10:36:43 »

At han ikkje synger med betyr fint lite. Kan ikkje forvente mer fra en Arnastril.
 Det urovekkende er at han får lov til å spille hele kampen. Var jo banens desidert svakeste (hvis man glemmer Bentley)
Loggført

Slepp Roald fri
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #241 på: August 27, 2011, 11:09:59 »

Bentley var en helt forskjellig spiller i først og andre.
Mjelde var gjevnt dårlig gjennom hele kampen, rett sted til rett tid et par ganger, men hverken kald eller dyktig nok når det kom til avslutning. Virker nesten som om han har gått sur, evt. surere....
Loggført

Guinness - Makes you drunk
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #242 på: August 27, 2011, 13:56:06 »

Jeg har forstått hvorfor MIM ikke ville ha Erik Mjelde. Han passet rett og slett ikke inn i det underholdende systemet MIM brukte. Brann spilte offensiv og underholdende fotball, selv om det ble en del baklens også. Det var iallefall underholdende, noe som det ikke er nå. Når Mjelde skal være sentral så blir det aldri underholdende, det kan det fort bli med Haugen og Gustav. Mjelde og Gustav går ikke sammen, what so ever!
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #243 på: September 17, 2011, 02:35:10 »

Påstand:
Erik Mjelde er kaptein på et lag med meget god moral. Dermed er det sannsynlig at han er en god kaptein, men på en måte vi vanlige tilskuere ikke legger merke til.
Loggført
abe78
Medlem

Vis profil
« Svar #244 på: September 17, 2011, 03:04:10 »

Påstand:
Erik Mjelde er kaptein på et lag med meget god moral. Dermed er det sannsynlig at han er en god kaptein, men på en måte vi vanlige tilskuere ikke legger merke til.

Helt enig! Og det er egentlig naivt å tro noe annet. Anbefaler alle som ikke tror på dette om å oppsøke en trening for å høre hva som blir sagt...
Loggført

.og husk!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #245 på: September 17, 2011, 03:08:55 »

Påstand:

Helt enig! Og det er egentlig naivt å tro noe annet. Anbefaler alle som ikke tror på dette om å oppsøke en trening for å høre hva som blir sagt...

Det har jeg prøvd å state en stund også. Selv om han ikke har hatt en fantastisk sesong spillemessig, tipper jeg han også har andre gode egenskaper.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #246 på: September 17, 2011, 03:17:04 »

Påstand:

Men vi ser han jo på kamp, og han er jo ikke akkurat en som går i krigen eller maner til innsats. Om han er bra motivator på trening (om det er dette du hinter til, jeg aner ikke), så trenger han da ikke være kaptein av den grunn? Men klart, det florerer jo ikke av gode kapteinsemner i klubben for tiden.

Når det er sagt ble jeg positivt overrasket over innsatsen hans som DM i dag. Han jobbet hardere enn jeg har sett på lenge - helt til han ble flyttet frem i angrepsleddet. Farligere offensivt var det også, og så lenge han legger beslag på høyrekantplassen, så ser jeg gjerne at han fortsetter med å skjære inn i banen og skyte slik han gjorde i dag. Jeg er dog ikke nyfrelst. Dagens innsats var en god squad-spiller verdig.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #247 på: September 17, 2011, 04:02:21 »

Nå skal det vel sies at vi ikke akkurat hører eller får med oss alle beskjeder som går rundt mellom spillerne. Men for all del, han er ofte hengende med kroppsspråket.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #248 på: September 17, 2011, 04:27:35 »

Det gjør vi selvsagt ikke, uten at jeg har voldsom tro på at han fremstår som sin rake motsetning på det området heller.

Mine kilder (hoho) gir han ihvertfall ikke veldig mye kred. En hyggelig type, men ikke en som er et forbilde på noen som helst måte. Dog er dette annenhånds, så jeg fester ikke 100% lit til det. Men nok - og det er også slik han fremstår for meg.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #249 på: September 17, 2011, 06:47:13 »

Haha, tror folk det er umulig for laget å ha en god moral uten en god kaptein?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #250 på: September 17, 2011, 07:24:01 »

Påstand:

Om han var en kaptein med god moral hadde han jublet for vinnermålet og ikke vert opptatt med å furte over å ha blitt tatt av banen.
Loggført
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #251 på: September 17, 2011, 07:48:54 »

Påstand:

Mulig at han er god som kaptein, bare så synd at han ikke er det som spiller.
Loggført
Lidenskapen
Medlem

Vis profil
« Svar #252 på: September 17, 2011, 10:09:40 »

han e en grinegutt , en sutrekopp og en meget begrenset spiller på alle punkter.
Igår etter en duell da mjelde fikk innkast så kom holmvik og prøvde og ta han i neven for god jobb, men mjelde  gadd ikkje og shake hands med han en gang, bare gikk videre og mumlet nokke mens holmvik stod igjen og så dumt på han, så tror det ulmer litt i spillegruppen om mjelde sitt kapteinsverv
Loggført

En by, et lag, SK Brann
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #253 på: September 17, 2011, 11:09:12 »

Håper noen andre snart aspirerer til kapteins bindet
Loggført
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #254 på: September 17, 2011, 11:10:48 »

Hva mener folk om Torp som kaptein?
Loggført

haak
Medlem

Vis profil
« Svar #255 på: September 17, 2011, 11:12:56 »

Vi avslutta med fremtidens kaptein: Zsolt Korcsmar Glad
Loggført
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #256 på: September 17, 2011, 11:17:11 »

Vil ikke ha en kaptein som kan forsvinne til en større liga. Sånn sett er Mjelde ganske safe.
Loggført

nero
Medlem

Vis profil
« Svar #257 på: September 17, 2011, 12:44:31 »

Vil ikke ha en kaptein som kan forsvinne til en større liga. Sånn sett er Mjelde ganske safe.

"Ganske safe" er vel understatement of the year.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #258 på: September 17, 2011, 12:55:22 »

Påstand:

Det er bare en teori som dukket opp i hodet mitt. Når jeg skrev det visste jeg ikke at han ikke jublet for målet. Under kampene er det lite som tyder på at han er en god kaptein, men altså, kanskje han er bedre enn vi tror.
Uansett stemmer jeg for Zolt som kaptein neste år.
Loggført
GlennK
Medlem

Vis profil
« Svar #259 på: September 17, 2011, 12:58:45 »

Sur fordi han ble byttet ut og jublet ikke en gang for scoringen. Mjelde blir for meg mer og mer en vits...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article209891.ece
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #260 på: September 17, 2011, 13:32:13 »

Haha, tror folk det er umulig for laget å ha en god moral uten en god kaptein?

