|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #1 på: Januar 22, 2010, 18:09:23 » |
|
Viss det ikke kommer noe negativt fremover, så kommer jeg nok til å komme i god siget når vi spiller en kamp med litt artig angrepsspill. Viss plutselig Mjelde banker inn et langskudd fra 20 meter i neste kamp, Huse og Gustav leker seg så tror jeg at de fleste blir litt ville.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #2 på: Januar 22, 2010, 18:10:51 » |
|
Jeg vil ikke utrope ham som redningsmann, men det tilfører Brann nye egenskaper. En offensiv spiller som nok har kortere vei til å få spille sentralt enn Guastavino... En duellspiller og måltyv. Og ja, det blir spennende å se om han klarer 2009-nivå i 2010 også. Uansett, dette er ett fornuftig kjøp og en fornuftig risiko.
Men selvsagt, det kommer med en ulempe. Austin, Jaiteh eller PVM må på benken. Eventuelt Mjelde selv. Det kan gi grunnlag for murring i stadiongangene...
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 22, 2010, 18:12:44 av Xminator »
|
Loggført
|
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #3 på: Januar 22, 2010, 18:14:30 » |
|
Ellers gir vel sangen seg selv: Mjelde kom hem! Mjelde kom heem! Mjelde kom heeeeeeeem! Mjeeeeelde, Mjelde kom hem!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #4 på: Januar 22, 2010, 18:14:35 » |
|
Jeg vil ikke utrope ham som redningsmann, men det tilfører Brann nye egenskaper. En offensiv spiller som nok har kortere vei til å få spille sentralt enn Guastavino... En duellspiller og måltyv. Og ja, det blir spennende å se om han klarer 2009-nivå i 2010 også. Uansett, dette er ett fornuftig kjøp og en fornuftig risiko.
Men selvsagt, det kommer med en ulempe. Austin, Jaiteh eller PVM må på benken. Eventuelt Mjelde selv. Det kan gi grunnlag for murring i stadiongangene...
Vi skal spille mange kamper og så lenge vi slipper alle mulige nulle løsninger med Gylfi/Guntveit/Nielsen sentralt og på venstrekant så vil vi plukke flere poeng.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #5 på: Januar 22, 2010, 18:16:18 » |
|
Ellers gir vel sangen seg selv: Mjelde kom hem! Mjelde kom heem! Mjelde kom heeeeeeeem! Mjeeeeelde, Mjelde kom hem!
Melodi?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Læreren
Medlem
|
 |
« Svar #6 på: Januar 22, 2010, 18:17:22 » |
|
For ikke å legge Solli til den samme listen. I følge Bruun Hansen er det tenkelig at Mjelde kan bekle begge kantene og sentralt på midten. Murring eller ikke, det er på tide at de kantspillerne våre får litt konkurranse. For alt vi vet, kan det være med å heve konsentrasjonen og prestasjonene til både Vaagan Moen og Solli. Forresten helt enig i at dette er en fornuftig risiko og fornuftig signering slik situasjonen vår er per dags dato.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #7 på: Januar 22, 2010, 18:27:42 » |
|
Melodi? Den lurer jeg også på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #8 på: Januar 22, 2010, 18:34:07 » |
|
Hvis dette er Gullet ska hem-melodien, så sier jeg nei takk. Den melodien skal bare brukes til én tekst. Mitt forslag er sangen til Mons Ivar Mjelde da han kom tilbake fra Østerrike: Han é komt hem Han é komt hem Ja, Erik Mjelde é komt hem (Football´s coming come)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Læreren
Medlem
|
 |
« Svar #9 på: Januar 22, 2010, 18:47:29 » |
|
Hvis dette er Gullet ska hem-melodien, så sier jeg nei takk. Den melodien skal bare brukes til én tekst. Mitt forslag er sangen til Mons Ivar Mjelde da han kom tilbake fra Østerrike: Han é komt hem Han é komt hem Ja, Erik Mjelde é komt hem (Football´s coming come) Skal ikke skryte på meg de store melodiøse egenskapene, men dette forslaget var bra! En tekst jeg tror kan runge relativt kjapt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #10 på: Januar 22, 2010, 18:49:55 » |
|