Nei, men må da være lov å tro at det kan være en sammenheng. Trenger ikke nødvendigvis være saken med Mjelde, men slike innlegg som dette hjelper vel ingen argumenter.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #261 på: September 17, 2011, 14:05:09 »

Ny kontrakt til Austin og vi har en bankers kaptein.
Loggført
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #262 på: September 17, 2011, 15:45:36 »

Ny kontrakt til Austin og vi har en bankers kaptein.

Han er jo uansett den reelle kapteinen allerede, i kraft av sitt eksempel.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #263 på: September 17, 2011, 16:41:00 »

Sur fordi han ble byttet ut og jublet ikke en gang for scoringen. Mjelde blir for meg mer og mer en vits...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article209891.ece

Latterlig. At han ikke jubler for målet er latterlig, og at han i tillegg går ut og sier det, selv med latter, er på trynet.
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #264 på: September 17, 2011, 17:00:17 »

En bergenser som spiller for Brann, som ikke synger Nystemten og ikke jubler for mål.

Hassan (som synger med på Nystemten) er mer bergenser enn Erik Mjelde.
Loggført

Ka du ve?
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #265 på: September 17, 2011, 17:03:43 »

Fullstendig enig med Klaus og Markmus.
Loggført
nummer9
Medlem

Vis profil
« Svar #266 på: September 18, 2011, 01:12:32 »

Så ikke ut som om Haugen sang med på nystemten heller. Så jeg feil?
Loggført
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #267 på: September 18, 2011, 01:35:04 »

Ikke med mindre han synger samtidig som han tygger tyggis.
Loggført

Ka du ve?
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #268 på: September 18, 2011, 01:54:33 »

Så ikke ut som om Haugen sang med på nystemten heller. Så jeg feil?

Nei, han er nok ikke typen. Huse gjorde vel heller ikke det.
Kalvenes derimot, der har du flott representant for Bergen og Brann.
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #269 på: September 18, 2011, 02:26:25 »

Selv Andresen var med på Nystemten (i alle fall noen strofer).
Loggført

Ka du ve?
1908
Medlem

Vis profil
« Svar #270 på: September 18, 2011, 09:57:41 »

Til og med bortelagets trener har synget med..... =)
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #271 på: September 18, 2011, 11:49:47 »

Han sang no i går ut i frå det eg såg på TV'en.
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #272 på: September 18, 2011, 11:52:53 »

Nei, det kan jeg garantere at han ikke gjorde.
Loggført

Ka du ve?
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #273 på: September 18, 2011, 11:53:37 »

Nei, det kan jeg garantere at han ikke gjorde.

Rart. I så fall var det miming eg såg.
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #274 på: September 18, 2011, 11:53:49 »

Du så ikke det heller. Det kan jeg garantere.
Loggført

Ka du ve?
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #275 på: September 18, 2011, 11:55:26 »

Du så ikke det heller. Det kan jeg garantere.

Har du sett gjennom klippet fleire gongar?
Loggført

Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #276 på: September 18, 2011, 11:58:22 »

Nei, men jeg kan garantere deg at Mjelde hverken sang eller mimet Nystemten i går Rekker tunge
Loggført

Ka du ve?
1908
Medlem

Vis profil
« Svar #277 på: September 18, 2011, 12:54:20 »

Tror ikke Mjelde kan nystemten helt Rekker tunge I starten synger han ikke.. Men han synger litt midt i nystemten før det igjen blir stille.. Kan ikke si Hassan "synger" med han heller.. Spørs om Haugen kan nystemten og...
Loggført
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #278 på: September 19, 2011, 03:23:48 »

Tror ikke Mjelde kan nystemten helt Rekker tunge I starten synger han ikke.. Men han synger litt midt i nystemten før det igjen blir stille.. Kan ikke si Hassan "synger" med han heller.. Spørs om Haugen kan nystemten og...

Mjelde er kaptein og skal kunne nystemten, ikke minst som en fra Bergen. Han er eldre enn Haugen også, jeg kunne heller ikke nystemten før jeg var 20. Flaut, men sånn er det.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #279 på: September 19, 2011, 03:56:21 »

Mjelde er kaptein og skal kunne nystemten, ikke minst som en fra Bergen. Han er eldre enn Haugen også, jeg kunne heller ikke nystemten før jeg var 20. Flaut, men sånn er det.

Om man ikke kan den fra før, så bør man lære den seg ganske kjapt når man blir Brannspiller. Det er jo ikke akkurat en vanskelig sang ... Jeg tror problemet er at de ikek forstår viktigheten av det for mange av oss.
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #280 på: September 20, 2011, 18:27:42 »

Nei, nei , nei og atter nei!
Loggført

Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #281 på: September 20, 2011, 18:59:44 »

Nei, nei , nei og atter nei!

Er Austin i stallen bør han kansje bli kaptein neste år. Eventuellt får vi satse på Zsolt, regner med de andre forstår engelsk. Vi har ingen norske kapteinsemner.
Loggført

Skarsfjord må gå!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #282 på: Oktober 17, 2011, 08:03:52 »

Mjelde med stikk til Mjelde i dagens BT. Like ydmyk som alltid.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #283 på: Oktober 17, 2011, 08:31:01 »

Mjelde med stikk til Mjelde i dagens BT. Like ydmyk som alltid.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article212490.ece

Tja, synes egentlig ikke at det er så ille. Han kunne smelt mye mer til enn dette.
Loggført

Rød makt på Hansa!
vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #284 på: Oktober 17, 2011, 08:41:32 »

Fikk folk med seg på hvor mye Mjelde kjeftet på Barmen mot vålerengen? Tror det var i etterkant av det første målet - for meg så såg det ut som om Mjelde mistet markeringen sin og gav skulden til Barmen.
Loggført

Tiocfaidh ár lá
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #285 på: Oktober 17, 2011, 10:02:33 »

Mjelde har én god sesong i TL. Thats it. For et overraskelseslag som kom fra adeccoligaen uten noe særlig press på seg.
Det er neppe sånn at MIM ligger våken om nettene fordi han ikke satset på ham. Selv om Mjelde kanskje ville vært enda bedre hvis Mjelde hadde hatt mer tillitt til ham.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #286 på: Oktober 17, 2011, 14:47:12 »

Faen for en nisse den mannen er. Dette sitatet sier alt, i mine øyne:

"- Jeg fikk en del tilbakemeldinger som jeg var skuffet over. Blant annet at jeg måtte tenke mer på skolen, for det var ikke sikkert jeg ble toppspiller.

- Hva tenkte du da?

- Det var jo litt av en ting å si til en 18-åring som hadde stort fokus på å bli fotballspiller!"

SAMTLIGE i fotball-Norge understreker hvor viktig det er med utdannelse, siden man ikke kan forvente å leve av fotball - og om man er så god og heldig, så tar det uansett slutt etter relativt kort tid. Dette er noe alle er enige i. Utenom kapteinen vår. Den gjennomprofesjonelle kapteinen vår. Som holder høy Adeccostandard.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #287 på: Oktober 17, 2011, 15:15:52 »

Fikk folk med seg på hvor mye Mjelde kjeftet på Barmen mot vålerengen? Tror det var i etterkant av det første målet - for meg så såg det ut som om Mjelde mistet markeringen sin og gav skulden til Barmen.

Jeg så ikke hvem han kjeftet på, men jeg så at han kjeftet ja.
Loggført

nero
Medlem

Vis profil
« Svar #288 på: Oktober 17, 2011, 15:16:57 »

Erik Mjelde blir bare mer og mer patetisk, og lever opp til ryktet som sutregutt nr. 1. Er Skarsfjord redd for sytingen hans siden han har delt ut klippekort og kapteinsbind til Mjelde?

MIM hadde sine svakheter som trener, men her gjorde han alt rett. Erik M. var ikke i nærheten av det nivået Brann hadde på sitt beste under MIM.
« Siste redigering: Oktober 17, 2011, 15:18:44 av nero » Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #289 på: Oktober 17, 2011, 15:19:58 »

Ja, det er helt utrolig at Mjelde fortsatt klager på at Mjelde sr. ikke satset på ham. Samtidig oppfordrer han dagens talenter til å være "tålmodige" og at det beste for dem er å få noen innhopp her og der.

Dette er kapteinen vår. En primadonna, en sutreunge og en middelmådighet. Jeg lurer også på om klippekortet og kapteinsemnet bare er gitt ham for at unngå sutringen som kommer hvis han ikke får spille. At han ikke har klart å legge bak seg vrakingen for snart 10 år siden viser en fyr som ikke tåler å ikke få viljen sin. Samme fyr som ikke klarte å juble da vi scoret fordi han var sur etter å ha blitt byttet ut.

Og Mjelde var ikke god nok for MIMs gullag. Han er fortsatt ikke god nok for et lag som kjemper om gull. Han kommer nok aldri til å bli det heller. En middels spiller som på grunn av innsatsen kan gjøre det godt i en liten klubb. I en større klubb med medalje-/gullambisjoner faller han igjennom. Så lenge Mjelde har klippekort tar vi ikke gull i TL. Kanskje i cupen, der har mange middelmådigheter klart det tidligere.
« Siste redigering: Oktober 17, 2011, 15:21:41 av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #290 på: Oktober 17, 2011, 16:03:57 »

For å si det sånn: Jeg hyller MIM for at han ikke satset på Erik Mjelde. En middelmådighet som passer mye bedre i en mindre klubb enn i f.eks Brann. Erik Mjelde burde legge dette bak seg, det er normalt å bli vraket og de går ikke ut 10 år senere og syter om det. MIM gjorde ett valg for å bygge ett topplag og Erik Mjelde var ikke i nærheten til å være i de planene. Det burde han heller ikke være nå. Håper han forsvinner i januar, for denne sytepaven trenger ikke Brann.
Loggført
Joggi Bogga
Medlem

Vis profil
« Svar #291 på: Oktober 17, 2011, 17:08:24 »

Ikke vanskelig å være enig med flere av de over i denne saken.

For meg er det problematisk at vi har en såpass virkelighetsfjern kaptein.
Loggført

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #292 på: Oktober 17, 2011, 17:21:21 »

Likner mye på Tommy Knarvik denne karen, både på og utenfor banen. Knarvik har vel riktignok vokst mentalt sett.

Irriterende type denne Mjelde (Erik altså). En av TLs mest sutrete spillere.
Loggført

Skarsfjord må gå!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #293 på: Oktober 17, 2011, 17:54:33 »

Har vi noensinne hatt en kaptein med like dårlige rykte blant fansen?
Loggført

SK
Medlem

Vis profil
« Svar #294 på: Oktober 17, 2011, 18:07:24 »

Jeg har aldri vært borti en mer uverdig kaptein noe sted enn Erik Mjelde. Hadde ikke gjort meg noe om vi ga ham bort gratis til Sogndal etter sesongen.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #295 på: Oktober 17, 2011, 18:14:55 »

Jeg lurer også på om klippekortet og kapteinsemnet bare er gitt ham for at unngå sutringen som kommer hvis han ikke får spille.

Seriøst? Hva sier det da om Skarsfjord?
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #296 på: Oktober 17, 2011, 18:16:50 »

Sannsynligvis ikke. Og spør du meg er mye veldig overdrevet. Men det baller jo på seg når alt som blir sagt og gjort blir tatt opp i verste mening.
Loggført

Rød makt på Hansa!
gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #297 på: Oktober 17, 2011, 18:43:04 »

Likner mye på Tommy Knarvik denne karen, både på og utenfor banen. Knarvik har vel riktignok vokst mentalt sett.

Irriterende type denne Mjelde (Erik altså). En av TLs mest sutrete spillere.