Hvis dette er Gullet ska hem-melodien, så sier jeg nei takk. Den melodien skal bare brukes til én tekst. Mitt forslag er sangen til Mons Ivar Mjelde da han kom tilbake fra Østerrike: Han é komt hem Han é komt hem Ja, Erik Mjelde é komt hem (Football´s coming come) Skal ikke skryte på meg de store melodiøse egenskapene, men dette forslaget var bra! En tekst jeg tror kan runge relativt kjapt. Jeg klarte ikke helt å få det til å stemme, men det er nok meg det er noe galt med 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #11 på: Januar 22, 2010, 18:50:41 » |
|
Vel, utenom at man skulle tro det var en eller annen fotballgud som var kommet tilbake. Den teksten/sangen der bør spares til Helstad kommer tilbake som 42-åring og bøtter inn mål som han alltid har gjort.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann. - John F. Kennedy, 20. januar 1961
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #12 på: Januar 22, 2010, 19:20:09 » |
|
Enig, jeg synes ikke at Mjelde sin tidligere Brann-karriere skulle tilsi at han fortjener den teksten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Eivind
Medlem
|
 |
« Svar #13 på: Januar 22, 2010, 19:36:41 » |
|
Denne ble jo viden kjent og runget for Alan Shearer da han kom hem til Newcastle i sin tid. Hans tidligere Newcastle karriere var da keeper for guttelaget eller noe slikt Kjør på! Han e komt hem sangen kan vel ikke passe bedre enn til en bergenser?
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 22, 2010, 19:38:25 av Eivind »
|
Loggført
|
You tried your best and you failed miserably. The lesson is: Never try - Homer J Simpson
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #14 på: Januar 22, 2010, 19:48:19 » |
|
Enig, jeg synes ikke at Mjelde sin tidligere Brann-karriere skulle tilsi at han fortjener den teksten.
Hva er galt? Han er jo kommet hjem. Han er bergenser og han er tidligere Brann-spiller. Ingenting i sangen som påstår at han er en frelser eller var en mirakelmann da han spilte her sist.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
|
|
haak
Medlem
|
 |
« Svar #16 på: Januar 22, 2010, 19:49:25 » |
|
Enig, kjør på! Skal vi vente på Helstad så må vi vente lenge.....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #17 på: Januar 22, 2010, 19:49:34 » |
|
Vel, utenom at man skulle tro det var en eller annen fotballgud som var kommet tilbake. Den teksten/sangen der bør spares til Helstad kommer tilbake som 42-åring og bøtter inn mål som han alltid har gjort.
Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Læreren
Medlem
|
 |
« Svar #18 på: Januar 22, 2010, 19:53:52 » |
|
Å plassere seg klokt og rykke i rette øyeblikket er den fremste spisskompetansen til Mjelde, skal vi klare å utnytte denne kompetansen, må frisparktakerne i klubben skjerpe seg.
På både cornere og frispark på motstanderens banehalvdel har vi mye å gå på...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
krakra
Medlem
|
 |
« Svar #19 på: Januar 22, 2010, 19:55:21 » |
|
JEg antar at Mjelde BLIR frisparktakeren..?
|
|
|
|
|
Loggført
|
– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann
Roald Bruun Hanssen
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #20 på: Januar 22, 2010, 19:55:36 » |
|
Det er bare bra han trykker på de riktige knappene, ikke bare det han har opptredt veldig ydmykt. Det står respekt av og utsagnet hans i artikkelen er med å heve entusiasmen litt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #21 på: Januar 22, 2010, 20:04:06 » |
|
Hva er galt? Han er jo kommet hjem. Han er bergenser og han er tidligere Brann-spiller. Ingenting i sangen som påstår at han er en frelser eller var en mirakelmann da han spilte her sist. Nei, ingenting i selve teksten. Men jeg synes at sangen burde forbeholdes svært få. Og der er ikke Mjelde etter min mening!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Kjell249
Medlem
|
 |
« Svar #22 på: Januar 22, 2010, 20:08:25 » |
|
JEg antar at Mjelde BLIR frisparktakeren..?