En del forskjell på Knarvik og Erik Mjelde. Knarvik sutret ikke da han i 2001 satt mye på benken til tross for at han scoret mange mål når han kom inn som innbytter. Det var først når han havnet på benken etter å ha blitt kåret til Årets spiller i Brann, at sytingen startet. For Mjelde startet masingen og okkingen alt da han satt på tribunen i et par kamper for Brann i sin første sesong i A-stallen som 18-åring. Til tross for at både Erlend Storesund og Arve Walde, begge ett år yngre enn Mjelde, fikk prøve seg en del (også fra start), kom Erik Mjelde med beskyldning retning Monsamjelden om hvor lite ostringen satset på egne talenter. Til slutt sutret han seg bort fra Brann, og sytingen nådde sitt klimaks i intervju med lokalavisen rett etter overgangen til Løv-Ham. I Sandefjord var han meget påpasselig med å sende småstikk retning Monsamjelden og Brann nesten hver gang han var i nærheten av en journalist - helt til Brann ved Steinar Nilsen begynte å vise interesse for spilleren. Det ville overraske meg om han ikke fortsatte sytet når han nå møter Monsamjelden for første gang som Brann-spiller. Faktisk er jeg noe overrasket over hvor mild han er mot ostringen i intervjuet.
Loggført
Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #298 på: Oktober 17, 2011, 18:51:47 »

For en gangs skyld er det vel riktig å bruke "Mjelde må gå" ropet.

Mjelde er en helt ok squad player i laget vårt, så at han kan bli har jeg ingenting i mot. Men sånn som det ser ut i dag, så er faktisk Mjelde god nok til å spille desverre. Det er ikke sånn at Mjelde står tilbake for så mange på den sentrale midtbanen vår i dag. At han er kaptein er noe annet. Det er rett og slett en skandale. Austin er og forblir den egentlige kapteinen vår. Det vet alle som følger Brann. 
Det bør være et supporter krav at Mjelde mister båndet neste sesong, det er også noe folket og spesielt Bataljonen bør ta opp med Brann. Det er regelrett flaut at sutrekongen skal være "sjefen" når våre 11 utvalgte entrer gressbanen.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #299 på: Oktober 17, 2011, 18:54:14 »

Jeg lurer også på om klippekortet og kapteinsemnet bare er gitt ham for at unngå sutringen som kommer hvis han ikke får spille.

Useriøst, og jeg tviler på det.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #300 på: Oktober 17, 2011, 18:54:58 »

Sannsynligvis ikke. Og spør du meg er mye veldig overdrevet. Men det baller jo på seg når alt som blir sagt og gjort blir tatt opp i verste mening.

Ja, hylekoret her inne ligner litt på Mjelde til tider.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #301 på: Oktober 17, 2011, 19:10:06 »

Ja, og det er jo litt merkelig å komme med en hel tirade mot en spiller, men samtidig er den verste beskyldningen mot treneren.
Loggført

Rød makt på Hansa!
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #302 på: Oktober 17, 2011, 20:23:50 »

Hovedproblemet til Mjelde er at han er en høyst middelmådig spiller. Når han i tillegg er en sutrekopp, er det kanskje ikke så rart at han ikke scorer høyest på popularitetsbarometeret.
Loggført
Too far east
Medlem

Vis profil
« Svar #303 på: Oktober 17, 2011, 21:14:56 »

Da brukte han nok engang 90 minutter på å bevise at Mons Ivar hadde helt rett....
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #304 på: Oktober 17, 2011, 21:52:40 »

Ja, og det er jo litt merkelig å komme med en hel tirade mot en spiller, men samtidig er den verste beskyldningen mot treneren.
Jeg har da ikke lagt skjul på at jeg mener at Skarsfjord fremstår som en av TLs feigeste trenere. Så om det kom ut som en beskyldning mot ham så gjør det meg ingenting. Det er ikke unaturlig at Skarsfjord lar Mjelde spille for å hindre at han skaper konflikter. Det ville ikke overrasket meg et sekund. Det er egentlig den eneste logiske grunnen til at han starter hver jævla kamp.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #305 på: Oktober 17, 2011, 22:11:01 »

Da brukte han nok engang 90 minutter på å bevise at Mons Ivar hadde helt rett....
Det var én Mjelde som beviste at det var feil å vrake ham i kveld og det var ikke Erik.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #306 på: Oktober 17, 2011, 22:44:41 »

Sammen med nesten hele resten av laget.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #307 på: Oktober 17, 2011, 22:54:06 »

Sammen med nesten hele resten av laget.

Det er sant. Men ikke faen om han går foran med noe eksempel som kaptein.
Loggført

Too far east
Medlem

Vis profil
« Svar #308 på: Oktober 17, 2011, 22:57:42 »

Enig i det, men hans rolle som kaptein og forbilde gjør at fallhøyden blir større, når man bruker kamp etter kamp til å senke sine medspillere, både verbalt og med kroppsspråk.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #309 på: November 11, 2011, 17:40:22 »

En tanke jeg har gjort meg:

Erik Mjelde er ikke videre populær her på forumet, og han er kaptein.

Nå har ikke jeg vært aktiv her inne lenger enn siden i vår, men slik jeg oppfattet det så var heller ikke Eirik Bakke eller Martin Andresen særlig populær blant fansen. Erlend Hanstveit og Cato Guntveit var grei nok. Waltin var en fin type, men minst like dårlig som Mjelde. Vi må vel tilbake til Svante for å finne en skikkelig populær kaptein.
Var Opdal kaptein, forresten?

Poenget er at man nesten kan ane et mønster.
Loggført
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #310 på: November 11, 2011, 17:42:28 »

Såvidt jeg husker så var vel Opdal kaptein før Mjelde?
Loggført
kabelmann
Medlem

Et gull til, takk.

Vis profil
« Svar #311 på: November 11, 2011, 17:44:43 »

Jeg hadde absolutt ingen problemer med Andresen som kaptein. Snarere tvert i mot.
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #312 på: November 11, 2011, 17:47:09 »

Jeg hadde absolutt ingen problemer med Andresen som kaptein. Snarere tvert i mot.

Ikke jeg heller, han var en utmerket kaptein som holdt laget sammen.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #313 på: November 11, 2011, 19:35:20 »

Beste kapteinen ihvertfall siden Svante. Kanskje i hele min levetid.
Loggført

olebrann3
Medlem

Lidelse 1963-2007

Vis profil
« Svar #314 på: November 11, 2011, 20:32:45 »

Andresen var kanon som kaptein. Misnøyen kom da han signerte for engen!
Loggført

Chrisstah
Medlem

Vis profil
« Svar #315 på: November 15, 2011, 12:59:48 »

Andresen var kanon som kaptein. Misnøyen kom da han signerte for engen!

Etter at han hadde lovet å være i Brann under seriefesten i 07, samtidig som han prøvde å hente halve apperatet vårt med seg over til Vif.. Men en utmerket kaptein, det skal han ha..
Loggført

monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #316 på: November 16, 2011, 12:09:53 »

Enig. Andresen var en fantastisk god kaptein. Mjelde er i stikk motsatt ende av skalaen. Austin er helt klart det beste kapteinsmaterialet vi har i laget. Det er han som fyrer opp laget i pausene, og det er han som går fram på banen som et godt eksempel. Torp kunne ha blitt en kandidat. Men det ser skralt ut, er stygt redd for at Mjelde blir kaptein neste år også
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #317 på: November 16, 2011, 18:43:23 »

Det tror ikke jeg. Jeg var enig med Skarsfjord i at Mjelde skulle bli kaptein forrige vinter. Da fremstod han som den minst dårlige kandidaten. Så har Austin stått frem og Zolt har etablert seg. Jeg tror begge er foran i køen, så sant de er der når neste sesong starter, både i form av lederegenskaper og ferdigheter.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #318 på: November 16, 2011, 18:47:26 »

Det er vel ingen verdens tvil om at Austin vil være foran Mjelde både i form av ferdigheter og i form av lederegenskaper neste sesong? Høyst sannsynelig Zsolt også. Hvilket de også var i vinter, sammen med Torp. Tror også Kalvenes hadde vært en bedre kaptein.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
nero
Medlem

Vis profil
« Svar #319 på: November 17, 2011, 08:09:02 »

Synes i grunnen at Mjelde mangler absolutt alt en kaptein bør ha av kvaliteter.

Bortsett fra at han kan snakke norsk, da.
Loggført
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #320 på: November 17, 2011, 08:44:41 »

Han er lokal. Men det er vel mer en egenskap enn en kvalitet.
Loggført

Ka du ve?
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #321 på: November 17, 2011, 09:22:04 »

Det tror ikke jeg. Jeg var enig med Skarsfjord i at Mjelde skulle bli kaptein forrige vinter. Da fremstod han som den minst dårlige kandidaten. Så har Austin stått frem og Zolt har etablert seg. Jeg tror begge er foran i køen, så sant de er der når neste sesong starter, både i form av lederegenskaper og ferdigheter.

det var tydelig at Austin burde vært kaptein før denne sesongen også. eneste ankepunktet de fleste hadde, var at han ikke snakket norsk og at han sikkert ble solgt i sommerpausen.
Loggført

"og der snubler Sæternes igjen"
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #322 på: November 17, 2011, 11:03:23 »

Og til neste år er ankepunktet mot Austin at han ikke har skrevet ny kontrakt og senest solgt i sommerpausen.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #323 på: November 17, 2011, 11:13:42 »

http://fotball.bt.no/eliteserien/article222485.ece

Mjelde skal tenke mer på seg selv i år. Det kan vel tyde på at han også innser at han ikke blir kaptein i år. Noe som forhåpentligvis vil gjøre godt for prestasjonen hans.
« Siste redigering: Februar 01, 2012, 23:27:28 av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #324 på: Februar 02, 2012, 12:23:20 »

Stort intervju med Mjelde i BT forleden. Prisverdig at han tar selvkritikk, men jeg stusser over det han sier om piping på feilpasninger. Det pipes 1000 ganger mer på landskamper på Ullevaal enn vi gjør på Stadion. Vi piper sjeldent. Den saken er faktisk helt inormt grei!
Loggført
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #325 på: Februar 02, 2012, 13:19:08 »

Synes han gjør en grei figur, ang. piping så virker det på meg som om ordvalget er i mangel av noe bedre for å beskrive presset på stadion og frustrasjonen fra tribunen.
Loggført

ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #326 på: Februar 02, 2012, 14:44:34 »

Han sikter sikkert til at folk rabler om man slår en feilpasning. Det kollektive "neeei!" er kanskje ikke like sterkt andre steder.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #327 på: Februar 02, 2012, 14:50:23 »

Nå er det ikke sikkert at det var Mjelde som tok opp pipingen. Strengt tatt tviler jeg på det, men det er jo greit å kommentere det når spørsmålet dukker opp. Det er jo ingen supporterslakt akkurat.

Ellers er det bra at Mjelde også ser det de fleste av oss har sett. At han ikke har vært god nok. Selv om målantallet er bra nok er delaktigheten i det oppbyggende spillet for dårlig, og han er ærlig talt ikke så god defensivt, men jobber bra. Vi kan jo håpe at han kommer tilbake til 2009-nivå, men da tror jeg han er avhengig av litt andre arbeidsoppgaver. I fjor måtte han dekke for store områder, og det har han ikke farten til å beherske. Da blir han løpende for mye igjennom. Mjelde burde egentlig bare ligge rundt sekstenmeteren og bruke målteften sin. Det er hans klart største styrke, selv om det i fjor ble fremstilt som at han først og fremst var en balanserende spiller som ga defensiv trygghet.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
monzilla
Medlem

Vis profil
« Svar #328 på: Februar 23, 2012, 17:00:21 »

Bare slik at treningskamptråden skal bli kuppet av Mjeldediskusjon, så tar jeg det her.

Jeg er sikker på at Mjelde er hakket bedre enn det veldig mange tror han er. Problemet med Mjelde er at holdningen hans er av og helt feil, og langt i fra en kaptein verdig. Sutrete kropsspråk, tidvis veldig slapp innsats, rare utspill i media (ref: "jeg bryr meg ikke om jeg er kaptein"). Ting som dette har nok mye å si. Hadde Mjelde jobbet knallhardt hver kamp og vært ydmyk i forhold til sin egen rolle tror jeg nok at folk hadde likt han betydelig bedre.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #329 på: Februar 23, 2012, 17:18:31 »

Forhåpentligvis vil ha få en opptur når han ikke har kapteinsbindet å tenke på. Om det blir bra nok til å få spille gjenstår å se. Men vi må jo ha gode spillere i bakhånd også.
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #330 på: Februar 23, 2012, 17:24:12 »

Bare slik at treningskamptråden skal bli kuppet av Mjeldediskusjon, så tar jeg det her.