Litt trøbbel med caps locken:) Vil tro at han er en sterk kandidat. For ingen av de andre har imponert nevneverdig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
|
|
|
Spelaren
Medlem
|
 |
« Svar #23 på: Januar 22, 2010, 20:16:49 » |
|
Jeg klarte ikke helt å få det til å stemme, men det er nok meg det er noe galt med  It's coooming home Han eeee komt hemIt's coooming home Han eeee komt hemIt's coooming Ja EeeerikFootball's coming home Mjelde e komt hemTok eit par forsøk før an satt, men duger godt den  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lys i enden av tunnellen? - Nei, var visst eit godstog.
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #24 på: Januar 22, 2010, 20:17:31 » |
|
Hva er galt? Han er jo kommet hjem. Han er bergenser og han er tidligere Brann-spiller. Ingenting i sangen som påstår at han er en frelser eller var en mirakelmann da han spilte her sist. Nei, ingenting i selve teksten. Men jeg synes at sangen burde forbeholdes svært få. Og der er ikke Mjelde etter min mening! Ingen andre heller, i så tilfelle. En bergenser som har gjort det knall i klubben tidligere, og som kommer tilbake og frelser oss? Hvem skulle det være? Kanskje Erik Huseklepp om 5-6 år? Men han passer ikke inn i sangen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Nixon
Medlem
|
 |
« Svar #25 på: Januar 22, 2010, 20:19:51 » |
|
Ingen andre heller, i så tilfelle. Nei, og det hadde vært helt greit etter min mening!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Rød makt på Hansa!
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #26 på: Januar 22, 2010, 20:23:35 » |
|
Hvorfor pokker skal sangene være så selvhøytidelige og korrekte? Krøvels forslag er meget bra. At det ikke er noen frelser eller slikt har mindre å bety. Det er en enkelt tekst til en kjent melodi og passer like bra om han blir førstereserve eller fast på laget. Stemningen slike sanger bringer med seg trenger vi.
Mjelde og frispark? Ja, men cornere? Der ser jeg heller PVM og bruke Mjeldes aggresivitet i boksen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #27 på: Januar 22, 2010, 21:42:21 » |
|
Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen! Javel? Hvorfor det? Fordi han er født og oppvokst på Hedmarken? Han kan ikke melde overgang til Bergen han som så mange andre før han har gjort?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #28 på: Januar 22, 2010, 21:46:29 » |
|
Hva er galt? Han er jo kommet hjem. Han er bergenser og han er tidligere Brann-spiller. Ingenting i sangen som påstår at han er en frelser eller var en mirakelmann da han spilte her sist. Nei, ingenting i selve teksten. Men jeg synes at sangen burde forbeholdes svært få. Og der er ikke Mjelde etter min mening! Ingen andre heller, i så tilfelle. En bergenser som har gjort det knall i klubben tidligere, og som kommer tilbake og frelser oss? Hvem skulle det være? Kanskje Erik Huseklepp om 5-6 år? Men han passer ikke inn i sangen... Er det sånn at det er nødt til å være en bergenser involvert? Det holder ikke med at det er en gammel Brann-spiller? Overførte betydninger og denslags? Da blir jo "Gullet skal hem" like absurd.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #29 på: Januar 22, 2010, 21:47:31 » |
|
Ingen andre heller, i så tilfelle. Nei, og det hadde vært helt greit etter min mening! Helt enig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Christian
Medlem
|
 |
« Svar #30 på: Januar 22, 2010, 22:10:24 » |
|
Kjekt at dette gikk i boks. Gir litt giv og entusiasme rundt klubben igjen, i tillegg til kvalitetene vi venter oss på banen.
Velkommen tilbake, Mjelde.