Jeg er sikker på at Mjelde er hakket bedre enn det veldig mange tror han er. Problemet med Mjelde er at holdningen hans er av og helt feil, og langt i fra en kaptein verdig. Sutrete kropsspråk, tidvis veldig slapp innsats, rare utspill i media (ref: "jeg bryr meg ikke om jeg er kaptein"). Ting som dette har nok mye å si. Hadde Mjelde jobbet knallhardt hver kamp og vært ydmyk i forhold til sin egen rolle tror jeg nok at folk hadde likt han betydelig bedre.
Jeg tror problemet først og fremst er at han blir brukt feil i forhold til de kvalitetene han har. Det virker som at enkelte ser på ham som en balanserende midtbanespiller som skal gjøre oss bedre defensivt, men han har verken duellstyrken eller farten(spesielt) til det. Han har heller ikke tempoet i spillet, eller teknikken til å være noen ballfordeler.

Det Mjelde først og fremst er god på er å lese spillet offensivt. Finne rom, og komme seg i scoringsposisjon. Han er best når han ligger like bak spissen og enten kan plukke ned ballene etter dueller og sette dem i mål, eller være et pasningsalternativ. Når han får ligge rundt sekstenmeteren og lukte etter målsjanser. Da er han best.

I Brann har OMen et så stort defensivt ansvar at han ofte kom på etterskudd i slike situasjoner og ikke ble innvolvert. Han fikk også ofte ballen alt for dypt, slik at han måtte finne noen andre å spille den videre til og det resulterte fote i feilpasninger.

Spørsmålet er om Brann har råd til, og om Mjelde er god nok til, at han får en skreddersydd rolle. Da forsvinner noe av "balansen" som enkelte av hans forsvarere er påfallende opptatt av, og vi blir mindre kreative offensivt sentralt. Men samtidig mer målfarlige og uforutsigbare i og rundt boksen. Hvis ikke, så forsvarer han ikke en plass på laget pdd.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Sindre32
Medlem

Vis profil
« Svar #331 på: Februar 27, 2012, 16:38:28 »

Forhåpentligvis blir det en mer spillende og styrende spillestil i år, med flere strenger å spille på offensivt enn vi hadde i fjor. Bentley ser hvassere ut, vi har forhåpentligvis en hvassere høyrekant, og nå to sidebacker som er sterke offensive våpen. Da vil kanskje Mjeldes egenskaper komme mer til sin rett? Og Haugen sine, for den saks skyld, men her er det jo Mjelde som diskuteres. Han har i hvert fall sterk konkurranse om OM i år, med både Kvelle og Haugen (Barmen er vel også aktuell i den posisjonen?).
Loggført

Piotr må gå! Alle andre må løpe.
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #332 på: Mars 09, 2012, 14:52:54 »

Brann kan på sin Facebook-side melde at Erik Mjelde ble kidnappet i dag til sitt eget utdrikningslag.

Så han skal altså gifte seg.
Og kanskje er dette gode nyheter for andre enn de to?
For det kan jo tenkes at konen ikke trives i Bergen...;)
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #333 på: Mars 26, 2012, 02:29:38 »

http://www.dagbladet.no/2012/03/25/sport/fotball/tippeligaen/brann/rosenborg/20841607/

Mjelde spytter etter Henriksen. For meg ser det helt klart ut til å være med overlegg. Skammelig at kapteinen og bergenseren gjør dette. Dette bør de ta en alvorlig titt på på Stadion.
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #334 på: Mars 26, 2012, 02:42:55 »

http://www.dagbladet.no/2012/03/25/sport/fotball/tippeligaen/brann/rosenborg/20841607/

Mjelde spytter etter Henriksen. For meg ser det helt klart ut til å være med overlegg. Skammelig at kapteinen og bergenseren gjør dette. Dette bør de ta en alvorlig titt på på Stadion.

Støttes 100%. Tror ikke på forklaringen hans heller,  og dette bør få følger. Vi vet godt med oss selv at hvis en RBK spiller hadde gjort det på en Brann spiller så hadde helvete vært løs.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #335 på: Mars 26, 2012, 08:34:40 »

Støttes 100%. Tror ikke på forklaringen hans heller,  og dette bør få følger. Vi vet godt med oss selv at hvis en RBK spiller hadde gjort det på en Brann spiller så hadde helvete vært løs.

Kvifor skulle han spytte etter Henriksen som ikkje var involvert i situasjonen? Han var vel ikkje i nærleiken av å treffe heller? No trudde eg riktignok at han spytta etter han først, men har kome fram til at den forklaringa utmerka godt kan vera sann.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #336 på: Mars 26, 2012, 09:00:47 »

Jeg tror ikke at han spyttet etter Henriksen. Av to grunner. Først fordi det faktisk ikke ser slik ut på videoen. For meg virker det som at Henriksen er mange meter til side for Mjelde, og sistnevnte vrir hodet litt på siden og ikke direkte etter Henriksen. Jeg tror kameravinkelen kan lure litt her.

For det andre, og viktigst, tror jeg nok at TV2 hadde laget et stort nummer ut av det dersom det hadde vært tilfelle. Det sitter sensasjonshungrige redigerere og ser alle situasjoner fra alle vinkler og forer folkene i studio med ting de kan ta tak i. Og hadde Mjelde virkelig spyttet etter Henriksen hadde det blitt oppstyr dersom TV2 skal fortsette i samme spor som tidligere. Noe de sannsynligvis gjør.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #337 på: Mars 26, 2012, 09:23:53 »

Registrerer at en del Brann-supportere velger å ikke la tvilen komme egen spiller til gode. Meget spesielt.

Dette er jo i beste fall en 50/50 situasjon og Mjeldes forklaring høres troverdig ut. Hadde det vært en annen spiller enn allerede upopulære Mjelde så tror jeg han hadde fått massiv støtte.
Loggført

-Bill Shankly-
Sindre32
Medlem

Vis profil
« Svar #338 på: Mars 26, 2012, 09:58:04 »

Registrerer at en del Brann-supportere velger å ikke la tvilen komme egen spiller til gode. Meget spesielt.

Dette er jo i beste fall en 50/50 situasjon og Mjeldes forklaring høres troverdig ut. Hadde det vært en annen spiller enn allerede upopulære Mjelde så tror jeg han hadde fått massiv støtte.