Så, då er det vel bare å dra en solid midtstopper opp av sekken samt en spiss noen nummer større enn Huse og Gustav og gullkjøre er på igjen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
storB
Medlem
stolt og kry, Bergen by
|
 |
« Svar #31 på: Januar 22, 2010, 22:18:46 » |
|
Snadder dette her, velkommen hem Mjelde, du skal bli hyllet fra dag en.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #32 på: Januar 22, 2010, 22:34:52 » |
|
Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen! Nei, det blir litt som med "gullet ska hem", de hører begge hjemme her, uten å høre hjemme her. Edit: ser at kabelmann har forstått det.
|
|
|
|
« Siste redigering: Januar 22, 2010, 22:36:43 av Klaus_Brann »
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
Klaus_Brann
Medlem
|
 |
« Svar #33 på: Januar 22, 2010, 22:37:58 » |
|
Snadder dette her, velkommen hem Mjelde, du skal bli hyllet fra dag en.
Nesegrus beundring uavhengig av prestasjon? Det er jo helt hallelujastemning her inne.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
|
|
|
vebo
Medlem
|
 |
« Svar #34 på: Januar 22, 2010, 22:41:48 » |
|
Jeg er med på Krøvels forslag. Ellers så kan jeg håpe på 4-4-2 diamant som beste løsning. Så får en bare se om mjelden eller gustaven gjør seg best i offensiv sentral rolle.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Tiocfaidh ár lá
|
|
|
Innlandsmax
Medlem
|
 |
« Svar #35 på: Januar 22, 2010, 22:42:10 » |
|
Finfin signering. Mener han har hatt en litt sakte, men dog markant fremadskridende utvikling: Brann U - LøvHam - Sandefjord. Fortsetter dette, og hvis hans kjærlighet til klubben og byen er noe mer enn talemåter, så ser jeg kandidat til både kaptein og kontinuitetsbærer a la det Roar Strand har betydd for RBK.
Kan vel vente med fest-talene til ETTER at han har prestert, men dette er en spiller jeg har forhåpninger til, både sportslig og som kulturbygger.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Målsetting: Å doble frekvensen. Gull 2029!
|
|
|
dex1974
Medlem
|
 |
« Svar #36 på: Januar 22, 2010, 22:44:54 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det e en tilstand som går utover all forstand...hjertet hamrer og banker for byen og 
|
|
|
Læreren
Medlem
|
 |
« Svar #37 på: Januar 23, 2010, 00:58:17 » |
|
Det lover bra! Kjente en gryende optimisme når jeg så innslaget! Men den optimismen kan selvsagt brytes ned relativt kjapt om ikke prestasjonene på banen står i stil til uttalelsene hans om hvorfor han vil spille for klubben. Uansett herlig å få en spiller med en slik innstilling! Tror dette er noe av det vi trenger for å få entusiasmen opp igjen. En skikkelig klubbgutt!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
revert
Medlem
|
 |
« Svar #38 på: Januar 23, 2010, 01:28:14 » |
|
GKH det er med Brann-spillere som skarrer på r`ene!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Derabilo
Medlem
|
 |
« Svar #39 på: Januar 23, 2010, 02:20:18 » |
|
Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen! Javel? Hvorfor det? Fordi han er født og oppvokst på Hedmarken? Han kan ikke melde overgang til Bergen han som så mange andre før han har gjort? Helstad har vel selv uttalt (i RBK(?)) at han ønsket seg hem, og da var det til Bergen han mente. Krøvel sitt forslag er glimrende, og det er helt greit at Mjelde får sangen. Mjelde har preiket seg hem til Bergen over lang tid, og det er tydelig noen han ønsker. Sangen spiller jo på det også. Mjelde er komt hem, og vi har fått han hem.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bergen ut av Norge -
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #40 på: Januar 23, 2010, 05:31:12 » |
|
Helstad? HEM te Bergen? Skulle noen synge dette, så måtte det jo vært Hamkam- eller Vang-fansen! Nei, det blir litt som med "gullet ska hem", de hører begge hjemme her, uten å høre hjemme her. Edit: ser at kabelmann har forstått det. De to første skikkelige seriegullene gikk til Brann og Bergen. Det er én måte å se på det som hem. Etter 44 år kom det tilbake til utgangspunktet. En annen måte å se det på, er at det skal "hem til oss". Altså ikke gullet sitt hjem, men vårt hjem. Litt sånn "gullet skal vi ta med oss hem" eller "gullet kommer hem til oss". Den tolkningen blir litt rar på "han é komt hem". Hvis du får besøk av Jens Petrus, og du får en oppringning fra en som spør om Jens Petrus har kommet, så sier du ikke "ja, han é komt hem!". Jeg skal ikke avvise det helt, men det høres annerledes ut for meg. Men uansett om man kan kalle det "hem" hvis Helstad skulle komme tilbake; hvorfor i helvete skal vi spare på denne sangen? Det er en enkel sang som vil funke med en gang. Det er heller ikke noen sang som er så fantastisk pompøs at den bare kan brukes på Messias og Jesus. Mjelde er mer enn god nok for denne sangen. Å spare den til en gammel helt som bare kanskje kommer en gang om noen år, er bare tull. Ender vel da opp med Mjelde (klapp klapp klapp). Kommer Helstad tilbake, så har vi jo sang til ham fra før...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
Xminator
Medlem
|
 |
« Svar #41 på: Januar 23, 2010, 06:32:12 » |
|
Helstad ville kommet "hem", den saken er grei.
Uten at jeg skjønner hvorfor folk skal ta seg selv så høytidelig at man ikke kan bruke en litt pompøs sang for en lokal spiller. Utgangspunktet mitt er at alle spillerene SKAL ha en sang. Helst en som er såpass enkel at ALLE kan den etter å ha hørt den ett par ganger. Den verste kritikken kan vi spare til spilleren ikke gidder mer og for forum utenfor kampdag på Stadion.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gladiporno
Medlem
|
 |
« Svar #42 på: Januar 23, 2010, 07:05:53 » |
|
Jeg klarte ikke helt å få det til å stemme, men det er nok meg det er noe galt med  Hvis du husker den sangen Monsamjelden fikk etter at han kom tilbake til Brann fra Østerrike i 96 så skal du se at den vil stemme.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kabelmann
Medlem
Et gull til, takk.
|
 |
« Svar #43 på: Januar 23, 2010, 07:53:53 » |
|
Uten at jeg skjønner hvorfor folk skal ta seg selv så høytidelig at man ikke kan bruke en litt pompøs sang for en lokal spiller. Herlig subtil hersketeknikk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gladiporno
Medlem
|
 |
« Svar #44 på: Januar 23, 2010, 08:36:15 » |
|
At Erik Mjelde ville bli Brannspiller igjen forsto vi vel da han plutselig begynte å snakke om Brann i pent ordelag etter å slengt drit mot klubben og spesielt Mons Ivar Mjelde nesten hver gang han har vist seg på TV og andre medier siden han ba om å forlate klubben i sommer 2003. Brobyggingen viste seg å være nyttig da folk har lett for å glemme at det var han selv som brente ned broen. For egen del sitter jeg med litt blandede følelser nå som han er tilbake. Få ting gleder meg mer enn at en som har trådd sine barnesko på Nymarksbanen spiller på Stadion for Branns førstelag, at det er en fra det legendariske juniorlaget fra 2002 betyr også ekstra da jeg på den tiden, i min iver etter å søke trøst over A-lagets-prestasjoner (eller mangel på sådanne), fulgte ekstra nøye med på rekruttlagene som ironisk nok gjorde det helt fantastisk (juniorlaget vant alt de stilte opp i, og tapte kun 3-4 kamper totalt i sesongen, andrelaget gjorde det veldig godt i 2.div, og slo bl.a. et hardtsatsende Løv-Ham med 5-1 på Stadion). Etter at den siste fra det laget, Johan Thorbjørnsen, forlot Brann foran årets sesong, passer det glimrende å få en av den gjengen tilbake. Av guttene derfra, er nok Erik Mjelde den av alle jeg minst av alt unner suksess. Grunnen er veldig enkel. Han har aldri lagt skjul på sin bitterhet overfor Brann og spesielt trener Mons Ivar Mjelde, og viste det ofte frem når han ble intervjuet av medier etter gode prestasjoner for sin nye klubb. Noen av beskyldningene hans er direkte gale, som når han hevdet at Monsen ikke gir unge spillere sjansen i eliteserien (dette er en påstand som i ettertid ikke akkurat er så gale, men på det tidspunktet det kom på var den helt gal da Storesund og A. Walde fikk mye tillit til tross utsatt tabellsituasjon). Måten han feirer målene han scorer mot Brann kommer vel neppe inn på listen over "ting du bør gjøre mot din moderklubb som tross alt er hovedårsaken til at du er i stand til å livnære deg som fotballspiller". Skal bli interessant å se om han klikker i like stor grad om han skulle score mot Sandefjord for Brann.