Sant nok. Det er dog mer bekymringsverdig at RBK hele tiden kom seg gjennom på hans side, og at han var usynlig i 75 minutter.
Loggført

Langhår
Medlem

Vis profil
« Svar #339 på: Mars 26, 2012, 10:16:35 »

Sant nok. Det er dog mer bekymringsverdig at RBK hele tiden kom seg gjennom på hans side, og at han var usynlig i 75 minutter.

Det er en helt annen sak og jeg er helt enig med deg i den. Mjelde imponerte ingen i går.
Loggført

-Bill Shankly-
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #340 på: Mars 26, 2012, 10:20:57 »

Spørsmålet er jo hvorfor han skulle spytte etter Henriksen. Hadde det vært Issah hadde det vært mer mistenkelig, men når "offeret" er en helt tilfeldig RBKer og verken dommeren, Henriksen selv eller Tv2 reagerer så tviler jeg. Det ser jo vitterlig ut som han samler opp blodet i munnen også
Loggført

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #341 på: Mars 26, 2012, 10:51:27 »

Helt enig, greit nok at Mjelde ikke er noen kongespiller, men denne heksejakten her på forumet begynner å ta litt vel av. Hadde dette vært Austin f.eks hadde det ikke vært tema i det hele tatt. Noen som vil diskutere om Austin burde vært utvist i går forresten? For det burde han.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #342 på: Mars 26, 2012, 12:35:22 »

Jeg vil ikke diskutere det, for Austin er god Glad
Loggført
Markmus
Medlem

Vis profil
« Svar #343 på: Mars 26, 2012, 12:42:30 »

Helt enig, greit nok at Mjelde ikke er noen kongespiller, men denne heksejakten her på forumet begynner å ta litt vel av. Hadde dette vært Austin f.eks hadde det ikke vært tema i det hele tatt. Noen som vil diskutere om Austin burde vært utvist i går forresten? For det burde han.

Ja, det burde han sikkert, men vi ville ikke vært tjent med karantene på Austin Blunker
Loggført

Ka du ve?
Sindre32
Medlem

Vis profil
« Svar #344 på: Mars 26, 2012, 12:48:26 »

Hva har taklingen til Austin med hvor godt Mjelde spilte å gjøre?
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #345 på: Mars 26, 2012, 18:31:46 »

Mjelde bør vrakes til neste kamp. Han har fått skryt i en treningskamp denne sesongen, men det var mot LSK der hele laget spilte bra. Eller, LSK var ikke god i det hele tatt. Splitter nytt lag og trener, sånne ting tar tid. Samtidig ble LSK til tider utspilt av Hønefoss i går.

Mjelde ødelegger det offensive mønsteret så til de grader. Han holder ikke bredden og han skal alltid være der ballen er. For han betyr det ingenting å holde bredden så lenge han får være der ballen er, og det er helt utrolig.

Når vi var i angrep ble det ganske tett, noe flere andre her nevnte også. Hvorfor? Jo fordi det ble spilt på høyresiden og Mjelde ikke klarte å holde venstrekanten sin. Han var jo når ballen var over på høyre siden omtrent helt over på den siden, og går forbi Nordkvelle som spiller sentralt. Hele venstresiden var jo åpent, og da hjelper det lite at det er rom til Demir når ballen aldri kommer likevel.

Mjelde var usynlig i 75 minutter i går, selv om han stort sett prøvde å være nær ballen i hvert angrep. Helt utrolig.

Når Brann var i angrep så det sånn ut fra midtbanen:

Soko            Austin

Askar                    Mjelde    Nordkvelle         ------------------------------- (Tomt)          

Ojo

Etter Mjelde gikk ut så det sånn ut:

Haugen    Austin

Askar                       Nordkvelle                    Akabueze

Ojo

Iallefall bredde i spillet som er viktig i en 4-2-3-1 formasjon. Jeg kan ta feil med Haugen, om han spilte OM eller sentral midtbane, men det er heller ikke poenget.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #346 på: Mars 26, 2012, 20:57:21 »

Jeg har aldri skjønt helt det med at en spiller ikke klarer å holde bredden, og en annen klarer det. Jeg tar det for gitt at når Mjelde stadig trekker innover, så er det fordi han har fått beskjed om det. Og når Bentley ikke gjør det, så har han fått beskjed om å holde bredde.
Man kan ikke si at Mjelde er dårlig fordi han trekker innover. Da er det isåfall Skarsfjord som er dårlig.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #347 på: Mars 26, 2012, 21:09:44 »

Jeg har aldri skjønt helt det med at en spiller ikke klarer å holde bredden, og en annen klarer det. Jeg tar det for gitt at når Mjelde stadig trekker innover, så er det fordi han har fått beskjed om det. Og når Bentley ikke gjør det, så har han fått beskjed om å holde bredde.
Man kan ikke si at Mjelde er dårlig fordi han trekker innover. Da er det isåfall Skarsfjord som er dårlig.

Mulig det er endret siden, men var et intervju i fjor hvor Skarsfjord sa at han lot den offensive fireren være litt kreativ. Så godt mulig det er Mjelde og ikke Skarsfjord sin ide å trekke innover. Men i så fall kan man nok si at Skarsfjord burde ha gitt Mjelde beskjed om å kutte det ut.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #348 på: Mars 26, 2012, 21:17:25 »

Hvis Skarsfjord ikke likte det så burde han bare gitt beskjed om det ja, jeg tror det tidvis er bevisst, da det også skaper rom for Demir.
Loggført

roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #349 på: Mars 26, 2012, 22:35:18 »

Hvis Skarsfjord ikke likte det så burde han bare gitt beskjed om det ja, jeg tror det tidvis er bevisst, da det også skaper rom for Demir.

Ble ikke utnyttet i går iallefall. Og skjønner ikke hvorfor høyrekanten ikke gjør det samme da Sævarsson ofte har gode løp fremover.
Loggført
Sindre32
Medlem

Vis profil
« Svar #350 på: Mars 26, 2012, 22:42:04 »

Etter den 38. gangen de kom gjennom på vår venstreside, så burde det ikke et geni til for å skjønne at man burde være litt bredere.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #351 på: Mars 27, 2012, 05:47:39 »

Ble ikke utnyttet i går iallefall. Og skjønner ikke hvorfor høyrekanten ikke gjør det samme da Sævarsson ofte har gode løp fremover.