Når dette er sagt, er jeg ikke i tvil om at han brenner for klubben og supporterne, det syntes tydelig også da han spilte i klubben sist. Han var kanskje den av rekruttspillerne som i sterkest grad ga uttrykk for sin begeistring for vi tok oss tid til å følge dem jevnlig. Man får inntrykk av at det er en fyr som ville stått med oss på Store Stå om han ikke hadde vært fotballspiller selv. At han føler seg urettferdig behandlet av Monsamjelden er også ikke helt uberettiget. Allerede på den første treningen Monsamjelden hadde for Brann 2 etter at han fikk ansvaret der synes jeg det var noe merkelig at de to store rekruttstjernene, Erik Mjelde og Daniel Moen Hansen, var de som fikk mest kjeft fra sidelinjen. Jeg tenkte at det var kanskje fordi han stilte mer krav til dem ettersom han hadde mest tro på dem. Men det skulle vise seg senere at Monsen hadde andre favoritter, Moen Hansen, min personlige favoritt, forsvant mer og mer ut, og ble dumpet på dass etter at Monsamjelden tok over A-laget. Erik Mjelde var kanskje den aller mest toneangivende spilleren både på juniorlaget og Brann 2, og fikk til alles store overraskelse tillit fra start i en av de viktigste kampene i Branns histore, kvalikkampen mot Sandefjord på Stadion. samme år av Teitur. Man regnet jo med at han skulle dominere på Branns midtbane i årene fremover. Men så forsvant Teitur, Monsamjelden tok over, og han var tydeligvis langt mindre begeistret av Erik Mjelde. Det var liten tvil om at førsteårsenioren Johan Thorbjørnsen skulle få A-lagstatus. Det samme skulle 85-modellene Erlend Storesund og Arve Walde. To spillere som Monsen hadde mye begeistring for. Det var imidlertid tvil lenge hva man skulle gjøre med den ett år eldre Erik Mjelde. Han kunne spilt juniorfotball ett år til, og det virket som om Monsen var litt usikker på om Erik Mjelde fortjener å ta opp en plass i A-stallen. Det hele endte med at Erik Mjelde truet med å forlate klubben dersom han ikke ble tilbudt en plass i A-stallen, og Monsen dermed noe motvillig innfridde hans ønske. Da det nærmet seg sommer i 2003, og Erik Mjelde sto med 0 minutter i eliteserien, krevde han å bli leid ut til Løv-Ham. Monsen var vel ikke så ivrig etter å beholde ham heller, og hvis jeg ikke husker helt feil, sa han også til den12mann kort tid etter at han vurderer Erik Mjelde som en spiller hvis høyest potensialet er å bli en god spiller i 1.divisjon...
Sportslig sett tror jeg Erik Mjelde vil kunne dagens A-stall noe de ikke har mye av: Teknikk, kreativitet og målteft. Da han spilte i Brann var han i stor grad hjernen bak det offensive spillet i laget. Svakheten er manglende hurtighet, relativt svak fysisk, og dårlig arbeidskapasitet - særlig i det defensive arbeidet. Bortsett fra hurtighet, som vel er lite å gjøre med, har jeg forstått det slik at han har forbedret mye av det som tidligere var hans svake sider i spillet. Jeg håper Erik Mjelde tar frisparkene fra 16-18 meter foran motstanderens mål. De andre frisparkene og cornere håper jeg andre tar seg av, da Mjelde trengs inne i feltet der han er veldig farlig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kjegil
Medlem
|
 |
« Svar #45 på: Januar 23, 2010, 09:52:32 » |
|
Mons Ivar Mjelde mente at Erik Mjelde manglet fart - og derfor ikke hadde eliteseriepotensial... Kanskje riktig, men det viser også Mons Ivars tendens til å gjøre lette analyser...
At Erik Mjelde kritiserer Mons Ivar for å ikke bruke unge spillere synes jeg en skal ha forståelse for. Men det blir samtidig veldig subjektivt. Jeg er ikke enig med ham i det hele tatt. Men er det ikke litt sånn med at alle mennesker at er seg selv nærmest og at de ser ting med egne briller...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gladiporno
Medlem
|
 |
« Svar #46 på: Januar 23, 2010, 11:19:46 » |
|
At Erik Mjelde kritiserer Mons Ivar for å ikke bruke unge spillere synes jeg en skal ha forståelse for. Men det blir samtidig veldig subjektivt. Jeg er ikke enig med ham i det hele tatt. Men er det ikke litt sånn med at alle mennesker at er seg selv nærmest og at de ser ting med egne briller...
Det er i utgangspunktet ikke noe gale å kritisere Mons Ivar Mjelde for ikke å bruke unge spillere. Men på det tidspunktet beskyldningen kom fikk jo 18-åringene Erlend Storesund og Arve Walde en del spilletid, ja til og med fra start til tross for at man kjempet mot nedrykk , samtidig fikk Helge Haugen sitt gjennobrudd i Brann det året, så det er vanskelig å si at Monsen ikke ga noen unge spillere tillit. Det er riktig at en god del av profilene fra juniorlaget, deriblant EM, aldri fikk tillit, men det er noe man må regne med uansett med i en profesjonell fotballklubb og ikke noe som Brann skiller seg ut fra de øvrige lagene i eliteserien. Erik Mjelde fikk aldri spilletid i løpet av det halvåret han var her mens Monsen var trener, men årsaken til det er nok mer det at Monsen aldri likte EM som spiller, enn at han var ung.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
skuteviken
Medlem
|
 |
« Svar #47 på: Januar 23, 2010, 11:40:39 » |
|
Alt i alt vil jeg si at det viser karakter og at det ikke er en pushover.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell249
Medlem
|
 |
« Svar #48 på: Januar 23, 2010, 12:40:50 » |
|
Historien til Mjelde viser hvordan Brann bør aggere som klubb. Spesielt hvis vi har ambisjoner om å ligge i toppen.
Unge lokale spillerne som ikke har nivået bør leies ut. Så kan vi hente de tilbake når de har tatt nivået. 2 mill for en ferdig utviklet spiller på 25 som i tillegg er lokal, er nok betraktelig billigere enn om vi skulle utviklet han selv. Resultatet hadde blitt dårligere tabellposisjon og mindre publikumsoppslutning. Er ikke så stas å se middelmådige unge spillere spille, selv om de er aldri så lokale.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.
|
|
|
krøvel vellevold
Medlem
|
 |
« Svar #49 på: Januar 23, 2010, 13:14:33 » |
|
Historien til Mjelde viser hvordan Brann bør aggere som klubb. Spesielt hvis vi har ambisjoner om å ligge i toppen.
Unge lokale spillerne som ikke har nivået bør leies ut. Så kan vi hente de tilbake når de har tatt nivået. 2 mill for en ferdig utviklet spiller på 25 som i tillegg er lokal, er nok betraktelig billigere enn om vi skulle utviklet han selv. Resultatet hadde blitt dårligere tabellposisjon og mindre publikumsoppslutning. Er ikke så stas å se middelmådige unge spillere spille, selv om de er aldri så lokale.
Enig. Folk går ikke på Stadion for å se et lag som kanskje kan bli bra om tre år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Legg ned hele klubben!
|
|
|
|