Det ble utnyttet en gang som jeg husker i farta, men da spilte Mjelde pasningen for sent, og Demir var i offside. Men ser du ikke at det kan være et lurt trekk?
Loggført

Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #352 på: Mars 27, 2012, 06:28:05 »

Problemet er ikke at han trekker inn offensivt, problemet er at han trekker inn defensivt. Shars må være lobotomert hvis han har gitt mjelde beskjed om å gjøre det. Og kan ikke se at det er noen fordel med ekstra rom for demir å boltre seg på når vi skal forsvare...
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #353 på: Mars 27, 2012, 06:38:12 »

Det er det absolutt ikke.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #354 på: Mars 27, 2012, 09:31:43 »

Kanskje Mjelde må ned som defensiv midtbane for å "blomstre" slik en del midtbanespillere gjør når de nærmer seg 30. Til nå har vi ikke sett noe som tyder på en slik "blomstring" fra Mjelde. Desverre, men fotballen er kynisk, og det må man få lov til å være som supporter også.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #355 på: Mars 27, 2012, 10:30:51 »

Kanskje Mjelde må ned som defensiv midtbane for å "blomstre" slik en del midtbanespillere gjør når de nærmer seg 30. Til nå har vi ikke sett noe som tyder på en slik "blomstring" fra Mjelde. Desverre, men fotballen er kynisk, og det må man få lov til å være som supporter også.

Jeg tror ikke han har det som skal til på DM. Pasningsfoten er i og for seg grei, selv om han ikke er spesielt kreativ, det går for treigt oppi skallen hans, og det samme gjelder på banen. Mjelde jobber bra, men pga mangelen på fart sliter han med å komme skikkelig oppi motstander, detr samme gjør at det blir vanskelig å dekke rom tidsnok. Han blir løpebnde veldig mye i mellom. Styrkene er å time løp samt en bra skuddfot, ikke det en har mest bruk for på DMen. Mangel på aksjonsradius defensivt og mangel på fart kan vel delvis veies opp av en strålende defensiv posisjoneringsevne, men ser ikke dette hos Mjelde heller. Eneste han har er grei duellstyrke, men farten hindrer han ofte å komme tidsnok inn i duellene.

Mjelde er OM, ser for meg at han kan være backup her og nødløsning på venstrekanten. Som OM ser jeg -basert på det som er vist sålangt- at han kan være et bedre alternativ enn Nordkvelle.
Loggført

Skarsfjord må gå!
roaldinho
Medlem

Vis profil
« Svar #356 på: Mars 27, 2012, 19:15:30 »

Det ble utnyttet en gang som jeg husker i farta, men da spilte Mjelde pasningen for sent, og Demir var i offside. Men ser du ikke at det kan være et lurt trekk?

Joda, absolutt. Men Mjelde har ikke tempo og sliter med å komme seg tidsnok tilbake til egen side etter endt angrep.
Husker den pasningen, Mjelde ventet helt til Demir var i offside før han spilte ballen. Bra plan, men utførelsen var elendig.
Loggført
Leffen
Medlem

Vis profil
« Svar #357 på: April 16, 2012, 16:20:51 »

Mysteriet Mjelde. Det er vel få som forstår hva som ligger til grunn for hans klippekort på laget.
Jeg er ikke ute etter å hugge hodet av Erik. Jeg har ikke noe imot han hverken som spiller eller person. Jeg synes ikke han virker særlig sympatisk, men det er egentlig uvesentlig (en del sutring, klaging på dommere og oppgitthet når han blir byttet ut)

Det som derimot plager meg er posisjonen han har fått i klubben. Det virker som han sammen med Ojo, Austin, Zsolt og Piotr er de første navnene Skars setter opp på laget. Tiltross for at han gang på gang leverer middelmådige prestasjoner. Det faktum at han spiller sentralt i banen når han er satt opp på vingen, gir ingen mening. Er det fordi han naturlig trekkes innover, en slags indre pendel? Fordi han ikke hører på treneren? Fordi Skars gir faen? Eller fordi han har fått beskjed om det?

Det er sikkert ganske kjipt for Mjelde når publikum buer han ut. Det forstår jeg. Men jeg håper han også forstår at kritikken i all hovedsak er rettet mot Skarsfjord. Mjelde kan jo ikke noe for at han ikke er bedre. Og at han muligens har et selvbilde som tilsier at han er en bauta i laget (dette er ukvalifisert gjetning fra min side).

Det må også være vondt for Bentley å se at han blir forbigått i laguttaket uke etter uke. Enten er Bentley hårreisende dårlig på trening, helt ute av form, eller så har det mindre med han og mer med Skarsfjords feighet å gjøre. Bentley har prestert på høyt nivå over flere sesonger i Odd. Han er fortsatt ung. Mjelde hadde 1 god sesong i Sandefjord, da alle skuddene hans gikk inn, og den sesongen lever han på fortsatt. At Bentley trenger tillit for å prestere på sitt egentlige nivå er det vel liten tvil om. Mjelde på sin side har fått mer tillit enn han noen gang har gjort seg fortjent til.

Tror dessverre for oss, og heldigvis for Mjelde, at klippekortet består til Skars forlater oss. Det er like uforståelig som det er frustrerende.
Loggført
storB
Medlem

stolt og kry, Bergen by

Vis profil
« Svar #358 på: April 16, 2012, 17:47:08 »

Det må også være vondt for Bentley å se at han blir forbigått i laguttaket uke etter uke. Enten er Bentley hårreisende dårlig på trening, helt ute av form, eller så har det mindre med han og mer med Skarsfjords feighet å gjøre.

Hva med Larsen da? At han fikk a-kontrakt er jo en parodi, en patetisk en sådan. Har vell ingen minutter i år, dårlig med tillitt selv i treningskampene og stort sett inventar på andrelaget. Hvorfor får han ikke spille? En kan ikke si han er for dårlig, hvorfor fikk han i så tilfelle a-kontrakt? En gir ikke en spiller som er milevis unna førsteellveren en a-kontrakt.
Loggført

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
Sider: 1 2 3 ... 8 [Alle]
Print
Gå til: